Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
veertje99

Berichten: 1180
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 22:09

Ik heb met Donner bij 1 jury nog nooit winst gereden. In welke klasse ik haar dan ook tegen kwam, volgens mij vind ze Donner gewoon niks aan :+ Nu reed ik laatst met Donna een wedstrijd en had ik haar als jury en zowaar mijn eerste 2 winstpunten gereden en fijn commentaar wat ik nog nooit heb gehad van die jury dus daar was ik wel blij mee. Punten vielen alsnog wel laag uit, maar had al geen winst verwacht i.v.m mijn ervaringen met Donner bij haar.
Ik ken wel veel juryleden van naam, maar probeer er zo min mogelijk op te letten en gewoon de proeven te rijden zoals ik ze normaal gesproken ook rijd. Anders ga ik veelste veel rijden op wat de jury perse zou willen zien en dan ga ik heel anders rijden, mezelf kennende.

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)


PSvanLot

Berichten: 10116
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 22:21

Heel veel ruiters kennen mij, maar ik herken de gezichten vaak niet zonder helm haha.

Mensen super enthousiast en dan hoop ik dat ik dat ik goed gok! Soms best awkward als mensen een heel verhaal ophangen en ik geen idee heb waar ze het over hebben haha.

Zondag kwam er een vrouw dat ik haar ruiter zo een leuk commentaar gegeven had want het was de eerste keer dat de startte en ze was helemaal gelukkig.
Daar kreeg ik de ingeving dat het om een vrouw op leeftijd op een haflinger ging en dat had ik juist. Dat vonden ze nog leuker: ‘o je kunt het je nog herinneren!’
Pfiewwww iedereens zondag weer goed haha

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 23:13

Maar bij jullie staat dan de jury op de startlijst? Hier in de omgeving staat dat er bijna nooit op. Wel op de protocol, dus je kan naderhand zoeken, maar je kan nooit op voorhand al uitschrijven als je bijvoorbeeld niet bij die jury wilt rijden. Waarschijnlijk zetten ze het er daarom ook niet bij :Y)

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*

Fly_high

Berichten: 3269
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-23 23:30

Ik heb wel vaker naam van de jury op de startlijst gezien, niet dat het mij uitmaakt want ik herken ze toch niet ;) zou niet eens weten wie mijn proeven tot nu toe gejureerd heeft.

...a w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 07:26

Ja naam staat er eigenlijk altijd bij hier inderdaad, maar ik kijk er niet naar.

Net als dat ik niet kijk welke competenties er nog meer moeten rijden.

Ik kom echt voor mezelf.

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10326
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 07:35

PSvanLot schreef:
Heel veel ruiters kennen mij, maar ik herken de gezichten vaak niet zonder helm haha.

Mensen super enthousiast en dan hoop ik dat ik dat ik goed gok! Soms best awkward als mensen een heel verhaal ophangen en ik geen idee heb waar ze het over hebben haha.

Zondag kwam er een vrouw dat ik haar ruiter zo een leuk commentaar gegeven had want het was de eerste keer dat de startte en ze was helemaal gelukkig.
Daar kreeg ik de ingeving dat het om een vrouw op leeftijd op een haflinger ging en dat had ik juist. Dat vonden ze nog leuker: ‘o je kunt het je nog herinneren!’
Pfiewwww iedereens zondag weer goed haha


Precies dit :j

Ik herken mensen zonder hun paard of cap lang niet altijd...

Zo had ik tijdje terug bij een FNRS wedstrijd een meisje dat naar mij toe kwam met weet u nog de vorige keer....


Uuhh. Vertel eens.... was zeker een maand of 4 terug dat ik daar geweest was.

Witches, witches
Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 07:37

De achtergrond van de jury doet er eigenlijk niet toe. Toch zijn er veel verschillen tussen juryleden en met name in de basissport is het niveau van juryleden vaak bedroevend. Zeker op de kleine wedstrijden. Ik heb zelfs een keer te horen gekregen dat ik hier niet hoorde omdat ik uit de randstad kom en daarom een heel ander niveau gewend ben. In mijn ogen is goed paardrijden goed paardrijden. Dat is niet anders in Utrecht dan in een klein dorpje op een rijvereniging. Maar goed, daar werden ze niet blij van mij en ben ik dus ook nooit meer gevraagd. Wie houd je dan voor de gek natuurlijk, maar ja.
Ik werd door vele gezien als een strenge jury maar ik ben het daar niet mee eens. Je moet gewoon je paard correct voor elkaar hebben. Ik zeur echt niet op een overgang die net niet op de letter is, ik kijk veel meer naar hoe die overgang gereden wordt.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

MyWishMax

Berichten: 25052
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 07:55

Ik kijk ook niet naar juryleden, maar na een tijdje ga je ze herkennen. Nu heb ik nog nooit een jury gehad waarbij ik niet wil rijden. De meeste die ik herken zijn juist leuk :') kunnen alsnog wel erg streng zijn, dat maakt voor mij niet uit om ze leuk te vinden. Maar ik ben ook wel slecht in gezichten, laat staan als ze een cap ophebben gehad en je vooral naar combinatie kijkt en daarna alleen ruiter zonder cap voor je hebt haha. Ik ben wel een herkend door juryleden bij prijsuitreiking, maar dan alleen omdat ze dus meteen wisten welke combinatie ik was daardoor.

Maar ik pas rijden ook niet aan aan een jurylid. Basis moet altijd goed zijn en op letter rijden doe ik ook altijd. Verder rijd ik zoals wij altijd rijden en dat is goed of niet. Aanpassen voelt voor mij als mezelf voor de gek houden, want wedstrijd is voor ons extra controle of we goed bezig zijn en winst geen doel opzich. Ja, ik start alleen als ik denk dat we winst kunnen rijden, maar wel op de manier dat we altijd rijden. Als ik bij jury 1 meer oprichting nodig zou hebben (zeg maar wat) dan ga ik dat niet doen, daar zijn we dan nog niet aan toe.

Goed blijft toch wel goed, wat een jury dan ook graag ziet.

Ik mag vanmiddag weer lessen, zin in. Ze gaat de laatste weken weer hard vooruit. De paniek is weer aan het wegzakken en je merkt echt dat ze flink sterker wordt. Ik hoop op maart om weer voor het eerst te gaan starten in 2 jaar en dan april 2 wedstrijden waarvan 1 grote. Die wil ik eigenlijk in het M rijden.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Roulette_
Berichten: 1057
Geregistreerd: 15-10-12

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 08:55

Hier staat soms de jury al op de startlijst en soms ook niet. Meestal kijk ik er niet naar, omdat ik inderdaad ook niet anders wil gaan rijden door welke jury er zit. Er zijn inmiddels meerdere namen die ik wel herken omdat ik vaker bij hen heb gereden, maar er zijn eigenlijk maar twee jury’s die ik echt onthouden heb. De ene omdat hij destijds mijn allereerste wedstrijd ooit heeft gejureerd en dat echt het allerleukste protocol ooit was. Heb hem later ook wel eens gesproken, hij geniet er zo van als mensen correct rijden en kan ook streng zijn als ze dat niet doen, echt een fijne jury.
De andere jury rij ik liever niet bij, van haar krijg ik altijd een punt of 15 lager dan ik van andere jury’s krijg, al sinds de L2 heb ik haar regelmatig. Vorige keer was ze al weg tijdens de prijsuitreiking, maar heb me voorgenomen dat ik de volgende keer eens ga vragen waar het in zit. Het moet bijna wel iets in ons algemene beeld zijn, anders zou het niet consequent zo blijven over de klasses heen en ik wil het graag begrijpen. Zou me overigens niet afmelden als ik haar naam nu op de startlijst zie staan, maar wel mijn eigen doelen aanpassen.

Eva <3 B+13 (PR 221,5) L1+11 (PR 197,5) L2+11 (PR 202), M1+12 (PR 203), M2+11 (PR 189)

Enzo_Ollie

Berichten: 767
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 09:18

Bij de wedstrijden die ik start staat eigenlijk nooit de naam van de jury op de startlijst, zou dat per regio verschillen? Ik kan me niet herinneren wanneer ik dat voor het laatst heb gezien

Ik kan me ook voorstellen dat je als jury zijnde mensen zonder cap niet herkent, ik herken de jury 9 vd 10x buiten het juryhokje ook niet ook al is het de prijsuitreiking := _O-

got a dream, got a spark, got somewhere to be

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 09:20

Ik zie eigenlijk ook nooit een jurynaam. Kijk vaak ook pas achteraf en dan vraag ik me gewoon dingen af.

Ik herken mijn mederuiters zonder cap en paard ook niet _O-

MyWishMax

Berichten: 25052
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 09:21

Enzo_Ollie schreef:
Bij de wedstrijden die ik start staat eigenlijk nooit de naam van de jury op de startlijst, zou dat per regio verschillen? Ik kan me niet herinneren wanneer ik dat voor het laatst heb gezien

Ik kan me ook voorstellen dat je als jury zijnde mensen zonder cap niet herkent, ik herken de jury 9 vd 10x buiten het juryhokje ook niet ook al is het de prijsuitreiking := _O-


Ja, in het hokje herken ik ze soms. In de kantine vaak niet :') Leuk als ze zeggen dat de jury er is voor vragen en je weet niet wie van de 6 mensen die er zitten het is haha

Hier wisselt het echt per wedstrijd of het er staat of niet. Kampioenschappen juist wrl weer op startlijst, normalenwisselen per vereniging

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

SophievdV
Berichten: 14715
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 09:26

Hier verschilt het per organiserende vereniging of de jury wel of niet vermeld staat.

De startlijst is er pas vaak op woensdag of donderdag.. dat mocht van mij wel wat sneller :')

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers


Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 09:28

MyWishMax schreef:
Enzo_Ollie schreef:
Bij de wedstrijden die ik start staat eigenlijk nooit de naam van de jury op de startlijst, zou dat per regio verschillen? Ik kan me niet herinneren wanneer ik dat voor het laatst heb gezien

Ik kan me ook voorstellen dat je als jury zijnde mensen zonder cap niet herkent, ik herken de jury 9 vd 10x buiten het juryhokje ook niet ook al is het de prijsuitreiking := _O-


Ja, in het hokje herken ik ze soms. In de kantine vaak niet :') Leuk als ze zeggen dat de jury er is voor vragen en je weet niet wie van de 6 mensen die er zitten het is haha

Hier wisselt het echt per wedstrijd of het er staat of niet. Kampioenschappen juist wrl weer op startlijst, normalenwisselen per vereniging


Ja dat dus :') de rest zit in de kantine te kijken dus ze hebben ook allemaal wel wat te zeggen haha. Laatst was ik met de jury aan het praten, dacht ik. Dat was dus niet de jury :Y)
Jury staat hier ook niet van te voren op de lijst. Jammer maar ik begrijp het wel.
Wij hebben de 19e weer wedstrijd, daarna de week daarna weer. Zijn nu lekker aan het trainen en ik zie en merk echt vooruitgang, hij wordt steeds sterker, alleen de overgang terug naar draf vanuit galop blijft hij maar moeilijk vinden.

Spaansepony
Berichten: 979
Geregistreerd: 03-05-17

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 09:35

Ik kijk wel altijd naar juryleden, maar meer met het feit dat ik met sommige ook altijd leuke gesprekken heb na de uitreiking van protocollen. En ookal zijn de punten dan wat tegen gevallen vaak willen ze je nog wel wat tips geven en vinden ze het juist fijn als je wat dingen aan ze vragen. Ik leer bijvoorbeeld heel veel van om te vragen wat hun dan het liefst anders zagen in mijn proeven.

Bij 1 jury start ik gewoon niet meer. Zie ik die naam meld ik af. Ookal moet ik mijn startgeld betalen maakt mij niet uit. Diegene punt altijd zo belachelijk laag en kan daar nooit goed bij rijden. Maar die punt iedereen zo laag dus niet specifiek mij maar dat is zo demotiverend om te rijden terwijl je zo je best staat te doen.

Fly_high

Berichten: 3269
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-23 09:35

Robijntjah schreef:
Ik herken mijn mederuiters zonder cap en paard ook niet _O-


Ik herken andere deelnemers meestal ook aan paarden, jasjes, tuig etc, als ik daarna samen met 10 andere meiden in de kantine sta heb ik 0 idee wie nou wie hoort te zijn := Alleen mannen en mensen met duidelijk allochtone uiterlijk vallen mij redelijk op omdat paardensport nou eenmaal vol zit met vrouwelijk & blank & blond :+

...a w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 09:37

Ja eens en heeeeeel veul bling haha.

Ik val denk ik sowieso al meer op in het bruin zonder veel bling en met mijn donker voorkomen :+

Fly_high

Berichten: 3269
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-23 09:48

Jou zou ik inderdaad kunnen herkennen denk ik :j

Ik ben zelf zo allochtoon als het kan maar niet heel opvallend qua uiterlijk (lees: heel blank en heel blond := ) en zo kom ik bijna elke wedstrijd iemand tegen die mij meent te herkennen als haar ex-buurmeisje, of zusje van die ene stalgenoot, of een oud jeugdvriendinnetje van de manege ofzo :P _O-

...a w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie

Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 09:56

Fly_high schreef:
Jou zou ik inderdaad kunnen herkennen denk ik :j

Ik ben zelf zo allochtoon als het kan maar niet heel opvallend qua uiterlijk (lees: heel blank en heel blond := ) en zo kom ik bijna elke wedstrijd iemand tegen die mij meent te herkennen als haar ex-buurmeisje, of zusje van die ene stalgenoot, of een oud jeugdvriendinnetje van de manege ofzo :P _O-


Ja dat _O- 1 vd laatste wedstrijden nog, kwam op een, voor mij, nieuwe locatie, werden we begroet door degene naast ons, met een ‘heeeee wat leuk dat je er toch bent!!! Ik dacht dat je niet kon *\%/* ‘ vrouwtje helemaal wildenthousiast, hele verhalen, toen keek ze naar m’n paard die de trailer uitkwam en zag je haar blik veranderen. We hebben samen erg gelachen haha. Het breekt het ijs wel gelijk _O-

annaxmaex

Berichten: 465
Geregistreerd: 03-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 10:09

Zo ik ben weer bij gelezen :D
Jullie hadden het over wreedheid tijdens het rijden, maar nu zie ik soms ook paarden op wedstrijden met sporen plekken dat ik denk volgens mij is dat ook niet oké. Ik weet niet hoe jullie daar over denken of dat het er aan ligt of het oud plekken zijn of open, maar ik zou me kapot schamen om met zo’n plek te rijden. Nu weet je natuurlijk nooit hoe gevoelig een paard is en hoe de ruiter rijd maarja

PSvanLot

Berichten: 10116
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 10:22

annaxmaex schreef:
Zo ik ben weer bij gelezen :D
Jullie hadden het over wreedheid tijdens het rijden, maar nu zie ik soms ook paarden op wedstrijden met sporen plekken dat ik denk volgens mij is dat ook niet oké. Ik weet niet hoe jullie daar over denken of dat het er aan ligt of het oud plekken zijn of open, maar ik zou me kapot schamen om met zo’n plek te rijden. Nu weet je natuurlijk nooit hoe gevoelig een paard is en hoe de ruiter rijd maarja


Helaas denk ik heel vaak dat de manier van rijden in de ring niet veel verschilt met het rijden thuis en dat is echt jammer.

Gelukkig ook in positieve zin! Soms rijden ruiters (ook in de lage klasses) rond alsof het geen enkele moeite kost en met zoveel rust en harmonie. Daar straalt gewoon vanaf dat het altijd makkelijk gaat. Heerlijk.

Fly_high

Berichten: 3269
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-23 10:29

annaxmaex schreef:
Zo ik ben weer bij gelezen :D
Jullie hadden het over wreedheid tijdens het rijden, maar nu zie ik soms ook paarden op wedstrijden met sporen plekken dat ik denk volgens mij is dat ook niet oké. Ik weet niet hoe jullie daar over denken of dat het er aan ligt of het oud plekken zijn of open, maar ik zou me kapot schamen om met zo’n plek te rijden. Nu weet je natuurlijk nooit hoe gevoelig een paard is en hoe de ruiter rijd maarja


Bedoel je echt sporenplekken als in irritatie/zwelling oid of alleen van die kale stukken op geschoren vacht?

Die kale plekken heeft namelijk mijn paard ook :') terwijl ik al maanden zonder sporen rijd. Hij heeft het ook op de hals onder de teugels, en verder op de borst, bovenbeen en kont door zijn deken, on op zijn schouder waar het zadeldekje ligt, en overal echt. Ik vind het allemaal geen gezicht en schaam me er een beetje voor maar nooit commentaar over gehad gelukkig.

...a w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie

annaxmaex

Berichten: 465
Geregistreerd: 03-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 10:31

Fly_high schreef:
annaxmaex schreef:
Zo ik ben weer bij gelezen :D
Jullie hadden het over wreedheid tijdens het rijden, maar nu zie ik soms ook paarden op wedstrijden met sporen plekken dat ik denk volgens mij is dat ook niet oké. Ik weet niet hoe jullie daar over denken of dat het er aan ligt of het oud plekken zijn of open, maar ik zou me kapot schamen om met zo’n plek te rijden. Nu weet je natuurlijk nooit hoe gevoelig een paard is en hoe de ruiter rijd maarja


Bedoel je echt sporenplekken als in irritatie/zwelling oid of alleen van die kale stukken op geschoren vacht?

Die kale plekken heeft namelijk mijn paard ook :') terwijl ik al maanden zonder sporen rijd. Hij heeft het ook op de hals onder de teugels, en verder op de borst, bovenbeen en kont door zijn deken, on op zijn schouder waar het zadeldekje ligt, en overal echt. Ik vind het allemaal geen gezicht en schaam me er een beetje voor maar nooit commentaar over gehad gelukkig.


nee echt kale geïrriteerde plekken, soms kan je er ook vrij weinig aan doen.

Fly_high

Berichten: 3269
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-23 10:39

Maar kaal is dan niet per definitie geïrriteerd toch?

Zwelling of andere verwonding is vanzelfsprekend niet oke, maar kale schuurplekken ontstaan bij sommige geschoren paarden al bij minimale druk (zoals teugels langs de hals) die 0.0 met wreedheid heeft te maken :o

...a w Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie

annaxmaex

Berichten: 465
Geregistreerd: 03-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 10:47

Nee er zit zeker verschil in, mijn paard is zelf ook enorm gevoelig en vooral nu ze langzaam hun wintervacht ruilen voor hun zomer vacht krijgt hij letterlijk van alles schuurplekken. Maar dan vraag ik me waar een jury een lijn trekt? tussen zeg maar gewoon geïrriteerde schuur plekken of echte wondjes van sporen of iets anders. Of word je daar niet voor op aangesproken op wedstrijd?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dfr, MyWishMax en 4 bezoekers