Koffie leren drinken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Koffie leren drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-02 17:27

Is het zo dat je koffie moet leren drinken, of vind je het gewoon wel of niet lekker?

Welke soort (smaak) koffie vinden jullie het lekkerst?
Ik heb vandaag voor het eerst echt twee koppen gehad EN opgedronken. Haha!
We hadden geen koffiemelk meer in huis, dus ik heb er maar slagroom doorgedaan... Bloos

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 17:29

Mijn huisgenoot moet ook nog koffie leren drinken.. hij vindt het al lekker ruiken, dus ik ben al op de helft Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 17:31

Iets 'leren' eten of drinken vind ik zo'n onzin. Je smaak verandert met de jaren, maar dat heeft niets met leren te maken, meer met een natuurlijke ontwikkeling.

Ik heb tot mijn 19e ofzo echt geen koffie gelust. Op een gegeven moment zette iemand mij koffie verkeerd voor (meer melk dan koffie dus) en dat vond ik wel lekker. Drink het nu regelmatig na het eten (buitenshuis) of op m'n werk (om wakker te worden). Zwarte koffie vind ik nog steeds niks. En olijven ook niet, en spruitjes ook niet. En ik ben ook niet van plan om het lekker te 'leren' vinden. Haha!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-02 17:38

Nou ja, dat ben ik niet helemaal met je eens. Qua eten was ik tot twee jaar geleden ook een gigamuts.. Haha! Toen heb ik toch besloten om niet zo'n proemerd (zegt mijn moeder altijd voor de grap, weet niet eens hoe ik het moet schrijven Haha!) meer te zijn.
Vanaf die tijd heb ik een heleboel dingen leren eten.. Paprika, boontjes, prei, witlof... Ik kan niet zeggen dat ik blij ben als we het gaan eten, maar supervies vind ik het ook niet. Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 17:41

Hmm... dat kan dan wel 'leren eten' zijn, maar lekker vind je het nog steeds niet. Bij koffie gaat het mij meer om 'leren lekker vinden'. En dat bedoel ik met 'smaak ontwikkelen'. Ik kan wel koffie gaan drinken, maar dan doe ik dat meer om anderen te plezieren als ik in een groep koffiedrinkers de enige theeleut ben. Maar dan vind ik het nog steeds niet echt lekker. Mijn voorkeur gaat meestal uit naar thee, koffie komt bij mij pas als ik een boel andere opties heb gehad of met een speciale reden. Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 17:42

Koffie vond ik vroeger heel vies, maar nu heb ik er geen problemen meer mee, alleen als het heel sterk is.
Iets 'leren' eten of drinken vind ik ook onzin, er is toch genoeg wat ik wel lust, waarom zou ik dan iets 'moeten' eten.

Ik hou niet van dranken met alcohol, alleen een wijntje vind ik echt lekker en als het heel warm is een biertje, voor de rest heb ik net zo lief een sappie. Sommigen snappen dat niet, maar ik ga echt geen moeite doen om stoer te zijn en toch alcoholische dranken te drinken.
Olijven zijn trouwens ook heel erg *juk*.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-02 17:44

Word je er echt wakker van?? Dat is eigenlijk voor mij de reden om het te willen leren drinken.. Haha! Kan 's ochtends zo moeilijk op gang komen..

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 19:22

Volgens mij is dat echt onzin dat je iets moet leren eten of drinken. Ik lust nog steeds geen spruitjes en andijvie. Op mijn werk drink is cappucino's maar gewone koffie hoef ik echt niet hoor, ook niet als ik de enige theeleut ben. Dan drink ik wel water. Wel is het bij sommige dingen dat je moet wennen aan de smaak - bier en wijn bijvoorbeeld. Ik ben van mening dat je pas kunt oordelen of je iets niet lust als je het minimaal twee keer hebt geprobeerd - oesters blijven smerig, een biertje op een warme dag (of in een warme omgeving) kan ik tegenwoordig erg waarderen.

Of je van koffie wakker wordt? Ik niet iig, kan vier espresso's achterover slaan en nergens last van terwijl een ander helemaal hyper wordt. Het verschilt van persoon tot persoon. Ik las trouwens laatst ergens dat het helemaal niet aan caffeine toe te schrijven is, het stimulerende effect. Ze hebben namelijk een onderzoek gedaan door de ene groep mensen gewone koffie te geven en andere mensen decaf. En er was geen verschil.
Misschien ben ik ook immuun voor dat stofje, net zoals ik een hele doos paracetamol op kan eten, half leeg kan bloeden om vervolgens nog steeds knallende 'pien in de kup' te hebben.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 20:38

Je vind iets lekker, of niet, maar leren eten of drinken vind ik de grootst mogelijke onzin.

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 13:50

batje schreef:
Mijn huisgenoot moet ook nog koffie leren drinken.. hij vindt het al lekker ruiken, dus ik ben al op de helft Knipoog

Droom maar lekker verder! Koffie is smerig!
Ik zal het nooit leren drinken en mijn smaak zal nooit zodanig verpest worden dat ik het lekker zal vinden.

Ik heb al genoeg verslavingen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 16:32

De enige keer dat ik het jammer vind dat ik geen koffie drink is wanneer ik in een restaurant uit eten ben geweest. Toetjes eet ik meestal niet, maar een kopje koffie ''hoort'' dan een beetje. Thee gaat ook wel, maar past toch minder naar mijn mening.

Nu vind ik koffie gewoon heel erg goor. Ik ben iedere keer blij verrast als ik iemand ontmoet die het ook niet drinkt. Als je bij mij komt zul je gewoon wat anders moeten nemen, want koffie, laat staan zo'n apparaat, heb ik gewoon niet in huis Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 16:43

Je moet niets natuurlijk, maar ik vind wel als je een bepaalde gelegenheid hebt, dat je niet bij iedere hap of drankje wat voorbij komt, kunt gaan roepen, dat lust ik niet hoor!!

Nou is dat ook makkelijk praten, want ik drink graag koffie,thee, bier, wijn! Dus als je het lust is het allemaal wat makkelijker, ondanks dat ik oesters niet lust!
Maar ik vind bij bijv. etentjes dat je het wel moet proberen!

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 21:00

Zep schreef:
Nu vind ik koffie gewoon heel erg goor. Ik ben iedere keer blij verrast als ik iemand ontmoet die het ook niet drinkt. Als je bij mij komt zul je gewoon wat anders moeten nemen, want koffie, laat staan zo'n apparaat, heb ik gewoon niet in huis Haha!

Dat heb ik wel, ik heb zo'n dubbelapparaat waterkoker/koffiezetapparaat. En ik schijn ook nog lekkere koffie te kunnen zetten.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 21:12

Zep schreef:
Nu vind ik koffie gewoon heel erg goor. Ik ben iedere keer blij verrast als ik iemand ontmoet die het ook niet drinkt. Als je bij mij komt zul je gewoon wat anders moeten nemen, want koffie, laat staan zo'n apparaat, heb ik gewoon niet in huis Haha!


Ik doe een half jaar met een pak koffie -want ik drink het zelf thuis niet, heb het voor anderen- en als ik koffiedrinkend bezoek krijg, dan mogen ze het zelf zetten. Want ik heb echt geen flauw benul hoeveel schepjes er op hoeveel koppen moeten. Verward

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 22:01

ik vind koffie ook niet lekker. het is wel zo dat ik zonder dat ik er moeite voor gedaan heb het nu weg krijgen kan. dit is voor mij echter geen aanleiding dan het frequenter dan een paar keer per jaar te gaan drinken

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-02 23:29

Karin schreef:

Ik doe een half jaar met een pak koffie -want ik drink het zelf thuis niet, heb het voor anderen- en als ik koffiedrinkend bezoek krijg, dan mogen ze het zelf zetten. Want ik heb echt geen flauw benul hoeveel schepjes er op hoeveel koppen moeten. Verward


Een schepje op twee koppen volgens mij. Kijk dat weet ik dan weer wel. Haha!
We hebben ook een senseo, nog makkelijker, 1 pad voor 1 kopje, 2 voor 2 kopjes. Dat is te onthouden, zelfs voor mij.. Clown
Alleen vergeet ik nog weleens water in het koffiezetapparaat te doen.. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 23:32

Ik ben echt verslaafd aan koffie, maar het zetten kan ik niet, niet te drinken als ik het zelf zet. Dus ik heb altijd een pakje nescafee, erg lekker, en kan niet misgaan!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 23:36

Ik vind koffie helemaal niet lekker en denk ook dat ik het nooit lekker ga vinden.

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 11:44

blegh dat lijkt me dus echt heel vies, koffie... Ik drink soiezo alleen water. Iets leren eten of drinken dat kan denk ik niet... je kan niet iets eerst vies vinden en later lekker, iig dat lijkt mij niet.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 12:26

HorseF@N schreef:
Iets leren eten of drinken dat kan denk ik niet... je kan niet iets eerst vies vinden en later lekker, iig dat lijkt mij niet.


Ja hoor, dat kan wel. Je smaak(vermogen) verandert namelijk naarmate je ouder wordt, maar dat gaat vanzelf. Alleen heeft dat idd niets te maken met iets 'leren' eten of drinken. Bij 'leren eten/drinken' hoeft het namelijk nog niet te betekenen dat je iets ook echt lekker vindt, je zet je dan als het ware over die 'vieze' smaak heen. Bij 'lekker gaan vinden' gebeurt dat vanzelf en dan beleef je er ook nog plezier aan.

Snappen we het nog? Tong uitsteken

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 15:28

Ik drink eigelijk nooit koffie, ben een echte thee-leut. Verbasend is het dan wel, dat als ik koffie drink, ik die dus echt zwart drink, zonder suiker.. Met melk krijg ik dus echt niet naar binnen! Drink eigelijk alleen koffie op kampen... om de dag een beetje door te komen. Het is wel zo dat een deel van het effect van de cafeine toe geschreven kan worden aan het deel tussen de oren, maar een ander deel heeft wel degelijk invloed op hoe wakker je je voelt. Dat is inderdaad per persoon verschillend.

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 19:10

Als het voor m'n neus gezet wordt drink ik het wel op maar ik zal er nooit zelf op vragen. Ik denk wel dat je iets kan leren eten of drinken. Volgens mij moet je in sommige gevallen (zoals koffie) gewoon wennen aan een nieuwe smaak. Dat heb ik dus ook gedaan. Ik kan het wel drinken maar dat ik het nou echt lekker vind... niet echt. Vooral bij de oudere generatie is het volgens mij erin gestampt dat je koffie moet drinken voordat je 'echt' volwassen bent.. tssk ik hoor nog vaak genoeg in de manege kantine: " Maartje ook nog koffie? Ohw nee jij drinkt dat nog niet he." Haha!