Moderators: Giolli, ynskek, Mjetterd, Hanmar, Dani, Maureen95, Polly
8nnemiek schreef:Een koemelkallergie is erg vervelend inderdaad. Ik had het zelf ook als kind. Destijds was er nog nauwelijks iets te vinden zonder koemelk, maar tegenwoordig kun je door de AH lopen en elk product met een donkergroen bordje erbij is vegan. Ideaal!
Als ze pure chocolade lust dan is er heel veel keus zelfs veel huismerk repen, melkchocolade wat minder.
Alpro heeft twee soorten vla; de kartonnen verpakking en de kleine, kunststof kuipjes. Die zou je nog kunnen proberen.
gaucho schreef:Ik eet zelf sinds 3 weken koemelkvrij (halleluja, geen buikkrampen en veel minder ontstekingen) dus ik lees even mee.
Vegan is inderdaad het makkelijkst selecteren, zowel bij AH in de winkel als in de app. Bij de Ekoplaza ook erg veel keus in koemelkvrij / vegan. Er is een faceboek groep 'koemelkvrij' ; hier staan ook veel tips qua producten zonder koemelk, ook voor Sinterklaas.
Mondy schreef:Kijk bij vegan wel uit of er ook echt geen onderdelen van melk in zitten. Ervaring is dat dat zo nu en dan toch is.
Qua chocolade is het even zoeken naar de puur varianten, of bij een chocolatier kijken wat ze hebben.
Bij de AH hebben ze tegenwoordig ook steeds meer soorten toetjes (alpro soya enz). Het begin is even zoeken maar uiteindelijk krijg je er wel een handigheid in !
pmarena schreef:Er is ook geiten vanillevla. Onze jongen die niet tegen koemelk kan, kan wel prima tegen geitenmelk
En ik heb kort geleden ook een netje Belvas melkvrije chocolademunten gekocht.
Dat is wel een zegen hoor tegenwoordig, dat Vegan zo hip is nu
Edit: overigens ook nog een tip: Lactosevrij hoeft absoluut geen veilige keuze te zijn.
Maar wellicht weet je dat al
gaucho schreef:Ik kan sporen prima handelen, alles van geiten ook, maar poeder dus niet.
pmarena schreef:Hier ook nooit officieel getest, maar gewoon in de praktijk ervaren wat we beter kunnen laten staan.
Hier lijkt het probleem meer het koemelk-eiwit te zijn, gezien lactosevrij ook buikpijn geeft.
En ik twijfel de laatste tijd wel eens of zijn gevoeligheid aan het verminderen is.
Dat zou wel fijn zijn
pmarena schreef:Jersey koeienmelk was het geloof ik dat bij sommige mensen wel goed gaat?
Gebruikers op dit forum: Anne77, Deugenietje, hel1, ikkuhh90, KDonna, Larisske, MariskaFally, MyChoice, neline11, ontherun, pinto_1, Plus_en_Min, Remembrance, Saskia89, savieralover, Venthe, xPearl en 37 bezoekers