Paard gevonden!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Skessa_
Berichten: 10556
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 15:48

Zon mooi verhaal! Veel geluk samen, dat hebben jullie dik verdiend <3 <3


D_akota

Berichten: 654
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Re: Paard gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 19:49

Wat leuk om dit vervolg te lezen. En wat fijn dat het z’n mooie afloop heeft. Heel veel geluk samen!

I was normal, two horses ago…

PotjeMayo

Berichten: 541
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 21:58

wat een mooi verhaal! Heel veel geluk samen :)
fijn dat je zijn vorige eigenaar hebt gevonden! hopelijk kan je "piet" ooit nog eens spreken mocht dat mogelijk zijn.

"One day, you will be old enough to start reading fairytales again." ~C.S. Lewis

Hutcherson

Berichten: 7295
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 23:59

Heerlijk pennyverhaal en een super sprookjes einde.
Dit soort dingen lees je in paardenboekjes en paardenseries op netflix :') geweldig.

Winged

Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Paard gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 10:36

Dit verhaal zou inderdaad heel goed staan in de Penny :D Wat een verhaal, heel veel plezier en geluk samen :)

TanteFlavie

Berichten: 778
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Re: Paard gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 11:04

Je kan alles goed neerschrijven, ik lees graag je stukjes!
Mocht je toch beslissen een boek te schrijven, ik koop hem!

Pluk de dag!

Skessa_
Berichten: 10556
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 12:58

Ik lees net dat er een grote update aan zit te komen *\o/* *\o/* *\o/*

LadyDii
Berichten: 408
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-23 13:12

Afbeelding

Once lost, once found, now home. Golden Boy Misterio | @misteriowanders

kwinney
Berichten: 74
Geregistreerd: 07-11-06
Woonplaats: limburg

Re: Paard gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 15:03

Hier ook heeeeel benieuwd naar de update, dat maakt het toch helemaal af, het bijzonder verhaal!

The_Cat

Berichten: 7276
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Paard gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 15:24

Wat een wending toch weer aan dit verhaal!


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

liviavdg

Berichten: 78
Geregistreerd: 13-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 16:35

Ben zo benieuwd!! :j

LadyDii
Berichten: 408
Geregistreerd: 29-08-22

Re: Paard gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-23 21:57

Update komt er zo aan guys. Zijn jullie ready? Ik was dit namelijk écht niet, lol. Wát een plottwist weer. Houdt het een keer op!? Haha.

Once lost, once found, now home. Golden Boy Misterio | @misteriowanders

Liesje89

Berichten: 9920
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 22:35

LadyDii schreef:
Update komt er zo aan guys. Zijn jullie ready? Ik was dit namelijk écht niet, lol. Wát een plottwist weer. Houdt het een keer op!? Haha.

Ik ben ready, laat maar komen :=

LadyDii
Berichten: 408
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-23 22:48

Houden van is ook loslaten…. ✨
Tegen álle adviezen in, heb ik na het krijgen van het paspoort alsnog mijn zoektocht niet gestaakt naar de vorige eigenaar van Misterio zelf. Ik kon er geen genoegen mee nemen dat ik enkel zijn broer gezien en gesproken had, ik had nog veel vraagtekens en voor mijn gevoel moest ik het tot de bodem uitzoeken. Zo gezegd, zo gedaan.

Het leek onmogelijk om de vorige eigenaar te contacteren, daar hij wegens privé omstandigheden niet “bereikbaar” was en online kon ik hem maar nergens traceren. De maandag nadat ik het paspoort gekregen had, heb ik de dierenarts gecontacteerd die Misterio al die jaren keurig ieder jaar, tot 2020, had geënt. Hij was net als ik, sprakeloos en wist niet goed hoe hij mij kon helpen. Hij had Misterio al 2 jaar niet meer gezien, omdat hij in 2020 besloten had Misterio níet meer te bezoeken.. omdat, naar zijn woorden “** toch niet wou luisteren”. Ook sprak hij uit dat hij “blij” was, dat het paard nu beter af was. Mijn nekharen gingen overeind staan en ik kon niet goed begrijpen waarom dit zo speelde. Hij kon me wegens privacy redenen niet veel vertellen. Alleen dat er lichte artrose was vastgesteld in zijn knie rechts achter. Hij zou dus alleen nog recreatief bereden mogen worden, als ik al ambities had om hem te rijden.

Waarom ik zo lang volgehouden heb? Nou precies, omdat ik hoopte dat wat vandaag gebeurd is, zou gebeuren. De aanhouder wint!

Vorige week heb ik opnieuw de dierenarts gecontacteerd. Toen hij zich herinnerde wie ik was, zei hij ietwat geïrriteerd “Ik weet niet hoe ik je kan helpen!” en er ontstond aan beide kanten een stilte, na een diepe zucht heb ik de verbinding verbroken. “Laat ook maar”.. ik ging er niet uitkomen, dacht ik. Maar een paar minuten later krijg ik een SMS. “Contactgegevens **”, ik kon het haast niet geloven. Heb ik nou serieus het telefoonnummer van de vorige eigenaar? Die ik al die tijd nergens kon vinden? Gemengde gevoelens gingen door mijn lijf, want na de verhalen die ik over deze meneer had gehoord wist ik niet of het achteraf wel slim zou zijn om hem te contacteren en ik ging er ook vanuit dat zijn telefoonnummer toch niet meer zou functioneren, daar hij in een kliniek zou zitten. Ik dacht er heel even(echt, maar heel even) over na en begon een WhatsApp berichtje te typen.
“Alleen als je erover wil praten, ben ik er voor je om erover te praten. Ik heb gewoon wat normale vragen.” en eindigde mijn berichtje met een huidige foto van Misterio. Ik kreeg meteen twee vinkjes.. Het telefoonnummer werkt dus gewoon nog, ik was er best van geschrokken. (Dit was overigens afgelopen donderdag)

“Hallo Diana, ten eerste gefeliciteerd met Sunshine.” – ik ben aan het werk en zie dat ik een berichtje heb ontvangen, jawel, van de vorige eigenaar. Een enorm lang berichtje en ook krijg ik meteen daarna een foto toegestuurd van Misterio. Ik lees het berichtje niet direct, maar klik meteen op de foto.. Wow, wát een prachtig paard. Huh.. ik maak de foto groter, Bitloos? Western bereden? Dit bestaat toch niet. Dit is álles wat ik altijd heb gewild in een paard. Daar ik dacht dat het “vinden” van een Valkkleurige-Ruin ál mijn geluk was.., is mijn geluk dus veel groter dan ik eigenlijk dacht. Ik ben namelijk helemaal geen “dressuur-ruiter”, heb merendeels Western gereden buiten in de bossen en wou dit dan ook absoluut in een “nieuw paard”, als ik mijn zoektocht weer zou beginnen na het verliezen van mijn eigen merries in 2019. Toevallig heb ik het continu met mijn stalgenoot erover dat ik zo graag Western met hem zou willen rijden, lekker door de natuur. Is dat wederom toevallig? Nah… Ik begin het berichtje te lezen.
De vorige eigenaar heeft Misterio zelf ingereden, Western dus. Hij heeft bijna dagelijks buitenritten met Misterio gemaakt, in élk natuurgebied waar je maar aan kunt denken. Zo ook de Meinweg, waar ik hem gevonden heb. Deze buitenritten deden ze bitloos, helemaal alleen. Want naar eigen zeggen is de vorige eigenaar een “einzelgänger” die geen vrienden heeft en ook niet nodig heeft, hij had Sunshine(Misterio) en dat was voldoende. Omdat hij zelf gezondheidsklachten heeft, heeft hij al sinds begin vorig jaar niet meer kunnen rijden.
Tijdens deze buitenritten kon hij Misterio los, zonder halster, lekker laten grazen terwijl hij zijn benen strekte. Hier heb ik video’s van mogen ontvangen en, heb nog steeds kippenvel hiervan. Want hoe bijzonder is de band tussen mens en dier dan, als je dát vertrouwen in elkaar hebt. Bizar.
Misterio heeft altijd aan huis gestaan, 24/7 buiten. Hij heeft een tijdje samen gestaan met een merrie en een tijdje met een hengst, maar de overige tijd (vanaf 2018) heeft Misterio altijd alleen gestaan ( :-( ). Echter, verklaard dit wellicht wel waarom Misterio opeens een stofallergie heeft, dit is hij namelijk helemaal niet gewend. Alhoewel de benauwdheid enkel voorkomt zodra het weer veranderd. Hij had dit in ieder geval eerder niet, althans hij heeft er niets over verteld, misschien dat ik hem dat nog eens extra kan vragen.
Hij deed zelf Misterio’s hoeven bekappen en heeft nooit ijzers gehad, dit raadt hij ook absoluut niet aan. Wandelen en recreatief rijden door de bossen (zoals de dierenarts ook al aangaf) kan gewoon. “Intensief rijden” was überhaupt nooit mijn idee, juist lekker naar buiten zodra we elkaar vertrouwen, dus dat is alleen maar “positief” nieuws. Dat onze recreatieve bosritten-droom, nog kan blijven bestaan en dus ook realiteit zal worden.
24 augustus 2022, 4 dagen vóórdat ik Misterio gevonden heb, heeft de vorige eigenaar Misterio zélf, voor zonsopkomst, uitgezet in het natuurgebied de Meinweg. Hij heeft me ook precies verteld waar en ook waarom. Hij had ernstig nieuws gekregen over zijn eigen gezondheid, dit heeft hem mentaal een klap na gegeven. Naar eigen zeggen had hij Misterio twee maanden ‘gratis’ aangeboden in de lokale krant(en), maar is hier door niemand op gereageerd. Hij wist zich geen uitweg meer en heeft afscheid genomen van Misterio, door hem te traileren naar een gebied waar ze veel hebben gereden en hem daar achter te laten. Als ik erover nadenk, krijg ik opnieuw tranen.. Want, hoe kun je jouw enige, beste vriend na 11 jaar daar nou alleen achter laten? Maar ook, hoe pijnlijk moet dit zijn geweest? Ik vind het voor beide partijen enorm verdrietig. Misterio is in de steek gelaten door zijn beste maat, maar zijn beste maat zag het leven niet meer zitten. ….”Houden van, is ook loslaten.”

Zaterdagochtend ga ik de vorige eigenaar ontmoeten, althans, dat is de afspraak. Hopelijk gaat dit ook door. Hij zal mij dan álle spullen van Misterio meegeven, waaronder het Westernzadel, dekens e.d. Ik hoop dat hij zelf ook echt komt opdagen en we face-to-face elkaar eens kunnen ontmoeten, spreken, misschien zelfs wel kunnen omhelzen. Ik geloof namelijk niet dat deze meneer “altijd slecht” voor Misterio is geweest, wellicht alleen op het laatst omdat hij zelf behoorlijk in de knoop zit. Want aan de video’s te zien die ik gekregen heb(natuurlijk moment opnames), hebben ze vooral met elkaar genoten.
Grappig.. dubbel, is. Dat hij dus altijd een Cowboy hoed op had met buitenrijden. Ons logo voor de webshop bevat ook een Cowboy hoed.. en de allereerste post toen Misterio gezien was, luidt; “Welke Cowboy is zijn paard verloren?”.

Kun jij het geloven? Ik ben mijzelf al sinds vanochtend aan het knijpen. Ik geloof dat ik droom.
Mijn “zonnenschijn” na regen, is letterlijk én figuurlijk, Sunshine. Misterio. Mijn eigen Spirit paard, die álles heeft wat ik ooit op mijn “eisen-lijstje” had staan voor een paard.

Wij gaan genieten. Nog meer dan van te voren. Maar voor nu vooral dit alles even laten bezinken en aftellen tot zaterdag.



Afbeelding
Afbeelding

Once lost, once found, now home. Golden Boy Misterio | @misteriowanders

veerle92

Berichten: 762
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Re: Paard gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 23:17

Wauw wat een prachtig, maar tegelijkertijd droevig verhaal. Wat een kracht moet die man gehad hebben om zijn allerbeste maatje na zoveel jaar achter te laten omdat hij geen uitweg meer kon vinden. Y;(

Prachtige foto’s.! <3 hopelijk kan jij straks net zo van hem genieten zoals hoe minsterie geniet op foto’s.

ᑭᑌᖇᗩ ᖇᗩᘔᗩ ᗴᔕᑭᗩᑎ̃Oᒪᗩ ᗪᗩᑌᖇᗩᗪᗩ II
ᑭOᑎY ᑭOᗯᗴᖇ KᗩI ᐯᗩᑎ ᗴᑫᑌI ᑕᗴᑎTᗴᖇ (verkocht)
ᗴᐯᗴᖇTOᑎ ᴘᴀɪɴᴛᴇᴅ ʙʟᴀᴄᴋ x ᴛᴀɴɢᴏ (verkocht)
ᖴᗩᗰIᒪY

LadyDii
Berichten: 408
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-23 23:23

veerle92 schreef:
Wauw wat een prachtig, maar tegelijkertijd droevig verhaal. Wat een kracht moet die man gehad hebben om zijn allerbeste maatje na zoveel jaar achter te laten omdat hij geen uitweg meer kon vinden. Y;(

Prachtige foto’s.! <3 hopelijk kan jij straks net zo van hem genieten zoals hoe minsterie geniet op foto’s.


Echt wel, enorm dubbel.

Dank je wel! <3

Once lost, once found, now home. Golden Boy Misterio | @misteriowanders

senna21

Berichten: 11749
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 23:24

Een bijzonder verhaal.
Weet wel dat een verhaal altijd meerdere kanten heeft. Deze meneer kan naar zijn inzicht altijd goed hebben gezorgd voor zijn paard omdat hij veel van zijn paard hield, maar anderen kunnen een andere mening hebben. Een paard vrijlaten in een natuurgebied klinkt als een serieuze wanhoopsdaad.
Je neemt toch wel iemand als back-up mee naar deze afspraak?!

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 23:35

Jeetje wat een verhaal zeg.... ik hoop echt dat je hem kan ontmoeten. Misterio heeft het getroffen met je. Geen kritische noot naar jou, absoluut niet hoor, jij hebt echt alles gedaan wat je kon doen, ik vraag mij alleen af hoe een paard zo mager kon worden in 4 dagen.... Dat kost wel meer tijd...

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

LadyDii
Berichten: 408
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-23 23:54

senna21 schreef:
Een bijzonder verhaal.
Weet wel dat een verhaal altijd meerdere kanten heeft. Deze meneer kan naar zijn inzicht altijd goed hebben gezorgd voor zijn paard omdat hij veel van zijn paard hield, maar anderen kunnen een andere mening hebben. Een paard vrijlaten in een natuurgebied klinkt als een serieuze wanhoopsdaad.
Je neemt toch wel iemand als back-up mee naar deze afspraak?!


Absoluut. Mijn vader gaat mee en een vriendin.

Once lost, once found, now home. Golden Boy Misterio | @misteriowanders

LadyDii
Berichten: 408
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-23 23:55

Mer1980 schreef:
Jeetje wat een verhaal zeg.... ik hoop echt dat je hem kan ontmoeten. Misterio heeft het getroffen met je. Geen kritische noot naar jou, absoluut niet hoor, jij hebt echt alles gedaan wat je kon doen, ik vraag mij alleen af hoe een paard zo mager kon worden in 4 dagen.... Dat kost wel meer tijd...


Eens. Hij heeft langer dan 4 dagen de aandacht gemist die hij nodig had. Vermoedelijk sinds de dag dat meneer het nieuws ontving over zijn gezondheid. Dat zou ongeveer 1 jaar zijn.

Once lost, once found, now home. Golden Boy Misterio | @misteriowanders

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Paard gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 07:17

Jeetje, wat spannend en wat goed, dat is toch een dermate veelomvattend antwoord dat je niet per-sé had verwacht, denk ik.....! Op de foto's met zadel lijkt er ook al niet veel spek op te zitten eigenlijk....

Goh en dat je dan ook zijn spullen krijgt...? Waar zijn die dan vraag je je af, en zit die man nu nog in die kliniek, ga je hem daar ontmoeten.....of hoe werkt dat joh....?

Yavanna

Berichten: 2609
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Paard gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 07:43

Wat een verhaal Diana en wat een geluk voor Misterio en jou. Hopelijk krijg je van de vorige eigenaar meer informatie.
En je zou er inderdaad een boek over kunnen schrijven, gewoon doen.
Heb je nog wat gedaan met al die paracord items en vintage paardenkaarten die ik je heb gestuurd om te verkopen zodat je een deel van de medische kosten kon betalen? Heb er nog niks van op fb voorbij zien komen..

Kunstige knoop en vlechtwerk van paracord en touw.
https://www.facebook.com/Ropezzbyme/
Voor leuke ansichtkaarten om te postcrossen
https://www.facebook.com/groups/608080682565362


janouk
Blogger

Berichten: 17814
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Paard gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 07:55

O wauw, wat een goede ontwikkeling voor jou, Misterio Sunshine en de Meneer.
Jij leert de geschiedenis kennen van Misterio en de meneer heeft rust als hij ziet hoe goed het gaat met zijn oude vriend. En Misterio heeft jou
<3

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

LadyDii
Berichten: 408
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-23 07:57

Yavanna schreef:
Wat een verhaal Diana en wat een geluk voor Misterio en jou. Hopelijk krijg je van de vorige eigenaar meer informatie.
En je zou er inderdaad een boek over kunnen schrijven, gewoon doen.
Heb je nog wat gedaan met al die paracord items en vintage paardenkaarten die ik je heb gestuurd om te verkopen zodat je een deel van de medische kosten kon betalen? Heb er nog niks van op fb voorbij zien komen..


Alles staat te koop, al sinds het begin. Maar helaas nog niets van verkocht. :( De gele hondenriem heb ik trouwens voor mijn eigen hond gebruikt. Vond hem zó gaaf!

Once lost, once found, now home. Golden Boy Misterio | @misteriowanders

LadyDii
Berichten: 408
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-23 07:59

pmarena schreef:
Jeetje, wat spannend en wat goed, dat is toch een dermate veelomvattend antwoord dat je niet per-sé had verwacht, denk ik.....! Op de foto's met zadel lijkt er ook al niet veel spek op te zitten eigenlijk....

Goh en dat je dan ook zijn spullen krijgt...? Waar zijn die dan vraag je je af, en zit die man nu nog in die kliniek, ga je hem daar ontmoeten.....of hoe werkt dat joh....?


Op de filmpjes e.d. zie je ook dat hij wat schraler is en een hele dunne staart of juist dik en korte staart heeft. Maar, hij geeft zelf aan dat hij 3x per dag krachtvoer kreeg, weidegang en élke dag gereden heeft.

Once lost, once found, now home. Golden Boy Misterio | @misteriowanders


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 1 bezoeker