[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Wiwabalia

Berichten: 4688
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 17:18

Ik heb de Lemieuw Arika en zowel ik als paard zijn daar erg content mee!

Voor in het tussenseizoen heb ik een 50grams hero van Amigo, en nu dan een 100 grams Arika van Lemieux die ik nog wil aanvullen met liners.

Voor het “warme” tussenseizoen wil ik nog een waterdichte vliegendeken, mijn merrie presteert het om altijd de modderplekken in de wei te vinden dus ik sta altijd uuuuuren te poetsen. :+

Wiwabalia & Piroska <3


Sintara

Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 18:14

Afbeelding
<3 een weatherbeeta

Yaffie
Berichten: 223
Geregistreerd: 10-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 18:19

manzano schreef:
Kramer heeft een hele reeks 50gr. dekens.... Ik heb er zelf geen ervaring mee. Heb net wel een walker binnen van Felix Buhler (merk van Kramer) en die vind ik erg mooi van kwaliteit voelen, maar nog niet getest verder.
https://www.kramer.nl/Paard/Paardendeke ... 0g-Vulling

edit: maar die hebben helaas ook geen V-vorm.

edit2: je zou de vario van drunens ruiterhuis kunnen bekijken? https://www.drunensruiterhuis.nl/winter ... grams.html


Nee helaas geen v vorm bij Kramer! Ik heb naar de vario gekeken, maar ik las hier op bokt wat slechte verhalen (althans dat de prijs te hoog was voor de kwaliteit). Dat zou ik dan weer zonde vinden.



Slmt9 schreef:
De Premier Equine titan. Die is 40gr gevoerd. En als je geen slopers in de kudde hebt de Premier Equine buster versie.
Vindt de pasvorm beter vallen dan Horseware Rambo. Nog nooit zo’n fijne deken gehad.
Mijn stalgenoot gaat hem ook voor haar fjord kopen :D


Thanks voor het meedenken. Gelukkig nu niet meer in een groep met slopers, dus nu blijven de dekens wel heel, maar kwaad al geschied met de bucas dekens, die gebruik ik ook het meest. Ik zie alleen dat de premier geen v sluiting heeft?

Wiwabalia schreef:
Ik heb de Lemieuw Arika en zowel ik als paard zijn daar erg content mee!

Voor in het tussenseizoen heb ik een 50grams hero van Amigo, en nu dan een 100 grams Arika van Lemieux die ik nog wil aanvullen met liners.


Een stalgenootje heeft de Arika, die is ook heel blij ermee, maar die is ook echt veel goedkoper en hebben helaas geen 50gr variant. Daarom specifiek op de Kudos gericht, ook omdat ik dus zoveel goeds al heb gehoord over de Arika.

Cinnepin

Berichten: 8900
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 18:55

Sintara schreef:
[ [url=m/uq3rx1.jpg]Afbeelding[/url] ]
<3 een weatherbeeta



Afbeelding

Na aper :P

Sintara

Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 19:05

Yep :D ze waren zo leuk in de aanbieding...

Cinnepin

Berichten: 8900
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 19:07

Oh? Haha nog goedkoper als ik hem voor had? :P

Sintara

Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 19:55

Hetzelfde, blijkt :D

Cinnepin

Berichten: 8900
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 19:59

Ja hahaha

Ladygiroc

Berichten: 5062
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 20:06

Sintara schreef:
Yep :D ze waren zo leuk in de aanbieding...


waar? *D

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

Cinnepin

Berichten: 8900
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 20:42

rideaway.com :P

Slmt9

Berichten: 4729
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 21:15

Yaffie schreef:
Slmt9 schreef:
De Premier Equine titan. Die is 40gr gevoerd. En als je geen slopers in de kudde hebt de Premier Equine buster versie.
Vindt de pasvorm beter vallen dan Horseware Rambo. Nog nooit zo’n fijne deken gehad.
Mijn stalgenoot gaat hem ook voor haar fjord kopen :D


Thanks voor het meedenken. Gelukkig nu niet meer in een groep met slopers, dus nu blijven de dekens wel heel, maar kwaad al geschied met de bucas dekens, die gebruik ik ook het meest. Ik zie alleen dat de premier geen v sluiting heeft?


Het is wel een v-vorm (de vorm vd hals), alleen met rechte sluitingen. Die zitten lager dan de v-vorm eindigt waardoor het v-vorm blijft. Dus veel ruimte voor de hals.

Het lukte me niet goed het erbij te tekenen :+
Maar als je het vergelijkt met de rambo is dus alleen de sluiting hoger maar de vorm blijft gelijk.

Afbeelding

Afbeelding

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 21:21

Sintara schreef:
[ [url=m/uq3rx1.jpg]Afbeelding[/url] ]
<3 een weatherbeeta



Deze deken is zo schattig 8-). Ik baal echt dat ik een sloper heb. Weatherbeeta vond ik ook een fijn merrie (voor m'n niet sloper)

Merriemens
Berichten: 132
Geregistreerd: 05-06-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 21:58

Hier na veel zoeken naar de juiste pasvorm toch ook gezwicht voor de rambo deken. En helaas, na 1 maand laat het stiksel al los op de staartflap. Echt zo zonde. Ik heb een garantie aanvraag gedaan bij hypostore en die pakken het op. Ik hoop dat dit opgelost wordt. Anders voor mij nooit meer rambo.

Die PE zien er ook erg mooi uit. Ik houd die even in gedachten voor het geval dat...


prugelpiet

Berichten: 12523
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 22:07

Ik vind die van weatherbeeta echt geweldig _O-

I am because you were

Bagheera_206

Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 21:49

manzano schreef:
Horseware komt met een nieuwe stay-dry-achtige liner zag ik net op Social media. Een 50gr.
Ben heel benieuwd


Ik heb geen ruggengraat. _O- Dry liner is besteld. :D Zag hem voor 9 tientjes. Helaas levertijd van meer dan een week. :=

It's not how good you are, but how good you want to be!

Pallatin

Berichten: 2484
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 22:18

Yaffie schreef:
Ik ben even aan het twijfelen geslagen, misschien dat iemand een toptip heeft.

Ik heb eigenlijk altijd Horseware (op dit moment amigo bravo 12) dekens gehad, maar omdat ik iets miste tussen de 0 en 100 gram, kocht ik 4 jaar geleden een bucas irish turnout (50gram). Ik vond de pasvorm een stuk minder (paard heeft lagere halsaanzet), maar kon ermee door. 2 jaar geleden nog een extra gekocht, omdat de andere door slopers was aangetast en in heftige regen niet meer waterdicht was (ik wissel dus steeds met regen).

Maar nu zag ik de LeMieux Kudos voorbij komen in 50 gram. Ik heb ooit een Rambo Optimo gehad met zo'n loopsplit en die was echt altijd lek.. Ik denk er dus aan deze te kopen, ook omdat de pasvorm me veel beter lijkt, maar hoe zit het met de split? En hoe is de pasvorm in vergelijking met de Amigo bijv? Flinke investering, maar als ik 1 deken kan kopen die altijd waterdicht is, ipv 2 waar ik steeds tussen moet wisselen?

Of misschien heeft iemand anders nog een top idee!?

Waarom geen fleece liner onder je amigo? Of die nieuwe stay dry liner? Die is ook 50 gram lees ik net. Ik zelf vindt liners ideaal, ik heb nu 2 dekens; een rhino wug 0 grams en een 100 grams. En een liner die ik desgewenst onder de 0 of 100 grams doe (dat laatste dit jaar nog niet, m’n paard heeft t snel warm) als de bravo goed bevalt zou ik t daar lekker bij houden :j

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

Myrkvi

Berichten: 1061
Geregistreerd: 15-08-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 13:18

Bagheera_206 schreef:
Je hebt ook nog de Mio. Dat is de allergoedkoopste serie van Horseware.

Daarnaast heeft Horseware ook nog wat limited editions in omloop.


De Mio heb ik! Heb maat 5.9 voor mijn pony, past super en 100% waterdicht
Afbeelding

Oke :)

Slmt9

Berichten: 4729
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 18:44

Zijn er nog bokkers die belang hebben bij mijn ‘prototypes’ horseware x staydry (bucas cooler of celtic erin)?
Ik heb een:
- horseware regenliner met dubbele stay dry voering en extra sluiting bij de boeg in maat 183
- horseware 100gr liner met enkele stay dry voering, maat 183
- horseware amigo aussie (katoenen deken, staartflap eraf geknipt zodat hij als liner kan) met enkele stay dry voering, maat 190.

Zijn allemaal gebruikt. Mijn ultieme deken is een rambo staldeken en daarin de bucas cooler genaaid. Dus de andere gebruik ik niet meer.

MyWishMax

Berichten: 25052
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 18:48

Ik zou je wel in willen huren :') maar dekens heb ik genoeg haha

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Slmt9

Berichten: 4729
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 18:59

Dat is een mooi compliment :D

MyWishMax

Berichten: 25052
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 19:17

Wij zijn aan het denken of de recuptex in de bucas liner te maken. Liner past beter onder winterdekens ennligt mooier.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Slmt9

Berichten: 4729
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 19:34

Ja, zou ik zeker doen. Heb ook een recuptex in een rambo waffle genaaid. Ligt echt super mooi!

manzano

Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 19:49

Slmt9 schreef:
Zijn er nog bokkers die belang hebben bij mijn ‘prototypes’ horseware x staydry (bucas cooler of celtic erin)?
Ik heb een:
- horseware regenliner met dubbele stay dry voering en extra sluiting bij de boeg in maat 183
- horseware 100gr liner met enkele stay dry voering, maat 183
- horseware amigo aussie (katoenen deken, staartflap eraf geknipt zodat hij als liner kan) met enkele stay dry voering, maat 190.

Zijn allemaal gebruikt. Mijn ultieme deken is een rambo staldeken en daarin de bucas cooler genaaid. Dus de andere gebruik ik niet meer.


Slim bedacht hoor haha.
Ik vind de staydry van Bucas helemaal niks, dus ik sla even over.

EmmyAJ

Berichten: 111
Geregistreerd: 10-12-20
Woonplaats: Margraten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 20:03

Even een update na mijn gestelde vraag hier.
Ik heb voor mijn pony toch maar geïnvesteerd in een rambo turnout supreme. Hij heeft hem sinds zondag op maar wat een verschil tov de amigo. Hij heeft veel meer plek bij z'n schouders. De deken is niet meer net 3 cm te kort ookal is maat hetzelfde als de amigo en het belangrijkste: Hij heeft niet na 1 dag al gaatjes erin. Alle 3 de amigo dekens heb ik al verschillende keren moeten maken. Van kleine gaatjes Tot hele winkelhaken.

Ik blij en pony ook blij <3

Afbeelding
Afbeelding

Twiggy2008
Berichten: 21236
Geregistreerd: 03-10-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 07:29

EmmyAJ, het blijft toch enorm persoonlijk, zo'n deken, hoor :) . Want ik ben juist superblij met mijn Amigo's. Ik heb een zeer compacte kruising Fjord, die nu hij wat ouder is, ook stukken minder schouder heeft, waardoor deze dekens nu perfect passen (vroeger in zijn glorietijd, paste er maar weinig dekens. Te krap bij de schouders en vaak veel te lang verder. Van die tenten ofwel, soepjurken :D ).
Een halsdeken gebruiken wij overigens niet, paardlief heeft verder wel wintervacht.

En dat van die gaatjes, winkelhaken zelfs? Echt.... ik herken dat totaal niet.

Maar natuurlijk superfijn voor jou en je paard om enthousiast te zijn over een nieuwe aankoop ;) !!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers