Buiten lichtrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Buiten lichtrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-02 23:26

Oke, komt'ie:

Ik probeer buiten altijd het lichtrijden om de zoveel tijd af te wisselen. Lichtrijden op links zit voor mij minder en Kalista heeft dan ook meer moeite met draven. Maar goed, ik doe het toch. Nu heeft ze een nieuw trucje...als ik op links lichtrij, maakt zij een raar sprongetje zodat ik op rechts lichtrij en zij harder kan draven. Heel slim van beessie, maar niet de bedoeling natuurlijk. Steeds 2 pasjes doorzitten is in dit tempo niet fijn voor mij en niet lekker voor haar rug, wie heeft er andere suggesties om dit toch te kunnen oefenen??
_________________

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 23:27

2 keer staan, als je dat kan is ook een mogelijkheid. Kost enige oefening, maar als twee keer zitten erg lastig is...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 23:46

2 keer staan is nog goed voor je beenspieren ook!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 10:57

En je tempo onder controle houden,
als ik het goed begrijp rent ze onder je weg....

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-02 23:24

Ze strekt graag buiten...en als ik dus op links lichtrij heeft ze daar moeite mee. Op het moment dat ik dus op het andere been lichtrij komt ze makkelijker vooruit Haha!
Het staan om van been te wisselen ga ik idd oefenen....de aanhouder wint tenslotte Lachen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 00:28

stap - draf ene been lichtrijden
draf - stap
stap - draf andere been lichtrijden

kind kan de was doen.

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-02 09:40

Dat is dus precies wat ik probeer joh, maar zodra je op links lichtrijd, maakt ze een sprongetje en dan gelijk doorzitten is geen optie voor haar rug, omdat ze buiten haar rug meer vasthoud.

anoniemmetje
Berichten: 12
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 16:38

kleine stukjes op links lichtrijden, als het goed gaat , even gaan stappen belonen, weer proberen, als het goed gaat weer stappen en vooral niet de rechterkant vergeten, anders krijg je het probleem daarop! vooral korte stukjes doen! succes

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 18:56

En hoe doet ze in de bak op links lichtrijden??? of heb je gene bak?

succes!!

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 23:07

Heeft Rena ook een tijdje gedaan Lachen

Ik heb gewoon heel simpel stug volgehouden , en als ze eenmaal doorhebben dat het baasje toch scheit aan het paardje heeft wat dat betreft , is het zo over Haha!

N

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-02 23:21

In de bak dus nergens last van Haha!
We gaan van het weekend weer flink oefenen buiten, misschien dat het stappen als beloning beter werkt, dan mijn "BRaaaffff", want dan denkt ze gelijk dat ze van me af is geloof ik Schijnheilig

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 21:17

Ik heb het niet over een bak , daar rij ik namelijk zelden in Haha!

Ik wissel gewoon veel af , stukje op linkerbeen , dan stukje op rechterbeen , drammen heeft geen invloed .
Ik moest wel lachen toen ze ineens met een raar huppeltje/bokje kwam waarna ik weer ineens op rechts lichtreed Haha!
Paardje is eigenwijs maar ik ben nog eigenwijzer , ik negeer het gewoon en ga wissel meteen weer van been. Ik zeg wel vaak braaf of geef een aaitje/kriebel als het goed gaat , zomaar tussendoor. Of een waarschuwend : " Reeeeeeeeeeenaaaaa............. Boos! !!! "

Maar scheit aan hebben en gewoon weer terugwisselen werkte bij haar het beste.
Dan heeft ze snel door dat ze er niks aan heeft om dwars te liggen , enige effect is dat ik haar stoor in haar beweging of even een bonk in het zadel geef door dat rare huppeltje , maar dat doet ze zelf ! Knipoog

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-02 00:04

Gelukkig iemand met precies hetzelfde probleem, ben ik toch niet gek. Het gaat bij ons vast ook lukken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 00:30

Poohbeer schreef:
Ze strekt graag buiten...en als ik dus op links lichtrij heeft ze daar moeite mee. Op het moment dat ik dus op het andere been lichtrij komt ze makkelijker vooruit Haha!
Het staan om van been te wisselen ga ik idd oefenen....de aanhouder wint tenslotte Lachen


Dat heeft alles te maken met een balansprobleem en het neit goed rechtgericht zijn [gaan we weer Slapen ]. Door veel dressuurmatig te trainen maak je je paard sterker. En zo zijn we weerbeland bij het belang van de dressuur Lachen

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 12:44

Poohbeer schreef:
Gelukkig iemand met precies hetzelfde probleem, ben ik toch niet gek. Het gaat bij ons vast ook lukken Lachen


Tuurlijk ! Lachen

Rena zit nu links ook prima , gewoon lekker saampjes aan het werk gaan ,
zelf niet te moeilijk doen , duidelijk en eerlijk zijn.
Het lijkt me ook wel verstandig om je paardje niet te hard te laten draven buiten , daar krijgen ze toch wat meer praatjes van als je dat toestaat , heeft Rena ook een handje van.
Als je het rennen toelaat , waardoor je bovendien niet lekker ontspannen zit , dan bepaald het paard teveel wat er gebeurd. Dan willen ze ook nog eens bepalen op welk been je lichtrijdt...enz . Haha!

Lekker ontspannen , koppie erbij.
Was voor Rena ook even een omschakeling , maar nu is ze er toch dik tevreden mee. Hoewel het wat rennerige draven er toch wel heel diep inzit kan ik tenminste meestal een heerlijk drafje pakken , is echt veel fijner Lachen

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-02 18:09

Het ging vandaag al veel beter, op het laatst doet ze dan toch liever wat zij wil, maar vandaag hadden we al een aardige middenweg Lachen