Ook zo'n zin in kerst-met je familie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Ook zo'n zin in kerst-met je familie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-02 19:33

Hebben jullie dat nu ook.
Dat je absoluut geen zin hebt om kerst te vieren met je familie?

Het is bij ons "traditie" om eerste kerstdag met de familie, broers, zussen en aanhang te vieren. Helaas moet je dan dus -gewenst of ongewenst- je huis (net gekocht) beschikbaar stellen (en je keuken) om je familie te ontvangen en eten te maken. Vorig jaar was ik -net als het jaar daarvoor- de pineut dus. Boos! Zelf loop je namelijk de benen onder je kont vandaan en als je dan eindelijk aan kan schuiven gaat men ruzien over het aantal aardappelkroketjes die een ieder op zijn bord heeft.

Mijn ouders praten dan voornamelijk over zichzelf en alle gebreken die ze hebben, om maar te zwijgen over de nutteloze gesprekken (hoe gaat het nu op je werk met die overname?). Mijn broer en zijn vrouw zijn dan wel OK en daar kun je ook nog wel mee lachen.
Mijn zus en haar man daarentegen zijn vreselijk, praten alleen over geld en hun kind wat net 1 is. Vorig jaar kon ik de broccoli-Olvarit uit de gordijnen plukken, was er door een onhandige manoevre met de Maxi-cosi een stuk uit de deurpost gelopen en vond ik de restanten van de Olvarit -door de handige schoonmaakactie van zwager- ingetrapt in mijn net nieuwe cocosmat.
Toen ik hier een opmerking over maakte, werd er heel nonchalant over gedaan en zag ik "dingen" die er niet waren en escaleerde de boel... tja... sindsdien heb ik ook geen contact meer gehad met ze.

Nu nodigt mijn broer ons uit -om dus mét de rest van de familie- dit jaar kerst te vieren bij hun. En of ik dan ook meteen een salade voor 8 personen mee wil nemen. Ik heb daar dus absoluut geen zin in om weer met die familie opgescheept te zitten. Ga ik nog liever naar mijn schoonmoe in Twente Haha!

We hebben dus besloten om kerst maar met zijn tweetjes te vieren, dat is dan waarschijnlijk nog het gezelligst. Begrijpelijk of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 19:35

Kerst wordt dit jaar buiten de deur gevierd, wel zo makkelijk Haha!.
Dat gedoe met de hele familie bij elkaar gebeurt bij ons al niet meer gelukkig, tenminste, niet bij een van ons thuis.

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 19:38

Dit jaar vier ik het voor het eerst zonder ouders.
gaan met de rest naar duitsland en ik blijf lekker thuis met de paardjes.
(goeie smoes soms die paarden)
mn schoonouders hebben wel de hele roedel op getrommeld vreselijk

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 19:52

Ik geef je groot gelijk Haha!
Ook ik heb dit jaar besloten om het eens heel anders te doen, normaal was het dus dat wij bij mijn ouders kerst vieren maar dit jaar sla ik het over!
Want tegen het slapende hoofd aan te kijken van manlief die compleet afgepeigerd over zijn bord heen hangt aan tafel, een vader die er gezellig (o wat is het gezellig) nóg eentje neemt (proost pa) en een moeder die minstens 3 uur in één kwartier kletst over compleet buiten deze wereld lopende ditjes en datjes daar heb ik echt geen zin meer in...
Gelukkig is de band tussen mijn ouders en broer met vrouw en 2 kids ontzettend sterk ( ) dat ik niet als bij jouw de olvarit overal hoef weg te halen want die zullen het niet in hun hoofd halen om bij elkaar over de vloer te komen ( )

Ka, wat zullen we een heerlijk rustige kerst krijgen, geniet er maar fijn van!!

ps, ik laat gauw weer wat van me horen, grtz van ons beide uit HHW! Kusje

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 23:43

Ik begrijp het helemaal.
Bij ons is het ook elk jaar. Het is wel afhankelijk van onze diensten.
Er wordt dan gevraagd wanneer er gewerkt moet worden ivm met andere familie.... Dat wil mijn schoonzus snel weten en dringt daar een beetje op aan. Die diensten staan niet lang van tevoren vast, dus kunnen we het pas een maand tevoren zeggen.
Nu moet mijn vriend 1e kerstdag overdag werken. We deden altijd pakjes...dit jaar niet. Er was niks geregeld...mijn ouders wilden dan wel eten bereiden. Ik heb geen zin weg te gaan, heb gezegd maar hierheen te komen en te eten, allen welkom, maar ik ga de deur niet uit.
Zagen er vaak tegen op, kunnen niet zo overweg met schoonzus...meestal gespannen sfeertje en opletten wat je zegt...je hebt zo een discussie...bah!
Nu hebben ze 2 kindertjes (3 en 1/2jr)...zal wel effe druk zijn...maarja..hopelijk gezellig!?
Het is toch nooit perfect...familie krijg je erbij....niet te veel negatieve energie aan verspillen...

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 23:47

Ja begrijpelijk. Ik probeer ook meestal weg te zijn maar dit jaar is dat niet gelukt. Ergens is het best wel gezellig hoor maar vooral erg vermoeiend.

Bijkomend probleem voor mij en mijn vriend is dat we allebei gescheiden ouders hebben. 4 sets ouders dus samen, te verdelen over 2 kerstdagen. En als je voor de ene kiest voelt de andere zich gepasseerd.... Erg lastig..

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 23:58

Ik kijk er altijd wel naar uit hoor . Vind het heel gezellig met de familie. Altijd ff lekker lachen met de broers en zusters.

Gezellig Knipoog

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 00:06

maakt mij eigenlijk niets uit, als ik maar cadeaus krijg Schijnheilig

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 00:44

Ik wel! Eerst hier op kerstavond en 1ste kerstdag, en dan lekker naar Lunteren om daar met de rest van de familie (want zo mag ik het toch wel noemen Lachen ) nog even gezellig kerst door te brengen Lachen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 00:47

Ik heb ook onwijs veel zin in kerst! Lekker voor het eerst echt kerst vieren en tweede kerstdag misschien met de familie hier gezellig wat eten.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 01:48

Wij hebben niet zo'n bizar grote familie...ons gezin, m'n oom, m'n andere oom en tante, en neef en nicht...en dat was het weer Scheve mond Tuurlijk heb ik weer meer familie, maar ze wonen of gigantisch ver weg (Houston, Texas bijvoorbeeld...mag ik toch wel 'ver weg' noemen, dacht ik zo), of we hebben er geen contact meer mee. We vieren eerste kerstdag met mijn heeeeeele (:D) familie, maar zonder mijn oom, omdat hij het bij zijn dochter viert, en verder met veel vrienden en kennissen. Gaan we lekker bowlen en steengrillen Vingers aflikken

Tweede kerstdag is nog niet bekend...waarschijnlijk wij en mijn oom...gewoon thuis.

Maar ik heb er wel zin in! Party!!

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 10:50

Ik ga bij me oom en tante eten.

Ik heb er best wel zin in hoor!
Vind kerst altijd zo gezellig!

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 11:10

Het nadeel van kerst is dat alles verplicht is. Het 'hoort' nou eenmaal om met je familie bijeen te komen. Ook ik zou daar weinig voor voelen, ik wil met kerst bij de mensen zijn die ik doorgaans ook nog spreek, waar ik gek op ben. Ik geef je groot gelijk!
Ik weet niet eens wat ik ga doen met kerst, volgens mij gaat ons hele gezin de hort op en blijf ik alleen thuis. Maar ik ga het wel gezellig maken.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 12:10

De verplichtingen zijn ook wat mij zo tegenstaat met kerst.

Vooral omtrent mijn schoonouders. Wij zijn verplicht om eerste kerstdag met de familie van mijn schoonmoeder door te brengen in Limburg. Een roteind rijden voor ons en voor mij extra vervelend omdat ik als Brabantse niks van dat taaltje versta. De familie doet ook geen moeite om zich voor mij verstaanbaar te maken, zodat het voor mij een erg lange zit is. Bovendien moet iedereen er op en top uitzien, dus wordt er verwacht dat je je sjiek aankleed met veel make up en NIEUWE kleding... Dat is al helemaal niks voor mij. Maar ja, familie krijg je erbij, die heb je niet voor het kiezen.

Tweede kerstdag "vieren" we bij mijn ouders. Mijn opa en oma's komen ook en we gaan gewoon met zijn allen wat eten. Niks sjieks of bijzonders, gewoon lekker bijpraten en na afloop een kop koffie op de bank... Mijn ouders maken er ook geen verplichting van. Zij vinden het leuk als we allemaal komen, maar zo niet, dan is het ook goed...

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 13:09

Ik heb er ook totaal geen zin in.. Dan MOET het weer gezellig zijn, maar dat is het toch nooit. Ik zou veel liever kerst door willen brengen met vrienden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 13:46

Groot gelijk Sibold, wij doen het al jaren. Die verplichte sociale dingen met Kerst Misselijk !
En dat volvreetgedrag daar Misselijk ik ook van, walchelijk!!!! Als iedereen nou toch eens gewoon normaal deed met die dagen, en het geld dat daarmee bespaard werd overmaakte aan een goed doel.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 14:06

Ik heb dit jaar ook een alibi voor de kerst Haha! Ik vier dat hoogstwaarschijnlijk lekker in de keuken op Hviderup, of mogelijk zit ik ergens in een (vracht)auto tussen Zweden en Nederland in, op weg naar een wedstrijd. En goh wat vind ik dat vervelend.... Schijnheilig Schijnheilig

Wij hebben Sinterklaas net achter de rug... topsfeer!! Dus voorlopig heb ik ze allemaal wel weer gezien.

Mijn zus heeft het beter bekeken, die vliegt gewoon naar Turkije voor de feestdagen! *jaloers*

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 17:13

Nou ik vind kerst wel hartstikke leuk en gezellig maar blijkbaar ben ik dan 1 van de uitzonderingen.

De eerste kerstdag gaan we naar mijn ouders, waar we dan meestal met een man/vrouw of 20 zitten. Mijn moeder is een ster in het gezellig maken van het huis en lekker koken Vingers aflikken . Heerlijk.

De tweede kerstdag komt de schoonfamilie bij ons thuis, net als vorig jaar wat zeer geslaagd was. Ieder zorgt voor een deel van het menu en ook dat is onwijs gezellig. Ik moet wel zeggen dat we het nooit te lang maken. Meestal begint het om ca 16.00 uur en is alles om ca 20.00 uur afgelopen. Er zijn een aantal die nog ver moeten rijden en op die manier is dat dan geen probleem.

Het scheelt misschien dat ik met de kerst 2 weken *LOL* vrij heb dus nog alle tijd om te relaxen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 17:18

nee hoor astrid, dat vind ik ook namelijk. alleen bij mij moet het nooit te lang duren want dan word ik het zat. een paar uurtjes bij mijn ouders met kerst is gewoon gezellig, eten en kletsen. ik vind familie met kerst belangrijk, even tijd met elkaar.

gelukkig heb ik ook 2 weken vrij Lachen

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-02 18:09

Sonja schreef:
Groot gelijk Sibold, wij doen het al jaren. Die verplichte sociale dingen met Kerst Misselijk !
En dat volvreetgedrag daar Misselijk ik ook van, walchelijk!!!! Als iedereen nou toch eens gewoon normaal deed met die dagen, en het geld dat daarmee bespaard werd overmaakte aan een goed doel.......


Yeah-yeah: way-to-go-Sonja! Party!!

Kom op mensen, meer reacties anders ga ik het grote anti-kerst topic opstarten Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 18:30

Tja, wij doen dat al jaren. Eerste kerstdag eten we patat en tweede kerstdag boerenkool, onze eigen kersttraditie. Elk jaar vragen we dan een stel uit onze kennissenkring wat ze nou uitgegeven hebben voor die kerstdagen, en dat bedrag maken wij dan over aan een goed doel. Dit jaar de Cliniclowns. Ons eigen kleine stille protestje tegen die walgelijke vreetdagen die Nederlanders blijkbaar moeten maken van een feest wat zo mooi had kunnen zijn door de pure gedachte die er ooit achter zat......

Kom op jongens, wie volgt...... 1 druppel op een gloeiende plaat helpt geen zier, maar 1000 druppels koelen 'm al een beetje af........

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:38

Ik snap ook niet dat je PERSE met feestdagen en verjaardagen bij elkaar op bezoek MOET. Misselijk

Je kan toch ook eens op een andere dag gaan waarom nou perse die dagen Verward .

Ik heb er zelf ook een hekel aan en vier niets voor niets al jaren mijn verjaardag niet meer.
Als klein kind had ik al een hekel aan op verjardag gaan, zitten tussen die oudjes die als kippen lopen te tokken Misselijk

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 21:10

Laat ik het zo zeggen: het liefst boek ik een skivakantie met kerst en oud en nieuw....dan gaan we daar in Oostenrijk lekker eten en lekker naar het vuurwerk kijken.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 00:52

Wij moeten de ene kerstdag naar mijn moeder, gezellig met mijn zusje die altijd overal commentaar op heeft en nooit iets goed vindt. De andere kerstdag moeten we naar mijn schoonouders, gezellig met 2 kleine kinderen van mijn schoonzus, oma is dus de hele dag alleen maar druk met die kinderen en een fatsoenlijk gesprek is niet mogelijk omdat die kinderen de hele tijd aandacht vragen. Frusty Lips are sealed
Tot overmaat van ramp ben ik de dag voor kerst jarig en verwachten ze dat ik toch mijn verjaardag ook nog apart vier, nou dit jaar waarschijnlijk dus niet, ze bekijken het maar.
Spontaan langsgaan bij de wederzijdse ouders is vaak gezellig, maar zodra het verpicht wordt dan haak ik af, dan is alle gezelligheid ook spontaan verdwenen lijkt het wel.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 01:02

Eerste kerstdag komen me oma, me broer en vriendin eten en das altijd wel "gezellig"
tweede kerstdag moet ik sochtends werken en savonds weet ik nog niet...

2 dagen later "vluchten" we naar Oostenrijk... Knipoog