Steam Deck Ervaringen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Rohesia

Berichten: 896
Geregistreerd: 19-02-22

Re: Steam Deck Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-23 12:45

Ik krijg Planet Zoo nog niet eens op pc gespeeld owv de vele mogelijkheden, ik weet niet of ik dat op de Deck durf :)) Maar wel fijn dat je alles naar wens in kan stellen en dat het onthouden blijft.

Dank je PascalB, ik heb volgens mij maar 1 spel die daarmee werkt en heb dat al héél lang niet meer gespeeld, maar ga het proberen te onthouden :Y)


Theseus
Berichten: 59
Geregistreerd: 16-02-22

Re: Steam Deck Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:57

Ik vind 'm op deck juist fijner spelen. Alle belangrijke functies zitten onder de standaard knopjes, het enige wat ik aan heb gepast is de scrollfunctie en waar de shift zat. Game werkt volledig maar je kan niet zo verloren gaan in al die kleine extra functies :))

Volg mijn kunst (of vraag een portret van je eigen huisdier aan) op instagram!

Rohesia

Berichten: 896
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-23 13:02

Ja, dat zat ik ook te denken, of het spel niet juist simpeler en fijner is met minder knoppen/mogelijkheden :)) De tijd zal het uitwijzen, voorlopig hou ik het maar even bij wat kleinere spellen tot ik met het ding overweg kan.

Ik kan trouwens mijn externe M2 niet aansluiten -O- Of ja, aansluiten gaat wel, de mappen staan er ook gewoon op maar de deck kan er niks mee omdat die niet voor Linux geformatteerd is. Is ook een beetje spijtig dat er maar 1 usbc-poort in zit want die heb ik waarschijnlijk nodig voor de stroom als ik de grotere spellen die op de schijf staan wil spelen :')
Maar op zich is dat niet zo'n probleem, dan hou ik die voor de laptop, genoeg te doen op de deck.

_Mars

Berichten: 460
Geregistreerd: 17-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 15:33

Draait de deck Planet Zoo goed? Lijkt me dat dat een vrij zware game is! Wel nice als die goed draait

PascalB

Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 16:04

Rohesia schreef:
Ja, dat zat ik ook te denken, of het spel niet juist simpeler en fijner is met minder knoppen/mogelijkheden :)) De tijd zal het uitwijzen, voorlopig hou ik het maar even bij wat kleinere spellen tot ik met het ding overweg kan.

Ik kan trouwens mijn externe M2 niet aansluiten -O- Of ja, aansluiten gaat wel, de mappen staan er ook gewoon op maar de deck kan er niks mee omdat die niet voor Linux geformatteerd is. Is ook een beetje spijtig dat er maar 1 usbc-poort in zit want die heb ik waarschijnlijk nodig voor de stroom als ik de grotere spellen die op de schijf staan wil spelen :')
Maar op zich is dat niet zo'n probleem, dan hou ik die voor de laptop, genoeg te doen op de deck.


Het kan zijn als het exfat is of NTFS dat je hem steeds handmatig onder desktop omgeving moet mounten .
Linux formaat zal wel automount doen sinds 1 van de laatste updates.

Andere formaten kan je wel doen maar dat zal handmatig werkt moeten zijn onder de linux instellingen.
En is geloof ik dan ook per externe schijf / usb die je aansluit

PascalB

Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 16:10


Nientsje

Berichten: 5244
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Steam Deck Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 16:15

@Rohesia hoelang heeft het gedruurd voordat je die van jou hebt ontvnagen vanaf het moment van bestellen? Ik zit echt op mijn handem om hem gewoon meteen te bestellen ipv te wachten tot mei. Aangezien vriendlief donderdag en vrijdag vrij is en pakjes aan kan nemen :)) maar of die zo snel binnen is? :=

Lytse Feike
♫ ♪ You are the song of my heart ♪ ♫
|| 08-06-'12 ||
ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ

Celebi
Berichten: 3499
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Steam Deck Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 16:16

Het verzenden gaat nu echt razendsnel. Kan zomaar zijn dat je vandaag besteld, het morgen verstuurd wordt en je het overmorgen in huis krijgt.

_Mars

Berichten: 460
Geregistreerd: 17-12-16

Re: Steam Deck Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 16:20

Wow super nice om te zien. Ik heb ook Hogwarts Legacy gepreodered die lijkt me ook fantastisch om op Steamdeck te spelen

Nientsje

Berichten: 5244
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 16:22

Celebi schreef:
Het verzenden gaat nu echt razendsnel. Kan zomaar zijn dat je vandaag besteld, het morgen verstuurd wordt en je het overmorgen in huis krijgt.


Dan wacht ik denk ik even tot morgen want woensdag ben ik niet thuis hihi zul je net zien dat ik het misloop.

Tenzij ik toch nog even af kan wachten... maar het lijk mij heerlijk om op de bank te kunnen zitten ipv een bureastoel haha

Speelt Red Dead 2 een beetje goed op de Deck? :D

Lytse Feike
♫ ♪ You are the song of my heart ♪ ♫
|| 08-06-'12 ||
ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ


Theseus
Berichten: 59
Geregistreerd: 16-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 16:23

_Mars schreef:
Draait de deck Planet Zoo goed? Lijkt me dat dat een vrij zware game is! Wel nice als die goed draait

Ik vind hem echt verrassend goed spelen! Het opstarten gaat wat stroef en soms heeft 'ie er even wat moeite mee maar helemaal met kleine dierentuinen kan je zonder gedoe spelen :j

Hier ook al helemaal zin in hogwarts legacy *\o/*

Volg mijn kunst (of vraag een portret van je eigen huisdier aan) op instagram!

_Mars

Berichten: 460
Geregistreerd: 17-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 16:27

Theseus schreef:
Ik vind hem echt verrassend goed spelen! Het opstarten gaat wat stroef en soms heeft 'ie er even wat moeite mee maar helemaal met kleine dierentuinen kan je zonder gedoe spelen :j

Hier ook al helemaal zin in hogwarts legacy *\o/*


Ja klinkt echt fantastisch! Ik wilde hem al graag maar nu misschien nog wel meer haha

Ja, ik ben ook echt helemaal ready for HL!!!!

Rohesia

Berichten: 896
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-23 16:27

Verzenden gaat snel inderdaad, ik heb donderdagvoormiddag besteld, vrijdagavond lag die in het depot. Ze leveren alleen niet (of toch niet hier) in het weekend dus als je 'm nu besteld verwacht ik zeker wel donderdag dat je 'm hebt.

Die harde schijf moet ik dan nog eens nader bekijken of ik dat aan de praat krijg, is voor later :Y)

PascalB

Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-07-03

Re: Steam Deck Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 16:35

Gebruik SD kaartjes :-)
Je kan als je er meerdere hebt zonder problemen wisselen zolang er geen acties worden gedaan op het kaartje op moment dat je een wisseling doet.

Tazzey
Berichten: 9479
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 17:01

Theseus schreef:
_Mars schreef:
Draait de deck Planet Zoo goed? Lijkt me dat dat een vrij zware game is! Wel nice als die goed draait

Ik vind hem echt verrassend goed spelen! Het opstarten gaat wat stroef en soms heeft 'ie er even wat moeite mee maar helemaal met kleine dierentuinen kan je zonder gedoe spelen :j

Hier ook al helemaal zin in hogwarts legacy *\o/*


Hoe zit het met het aantal bezoekers in het park? Hoe meer bezoekers hoe zwaarder hij wordt. Ik vraag me oprecht af waar de grens van dat ding ligt.

Nientsje

Berichten: 5244
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 17:03

Rohesia schreef:
Verzenden gaat snel inderdaad, ik heb donderdagvoormiddag besteld, vrijdagavond lag die in het depot. Ze leveren alleen niet (of toch niet hier) in het weekend dus als je 'm nu besteld verwacht ik zeker wel donderdag dat je 'm hebt.

Die harde schijf moet ik dan nog eens nader bekijken of ik dat aan de praat krijg, is voor later :Y)


Ik heb hem toch net al besteld. Ik weet dat er einde van deze week iemand thuis is. En in mei zit ik waarschijnlijk weer op kantoor te werken ipv thuis. Dus ach dan hem mij maar eerder cadeau doen :D

Ik wil er oa Red Dead op gaan spelen, ben benieuwd hoe dat draait.

Lytse Feike
♫ ♪ You are the song of my heart ♪ ♫
|| 08-06-'12 ||
ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ

Rohesia

Berichten: 896
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-23 18:55

PascalB schreef:
Gebruik SD kaartjes :-)
Je kan als je er meerdere hebt zonder problemen wisselen zolang er geen acties worden gedaan op het kaartje op moment dat je een wisseling doet.


Is een optie :j Maar die heb ik (nog) niet, de schijf wel, vandaar.
Maar kan ik de bestanden van de spellen daar dan wel gewoon op die kaart zetten? Of gaat dat ook niet omdat ze onder windows erop gezet zijn zeg maar?


Jeeej Nientsje *\o/* Succes met wachten, haha.

PascalB

Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-07-03

Re: Steam Deck Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 19:04

Je kan onder de instelling de data verplaatsen van interne schijf naar SD of ondersom.
Bij het downloaden van een nieuw spel uit je steam lijst kan je kiezen waar te plaatsen intern of op SD kaart

Rohesia

Berichten: 896
Geregistreerd: 19-02-22

Re: Steam Deck Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-23 19:08

Ok, dus dan maakt het niet uit dat het van een schijf komt die voor windows is geformateerd? Het is gewoon puur mappen kopiëren?

PascalB

Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 19:08

Red dead draait goed net als GTA , je kan binnen spellen ook wat winst halen door de kwaliteit iets terug te schroeven of door minder fps te kiezen.
Het is per spel een beetje aftasten.
Je bent ook afhankelijk hoe goed een spel geoptimaliseerd is.

PascalB

Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 19:10

Rohesia schreef:
Ok, dus dan maakt het niet uit dat het van een schijf komt die voor windows is geformateerd? Het is gewoon puur mappen kopiëren?


De spellen kan je het beste opnieuw downloaden vanuit de Games lijst van steam , dan heb je het minste werk en problemen
Buiten steam om kan maar werk niet altijd en is ook meer werk

Rohesia

Berichten: 896
Geregistreerd: 19-02-22

Re: Steam Deck Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-23 19:14

Ok, maar dan heb ik mijn saves en mappen niet denk ik? Zoals bij ARK bv heb ik een aantal dingen verandert in de ini-files, dat heb ik allemaal niet meer als ik opnieuw download lijkt mij?

PascalB

Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-07-03

Re: Steam Deck Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 19:23

Als het cloud save is dan moet het geen probleem zijn , save data van games staat ook wel ergens maar is wel meer zoek werk.
native linux games zal wel makkelijker gaan maar als je het over Windows games hebt dan krijg je met proton te maken. proton maakt normaal voor spellen een soort van virtuele windows drives en mappen om te zorgen dat het voor het spel als een windows omgeving lijkt. kan allemaal maar daar moet je denk ik ff tijd voor nemen structuur is daar anders van

Rohesia

Berichten: 896
Geregistreerd: 19-02-22

Re: Steam Deck Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-23 19:40

Prima, merci voor de uitleg. Ga zo eerst even proberen te spelen met wat spellen inderdaad en dan zie ik wel naar de toekomst toe of ik daarin wil duiken :))

Rohesia

Berichten: 896
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-23 23:20

Vanavond na het werk nog even Crash Bandicoot erop gezet en geprobeerd, speelt super fijn, pure nostalgie <3 Ziet er ook echt mooi uit op de deck en kan er beter mee overweg dan met de laptop.

Ik weet nu al niet meer wat ik het eerst wil proberen, al die keuze _O-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers