Rohesia schreef:Bedankt. Je kan wel gewoon aan alle knoppen die je nodig hebt om makkelijker te kunnen spelen?
Had dat met mijn nieuwe mobiel ook wel, de 'kleintjes' werden amper nog gemaakt dus moest ook een grote. Maar dat ging ook wel snel ok, en nu zou ik niet anders meer willen.
Welke spellen speel jij er vooral op? En op de tv, gebruik je dan een controller? Lijkt me wel een fijne extra functie voor af en toe, maar zal hier niet de hoofdzaak vormen denk ik.
Het is enkel de duurste die dat speciale scherm heeft hé? Maakt dat zoveel verschil denk je? Zag ergens de tip om de goedkoopste te kopen en dan opslagruimte met een microSD erbij te hebben, maarja, die heeft dat scherm dan weer niet.
Jahoor, werkt echt prima. Steam heeft wat functies ingebouwd voor als spellen niet helemaal geoptimaliseerd zijn zoals een zoom functie of het handmatig openen van het toetsenbord. Alleen het toetsenbord 1x moeten openen, zoomen was echt niet nodig ondanks de waarschuwing van kleine letters. Oké, voor mensen die een leesbril nodig hebben is het wat anders natuurlijk. Maar hé, die mensen kunnen weer gebruik maken van de zoom in alle spellen. Win win. 
Ik heb er tot nu toe vooral simpele spellen op gespeeld. Dinkum en Horse Tales. Ben van plan binnenkort Ancestors te proberen (die heb ik alleen nog maar via de game laptop gespeeld met controller) en over 2 weken ga ik Hogwarts Legacy spelen ermee. Ik denk dat de Steamdeck dit allemaal prima gaat draaien! Daar is ie immers op gebouwd.
En inderdaad, via de tv dan met PlayStation 4 controller die we hebben liggen, zoals ik dat ook via de laptop deed. Al heb ik dat nu nog niet geprobeerd omdat juist die simpele spelletjes heerlijk zijn voor handheld en niet perse om de grafische hoogstandjes gaan.
Edit: waarom zou ARK niet geschikt zijn? De Steamdeck is ontwikkeld als portable gaming pc die juist high end games aan kan waardoor je geen pc meer nodig zou hebben maar je zowel handheld als met de dock op ongeveer ieder scherm kunt gamen.