Met Mkango op de renpaardsimulator

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Met Mkango op de renpaardsimulator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:20

"You're not fit enough to ride racehorses until you ride racehorses."

Uit ervaring kan ik zeggen: daar is geen woord van gelogen. Een aangezien iedereen hier uiteraard wil weten hoe dat nou in z'n werk gaat, dat rijden van renpaarden, heb ik mezelf gisteren even opgeofferd om ongetraind op de simulator van het National Horse Racing Museum te stappen en mezelf gedurende een minuut en 19 seconden op volle snelheid te laten martelen door een meneer die Larry heet. (Ter info: zo lang rijd je als work rider eigenlijk nooit op volle snelheid. :') )

Voor de volledigheid laat ik jullie ook zien welke hulpen je als ruiter in de rensport kunt geven vóórdat je de zweep ter hand neemt. 10 punten en een cupcake voor degene die ze weet te spotten. :D

Kijk en geniet (maar niet teveel, want ik houd niet van leedvermaak :)) )



Afgezien van mijn andere commentaar, zie je dat mijn onderbenen ook vrij veel heen en weer gaan. Op het paard is dat meestal een teken dat je beugels te lang zijn, in dit geval heeft het vooral te maken met de beweging van de simulator. Bij een echt paard is de golvende beweging van het lichaam wat minder uitgesproken dan die van de simulator, waardoor je die beweging beter kunt opvangen met je knieën en je de kracht gewoon recht naar beneden kunt leiden en je onderbenen nagenoeg niet bewegen.

En hoe dit er dan in het echt uitzag, toen ik nog jong en dom dapper was? Ongeveer zo:
Afbeelding


kyrkelover
Blogger

Berichten: 9239
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Met Mkango op de renpaardsimulator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:18

Dat wordt spierpijn.
Oh en de conditie die het kost is absoluut niet te beschrijven.
Ik geloof dat ik aan het infuus en zuurstof kan als ik weer een training mee zou rijden.


Avalanche

Berichten: 15793
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Met Mkango op de renpaardsimulator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 22:16

wauw. Impressive.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 22:24

Dat ziet eruit als hard werken :j

Wat ik me dan afvraag: zit dat harde werken 'm dan in de houding (aktief op de beenspieren) of het blijven volgen (en niet storen) van de beweging van het paard, dus meer hand/rompwerk?

Afgaand op het beeld krijg ik plaatsvervangend last van m'n enkels of is dat juist minder erg dan het lijkt?

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Kookaburra

Berichten: 5334
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 22:29

Tof om ook het verschil in je houding te zien tussen het begin van het filmpje en einde van het filmpje. Duidelijk te zien dat je het ritme door had!

Heb je op een echt paard ook net iets meer steun door de 'rijwind'?

Buiten de, door jou in het filmpje al genoemde hulpen, heb ik echt geen flauw idee welke hulpen je nog meer hebt gegeven ;)

Lijkt me gaaf om eens op een simulater te proberen! Ik denk dat ik dit op een echt paard voorlopig maar niet moet proberen :D

Avalanche

Berichten: 15793
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 22:29

ikke schreef:
Dat ziet eruit als hard werken :j

Wat ik me dan afvraag: zit dat harde werken 'm dan in de houding (aktief op de beenspieren) of het blijven volgen (en niet storen) van de beweging van het paard, dus meer hand/rompwerk?

Afgaand op het beeld krijg ik plaatsvervangend last van m'n enkels of is dat juist minder erg dan het lijkt?

Ik van mijn bovenbenen en buikspieren :=

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 22:49

ikke schreef:
Dat ziet eruit als hard werken :j

Wat ik me dan afvraag: zit dat harde werken 'm dan in de houding of het blijven volgen (en niet storen) van de beweging van het paard?

Afgaand op het beeld krijg ik plaatsvervangend last van m'n enkels of is dat juist minder erg dan het lijkt?
De basishouding is verreweg het zwaarst, maar daarmee staat of valt echt alles. Zelfs als je deze houding zou aannemen terwijl je op de grond staat, voel je je buikspieren en bovenbeenspieren er al flink aan trekken, zelfs als je niet 100% goed in balans bent. :)) Op het paard komt daar dan uiteraard nog je balans bij kijken, want als je niet in balans bent, gebeurt er dus wat je bij mij ziet gebeuren of je kukelt er voorover af. Dat luistert dus best nauw, en die balans haal je voornamelijk uit het juist positioneren van je zwaartepunt en uit je bovenbenen en core. Je handen op de schoft laten rusten helpt je wel enigszins met je balans (vooral als je dus totaal niet fit bent), maar daar moet je niet van afhankelijk willen zijn. Wat ik hier deed, dat met één hand op de hals steunen op zoek naar balans om de teugels korter te kunnen pakken, zou je op een paard echt nooit doen. :=

Uiteindelijk is het meegaan in de beweging van het paard niet wezenlijk anders dan in andere takken van sport: voelen wat het paard doet en leren meegaan in die beweging door de juiste spieren aan te spannen en de juiste spieren te ontspannen.

Enkels vallen heel erg mee. In de ideale houding vorm je met je voeten een soort plateau dat parallel loopt aan de grond; het is dus niet de bedoeling dat je je hakken uitdrukt en in je enkels gaat hangen. Op de foto zie je bijvoorbeeld dat m'n hiel wel iets lager is dan m'n tenen, maar een stuk minder dan je eigenlijk zou verwachten als je de houding zo ziet. Je knieën zijn je meest belangrijke schokdempers en doordat je eigenlijk je billen ook een soort van omhoog duwt, is het makkelijker om je voeten recht te houden. :j

Kookaburra schreef:
Tof om ook het verschil in je houding te zien tussen het begin van het filmpje en einde van het filmpje. Duidelijk te zien dat je het ritme door had!

Heb je op een echt paard ook net iets meer steun door de 'rijwind'?

Buiten de, door jou in het filmpje al genoemde hulpen, heb ik echt geen flauw idee welke hulpen je nog meer hebt gegeven ;)

Lijkt me gaaf om eens op een simulater te proberen! Ik denk dat ik dit op een echt paard voorlopig maar niet moet proberen :D
Het begin is echt shocking inderdaad. _O-

Niet door de rijwind, wel door het paard zelf. :j De simulator voelt echt als een blok beton, maar op een echt paard krijg je natuurlijk reactie op je hulpen en kun jij daar ook weer op reageren en je eigen houding en balans finetunen. We (zeg ik alsof ik er nog dagelijks op zit :') ) doen ook iets dat noemen we in het Engels 'sitting against them.' Daarbij leun je eigenlijk iets verder (echt maar een fractie) naar achteren, en laat je het paard jou echt meenemen zonder dat je aan ze gaat hangen, maar je hebt dan wel net iets meer steun aan je teugels.

Haha, dit zijn de voornaamste! Eventueel kun je het zadel nog aantikken met je billen en volgens mij klik ik ook ergens halverwege met m'n tong, maar dat is in principe ook een stemhulp. Als ze aan het einde van de race echt 'off the bridle' gaan (oftewel het bit loslaten), zie je jockeys ook nog wel eens met hun handen wijd gaan om ze zo ook nog te vertellen dat ze harder moeten. Dat laatste gebeurt ook nog weleens als ze van en naar de gallops gaan en niet doorlopen, omdat ze dan in principe ook op een losse teugel gereden worden. Voor een change of hands heb je wel echt contact nodig. :j

Je bent altijd welkom in Hotel Mkango als ik eindelijk een huis heb. :D

Avalanche schreef:
ikke schreef:
Dat ziet eruit als hard werken :j

Wat ik me dan afvraag: zit dat harde werken 'm dan in de houding (aktief op de beenspieren) of het blijven volgen (en niet storen) van de beweging van het paard, dus meer hand/rompwerk?

Afgaand op het beeld krijg ik plaatsvervangend last van m'n enkels of is dat juist minder erg dan het lijkt?

Ik van mijn bovenbenen en buikspieren :=
Jup, hahaha. :)) Als je dat een paar minuten per dag doet, hoef je niet meer naar de sportschool. :')

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 22:53

Ooohh, ik ging helemaal stuk om die “whoah Shamrock” op het einde. Je kunt me opvegen. :')

Wat ontzettend gaat om te zien, nooit geweten dat het zo’n workout is!

Flip. <3 Van mij sinds 03/07/20.
Yeah with every broken bone, I swear I lived

Kookaburra

Berichten: 5334
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Met Mkango op de renpaardsimulator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 23:13

En dat ook nog in een spijkerbroek :D

Je klikt inderdaad ook nog eens ja ;) Interessante info! Ennuhm... Je moet maar snel een eigen huisje hebben. Dan kom ik zeker even langs :D

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 23:25

Mkango schreef:
ikke schreef:
Dat ziet eruit als hard werken :j

Wat ik me dan afvraag: zit dat harde werken 'm dan in de houding of het blijven volgen (en niet storen) van de beweging van het paard?

Afgaand op het beeld krijg ik plaatsvervangend last van m'n enkels of is dat juist minder erg dan het lijkt?
De basishouding is verreweg het zwaarst, maar daarmee staat of valt echt alles. Zelfs als je deze houding zou aannemen terwijl je op de grond staat, voel je je buikspieren en bovenbeenspieren er al flink aan trekken, zelfs als je niet 100% goed in balans bent. :)) Op het paard komt daar dan uiteraard nog je balans bij kijken, want als je niet in balans bent, gebeurt er dus wat je bij mij ziet gebeuren of je kukelt er voorover af. Dat luistert dus best nauw, en die balans haal je voornamelijk uit het juist positioneren van je zwaartepunt en uit je bovenbenen en core. Je handen op de schoft laten rusten helpt je wel enigszins met je balans (vooral als je dus totaal niet fit bent), maar daar moet je niet van afhankelijk willen zijn. Wat ik hier deed, dat met één hand op de hals steunen op zoek naar balans om de teugels korter te kunnen pakken, zou je op een paard echt nooit doen. :=

Uiteindelijk is het meegaan in de beweging van het paard niet wezenlijk anders dan in andere takken van sport: voelen wat het paard doet en leren meegaan in die beweging door de juiste spieren aan te spannen en de juiste spieren te ontspannen.

Enkels vallen heel erg mee. In de ideale houding vorm je met je voeten een soort plateau dat parallel loopt aan de grond; het is dus niet de bedoeling dat je je hakken uitdrukt en in je enkels gaat hangen. Op de foto zie je bijvoorbeeld dat m'n hiel wel iets lager is dan m'n tenen, maar een stuk minder dan je eigenlijk zou verwachten als je de houding zo ziet. Je knieën zijn je meest belangrijke schokdempers en doordat je eigenlijk je billen ook een soort van omhoog duwt, is het makkelijker om je voeten recht te houden. :j

Ik snap 'm. Klinkt op zich ook wel logisch maar het is wat lastig voorstellen als je het nooit gedaan hebt.

Zo ben ik eens met een manegepaard naar het strand geweest en dat paard zou lastig zijn, ik moest geen risico nemen en als het niet lekker ging, gewoon terug komen.

Ik ben naar het strand gegaan, beetje stappen, drafje, klein galopje, niks aan het handje. Op het strand iets meer galop, geen punt. Toen een leeg stuk strand gaf ik 'm ruimte en hij ging als de brandweer. Ik ben wel wat gewend, maar dit ging echt harder :j Toen vond ik dat het verstandig was om terug te komen, ging ik eens rustig op m'n kont zitten en het volgende moment lag ik, bijna letterlijk, tussen z'n oren want hij stond als een blok.. stil dus :oo

Ik vraag me tot op de dag van vandaag af of dat toch een ex racer geweest is. Waar ie vandaan kwam wist men niet precies (dit was in het pre-paspoort tijdperk) maar je moest van z'n mond afblijven want als je hem op contact ging rijden werd hij vervelend, bleek na enig doorvragen.
Blijkbaar ben ik dus voldoende van z'n mond af gebleven want hij was een schatje om te rijden en de gedachte alleen al was genoeg voor actie.


Kookaburra schreef:
En dat ook nog in een spijkerbroek :D

Je klikt inderdaad ook nog eens ja ;) Interessante info! Ennuhm... Je moet maar snel een eigen huisje hebben. Dan kom ik zeker even langs :D

Ehm, daar heb je geen huisje voor nodig }> https://www.nancysteashop.co.uk/

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Reggledoos
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-07

Re: Met Mkango op de renpaardsimulator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 00:27

Super. Die simulators zijn echt dé uitvinding om het finishrijden op te trainen. Want dat ga je een echt paard niet steeds aandoen in de training. En het is zó slopend. Ik was na de koers ook echt altijd buiten adem. Bij de monté draverijen heb je daar totaal geen last van omdat dat voor de rijder echt veel minder intensief is. Ben bang dat ik nu aan het zuurstof zal moeten na een minuutje op zo'n ding. En dan heb ik het idd nog niet over mijn bovenbenen

Anastasia24

Berichten: 2678
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 00:36

Ik zag je 'ergernis' in het topic over de blote enkels :+ en erna dit topic voorbij springen, gaaf dat je dit hebt gedaan maar wat lijkt mij dat zwaar zeg! De balans, uithoudingsvermogen gewoon het staan in de beugels al. Nog niet eens over een daadwerkelijk paard dat zoveel km\pu gaat. Doe het je niet na! Mede omdat ik als de dood zou zijn zo 'hoog' te zitten als een paard zo snel gaat ipv een veilig dressuurzadeltje met wrongen, :+ Knap!

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

Melisje_92

Berichten: 1088
Geregistreerd: 02-12-12

Re: Met Mkango op de renpaardsimulator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 08:44

Wat gaaf om te zien!

Ik kan mij best wel voorstellen wat voor conditie je ervoor moet hebben. Ik had mij daar bij eventing ook wel even in vergist. Ik dacht als ik minstens 20 minuten kan hardlopen, dan hou ik een cross van max 5 minuten makkelijk vol…daar had ik het mis :')

Bootsiebob

Berichten: 5509
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Met Mkango op de renpaardsimulator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 08:53

Jouw eerste zin lijkt mij zó ontzettend waar :wow:

BarbaraNova

Berichten: 4168
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Met Mkango op de renpaardsimulator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 08:56

helemaal mee eens, eerste paar keer rentraining ging ik bijna hyperventileren hahaha

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Met Mkango op de renpaardsimulator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 09:21

Man, ik vind 300 meter in verlichte zit al een marteling. _O- Super gaaf zo, en ik voel de verzuurde spieren gewoon. :')

Afanaisa91

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 09:28

Damn! :wow:

Hoe is het met de spieren vandaag?

Mijn knieën konden het filmpje al niet aanzien _O-

Anoniem

Re: Met Mkango op de renpaardsimulator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 09:32

Whoohoooo, indrukwekkend! Kan je nog lopen vandaag? Martini glass is de gewenste houding toch? Ik vind het knap hoor, poeh! 8-)

pol013

Berichten: 8963
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 10:30

Melisje_92 schreef:
Wat gaaf om te zien!

Ik kan mij best wel voorstellen wat voor conditie je ervoor moet hebben. Ik had mij daar bij eventing ook wel even in vergist. Ik dacht als ik minstens 20 minuten kan hardlopen, dan hou ik een cross van max 5 minuten makkelijk vol…daar had ik het mis :')


Jup: rugspieren, bilspieren, bovenbeenspieren en je knieën in het begin.
Dus ik kan me in de verte inbeelden hoe dit moet voelen. :')

Alsof je mini pulses doet in een squat in het kwadraat?

Diddykong

Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Met Mkango op de renpaardsimulator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 10:40

Tof, ik heb dan wel een (ex)renpaard, maar dat wil niet zeggen dat ik je na doe :D.
Het zou misschien wel betekenen dat als ik alles goed doe, ze dus nog harder kan :=. Ik hou het bij een verlichte zit hoor. Ze is 17 ook en ik ben veel te oud voor dit soort dingen :').

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Met Mkango op de renpaardsimulator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 17:37

Super cool! Ik denk dat de zijkanten van mijn onderbenen de volgende dag ook flink verzuurd zijn. :')

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 18:51

Britt_xxx schreef:
Ooohh, ik ging helemaal stuk om die “whoah Shamrock” op het einde. Je kunt me opvegen. :')

Wat ontzettend gaat om te zien, nooit geweten dat het zo’n workout is!
Een verwijzing naar de legendarische Shamrock kan natuurlijk niet ontbreken. _O-


ikke schreef:
Ik snap 'm. Klinkt op zich ook wel logisch maar het is wat lastig voorstellen als je het nooit gedaan hebt.

Zo ben ik eens met een manegepaard naar het strand geweest en dat paard zou lastig zijn, ik moest geen risico nemen en als het niet lekker ging, gewoon terug komen.

Ik ben naar het strand gegaan, beetje stappen, drafje, klein galopje, niks aan het handje. Op het strand iets meer galop, geen punt. Toen een leeg stuk strand gaf ik 'm ruimte en hij ging als de brandweer. Ik ben wel wat gewend, maar dit ging echt harder :j Toen vond ik dat het verstandig was om terug te komen, ging ik eens rustig op m'n kont zitten en het volgende moment lag ik, bijna letterlijk, tussen z'n oren want hij stond als een blok.. stil dus :oo

Ik vraag me tot op de dag van vandaag af of dat toch een ex racer geweest is. Waar ie vandaan kwam wist men niet precies (dit was in het pre-paspoort tijdperk) maar je moest van z'n mond afblijven want als je hem op contact ging rijden werd hij vervelend, bleek na enig doorvragen.
Blijkbaar ben ik dus voldoende van z'n mond af gebleven want hij was een schatje om te rijden en de gedachte alleen al was genoeg voor actie.


Kookaburra schreef:
En dat ook nog in een spijkerbroek :D

Je klikt inderdaad ook nog eens ja ;) Interessante info! Ennuhm... Je moet maar snel een eigen huisje hebben. Dan kom ik zeker even langs :D

Ehm, daar heb je geen huisje voor nodig }> https://www.nancysteashop.co.uk/
Ik denk alleen niet dat ze bij Nancy's zitten te wachten op mensen die daar hun slaapzak neerleggen voor de nacht, hahaha.

En wbt dat paard, zou heel goed kunnen hoor. :j

Reggledoos schreef:
Super. Die simulators zijn echt dé uitvinding om het finishrijden op te trainen. Want dat ga je een echt paard niet steeds aandoen in de training. En het is zó slopend. Ik was na de koers ook echt altijd buiten adem. Bij de monté draverijen heb je daar totaal geen last van omdat dat voor de rijder echt veel minder intensief is. Ben bang dat ik nu aan het zuurstof zal moeten na een minuutje op zo'n ding. En dan heb ik het idd nog niet over mijn bovenbenen
Haha, nee, zeker niet wanneer de apprentices moeten oefenen met het gebruiken van hun zweep. Beetje sneu als je dat op een echt paard gaat zitten doen. :')
Draf is idd zoooooveel minder vermoeiend dan galop wat dat aangaat.

Anastasia24 schreef:
Ik zag je 'ergernis' in het topic over de blote enkels :+ en erna dit topic voorbij springen, gaaf dat je dit hebt gedaan maar wat lijkt mij dat zwaar zeg! De balans, uithoudingsvermogen gewoon het staan in de beugels al. Nog niet eens over een daadwerkelijk paard dat zoveel km\pu gaat. Doe het je niet na! Mede omdat ik als de dood zou zijn zo 'hoog' te zitten als een paard zo snel gaat ipv een veilig dressuurzadeltje met wrongen, :+ Knap!
Als je het leert, ga je ook niet meteen heel kort hoor, dat gaat geleidelijk - elke dag een stukje korter. :P Ik reed in het begin ook véél langer dan aan het einde, en veel hangt ook af van je eigen lengte en de grootte van het paard. Op Bernie, het paard op de foto, reed ik bijvoorbeeld korter dan op zo'n klein poppetje, want anders ligt - als je, net als ik, vrij lang bent - je zwaartepunt te hoog boven het paard en wordt het alleen maar lastiger om je balans te vinden. Je probeert altijd een punt te vinden waarop je kort genoeg rijdt om het paard te kunnen houden, maar lang genoeg om nog steeds in balans te blijven.

Melisje_92 schreef:
Wat gaaf om te zien!

Ik kan mij best wel voorstellen wat voor conditie je ervoor moet hebben. Ik had mij daar bij eventing ook wel even in vergist. Ik dacht als ik minstens 20 minuten kan hardlopen, dan hou ik een cross van max 5 minuten makkelijk vol…daar had ik het mis :')
Hahaha, ja, het valt echt vies tegen hè. :)) In die zin heb je ook eigenlijk meer aan krachttraining dan aan cardio. :=

Bootsiebob schreef:
Jouw eerste zin lijkt mij zó ontzettend waar :wow:
Jup, haha. Na de eerste keer op een renpaard kon ik drie dagen nauwelijks lopen. _O- En dan reed ik zelfs nog een stuk langer dan hier.

BarbaraNova schreef:
helemaal mee eens, eerste paar keer rentraining ging ik bijna hyperventileren hahaha
Zo erg is het bij mij gelukkig niet geweest (het feit dat de meeste gallops in de UK een begin en een eind hebben, helpt wel - na 800-1000m ben je er vanaf), maar ik kan het me zó hard voorstellen als je een ronde baan hebt. :))

Captain schreef:
Man, ik vind 300 meter in verlichte zit al een marteling. _O- Super gaaf zo, en ik voel de verzuurde spieren gewoon. :')
Volgende keer mag jij ook. :+:

Afanaisa91 schreef:
Damn! :wow:

Hoe is het met de spieren vandaag?

Mijn knieën konden het filmpje al niet aanzien _O-
Verbazingwekkend goed eigenlijk - ik had echt verwacht dat ik het wel zou voelen, maar het valt me alles mee!

Je knieën hebben inderdaad een zware taak. :))

Adelaide71 schreef:
Whoohoooo, indrukwekkend! Kan je nog lopen vandaag? Martini glass is de gewenste houding toch? Ik vind het knap hoor, poeh! 8-)
Lopen ging verbazingwekkend goed, haha. En ja, martiniglas is idd de ideale houding. :j

pol013 schreef:
Jup: rugspieren, bilspieren, bovenbeenspieren en je knieën in het begin.
Dus ik kan me in de verte inbeelden hoe dit moet voelen. :')

Alsof je mini pulses doet in een squat in het kwadraat?
Jup, hahaha. En omdat je je rug horizontaal houdt, maar wel naar voren kijkt (oké, sommige mensen niet, maar ik wil nog niet dood), krijg je ook heel sterke spieren net onder je nek. :))

Mini pulses in een squat in het kwadraat inderdaad, waarbij je ook nog probeert om niet voorover getrokken te worden door een paar kg paardenhoofd. _O-

Diddykong schreef:
Tof, ik heb dan wel een (ex)renpaard, maar dat wil niet zeggen dat ik je na doe :D.
Het zou misschien wel betekenen dat als ik alles goed doe, ze dus nog harder kan :=. Ik hou het bij een verlichte zit hoor. Ze is 17 ook en ik ben veel te oud voor dit soort dingen :').
Leeftijd is een slecht excuus; deze dame is de 80 ruim voorbij. :)) <<)


Maar zoals je ziet, rijdt ze niet heel kort meer, haha.

AlwaysH schreef:
Super cool! Ik denk dat de zijkanten van mijn onderbenen de volgende dag ook flink verzuurd zijn. :')
Die vallen best mee vaak, maar reken maar dat je bovenbenen flink protesteren de volgende dag. _O-

Warboel
Berichten: 14642
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Met Mkango op de renpaardsimulator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 19:08

Ik hou het wel op de renbaan met m’n windhonden :')

Buiten dat ik veel te groot en te zwaar zou zijn om jockey te zijn heb ik ook de conditie van een poffertje. Wel onwijs gaaf om te zien! Interessante uitleg erbij :)

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

pol013

Berichten: 8963
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 08:41

Mkango schreef:
pol013 schreef:
Jup: rugspieren, bilspieren, bovenbeenspieren en je knieën in het begin.
Dus ik kan me in de verte inbeelden hoe dit moet voelen. :')

Alsof je mini pulses doet in een squat in het kwadraat?
Jup, hahaha. En omdat je je rug horizontaal houdt, maar wel naar voren kijkt (oké, sommige mensen niet, maar ik wil nog niet dood), krijg je ook heel sterke spieren net onder je nek. :))

Mini pulses in een squat in het kwadraat inderdaad, waarbij je ook nog probeert om niet voorover getrokken te worden door een paar kg paardenhoofd. _O-



Dan weet ik het: een diepe squat, dan pulses en ondertussen een bal bovenhands overgooien.
Phoe

En phoe die 80 jarige. HOE DAN!

Avalanche

Berichten: 15793
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Met Mkango op de renpaardsimulator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 13:41

Nieuwe trainings goals :Y)

Ik krijg gelijk al een ad van Proteïne van Killer body :Y)

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 1 bezoeker