Paard gevonden!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
LadyDii
Berichten: 408
Geregistreerd: 29-08-22

Paard gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-23 10:09

Weet je nog...?

28-08-2022 | Wat begon als een doodnormale zondag, veranderde al gauw in een dag om nooit meer te vergeten. Tijdens het verhuizen vond ik het tijd voor een kop koffie, van al dat dozen sjouwen krijg je best wel dorst! Ik pak mijn telefoon erbij en ga wat Facebooken tussendoor, je kent het wel.

Welke Cowboy mist zijn paard? ‘Wat een interessante koptekst voor een paardenfoto’ hoor ik mijzelf denken, maar dan zie ik verschillende reacties die laten blijken dat dit gaat om een paard wat helemaal alleen gezien is, in een natuurgebied vlakbij. Ik zet mijn koffiemok aan de kant en voel de adrenaline opkomen, “er op af!” roep ik hardop en ik bel meteen mijn beste vriendin.

De achtbaan begint steil omhoog te gaan en ik wist op dat moment nog niet wat mij te wachten stond, maar, enjoy the ride! Want nu weet ik dat wél.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Dé bekende foto's. Een dag nadat ik deze prachtige ruin gevonden had, gingen deze twee foto's over heel Social Media. De oproep "eigenaar gezocht" werd duizenden keren gedeeld en gepubliceerd op verschillende nieuwskanalen. Heel Internet leefde met hem mee, de toetsenborden werden geslepen en ik verwachtte al snel een privé berichtje van de eigenaar/eigenaresse die hem zou missen.

Maar, dat berichtje bleef uit...

Dan ben je opeens wettelijk houder van een (nog) onbekend dier, voor de Nederlandse wet een 'gevonden voorwerp'. Ik heb nog nooit zoveel telefoontjes gepleegd als die eerste week.. Politie, dierenbescherming, de Gemeente, pensionstallen, dierenartsen, tandartsen, hoefsmeden... Ga zo nog maar even door. Ik was vastberaden om de eigenaar te vinden, iemand móet hem toch missen? De 12 maanden beginnen af te tellen, mán wat was dat een onzeker en spannend gevoel. Maar, het hoort erbij...toch?

De eerste week ging voorbij en nog steeds had niemand hem herkend, vreemd.. Dacht ik. Het is niet het "standaard" bruine paard, zijn goudkleurtje valt op en zijn aantekeningen zijn ook niet alledaags bij een Valk. De eerste week bestond vooral uit een goede plek vinden voor hem, de dierenarts laten komen voor controle en chipnummer uitlezen en héél véél aandacht, drinken en eten.. want het was wel duidelijk dat hij dát had gemist de laatste tijd. Je gaat je al snel aan zo'n dier hechten en het is moeilijk om die deur gesloten te houden als je iedere dag bij hem bent, maar wie weet is hij er morgen niet meer? De eigenaar komt vast snel!

Na een aantal nare berichten van "eigenaren" (fokkerijen) die níet de eigenaar bleken te zijn, heb ik in overleg met de Politie alle berichten overal verwijderd. Iedereen ging er vanuit dat de eigenaar terecht was, maar helaas was dat nog steeds niet het geval. "Je hebt je best gedaan, ze komen wel" - aldus autoriteiten, maar dat was voor mij niet voldoende. Na een korte periode, postte ik opnieuw een oproep om de eigenaar te vinden.


Afbeelding

Afbeelding

Pling... - Tijdens het avondeten ontvang ik een privé berichtje, kort maar zeer krachtig. Ik kreeg namelijk twee foto's doorgestuurd en een chipnummer. Ik weet nog dat dit enorm dubbel voelde.. Ik was blij dat iemand hem kende, maar moest ik hem dan toch weer teruggeven? Snel zei ik tegen mezelf dat ik dit van te voren had kunnen weten en leg me erbij neer.. We wisselen nummers uit en we bellen vervolgens bijna anderhalf uur.

Afbeelding

Afbeelding

We verbreken de verbinding..... 11 jaar geleden is "Sunshine" gekocht op de paardenmarkt te Hedel als twee jarige, mooie maar wilde, Hengst. Door deze mevrouw die mij hét belangrijke privé berichtje stuurde. Na zo'n 6 maanden had zij hem echter doorverkocht aan iemand anders. We noemen hem even: PIET. Ze had zijn naam, zijn woonplaats (van 11 jaar geleden) maar geen contactgegevens meer. "Niet nodig.. Internet!" maar deze meneer was onmogelijk te traceren via Internet. Geen social media, geen telefoonnummer, niets... Ik ging weer bellen naar pensionstallen en dierenartsen in de omgeving waar deze meneer zou wonen/gewoond zou hebben, maar niemand herkende het paard, zijn naam of Piet.

Hopeloos.. dat dacht ik, écht. Hoe ga ik nou erachter komen wie de eigenaar is? Is dat nog Piet? Heeft Piet hem doorverkocht? Het spoor liep dood en ik had mijn vastberadenheid een beetje opgegeven. Het kostte zóveel energie, al dat speurwerk, de emoties, een hele andere 'routine' in je dagen, opeens een verantwoordelijkheid erbij, net een huis gekocht, verhuizen, nieuwe baan.... álles werd me even te veel. Ik had de zoektocht naar de eigenaar gestaakt en was het inmiddels eens met de meerderheid die ook vonden dat de eigenaar echt wel bovenwater zou komen drijven.

Weken gingen voorbij.. er werd een band opgebouwd. Inmiddels had ik 'het gevonden paard' omgedoopt naar Misterio. Dat vond ik wel passend bij het verhaal, maar het is ook wel een hele meneer! ;)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Misterio & ik werden een team. Aanhankelijk, willend, grappig, lief.. hij had het allemaal. Wat mij opnieuw aan het denken had gezet "Hoe kan iemand hem niet missen?!". Het was zo dubbel, inmiddels wou ik Misterio namelijk allang niet meer teruggeven maar toch, stel je nou voor hoe je het zelf had gevonden? Ik besloot toch weer mijn zoekactie te herstarten! En deze keer wél met geluk. Ik voegde mij toe in een Facebook groep, een groep met allemaal inwoners van de plaats waar Piet zou hebben gewoond/zou wonen. Brutaal hé? Ik weet het..

Pling... ik open mijn telefoon en éindelijk wist iemand wie Piet was. Althans, zijn broer. Want een tijdje terug waren deze mevrouw en de broer een setje! Ik kreeg het telefoonnummer van Piet zijn broer en ging aan de slag! Ik voelde aan álles, dat het einde dichterbij kwam. Maar had niet gedacht dat het helemaal geen einde voor Misterio en mij zou betekenen, maar juist een heel nieuw begin! Y)(^)

Een week later..... 20 november 2022, 84 dagen onderweg in deze achtbaan.. waar het er 365 hadden moeten zijn... Krijg ik het paspoort overhandigd en een brief, waar Piet afstand doet van zijn paard. Piet was dus ál die jaren nog steeds eigenaar van "Sunshine". Piet heb ik echter nog nooit ontmoet of gesproken, maar helaas zal dit ook (bijna)niet mogelijk zijn. - Wegens privé omstandigheden -

Hoe of waarom of wanneer Misterio op die plek waar ik hem gevonden heb, terecht is gekomen, weet ik niet. Helaas zijn dat nog steeds vraagtekens, hoewel ik ze zelf wel kan invullen..maar de waarheid wellicht nooit zal weten. Dit knaagt, maar dit moet ik loslaten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ons verhaal begon nu pas écht..........

Hoe leg ik een gevoel uit wat niet te omschrijven is? Niet.. dus. Maar mán, wat voelde dat euforisch. Maar ook enorm vreemd, raar, gek.. Je "krijgt" een paspoort, na een intensieve periode wat enorm veel van mij vergde. Eindelijk kan ik adem halen, slapen.. die last van mijn schouders gooien. Er komt níemand, hij mag blijven.. We blijven samen!

Inmiddels gaat het heel goed met Misterio en onze band is erg sterk. Hij heeft niet alleen een gouden vacht, maar ook een gouden hart. Hij is komisch, aanhankelijk, super lief.. Hij is alles wat ík ooit in een paard zocht. Echt waar. Ik hoor mijzelf nog zeggen "Ik wil geen merrie meer. Nooit. Ik wil een ruin en ik wil iets aparts, een valk." niet wetende dat dit een aantal jaar later écht ging gebeuren en al helemaal niet op deze manier! Toeval? Ik weet het niet..

Wat ik wel weet is dat hij enorm is opgeknapt en mijn hart heeft gestolen.. eigenlijk al sinds dag één. Mijn goudstuk, mijn eigen Spirit! O:)

Wij genieten volle teugels! :):)

http://boktimg.nl/img/m/RJjxwz.jpg

http://boktimg.nl/img/m/MZGPJJ.jpg

http://boktimg.nl/img/m/rhBjvf.png

http://boktimg.nl/img/m/So8yzr.jpg


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

^Gisteren, tijdens onze allereerste sneeuwvlokjes samen! Wat issie knap hé?

Wil je ons dagelijks blijven volgen? Volg ons dan op Instagram: @misteriowanders

"Dreams do come true!" als je er maar in blijft geloven. Geniet, leef, lach en heb lief. <3
Laatst bijgewerkt door Sica op 23-01-23 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Teveel aan afbeeldingen in link gezet

Once lost, once found, now home. Golden Boy Misterio | @misteriowanders


Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Paard gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 10:14

Prachtig verhaal, en wat heb je veel oliebol over je heen gehad. :(:)
Ik wens jullie nog heel veel mooie gezonde jaren samen. <3

xMarianne
Berichten: 1279
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 10:14

Wat een bijzonder verhaal! Wat geweldig dat hij bij jou lekker kan blijven.
Veel geluk samen!


Mirjam79

Berichten: 1655
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 10:16

Tsjee! Wat een verhaal en wat een spannende tijd. Wat heeft Misterio het getroffen met jou. Heel veel plezier met hem in de toekomst!

Marije fan de Nysted meer dan 10 jaar van je mogen genieten. Helaas heb ik afscheid van je moeten nemen. Rust zacht maffe merrie.
Wat is het ongelooflijk waar "je weet pas wat je mist, als het er niet meer is"...

Eef_Bam

Berichten: 4073
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 10:17

Mooi verhaal, maar zie alleen het sprookje terug. Maar hoe is het nu met zijn gezondheid? Tijd geleden deelde je nog dat het paard heel benauwd is. Is dat al verbeterd? Is hij al aangekomen?

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 10:17

Jeetje, dat is ook wat zeg! Wat fijn voor jullie dat jullie samen mogen blijven, en aardig (denk ik, of werd hij een beetje door de situatie gedwongen ofzo...?) van Piet dat je hem mocht houden +:)+

Wat was hij mager.... :(:)

Het is wel een heel erg aansprekende knapperd hoor, mazzelaar!!

Marigo
Berichten: 1039
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 10:19

Wauw!! Wat een mooi verhaal is dit. Jij en Misterio zijn voorbestemd. Wat een geluk dat hij jou heeft getroffen. Ik wens jullie vele mooie jaren samen toe! Ik blijf jullie avonturen via insta volgen :)

nuevo_mien

Berichten: 144
Geregistreerd: 29-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 10:23

<3 Wat een mooi verhaal! Het lijkt wel een sprookje!
Op naar vele mooie jaren samen!

LadyDii
Berichten: 408
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-23 10:28

Eef_Bam schreef:
Mooi verhaal, maar zie alleen het sprookje terug. Maar hoe is het nu met zijn gezondheid? Tijd geleden deelde je nog dat het paard heel benauwd is. Is dat al verbeterd? Is hij al aangekomen?


Het is zeker geen sprookje geweest hoor, haha. Zijn gezondheid is onder controle. <'3 Bedankt voor je zorgen.

Once lost, once found, now home. Golden Boy Misterio | @misteriowanders

LadyDii
Berichten: 408
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-23 10:33

pmarena schreef:
Jeetje, dat is ook wat zeg! Wat fijn voor jullie dat jullie samen mogen blijven, en aardig (denk ik, of werd hij een beetje door de situatie gedwongen ofzo...?) van Piet dat je hem mocht houden +:)+

Wat was hij mager.... :(:)

Het is wel een heel erg aansprekende knapperd hoor, mazzelaar!!


Wegens alle omstandigheden en de hele gebeurtenis, denk ik dat Piet niet veel keuze had. Anders zou Misterio niet in de natuur terecht zijn gekomen.

Wel 'tof' dat ik het paspoort heb gekregen inderdaad. *\o/*

Once lost, once found, now home. Golden Boy Misterio | @misteriowanders

ElfBeau_067

Berichten: 1964
Geregistreerd: 03-11-22

Re: Paard gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 10:41

Wat een knapperd! Hij geeft me Spirit vibes (van de film). Wat fijn dat je er toch nog bent achtergekomen wat er is gebeurd! Dat vraagt zeker veel aandacht.

Essen roddelt, berken plaagt,
Beuk is koppig, linde klaagt

Een tweeling met als tweeling zus Coco4life

senna21

Berichten: 11746
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 10:41

Fijn dat het zo is afgelopen.
Veel geluk samen en een zonnige toekomst gewenst. {:}

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 10:41

Gefeliciteerd! Uiteindelijk is het mysterie toch opgelost :-)

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 10:42

Wat een mooi verhaal! Ik geloof graag dat je flabbergasted was toen je opeens met een paspoort in je handen stond.

Toeval bestaat niet en dit heeft dan ook zo moeten zijn <3

Hoop dat je nog heel lang van deze knapperd mag genieten ;)

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

LadyDii
Berichten: 408
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-23 10:43

Mirranda schreef:
Wat een mooi verhaal! Ik geloof graag dat je flabbergasted was toen je opeens met een paspoort in je handen stond.

Toeval bestaat niet en dit heeft dan ook zo moeten zijn <3

Hoop dat je nog heel lang van deze knapperd mag genieten ;)


Ik ben niet snel awkward...maar, het was enorm awkward! :+

Once lost, once found, now home. Golden Boy Misterio | @misteriowanders

LadyDii
Berichten: 408
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-23 10:53

Captain schreef:
Prachtig verhaal, en wat heb je veel oliebol over je heen gehad. :(:)
Ik wens jullie nog heel veel mooie gezonde jaren samen. <3


Een pittige oliebol! Maar ach. <3

Dank je wel!

Once lost, once found, now home. Golden Boy Misterio | @misteriowanders

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 11:05

Ik was een van je critici.
Een respectvolle.

Respect voor hoe grondig en integer je het proces uiteindelijk hebt aangevlogen. En prachtig om te lezen hoe dat werd beloond.

Het verhaal kan achteraf gewoon zo in de Penny <3

Veel geluk en plezier samen :)

ElfBeau_067

Berichten: 1964
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 11:07

Boras schreef:
Ik was een van je critici.
Een respectvolle.

Respect voor hoe grondig en integer je het proces uiteindelijk hebt aangevlogen. En prachtig om te lezen hoe dat werd beloond.

Het verhaal kan achteraf gewoon zo in de Penny <3

Veel geluk en plezier samen :)


Ja de Penny! Daar moet ‘ie in!!

Essen roddelt, berken plaagt,
Beuk is koppig, linde klaagt

Een tweeling met als tweeling zus Coco4life

mvdbijl

Berichten: 3663
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Paard gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 11:09

Wauw wat een verhaal, fijn dat het zo afgelopen is, nu genieten :-)

LadyDii
Berichten: 408
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-23 11:12

Boras schreef:
Ik was een van je critici.
Een respectvolle.

Respect voor hoe grondig en integer je het proces uiteindelijk hebt aangevlogen. En prachtig om te lezen hoe dat werd beloond.

Het verhaal kan achteraf gewoon zo in de Penny <3

Veel geluk en plezier samen :)


(Ik had een reactie getypt..maar het is weg?!)

Ik begrijp (achteraf) de verschillende reacties erg goed. Hoe ga je ermee om, hoe reageer je daarop? Geen idee.. Was voor mij ook een eerste keer dat mij zoiets is overkomen, hopelijk ook wel meteen de laatste!

Lieve reactie. Dank je wel <3
In de Penny zou wel tof zijn overigens..ik heb alle Penny's van vroeger nog (meegenomen naar ons koophuis), fan!

Once lost, once found, now home. Golden Boy Misterio | @misteriowanders

Anoniem

Re: Paard gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 11:26

Wat een verhaal zeg! Wat zijn de kansen dat zoiets je overkomt? Ik ben blij dat hij bij jou is en blijft! <3

LadyDii
Berichten: 408
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-23 11:28

Adelaide71 schreef:
Wat een verhaal zeg! Wat zijn de kansen dat zoiets je overkomt? Ik ben blij dat hij bij jou is en blijft! <3


Ik dacht....nihil! Maar, het bestaat! <3

Once lost, once found, now home. Golden Boy Misterio | @misteriowanders

N4N4
Berichten: 1092
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Paard gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 11:41

Je tocht destijds stilletjes gevolgd .
Man , wat zag hij eruit toen je hem vond en wat is hij opgeknapt door je TLC .
Het is een prachtig dier en de engel die hem begeleidt heeft .. heeft jou gevonden *\%/*
Heel veel plezier en geluk met hem !

De allerliefste en het allermooiste paard van de hele wereld ... is de mijne :-)

eva1969

Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Paard gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 11:43

Wat een pennyverhaal idd, blij voor jou. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de daadwerkelijke zoektocht, hebben jullie lang moeten zoeken? En ging ie zo mee? Dat verhaal vind ik dan ook wel weer interessant #pennyforlife

Insta: ArtbyEvaRoeters

LadyDii
Berichten: 408
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-23 12:05

eva1969 schreef:
Wat een pennyverhaal idd, blij voor jou. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de daadwerkelijke zoektocht, hebben jullie lang moeten zoeken? En ging ie zo mee? Dat verhaal vind ik dan ook wel weer interessant #pennyforlife


Terwijl ik een trailer e.d. heb geregeld, is mijn beste vriendin die kant op gegaan en heeft hem enorm snel gevonden en hij liet zich gewoon halsteren. Dat viel dus enorm mee. Toen ik aankwam stond hij al op de parkeerplaats en was het alleen nog wachten op de trailer die ook al onderweg was.

Once lost, once found, now home. Golden Boy Misterio | @misteriowanders


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berriepi, Kaatastrof, Linde_C en 25 bezoekers