[FOTO]Dressuur avonden Jumping Amsterdam in beeld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

[FOTO]Dressuur avonden Jumping Amsterdam in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-23 12:31

*Bokt Nieuwsredactie
Sport
Tekst en foto's door Aniek Molenaar Fotografie


Het kan jullie niet ontgaan zijn, dit weekend staat de RAI in Amsterdam in het teken van Jumping Amsterdam. Woensdagavond stond in het teken van The Top of Dressage. Een avond gevuld met clinics, waarbij het publiek een kijkje kreeg bij de trainingen van verschillende bekende ruiters en amazones. Donderdagavond stonden de dressuurrubrieken op het programma. Hieronder een fotoverslag van deze twee avonden.

The Top of Dressage
De eerste clinic van de avond werd verzorgd door trainer Leunus van Lieren. Het was de bedoeling dat hij de clinic zou geven samen met Thamar Zweistra. Door een blessure kon zij op dit moment helaas niet paardrijden. Ze was evengoed wel aanwezig in de ring.
Afbeelding

Ze hadden wel een goede vervanger geregeld. Beni Pachl kwam de ring in met de NRPS-goedgekeurde hengst Hexagon's Gorgeous Black Art. De hengst liet zien al veel talent te hebben voor de passage en piaffe.
Afbeelding

De tweede clinic werd verzorgd door Edward Gal, de trainer van Emmelie Scholtens. De amazone kwam in de baan met de hengst Las Vegas.
Afbeelding

Emmelie gaf op haar beurt weer een training aan amazone en vriendin Marieke van der Putten. Marieke reed de hengst Jameson RS2. De hengst had duidelijk last van spanning in de entourage van Jumping Amsterdam. Het doel was dan ook om meer ontspanning te krijgen.
Afbeelding

Misschien wel de interessantste clinic van de avond werd gegeven door Rieky Young. Rieky is natuurlijk bekend van de westernsport, maar inmiddels is ze ook een veel gevraagde trainer in de dressuur. Dinja van Liere traint alweer een tijdje bij Rieky en reed in de clinic met de hengst Lowlands. Dinja had niet lang losgereden en de hengst was dan ook fris. Ze lieten in de clinic mooi zien hoe je zo'n situatie kan oplossen.
Afbeelding

Training FEI Dressage World Cup
Op donderdag begon de dressuuravond met de vrije training van de Grand Prix-ruiters en -amazones. Door drukte op de weg had ik de eerste groep gemist, maar ik heb wel wat foto's kunnen maken bij de tweede groep.

Dinja van Liere met Hermès.
Afbeelding

Isabell Werth met Emilio.
Afbeelding

Ingrid Klimke met Franziskus FRH.
Afbeelding

Patrik Kittel met Touchdown.
Afbeelding

Andreas Helgstrand met Queenparks Wendy.
Afbeelding

Kirsten Brouwer met Foundation.
Afbeelding

Subli Cup vierjarigen
Daarna volgden de finales van de Subli Cup voor jonge dressuurpaarden.

Femke de Laat met Nashville Sw.
Afbeelding

Charissa Buurmeijer met No Limit.
Afbeelding

De Subli Cup voor vierjarigen werd gewonnen door Bart Veeze met Nero.
Afbeelding

Nero moest nog even aan al het applaus wennen.
Afbeelding

Subli Cup vijfjarigen
Beni Pachl kwam als eerste in de baan met Hexagons Miamanda. Een talentvolle combinatie. Helaas had de merrie zowel bij de training vooraf als later in de proef last van spanning en durfde niet goed de hele baan door, wat de nodige punten kostte.
Afbeelding

Afbeelding

Renate van Uytert - van Vliet met My Blue Hors Santiano.
Afbeelding

De Subli Cup voor vijfjarigen werd gewonnen door Diederik van Silfhout met Galleria's Mister Maserati.
Afbeelding

Prix St. Georges
Aan het einde van de avond volgde nog de Prix St. Georges-rubriek waarbij de laatste starter pas rond 23.30 uur de baan in reed.

Dinja van Liere met Independent Little Me.
Afbeelding

Hergen van Hall met In Time.
Afbeelding

Charlotte Fry met Jackson.
Afbeelding

Hans Peter Minderhout met Syrakus.
Afbeelding

Afbeelding

Danielle Houtvast met Janeiro.
Afbeelding

Afbeelding

Marlies van Baalen met Jacky Kennedy Dvb.
Afbeelding

Afbeelding

Nicole Hoogduin runde samen met Valentijn van Weering manege VarioHippiQue. Valentijn is begin 2021 overleden, hij zou het geweldig hebben gevonden als Nicole op Jumping Amsterdam zou rijden. Dit was dan ook haar droom. De speaker vertelde dit voor haar proef met VarioHippiQue's Dr. Jones. Respect als je na zo'n intro dan nog je proef kan rijden. Het leverde na de proef dan ook een emotioneel moment op.
Afbeelding

Afbeelding

De Prix St. Georges rubriek werd gewonnen door Renate van Uytert-van Vliet met Just Wimphof.
Afbeelding

Afbeelding

De tweede plaats was voor Marlies van Baalen met Jacky Kennedy Dvb en de derde plaats voor Imke Schellekens-Bartels met Honoré.
Afbeelding

mce
Berichten: 654
Geregistreerd: 19-12-22

Re: [FOTO]Dressuur avonden Jumping Amsterdam in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 14:08

TS, mooie leer foto's, waar wordt de hals/front er mooi voorwaarts opgereden, of waar niet

Earth

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 14:27

mce schreef:
TS, mooie leer foto's, waar wordt de hals/front er mooi voorwaarts opgereden, of waar niet

Zeker. Er zitten wel een paar tranentrekkers bij, maar ook een paar fijne beelden. (JA HET ZIJN MOMENTOPNAMES, EN IK BEN ANKY NIET, MAAR TOCH! Zo dat is er ook even uit).

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO]Dressuur avonden Jumping Amsterdam in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 14:35

Ik heb idd fijne proeven gezien maar ook minder fijne. Heb van Hans Peter de helft van de foto's weg moeten gooien omdat het paard overal zijn mond open had. Echt heel zonde. :\

Isabell reed dan wel weer heel fijn en Daniel Bachmann reed ook heel vriendelijk.

mce
Berichten: 654
Geregistreerd: 19-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 14:40

Bellatrix schreef:
Ik heb idd fijne proeven gezien maar ook minder fijne. Heb van Hans Peter de helft van de foto's weg moeten gooien omdat het paard overal zijn mond open had. Echt heel zonde. :

Isabell reed dan wel weer heel fijn en Daniel Bachmann reed ook heel vriendelijk.



er is niets mis mee om alleen goede foto's te plaatsen


als we willen veranderen moeten we deze ruiters uitsluiten van aandacht, dus hoe minder in beeld hoe beter denk ik dan maar.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [FOTO]Dressuur avonden Jumping Amsterdam in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 07:14

Jammer dat vrijwel elke ruiter met sperriem deze lekker dicht heeft gesnoerd. Dat hoort toch gecontroleerd te worden? :?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [FOTO]Dressuur avonden Jumping Amsterdam in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 07:51

Ik vind het verschil van in de beenbescherming zetten leuk om te zien.

Ik ben echt fan van Ingrid en Franziskus <3.

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 09:42

Earth schreef:
mce schreef:
TS, mooie leer foto's, waar wordt de hals/front er mooi voorwaarts opgereden, of waar niet

Zeker. Er zitten wel een paar tranentrekkers bij, maar ook een paar fijne beelden. (JA HET ZIJN MOMENTOPNAMES, EN IK BEN ANKY NIET, MAAR TOCH! Zo dat is er ook even uit).


ja klopt, maar :P
bedenk ook dat er een aantal ereronde foto´s bij zitten. Combi met veel geluid van publiek etc kan natuurlijk ook wat spanning opleveren waardoor het beeld wellicht wat minder mooi is als met normaal rijden of in de ring.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [FOTO]Dressuur avonden Jumping Amsterdam in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 09:50

Mooie foto's! Er zitten echt een aantal prachtige paarden bij.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2450
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 17:43

_San87_ schreef:
Ik vind het verschil van in de beenbescherming zetten leuk om te zien.

Ik ben echt fan van Ingrid en Franziskus <3.

Ik doe met je mee. Wat een paar <3