Vliegvakantie met baby, waarheen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
_AB_
Berichten: 3954
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Vliegvakantie met baby, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-22 21:19

Afgelopen September zouden mijn vriend en ik naar Kreta gaan, maar toen was ik hoog zwanger.
De vakantie hebben we toen een jaar uitgesteld, met het idee de kleine man dan 10 dagen naar opa en oma te doen.
Dit gaat uiteraard niet door, hij gaat gewoon mee.
Hij is tegen de tijd dat we op vakantie willen 11 maanden oud ongeveer.
Hebben jullie tips of afraders?
Wij denken nu zelf aan Kreta of Mallorca, maar dan is vooral omdat dat vanaf Eelde bereikbaar is, maar alle opties staan nog open.

We weten dat er ook tegenstanders zijn van vliegen met een baby, daarom twijfelen we nog :)

<3


chanicha

Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 21:28

Mijn dochter is ook gaan vliegen met twee kleintjes waarvan de jongste 8 maanden was en dat ging prima hoor.
Zij ging met haar gezin naar Turkije in het naseizoen.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 21:30

Wij zijn met een kind van 14 maanden naar Mallorca geweest en dat ging heel goed.

Menorca kan je ook overwegen, dat staat bekend als 'buggy island'.

De Balearen zijn zo kort vliegen, daar kan je geen buil aan vallen met een kleintje.

[o]

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Vliegvakantie met baby, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 21:38

Wij zijn met onze baby naar Barcelona gevlogen. Heen en terug borstvoeding gegeven, hij heeft alleen maar geslapen en gedronken.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Anoniem

Re: Vliegvakantie met baby, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 21:44

Als je enige criterium 'vliegvakantie' is, kun je overal wel heen, van Noorwegen tot Australië. :+

Yavanna

Berichten: 2609
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 21:53

Ik vraag me serieus af waarom, je zoontje heeft er totaal geen herinneringen aan en dan de druk op z’n oortjes, hij weet niet dat je moet klaren.
En dan, mijn ervaring, kleintjes vinden vliegen vaak echt niet leuk, huilen vaak en hierdoor lijk je me als ouders ook niet te kunnen ontspannen.
Zie het lekker als bonustijd voor jou en je partner. Even weer als stel en niet als ouders met de bijbehorende zorg en verantwoordelijkheden. Dit doe je al 11.5 mnd per jaar, geniet van die 2 weken gewoon lekker samen.

Kunstige knoop en vlechtwerk van paracord en touw.
https://www.facebook.com/Ropezzbyme/
Voor leuke ansichtkaarten om te postcrossen
https://www.facebook.com/groups/608080682565362

chanicha

Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 21:56

Het zijn eerder de kleuters die huilen in het vliegtuig dan de baby’s hoor!
Net wat Urbanus zegt slapen ze (bijna) de hele reis op een does of borst na.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

mvdende

Berichten: 5627
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 22:18

Ligt eraan wat voor kindje het is. Een baby die nu al om het minste geringste huilt, hoef ik niet in het vliegtuig te zien!

Vliegen op die leeftijd doe je puur voor jezelf, niet voor de kleine en als het "mis" gaat en je kleintje het op een brullen zet in het vliegtuig, dan kan je behoorlijk kwade blikken verwachten van je medepassagiers als je pech hebt.

Weinig mensen die oprecht genieten van een huilende baby, de meeste zullen het storend vinden maar er niets van zeggen.... maar ondertussen voelen ze zich niet happy.

Wacht gewoon met vliegen tot de kleine een jaar of 6 is, en goed kan begrijpen wat er gebeurt en goed kan luisteren en zichzelf met een filmpje/ speeltje/ kleurboek een aantal uur goed kan vermaken.

Misschien niet leuk dat ik dit zeg, maar dit is wél één van de consequenties van het kiezen voor kinderen. Dan moet je soms dingen laten die je als single/ koppel wél kon ondernemen.

SweetVanille
Berichten: 1765
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 22:30

Yavanna schreef:
Ik vraag me serieus af waarom, je zoontje heeft er totaal geen herinneringen aan en dan de druk op z’n oortjes, hij weet niet dat je moet klaren.
En dan, mijn ervaring, kleintjes vinden vliegen vaak echt niet leuk, huilen vaak en hierdoor lijk je me als ouders ook niet te kunnen ontspannen.
Zie het lekker als bonustijd voor jou en je partner. Even weer als stel en niet als ouders met de bijbehorende zorg en verantwoordelijkheden. Dit doe je al 11.5 mnd per jaar, geniet van die 2 weken gewoon lekker samen.


+1

Brainless

Berichten: 29659
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 22:34

chanicha schreef:
Het zijn eerder de kleuters die huilen in het vliegtuig dan de baby’s hoor!
Net wat Urbanus zegt slapen ze (bijna) de hele reis op een does of borst na.

Nou, wij hadden dan het geluk dat zowel op de heenreis als terugreis er 2 baby's waren die heel onrustig (heel huilerig) waren.
De peuters waren eerder hangerig ipv huilerig en makkelijker af te leiden.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

KSHancox
Berichten: 1236
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 22:36

mvdende schreef:
Een baby die nu al om het minste geringste huilt, hoef ik niet in het vliegtuig te zien!


Of anders? Stap je uit? :)

Sannens
Berichten: 1386
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 22:39

Ik zou een korte vlucht pakken, voornamelijk voor je eigen rust, mocht de kleine gaan huilen.

Ik ben van mening dat de boze blikken van medepassagiers niet jouw probleem zijn, zolang je geen lange vlucht of nacht vlucht neemt. Baby’s zijn onderdeel van de maatschappij, ik vind het zo’n onzin dat je ze zou moeten verstoppen totdat ze niet meer zouden huilen. De baby heeft net zoveel recht om in dat vliegtuig te zitten als iemand anders en daar hoort nou eenmaal bij dat ze even kunnen huilen.
Als het criterium is: anderen moeten geen last van je hebben dan kunnen we alle veel te zware passagiers die niet in hun stoel passen/stinkende passagiers/luidruchtige passagiers/passagiers die zwaar ruikend eten meenemen ook wel de hele tijd boos aankijken en uit het vliegtuig weren. We leven gewoon in een maatschappij waar je met anderen moet samenleven en dus moet geven en nemen.

Als je als ouders dan de keuze maakt om geen nachtvlucht of andere lange vlucht te kiezen, dan vind ik dat je je als ouders al heel meewerkend opstelt.

Daarbij vind ik het argument “de baby heeft er geen herinnering aan” zo’n dooddoener. Als ouders maak je toch ook herinneringen met je kind? Zijn die ineens niets meer waard, omdat het kind het niet herinnert? Dan kunnen we dat bij alles zeggen dat je de eerste jaren met je kind doet.

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 23:08

Wij zijn met een baby van 9 maanden ook naar Mallorca geweest. Drinken tijdens opstijgen, landen en ze vond alles heel grappig. Fijn dat ze nog op schoot mocht en ondanks dat ze niet heeft geslapen was ze de hele reis prima te genieten omdat ze alles zo interessant vond. :)

Wel gingen wij naar familie toe inclusief groot huis plus tuin. Ik weet alleen niet of ik het had gedaan als we in een hotel moesten slapen met alle slaapjes die ze toen nog deed. Ze was namelijk geen onderwegslaper en je zit dan toch een beetje vast in je kamer. Toen ze 2 was zijn we nog eens gegaan, ze vond het toen iets spannender, maar dat was ook snel weer over.

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Blue_Eyes

Berichten: 20349
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 23:20

Yavanna schreef:
Zie het lekker als bonustijd voor jou en je partner. Even weer als stel en niet als ouders met de bijbehorende zorg en verantwoordelijkheden. Dit doe je al 11.5 mnd per jaar, geniet van die 2 weken gewoon lekker samen.


Ik denk dat de meeste ouders het niet echt prettig vinden om hun kindje van nog geen jaar twee weken achter te laten... Een weekendje is vaak nog wel oké, langer wordt echt niet fijn gevonden. En TS zegt duidelijk: die optie valt af.


KSHancox schreef:
mvdende schreef:
Een baby die nu al om het minste geringste huilt, hoef ik niet in het vliegtuig te zien!


Of anders? Stap je uit? :)

Dat zou de beste oplossing zijn :D

TS, gewoon lekker doen wat je zelf wilt. Als jij het makkelijk vindt om een relatief korte vlucht te maken vanaf Eelde: doen. Je vakantie maak je uiteindelijk zelf en als het er een beetje weer is (niet té warm) en je een fijne plek hebt om te verblijven, maakt het niet zo verschrikkelijk veel uit waar je bent.
En alle zuurpruimen in het vliegtuig als je kindje wel een keer van zich laat horen gewoon negeren; baby's zijn ook onderdeel van de maatschappij en hebben net zo veel recht om in dat vliegtuig te zitten als ieder ander.


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

Amber_anne

Berichten: 6859
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Vliegvakantie met baby, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 23:30

Hoe mensen het normaal vinden dat hun hobby ding andere mensen maar uren het leven zuur mag maken is mij een raadsel. Die ouders piepen wel anders als er uren een blaffende hond zit bijvoorbeeld.

Een huilende baby zorgt bij volwassenen voor stress. Dus even negeren is er niet bij.

Voor ts: wil je perse ergens heen met het vliegtuig? En anders plan het goed in, in slaaptijd/eettijd en beperk het tot max 3 uur.
Let op in Griekenland dat ze nogal fan zijn van de hobbelende stenen wegen, die zijn met een kinderwagen niet zo fijn

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 23:31

mvdende schreef:
Ligt eraan wat voor kindje het is. Een baby die nu al om het minste geringste huilt, hoef ik niet in het vliegtuig te zien!

Vliegen op die leeftijd doe je puur voor jezelf, niet voor de kleine en als het "mis" gaat en je kleintje het op een brullen zet in het vliegtuig, dan kan je behoorlijk kwade blikken verwachten van je medepassagiers als je pech hebt.

Weinig mensen die oprecht genieten van een huilende baby, de meeste zullen het storend vinden maar er niets van zeggen.... maar ondertussen voelen ze zich niet happy.

Wacht gewoon met vliegen tot de kleine een jaar of 6 is, en goed kan begrijpen wat er gebeurt en goed kan luisteren en zichzelf met een filmpje/ speeltje/ kleurboek een aantal uur goed kan vermaken.

Misschien niet leuk dat ik dit zeg, maar dit is wél één van de consequenties van het kiezen voor kinderen. Dan moet je soms dingen laten die je als single/ koppel wél kon ondernemen.


Dit.

Ik snap wel dat als ouder het niet leuk is, maar wel een gevolg van kinderen. As het echt perse “moet” zou ik aanraden een hele korte vlucht te kiezen. Ik heb wel eens op een vlucht van 4 uur gezeten met een constant huilende baby net voor me en dat was echt een nachtmerrie. Was in staat om het raam uit te kruipen :')

Ik ben ook van de groep dat baby’s niet in een vliegtuig horen :o afgezien van echt noodzakelijke vluchten (overlijdens, emigratie etc.) Pleziervluchtjes horen daar niet onder dus :=

Niet dat ik daarmee ouders geen fijne vakantie gun natuurlijk! Maar wacht even tot de kleine net wat ouder is en het allemaal wat meer begrijpt.

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 23:33

SweetVanille schreef:
Yavanna schreef:
Ik vraag me serieus af waarom, je zoontje heeft er totaal geen herinneringen aan en dan de druk op z’n oortjes, hij weet niet dat je moet klaren.
En dan, mijn ervaring, kleintjes vinden vliegen vaak echt niet leuk, huilen vaak en hierdoor lijk je me als ouders ook niet te kunnen ontspannen.
Zie het lekker als bonustijd voor jou en je partner. Even weer als stel en niet als ouders met de bijbehorende zorg en verantwoordelijkheden. Dit doe je al 11.5 mnd per jaar, geniet van die 2 weken gewoon lekker samen.


+1

+2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 23:35

Amber_anne schreef:
Hoe mensen het normaal vinden dat hun hobby ding andere mensen maar uren het leven zuur mag maken is mij een raadsel. Die ouders piepen wel anders als er uren een blaffende hond zit bijvoorbeeld.

Een huilende baby zorgt bij volwassenen voor stress. Dus even negeren is er niet bij.

Voor ts: wil je perse ergens heen met het vliegtuig? En anders plan het goed in, in slaaptijd/eettijd en beperk het tot max 3 uur.
Let op in Griekenland dat ze nogal fan zijn van de hobbelende stenen wegen, die zijn met een kinderwagen niet zo fijn
Manspreadende mannen, dikke mannen, stinkende mannen, mannen die per se de hele armleuning in beslag moeten nemen, mannen die hun krant het liefst in mijn gezicht lezen (het zijn inderdaad bijna altijd mannen waar ik last van heb in het vliegtuig) bezorgen mij een stuk meer stress dan de gemiddelde baby, en die ontzeggen we ook niet de toegang tot een vliegtuig, dus waarom een baby dan wel? Wat hier ook al gezegd wordt: verreweg de meeste baby's slapen veel aan boord.

Amber_anne

Berichten: 6859
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Vliegvakantie met baby, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 23:39

Je kunt een volwassen persoon niet vergelijken met een baby. Die man kun je aanspreken op zijn gedrag, dat kind niet.

Babys zijn veredelde huisdieren die net wat meer rechten hebben en een stuk slechter luisteren dan de gemiddelde hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 23:40

Amber_anne schreef:
Je kunt een volwassen persoon niet vergelijken met een baby. Die man kun je aanspreken op zijn gedrag, dat kind niet.

Babys zijn veredelde huisdieren die net wat meer rechten hebben en een stuk slechter luisteren dan de gemiddelde hond.
"Meneer, kunt u even 50kg uittrekken, zodat ik gewoon ruimte heb?" Ik zie het al voor me. :j


Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 23:41

Cubone schreef:
Dit.

Ik snap wel dat als ouder het niet leuk is, maar wel een gevolg van kinderen. As het echt perse “moet” zou ik aanraden een hele korte vlucht te kiezen. Ik heb wel eens op een vlucht van 4 uur gezeten met een constant huilende baby net voor me en dat was echt een nachtmerrie. Was in staat om het raam uit te kruipen :')

Ik ben ook van de groep dat baby’s niet in een vliegtuig horen :o afgezien van echt noodzakelijke vluchten (overlijdens, emigratie etc.) Pleziervluchtjes horen daar niet onder dus :=

Niet dat ik daarmee ouders geen fijne vakantie gun natuurlijk! Maar wacht even tot de kleine net wat ouder is en het allemaal wat meer begrijpt.


Het is helemaal geen gevolg van kinderen krijgen. Vliegtuigen zijn openbaar vervoer. Baby's mogen dus mee.

Vakantie met een baby doe je voor jezelf, dat lijkt me logisch.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Sannens
Berichten: 1386
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Vliegvakantie met baby, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 23:51

Die baby heeft evenveel recht om in dat vliegtuig te zitten als elk persoon die zich eraan ergert. Het zijn geen tweederangs burgers omdat jij er hinder van ondervindt.

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 00:01

En je kunt een hele discussie starten want er zijn mensen die het asociaal vinden en ik hoop hartelijk dat er kindvrije vluchten komen want dan is dat probleem opgelost.

Het is een keuze die je zelf moet maken.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Eleeke

Berichten: 1988
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 00:07

Amber_anne schreef:
Hoe mensen het normaal vinden dat hun hobby ding andere mensen maar uren het leven zuur mag maken is mij een raadsel. Die ouders piepen wel anders als er uren een blaffende hond zit bijvoorbeeld.

Een huilende baby zorgt bij volwassenen voor stress. Dus even negeren is er niet bij.

Te dikke mensen, mensen die zweten, mensen heel breed gaan zitten. Mensen die de hee nacht kletsen, mensen die voor je die hun stoel naar achter doen.
Allemaal verbieden ...

Oftewel... guess what , wen er maar aan.

Maar voor het milleu zou ik lekker met de trein gaan. Is ook super leuk en relaxt en met een nachttrein in een eigen coupe ook heel gezellig.

Ga je toch vliegen, zou ik het inderdaad onder / rond de drie uur houden en
Voor de zekerheid neusspray meenemen mocht ze last van de oren krijgen.

ps niet roomser dan de paus hier , 25 jaar geleden vloog ik ook gewoon met mijn toen 1 jarige dochter, maar toen besefte ik me nog niet dat niet vliegen beter voor de aarde zou zijn.
En voor mijn werk heb ik ook gevlogen, maar ik geeft het toch altijd even mee ter overweging.

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 00:08

Sannens schreef:
Die baby heeft evenveel recht om in dat vliegtuig te zitten als elk persoon die zich eraan ergert. Het zijn geen tweederangs burgers omdat jij er hinder van ondervindt.


De baby heeft zeker niet minder recht, maar dat neemt niet weg dat je het asociaal mag vinden van de ouders :D

@Urbanus, dat zeker :j Ik zou er met alle plezier voor bijbetalen.

@OP. Denk dat de reacties hier al wel duidelijk zijn en eigenlijk niet echt direct op je vraag in gaan. Ik blijf erbij doe maar niet. Wil je perse vliegen dan zou ik niet langer dan een uur, uur en half vliegen maximaal. Valt het dan allemaal tegen is het nog te overzien.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CastaMickey, Esther_r20, maaikemuis, mvdende, NorwayFjord, Shenavallie, TamaraFloor en 72 bezoekers