Ontstoken stuitje?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Ontstoken stuitje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-22 11:01

Jezus Christus, sta me mij, ik verga van de pijn... En ik weet niet wat de oorzaak is, maar echt - AUW.

Eergisteren een vage pijn in mijn stuitje. Dat gebeurt wel eens, ik heb er tot 2x toe een barst in gehad. Meestal doet het enkel pijn als ik alle dagen fiets - dus fiets ik niet haha.

Gisteren overdag meer last beginnen krijgen. Maar dan vooral dat: last. Zitten draaien en keren op mijn stoel. Zeurende pijn, maar doenbaar. Ik werk als huishoudhulp, dus sta heel de dag op mijn benen, ik ben daarna nog naar stal gereden (stal en wei uitgemest) en daarna naar de supermarkt. 's Avonds werd het alleen maar erger, ik had vrienden over de vloer en per uur voelde ik de pijn alleen maar toenemen. Uiteindelijk een kussen dubbel gevouwen en onder mijn achterste gelegd, mijn stuitje hangt er overheen zeg maar en dat is het enige wat de pijn een beetje verlicht. Pijnstiller genomen maar die werkte absoluut niet.

Ik heb een vreselijke nacht achter de rug. 40x wakker geworden, en echt met tranen in mijn ogen van de pijn. Op mijn rug gaan liggen is gewoonweg niet mogelijk, tenzij ik mijn vuisten onder mijn achterste prop maar dat ligt natuurlijk ook niet handig. Op mijn zij liggen is ook een pijnlijke bedoening - bewegen is gewoon een pijnlijke bedoening. Of ik nu op mijn zij of buik lig: het doet zeer. Ik kan sowieso niet heel lang op mijn zij liggen, mijn heupen kunnen dat al jaren niet meer aan. Elke beweging doet zeer. Ik heb echt de moed moeten verzamelen vanochtend om recht te geraken. Ik ben zo traag naar de wc moeten lopen dat ik op een bepaald moment dacht "je gaat het niet halen" :') Ik heb het gehaald hoor haha. Op de wc zitten doet ook zeer. Ik kan geen enkele spier aanspreken zonder in elkaar te krimpen van de pijn. Wandelen doet zeer. Ik durf absoluut niet hoesten, helaas ben ik nogal een hoester en ik heb nu al een paar keer moeten kuchen en g.dverd.mme, help...

En ik kan me niets voor de geest halen in de zin van "oja, je bent gevallen" oid. Echt niks. Ik ben nogal onhandig, ik struikel over lucht, maar ik heb bij mijn weten niets voorgehad. Volgens mij is mijn stuitje dus eerder ontstoken, want ik heb volgens mij echt niets gedaan waardoor het nog maar eens gebarsten zou zijn. En eerlijk - gebarsten deed minder pijn dan dit, echt waar!! De pijn straalt heel erg uit, de minste beweging doet zo'n ontzettende pijn dat ik héél benieuwd ben naar hoe ik om 11.10u bij de dokter ga geraken - ik rij met de scooter :')

Heeft iemand van jullie ooit een ontstoken stuitje gehad? Of zou het toch iets anders kunnen zijn?

IndianSu

Berichten: 219
Geregistreerd: 23-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 11:11

Het klinkt als een perianaal abces. Die kunnen ook inwendig zitten waardoor je het niet ziet.

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Re: Ontstoken stuitje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 11:29

Je zegt stuitje, maar welk gebied/lichaamsdeel bedoel je precies?
Ik dacht ook meteen aan een perianaal abces. Dat kan vreselijk veel pijn doen. Op naar de huisarts, en sterkte!

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-22 11:35

Maeve schreef:
Je zegt stuitje, maar welk gebied/lichaamsdeel bedoel je precies?
Ik dacht ook meteen aan een perianaal abces. Dat kan vreselijk veel pijn doen. Op naar de huisarts, en sterkte!


Ik bedoel echt mijn stuitje. Vanaf een bepaald punt onderaan mijn wervel doen de wervel en meer naar onder het stuitje ontzettend veel pijn. Ik ben vrij zeker dat het echt het stuitje is, door eerdere ervaringen. Van zittend naar recht is afgrijselijk pijnlijk, maar dus evengoed ook van op mijn ene zij naar de andere draaien. Elke beweging is gewoon echt hels. Ik moest net weer gaan plassen, de beweging om te gaan zitten snijdt als een mes door mijn stuitje. Ik hang nu weer over mijn kussen, dat verlicht een beetje, maar niet helemaal. Ik kan me ook absoluut niet bukken, dus schoenen aandoen wordt ook nog lachen zo meteen.

Mijn vader is onderweg, ik zie niet in hoe ik nu op mijn scooter kan rijden, ik zit echt klaar om een potje te huilen van de pijn en ik heb over het algemeen een relatief hoge pijngrens.
Laatst bijgewerkt door LWDaisy op 09-12-22 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 11:39

Misschien een idee om even met de huisartsenpost te overleggen, misschien kun je in ieder geval iets van Pijn medicatie krijgen? Althans ik ga er even vanuit dat je al pcm hebt genomen?

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-22 11:41

moonsparkle schreef:
Misschien een idee om even met de huisartsenpost te overleggen, misschien kun je in ieder geval iets van Pijn medicatie krijgen? Althans ik ga er even vanuit dat je al pcm hebt genomen?


Ik heb gisteren Spidifen genomen, maar die werkte absoluut niet. Ik hoop echt op een paardenmiddel want ik hou dit niet uit.

vigo_is_lief

Berichten: 1175
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 11:41

Oeiiii dat is een heele nare pijn! Ik ken het, ben vorig jaar geopereerd aan een abces op mijn stuitje, maar dat kwam heel langzaam op. Gingen zegmaar echt wel een paar weken overheen, dit klinkt alsof het best snel ineens is gekomen? Voel je ook een bult of iets dergelijks erop?

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 11:42

Kan ook een sinus pilonidalis (haarnestcyste) zijn. Vooral ook omdat de pijn opeens op kwam zetten en zo snel verergerd...

Sterkte straks!

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 11:44

Is er wel eens een röntgenfoto of MRI gemaakt?
Zou het ook een hernia kunnen zijn?
Heel veel sterkte in elk geval

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-22 11:48

Marie111 schreef:
Is er wel eens een röntgenfoto of MRI gemaakt?
Zou het ook een hernia kunnen zijn?
Heel veel sterkte in elk geval


Twee x een foto, en toen was het 2x gebarsten na een val. Ik ben nogal klunzig haha.
De pijn is nogal plots komen opzetten, eerst 'eergisteren) was het "last hebben van", dat is gisteren tegen de avond "pijn hebben aan" geworden en ik sta nu echt klaar om heel hard te gaan huilen -O-

Ik betwijfel of het een cyste is oid. Geen bult oid, er is helemaal niets te zien/voelen, vandaar dat ik niet denk dat het iets in die richting is.

Ugh, ik moet weer plassen (te veel koffie), ik kijk er zooo tegenop..

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Re: Ontstoken stuitje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 11:58

Ik hoop ook dat het geen cyste is. Daar ben je dan ook nog wel even zoet mee namelijk.

Ik hoop dat het makkelijk op te lossen is, je weer snel pijnloos bent en het snel beter wordt!

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ontstoken stuitje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 12:15

Voor het zitten, opblaasbare zwemband. Kun je zo zitten dat de druk er iets af is, sterkte straks.

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-22 14:28

Terug van de dokter, het is geen cyste :) Zal idd een fikse ontsteking zijn, van een al dan niet foute beweging.
Dus nu zit ik aan de pijnstilling, ontstekingsremmers en maagbeschermers. Ik heb helaas geen zwemband in huis, maar heb wel ervaring haha, ik plooi een kussen uit de zetel dubbel en zit daar met mijn zitbeenknobbels op, zodat mijn stuitje er achter valt zegmaar, zodat er minder druk is.

Ugh, ik ging normaal morgen met de hele familie naar de kerstmarkt. Ik denk niet dat ik mee kan gaan, elke beweging doet zo ontzettend veel pijn dat ik me niet kan voorstellien dat ik een uur of 4 kan gaan rondstruinen.

Ik zit minstens een week thuis, de dokter denkt dat de kans groot is dat er nog een week bijkomt. Ik werk als huishoudhulp, dus heb mijn lichaam helaas heel erg nodig op het werk, dat is nu gewoon niet mogelijk. De pijn die ik gisteren had ervaarde ik eerder als last ipv pijn, dus ik hoop dat het snel weer naar dat niveau zakt, en dat het ook snel weer helemaal over gaat. Zelfs rechtstaand heb ik nog steeds heel veel pijn. Ik kan mijn vingers niet op mijn knieën leggen als ik rechtsta. En gelukkig vond ik een schoentrekker, zodat ik wel in mijn Uggs geraakte. Veters zijn even not done momenteel :')

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Re: Ontstoken stuitje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 15:16

Gelukkig geen cyste!

Maar wat een ellende. Ik hoop dat het snel beter wordt. Beterschap en sterkte!

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Ontstoken stuitje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 15:24

Ongelofelijk dat zoiets kan ontsteken! Ik heb er dan ook nooit van gehoord. Ik had het gelezen in het SS topic. Veel beterschap en hopelijk een spoedig herstel voor jou.

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-22 18:08

DonDon schreef:
Ongelofelijk dat zoiets kan ontsteken! Ik heb er dan ook nooit van gehoord. Ik had het gelezen in het SS topic. Veel beterschap en hopelijk een spoedig herstel voor jou.


Na een ontstoken kaaksbeen (je voelt je kaak niet meer dan, alsof je net van bij de tandarts komt) kon een ontstoken staartbeen ook wel, lijkt mijn lichaam te denken! :')

Ik slik nu zwaardere pijnstilling dan gisteren, deze lijkt wel te werken!

Kerstmarkt morgen zal ik toch maar moeten skippen vrees ik. Ik kan de pijn gedeeltelijk verstoppen onder de pijnstillers, maar het lijkt me geen geweldig idee een uur of 4 rond te slenteren. Balen, ik heb de uitstap 2 maanden geleden al gepland met de hele familie :(

Dank iedereen voor de beterschapswensen!

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ontstoken stuitje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 18:19

O bah dat klinkt pijnlijk.
Beterschap. En neem echt op tijd je medicijnen in om een spiegel op te bouwen.

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-22 11:41

Nou, de medicatie werkt! Ik ben zo weg als een huis en slaap uuuuurenlang haha. De pijn is al heel wat draaglijker!

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 12:46

Als je slaapt voel je geen pijn, lijkt me echt niet fijn hoor wat je hebt. Ik ben ook bij een bevalling ingeknipt en ik kon ook weken niet fatsoenlijk zitten. Ik hoop voor je dat het snel veel beter gaat.

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-22 17:52

marleen_usar schreef:
Als je slaapt voel je geen pijn, lijkt me echt niet fijn hoor wat je hebt. Ik ben ook bij een bevalling ingeknipt en ik kon ook weken niet fatsoenlijk zitten. Ik hoop voor je dat het snel veel beter gaat.


Het probleem is dat ik sowieso niet echt heel lang in dezelfde houding kan blijven liggen. Ik zit vol artrose, dus elke houding doet na een tijdje pijn. En gaan verliggen met de pijn in mijn stuitje is echt afschuwelijk.. Maar het betert wel, zo te voelen. Wasje insteken was geen geweldig idee, ik heb me te veel gebukt denk ik.

frensje
Berichten: 722
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 17:59


LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-22 18:48

frensje schreef:
Ik heb ook een tijd geleden een ontsteking gehad bij mijn stuitje.
Ik ben toen ook deze oefeningen gaan doen;

https://www.alwaysfysio.nl/stuitpijn-oefeningen/

Uiteraard toen de ergste pijn weg was. Heeft mij toen echt goed geholpen.


Ah, dankje voor de tips!
Heb je enig idee van wat de oorzaak bij jou was? Ik lees vooral "zittend beroep", maar die vlieger gaat hier niet op. "Een val", dat is ook al 3 jaar geleden. En "verkeerde beweging" - zou ik dat op het moment zelf niet moeten hebben gevoeld?

frensje
Berichten: 722
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 22:04

LWDaisy schreef:
frensje schreef:
Ik heb ook een tijd geleden een ontsteking gehad bij mijn stuitje.
Ik ben toen ook deze oefeningen gaan doen;

https://www.alwaysfysio.nl/stuitpijn-oefeningen/

Uiteraard toen de ergste pijn weg was. Heeft mij toen echt goed geholpen.


Ah, dankje voor de tips!
Heb je enig idee van wat de oorzaak bij jou was? Ik lees vooral "zittend beroep", maar die vlieger gaat hier niet op. "Een val", dat is ook al 3 jaar geleden. En "verkeerde beweging" - zou ik dat op het moment zelf niet moeten hebben gevoeld?


Geen idee wat het bij mij heeft veroorzaakt. De huisarts zei dat het ook kon komen door lang verkeerd bewegen. Ik heb ook regelmatig pijn in mijn onderrug. Deze oefeningen helpen mij hier ook goed mee.

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-22 11:03

frensje schreef:
Geen idee wat het bij mij heeft veroorzaakt. De huisarts zei dat het ook kon komen door lang verkeerd bewegen. Ik heb ook regelmatig pijn in mijn onderrug. Deze oefeningen helpen mij hier ook goed mee.


Mijn mama zei ook meteen "komt vast vanuit je rug!"
Ik had zoiets van.. nee, volgens mij niet. Niet dat ik met zakken cement moet gaan gooien oid, maar ik heb een vrij sterk bovenlij. Ik verricht fysieke arbeid dus gebruik mijn rug wel constant, maar heb er zeer zelden last van, dan moet ik echt al héél raar gelegen hebben, en dan trekt het meestal binnen een paar uur na het opstaan wel weer weg. Dus ik zou het raar vinden als het vanuit mijn rug zou komen.

Stuitje is gewoon een zwak punt bij mij, denk ik.

Een verkeerde beweging zou ik volgens mij op het moment zelf gevoeld moeten hebben, maar volgens de dokter zou het dat wel kunnen zijn. Ik weet het dus niet goed haha.

Het gaat ondertussen wel alle dagen beter hoor. Ik kan alweer hoesten zonder te willen sterven van de pijn, en ik geraak ook makkelijker recht. Ik moet wel erg opletten met hoe ik ga zitten, want daar kan ik me nog wel flink aan bezeren. En het wasje van gisteren was ook geen geweldig idee - bukken doet nog veel pijn.

Maar al bij al lijken de ontstekingsremmers te werken! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:31

marleen_usar schreef:
Als je slaapt voel je geen pijn,


Is dit zo? Hoe zit het dan als je wakker wordt van de pijn?