Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
beegee
Berichten: 945
Geregistreerd: 12-02-21

Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-23 21:34

Omdat ik inmiddels een beetje de wanhoop nabij ben en naar mijn idee al-les in de omgeving wel ken… Hierbij een topic :')

Naar mijn idee zijn mijn eisen niet bijzonder onredelijk, dan wel onverenigbaar := Op 1 moet paard natuurlijk naar buiten kunnen, bij voorkeur even niet in de drek in de winter, 's zomers minimaal de hele dag op het weiland. Goed ruwvoer, bij voorkeur uiteraard onbeperkt. Qua faciliteiten, het hoeft niet groots of spectaculair, als het maar bruikbaar is. Binnenbak is fijn, hoeft niet als de buitenbak jaarrond goed te rijden is. Voor de rest: aan de accomodatie geen eisen. Dan als laatste rijd ik graag buiten en dat is meestal waar het op stuk loopt.

Dat gezegd hebbende: is het dan echt zo onmogelijk? Of zie ik stallen over ‘t hoofd? Op het moment ben ik zelfs bereid om in andere provincies te gaan kijken omdat het hier gewoon om te huilen is :=. Budget is 500 euro per maand, máár dan moet dit wel in verhouding staan tot wat je krijgt. Drie buitenbakken zijn leuk, maar dan moeten deze wel te gebruiken zijn en niet 6 van de 12 maanden onder water staan door de regen bijvoorbeeld. All-in heeft mijn voorkeur, zeker als het verder weg is. Zelf stal mesten is geen probleem, maar geen doe-het-samen of in roosters meedraaien.

Hebben jullie nog aanraders? Waar staat het in-de-Randstad-wonend-Bokt met zijn paard? Ik ben zeker bereid om verder dan de grenzen van de Randstad te kijken, sowieso heel Zuid-Holland en anders richting Utrecht of Zeeland. Ik hoor het graag van jullie! :)


Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 21:43

Stal de Braasem in Zoeterwoude?
Of Groene Meer in Stompwijk?

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31274
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 21:45

VSW -> ED

Drachtig 2024: Overa x Willem Normandi 329 dgn / Nina x Vaderland 272 dgn (15-4)

veerxsjimm
Berichten: 328
Geregistreerd: 30-10-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 21:48

Momenteel is er bij Osthoorn stables in Schipluiden een box vrij (zie advertentie op fb pagina) goede bak bodem en de paarden komen elke dag buiten, was errggg zeldzaam is in de randstad..

Giorgoni (Uphill x Havidoff) ♥♥

beegee
Berichten: 945
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-23 10:07

Bij de Braassem komen ze niet zo veel buiten toch? Verder wel prachtige stal. Groene meer ben ik bekend mee. Olsthoorn ook gezien, een vriendin van mij gaf aan dat het wel echt postzegel buitengang is allemaal, en ook (‘s winters) apart van elkaar naar buiten. Ik denk dat ik mijn paard daar geen plezier mee doe :(

Bedankt voor jullie tips tot nu toe!

prompter

Berichten: 11034
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:13

Geen drek in de winter is, zeker met het weer van de afgelopen weken, praktisch een utopie. Zelfs waar ik sta (puur duinzand) is het nu nat, al trekt het wel snel weer weg.

Extremely rare and Beyond Compare

beegee
Berichten: 945
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-23 10:16

Ja, maar je hebt nattigheid en drek. Nu staat ie ook nat omdat het geregeld heeft, logisch. Daar hoor je mij niet over! Maar van die stallen waar ze echt tot de knie in pure modder en klei staan omdat er geen fatsoenlijke paddock is aangelegd, daar maak ik ons beide niet blij mee. En die ken ik helaas ook :o

prompter

Berichten: 11034
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:18

Maar het is hier bijna allemaal pure klei. En als de sloten vol staan, loopt de fatsoenlijke paddock ook niet meer leeg gezien de ondergrond.

Extremely rare and Beyond Compare

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:21

Stal Zwetsloot in Oud Ade
's Gravenweg in Vogelenzang

Maar of ze plek hebben, geen idee.


prompter

Berichten: 11034
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:24

Die in Vogelenzang moet toch weg, of is dit weer een andere?

Extremely rare and Beyond Compare

MyWishMax

Berichten: 25231
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:25

Wij hebben gewoon droge paddocks hoor := de oudste zijn idd nat, maar de nieuwe zijn droog en geen plassen. Ondanks de klei en het weer de laatste weken. Dit is ook de 1e keer dat ik de oudere paddocks zo nat zie, maar blijf verbaasd hoe droog de nieuwere blijven.
Maar het is idd lastig, ts. Helemaal met buitenrijden en geen diensten erbij. Ik wil mijn paard ook absoluut niet alleen hebben staan, niet maar een uurtje buiten en een beetje ruimte buiten zodat ze ook eens sprintje kunnen trekken als ze willen en er viel daardoor al een hoop af. Alles wat ik ken wordt er toch wel verwacht dat je bepaalde diensten draait als het aan andere eisen voldoet, behalve buitenrijden dan.

Aan de ene kant zijn het, naar mijn idee, niet veel eisen, maar wel lastig hier. Is richting Brabant niet te doen?

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

beegee
Berichten: 945
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-23 10:28

prompter schreef:
Die in Vogelenzang moet toch weg, of is dit weer een andere?

Dat dacht ik inderdaad ook gelezen te hebben. Jammer, want ziet er verder ideaal uit. Zwetsloot even bekeken, ligt wel middenin de polder zo te zien. Weet je hoe dat zit met uitrijmogelijkheden?

En idd dat bedoel ik over de paddocks, MyWishMax. Wat ik zeg, nattigheid is echt niet erg. Maar het verschil tussen een bonk modder en een natte gedraineerde paddock is echt wel aanzienlijk. Mag ik vragen op welke stal jij staat, al dan niet in pb? In principe sta ik voor alle richtingen open, al moet ik er wel rekening mee houden dat hoe verder het wordt, hoe minder vaak per week ik langs kan gaan. Al kan ik nu ook niet al teveel met hem doen, op mijn huidige stal staat ook alles onder water. Dus op zich schuift dat niet al teveel :D

MyWishMax

Berichten: 25231
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:31

Ik sta niet in Brabant, hoor. Maar daar is misschien wel iets passends haha. Zal je pben, maar verder is waar ik sta niet geschikt. Geen uitrijdmogelijkheden en wel rooster voor diensten een paar keer per week sowieso.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 11:02

beegee schreef:
prompter schreef:
Die in Vogelenzang moet toch weg, of is dit weer een andere?

Dat dacht ik inderdaad ook gelezen te hebben. Jammer, want ziet er verder ideaal uit. Zwetsloot even bekeken, ligt wel middenin de polder zo te zien. Weet je hoe dat zit met uitrijmogelijkheden?


Uitrijmogelijkheden zijn inderdaad beperkt, je hebt de polder en park de Bloemert in de buurt, maar dat is niet bijzonder Ik heb daar overigens zelf niet gestaan, wel bij de buren, maar dat is ook alweer 15 jaar geleden denk ik. Verwacht niet dat de uitrijmogelijkheden zijn verbeterd. Ik deed overigens wel m'n rondjes buiten hoor, maar als je af en toe de trailer kan pakken naar bos of stand is dat wel fijn.

In Vogelenzang was idd wel onrust over, maar de stal is er wel nog gewoon. Misschien dat je kunt bellen en er naar vragen.

Syberdepiep

Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 11:08

Stal Cees Wassenaar in Noordwijkerhout klinkt perfect voor jou.

Bop van de Erven 08.06.2000 - 09.01.2023 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb van de Oude Kleefsebaan 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * M1+11

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 11:11

Misschien Paridon? Wel een hele lange wachtlijst geloof ik, maar voldoet wel aan jouw wensen.
Anders misschien Heijstek of De Friezen Hendrikse? Alletwee in Wassenaar.

prompter

Berichten: 11034
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 11:15

Heijstek bestaat helaas niet meer.

Extremely rare and Beyond Compare

Babootje

Berichten: 26178
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 11:31

Simbaa schreef:
Stal de Braasem in Zoeterwoude?
Of Groene Meer in Stompwijk?


Stal De Braassem zit in Woubrugge. (Ik sta daar). Ik weet niet waar je zit, maar vanuit Den Haag is dat via de A4 te doen. De file staat meestal de andere kant op als wij naar stal gaan. Dan is het 40 minuten met de auto vanuit Den Haag..
Maar ook in de winter is er geen weidegang. Wel genoeg paddocks waar ze een aantal uren per dag in kunnen staan. Verzorging is prima, ruim voldoende hooi. Binnen/buitenzetten kan worden geregeld. Er zijn geen uitrijmogelijkheden.
Ik ken ongeveer alle stallen in de omgeving wel en het is echt een drama om een stal te vinden. Of de verzorging is niet goed (qua hooi en strooisel) of de bodems zijn ruk, of de stallen te klein. En in stallen waar het wel oke is, kom je er niet tussen ivm mega wachtlijst. In de winter meestal geen weidegang (wegens de kleigrond)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 11:54

Ja lastig, ik zou mij denk ik ook focussen op de kust (Noordwijk / Katwijk iig en noorderlijker ken ik het zelf niet :D ). Verder zijn uitrijmogelijkheden sowieso vrij beperkt in de randstad voor mijn gevoel. Verder dan de polder ben ik - buiten de kust - iig niet gekomen, en ik heb vrij verspreid gewoond en gestaan over Utrecht en Zuid-holland.

Ik heb met mijn paard heel leuk gestaan op de Duindamseweg in Noordwijk (op de hoek), maar dat was wel doe-het-samen, en dan 's winters in de paddock met maatjes (als het niet vol was). Dat doe-het-samen viel overigens heel erg mee (1x in de week paarden uit de wei halen en voer geven ofzo. Ik ervaarde het iig 0,0 als een last.) en de uitrijmogelijkheden waren echt schit-te-rend. Je stak de weg over en zat in het bos met hertjes en wild, en binnen tien minuutjes in de duinen/strand. Helaas maar een jaar gestaan omdat mijn paard toen op was, maar soms voel ik echt een steek in mijn hart omdat ik het mis.

Maar dat is dus 8 jaar geleden. Ik heb gezien dat er nog wel een stal zit, maar hoe en wat weet ik ook niet precies vandaag de dag (ze haddden toen ook geen naam of website :)) ). Toen had je in die omgeving overigens ook wel meer stallen die best wel aan jouw wensen voldeden.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 12:07

prompter schreef:
Heijstek bestaat helaas niet meer.


Oh, wat jammer! Dat wist ik niet.

Kidde
Berichten: 3444
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 12:48


beegee
Berichten: 945
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-23 14:43

Ik zit in Benthuizen, dat ligt tegen Zoetermeer aan. Diep in de randstad dus :'). Ik ga alles eens even doorzoeken, zijn wat namen genoemd die ik niet ken. Friezen Hendrikse ken ik, kon alleen op de site er niet duidelijk uit halen of ze ook pensionstalling deden!

Iemand ervaring met Anna’s Hoeve in Moerkapelle? Daar ben ik twee jaar geleden geweest en vond het toen niet zo, wie weet is het in de tussentijd verbeterd? Dan doel ik met name op de paddock :D

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:01

Ik denk dat hoeve lentevreugd perfect voor je is.

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:01

beegee schreef:
Ik zit in Benthuizen, dat ligt tegen Zoetermeer aan. Diep in de randstad dus :'). Ik ga alles eens even doorzoeken, zijn wat namen genoemd die ik niet ken. Friezen Hendrikse ken ik, kon alleen op de site er niet duidelijk uit halen of ze ook pensionstalling deden!

Iemand ervaring met Anna’s Hoeve in Moerkapelle? Daar ben ik twee jaar geleden geweest en vond het toen niet zo, wie weet is het in de tussentijd verbeterd? Dan doel ik met name op de paddock :D


Friezen hendriks doet ook pension.

Charlottemv
Berichten: 904
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:46

Qua buiten rijden zit je al snel richting de kust denk ik of omgeving midden Delfland. Je kunt kijken naar stal Langelaan daar kunnen ze in de zomer in groepsverband 24/7 naar buiten als je dat wil. In de winter paddocks, maar dat is maar een paar uurtjes per dag.
Beide opties zitten zo’n 35 auto minuten vanaf benthuizen.

In de randstad zal je ondanks je niet zo hoge eisen alsnog consessies moeten doen. Het is bijna onmogelijk om een stal te vinden in de randstad waar ze jaar rond naar veel buiten gaan omdat dat qua (klei/veen) grond niet te doen is.

OLG Gladiolo mijn Spaanse allemansvriend


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers