Verloren kinderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 10:41

Ik vind dat je bij Astrid heel goed kunt zien wat er gebeurt als je geen basis krijgt als kind. Zo stuurloos, zo geen overzicht of inzicht hebben. Iets wel willen maar niet weten hoe.

Ik vind het wel echt ramptoerisme, deze serie. Sahar gaat natuurlijk voor de kijkcijfers, maar bedenkt zich niet hoe het met de ouders en kinderen moet na de uitzendingen. Leuk voor Astrid dat iedereen een mening gaat hebben over haar huis, haar anticonceptie, haar relatie. Ik vraag me af wat dat gaat doen met iemand die al zo beschadigd is en of Sahar misschien denkt dat er nu iemand opstaat en zegt: "Ik ga Astrid precies de hulp geven die ze nodig heeft''.

Marjolijn vind ik echt verschrikkelijk. In dat interview dat gelinkt is hier, staat dat ze in België passend onderwijs hadden. Kinderen volstoppen met valeriaan en allerlei homeopatische troep, bijna manisch zijn van het slaaptekort. Ik heb al 10 keer getypt 'ze is een psychiatrisch patiënt' maar dat klinkt zo denigrerend maar ik weet echt niet hoe ik het anders kan zeggen. Ik ben geen fan van jeugdzorg en uithuisplaatsing, totaal niet, maar ik denk dat dat gezin lucht zou krijgen als moeder zelf even een maandje uitcheckt. Ik vind het echt ronduit ziek dat ze zichzelf bijt.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 10:47

Urbanus schreef:
Marjolijn vind ik echt verschrikkelijk. In dat interview dat gelinkt is hier, staat dat ze in België passend onderwijs hadden. Kinderen volstoppen met valeriaan en allerlei homeopatische troep, bijna manisch zijn van het slaaptekort. Ik heb al 10 keer getypt 'ze is een psychiatrisch patiënt' maar dat klinkt zo denigrerend maar ik weet echt niet hoe ik het anders kan zeggen. Ik ben geen fan van jeugdzorg en uithuisplaatsing, totaal niet, maar ik denk dat dat gezin lucht zou krijgen als moeder zelf even een maandje uitcheckt. Ik vind het echt ronduit ziek dat ze zichzelf bijt.


Volledig mee eens. Ik schrok ook van het aantal pillen dat de kinderen daar moeten slikken. In hoeverre zijn die daadwerkelijk voorgeschreven of worden die allemaal door moeder gegeven?
Zichzelf tot blauwe plekken toe bijten vond ik ook erg heftig. Ergens gaat er iets bij haar totaal niet goed. De vader zou voor mij ook wel wat assertiever mogen zijn, want ik kreeg van deze afleveringen vooral het idee dat hij er maar een beetje in mee gaat en geen eigen mening geeft.
(Ik moet aflevering 3 nog kijken trouwens, dus wie weet gaat hij me nog positief verbazen :+ )
Er zit wel heel veel liefde in dit gezin. Dat vind ik dan wel weer mooi om te zien. Maar met name de moeder heeft heel hard hulp nodig.

Bij Astrid is de bende in huis zo'n beetje representatief van hoe het qua structuur gaat.
Ik zou daar ZO graag eens met een bezem en vuilcontainer doorheen gaan, maar daar help je het gezin uiteindelijk niet mee.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Verloren kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 11:04

Is het liefde of een symbiotische relatie die de kinderen met hun moeder hebben?

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 11:54

Urbanus schreef:
Is het liefde of een symbiotische relatie die de kinderen met hun moeder hebben?


Point taken! Hoewel ik denk dat de moeder wel echt gek is op haar kinderen, maar wel tot het ongezonde af.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 13:54

Aflevering 3 ook gezien en ik vind vooral bij het gezin in België heel heftig dat de kinderen alles flink mee krijgen en er geen onbezorgde jeugd voor hen is.
Het is gewoon bijna gegarandeerd dat zij daar later ook weer last van krijgen :\

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Verloren kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 14:32

Ja, dat is een vicieuze cirkel waar ze dan in komen. Zoals Astrid's moeder niet voor haar kon zorgen, zo kan Astrid eigenlijk ook niet (zonder hulp) voor haar kinderen zorgen. Een steungezin is misschien deel van de oplossing, zodat de kinderen daar een dag of 2 dagen in de week kunnen zijn.

Zag op m'n socials dat ik niet de enige ben die de serie een beetje onethisch vind. (Maar toch ga ik weer kijken vanavond)

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Verloren kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 14:37

Waarom worden die mensen niet tegen zichzelf beschermd eigenlijk?
Ik bedoel, dat ze gebruikt worden om een documentaire van te maken.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 14:45

https://www.bndestem.nl/gezin/complex-g ... ~a75715fb/

Kan iemand bij dit artikel?


Barbet schreef:
Waarom worden die mensen niet tegen zichzelf beschermd eigenlijk?
Ik bedoel, dat ze gebruikt worden om een documentaire van te maken.


Omdat Sahar graag kwetsbare mensen filmt om lof te oogsten.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-22 15:10

Ik heb screenshots gemaakt van het artikel!

Moderatoropmerking:
screenshots verwijderd ivm copyright
Laatst bijgewerkt door xingridx op 26-11-22 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Screenshots verwijderd ivm copyright

Stampeltje
Berichten: 386
Geregistreerd: 18-05-15

Re: Verloren kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 16:00

Ik ben gewoon blij dit topic tegen te komen. Ik heb net alle drie de afleveringen gekeken en vooral van het gezin van Marjolein ben ik erg geschrokken. Haar bijten, haar reactie op onaangekondigd bezoek, het slaaptekort, de lading (homeopathische?) medicatie en de volwassen zorgen die met de kinderen worden gedeeld. Je hoort de kinderen ook hun ouders herhalen met wat er schort. Door de screenshots ben ik wel blij om te lezen dat België juist een vertrouwde plek is. Want zoals het overkwam in de docu leek het een extreme actie. Wat het eigenlijk nog steeds is.

Ik vind het verhaal van Merel en Gerson wel heel interessant om te zien. Op een positieve manier dan. Je ziet een gezin zoals het je buren kunnen zijn. En dan blijkt er achter de voordeur zo veel te spelen en er bij elk gezinslid zoveel onmacht te zijn. Dat kunnen zoveel mensen overkomen. Geeft even weer hele andere inzichten.

Ik vind het allemaal heel heftig om naar te kijken. Op een bepaalde manier ongemakkelijk

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Verloren kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 17:06

Phoe ik ben net aan aflevering 2 begonnen en ik vind er wat van. Die jongeman die constant bevestigd en bevestigd krijgt dat hij chaotisch is. Moeder die blijft zeggen dat de kinderen anders zijn en problemen hebben.

Nog niet te spreken over de andere gezinnen. Ik herken die wel meer uit mijn jeugd, als in hoe het er bij klasgenootjes aan toe ging. Ik vind het jammer dat deze mensen zo met zichzelf in de knoop zitten. Vooral ook voor de kinderen uiteraard.

Renee

Berichten: 3124
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Overal & Nergens

Re: Verloren kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 17:34

Pfoe ik heb ook bijgekeken net.

Vanuit mijn beperkte positie en zicht zie ik dat bij 2 van de 3 gezinnen de problematiek van de ouders doorvloeit naar de kinderen. Het is ontzettend jammer dat er geen passende hulp en zorg gevonden/gezocht/geaccepteerd kan worden, zowel voor de kinderen als de ouders. Ik gun ze zo veel meer rust en geluk. Liefde zit volgens mij genoeg in alle ouders in het programma. Bijna ben ik zelfs van mening dat ze oprecht van mening zijn dat ze het beste doen voor de kindjes.

Voor kijkers is het denk ik ook een goede les over hoe de ouders het mentale welzijn van de kinderen positief en negatief kunnen beïnvloeden. Durf naar je eigen problematiek te kijken en deze uit te spreken. Zo kan je geholpen worden.

Ik hoop echt dat de kinderen en ouders de hulp krijgen die ze nodig hebben om alles op de rails te krijgen.

Lijsken
Berichten: 1022
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 17:41

Ik heb net aflevering 1 gekeken. Heftig hoe alle gezinnen het moeilijk hebben met combinaties van problemen. Je zou willen dat er veel betere hulp en begeleiding beschikbaar is voor kinderen en hun ouder in zulke situaties.

Sluit overigens goed aan bij dit: https://nos.nl/artikel/2453658-jeugdbes ... sbaar-kind
Mijn vriendin die werkzaam is in de jeugdzorg vertelde van de week nog dat ze nu ruim 3x zoveel kinderen onder zich heeft dan toen ze bij deze baan begon. Zij weet dat ze die kinderen niet goed genoeg kan helpen, e heeft geen tijd om een gezin te leren kennen en ze faalt daardoor continue in het hulp bieden. Maar als ze stopt is er wéér iemand minder en wordt de hulp nog slechter. Het is echt een duivels dilemma en dat voor iemand die op en top gemotiveerd is om kinderen (en hun ouders) de beste hulp te geven.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 17:54

Renee schreef:
Pfoe ik heb ook bijgekeken net.

Vanuit mijn beperkte positie en zicht zie ik dat bij 2 van de 3 gezinnen de problematiek van de ouders doorvloeit naar de kinderen. Het is ontzettend jammer dat er geen passende hulp en zorg gevonden/gezocht/geaccepteerd kan worden, zowel voor de kinderen als de ouders. Ik gun ze zo veel meer rust en geluk. Liefde zit volgens mij genoeg in alle ouders in het programma. Bijna ben ik zelfs van mening dat ze oprecht van mening zijn dat ze het beste doen voor de kindjes.

Voor kijkers is het denk ik ook een goede les over hoe de ouders het mentale welzijn van de kinderen positief en negatief kunnen beïnvloeden. Durf naar je eigen problematiek te kijken en deze uit te spreken. Zo kan je geholpen worden.

Ik hoop echt dat de kinderen en ouders de hulp krijgen die ze nodig hebben om alles op de rails te krijgen.
Bij 2 vd 3 gezinnen zie je dat voortvloeien naar de kinderen zeg je?

Dat is bij het gezin met de drie pubers denk ik inderdaad zo, bij de andere twee gezinnen (nog) niet. Bij het ene gezin heeft het meisje helaas heftige uitdagingen (in haar leven en dat van haar omgeving), maar ik zie niet veel problematiek voortvloeien naar de kinderen bij dat Amsterdamse stel.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

capopjekop

Berichten: 30646
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 18:06

Ik ben nu halverwege aflevering 2 en ik vind het vooral schokkend dat alle problemen besproken worden waar de kinderen bij zijn. Het lijkt me niet echt gezond dat zulke grote mensen problemen met kleine kinderen erbij besproken worden.

Ik vind het wel knap dat ze zich zo kwetsbaar en op hun slechts durven te laten zien aan heel Nederland. Ik probeer niet te veel te oordelen, maar bij sommige dingen valt dat niet mee. Niet 15 euro voor de pil willen betalen want te duur maar idd wel roken etc. En wat kost een kind zelf dan? En condooms zijn ook niet goedkoop.

En idd heel het huis vol troep. Ik ben zelf ook heel chaotisch. Maar mijn huis is mega opgeruimd en schoon vergeleken daarbij. En steun aan haar vriend heeft ze ook niet. Eigenlijk heeft ze 5 kinderen waar ze voor moet zorgen.

Nohemy lijkt echt heel erg op m'n oude bovenbuurmeisje. Die had ook dagelijks zulke woedeaanvallen. Daardoor ben ik op een gegeven moment verhuist toen ik de mogelijkheid kreeg

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Verloren kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 18:13

Het is gewoon echt geen gezonde situatie, ik denk dat dat echt wel z'n weerslag heeft op de kinderen.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

nps
Berichten: 1979
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 18:21

Ik heb de serie ook net zitten luisteren. Ik vind het best heel heftig om te zien. Wat Stampeltje zegt, gewoon moeilijk om te zien soms omdat je de gezinnen echt op hun kwetsbaarst ziet. Ongemakkelijk.

@capopjekop ik had precies hetzelfde... geen 15 euro voor de pil maar dan wel geld om een heel kind op te voeden? En ook zo makkelijk praten over die ex "ja hij had er geen zin in ofzo dus ben ik maar gestopt met de pil". Zo makkelijk allemaal. En dan dat huis...

Ik schrik ook het meest van dat gezin van Marjolein. Erg verdrietig dat ze hulp zo weren (al geloof ik meteen dat het een enorme struggle is om passend onderwijs te krijgen als je kind niet in het standaard stramien past). Maar hoe panisch die vrouw is en die kinderen die dan alles zo intens meekrijgen. Marjolein kan zelf ook wel wat hulp gebruiken, het gaat bepaald niet zo goed met haar en ze gijzelt dat hele gezin ermee. Slopend.

Van Merel en Gerson word ik eigenlijk gewoon heel verdrietig. Leuke mensen, fijn stel, prettig huis, maar gewoon echt domme, verdrietige pech met al die problemen en onmacht bij elkaar. Ik kan me heel goed voorstellen dat het je compleet sloopt. Ik gun ze zo enorm rust en passende hulp voor het hele gezin.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 18:24

Ondanks de problematiek bij met name de ouders, vind ik de kinderen van het gezin in België wel echt ontzettend leuk en pienter over komen.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

capopjekop

Berichten: 30646
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Verloren kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 18:42

Dat marjolein überhaupt nog op haar benen kan staan met dat slaapgebrek. Dan komt alles ook nog veel harder binnen

Zebrastreep

Berichten: 9740
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 18:44

Ik heb dus gisteravond ook de eerste aflevering gekeken en na het voorstukje had ik al wel een beetje een idee wat ik kon verwachten.

Het gezin van Astrid en Peter is in mijn ogen echt het typische probleemgezin waarbij de kinderen geen goede hechting opbouwen met de ouders. Ik geloof echt wel dat ze gek zijn op hun kinderen , maar toen de jongste zomaar de straat op liep moest ik toch even slikken. Het inzicht is er in ieder geval niet van de ouders , maar ik heb het idee dat ze al veel moeite hebben om voor zichzelf te zorgen. Ik gok dat er ergens ook wel een licht verstandelijke beperking achter zit. Dit soort gezinnen zorgen ook vaak voor kinderen met veel gedragsproblematiek op langer termijn.

Dat van de pil vond ik ook wel weer een erg typische reactie waarvan ik alweer snel van mening ben dat anticonceptie in sommige gevallen verplicht zou moeten worden. De kinderen zijn een gevolg van niet goed bedachte keuzes.


Het gezin van Merel en Gerson heb ik wel het meeste respect voor. Ze lopen niet weg voor de situatie en laten hulp toe. Het is absoluut niet gemakkelijk om één van je kinderen voor onderzoek een aantal weken niet thuis te hebben. En ze proberen echt om structuur en rust te bieden aan hun dochter. Ik denk alleen dat ze er nog in moeten groeien. Maar ik heb wel het idee dat dit gezin wel stappen onderneemt en niet blijft aanmodderen en maar wat doen.

Het gezin van Marjolijn en Ronald weet ik nog niet helemaal wat ik daar van moet vinden. Ik zie vooral 3 kinderen met gedragingen die bij Autisme horen al kan dat natuurlijk ook wel passen bij het hoofbegaafd zijn. Een aantal uitspraken die zijn blijven hangen zijn wel van de oudste zoon die zegt dat de gemeente zijn moeder dwarsboomt. Het is niet gezond dat een kind zoveel meegetrokken wordt in de problemen van hun ouders. Ook het middelste kind wat zegt soms doet mijn moeder alsof het mijn cijfers zijn vond ik wel een heftige uitspraak.

Ik zie vooral een moeder die heel beschermend naar haar kinderen is en ze niet los wil laten in de grote boze wereld. Ik denk dat ze heel angstig is voor de buitenwereld , maar ik denk ook best wel dat je een beetje paranoïde wordt als je te maken krijgt met jeugdzorg maar je kinderen niet af wil geven wat ook een logische reactie is. Het is niet zomaar iets wat je uit handen geeft. Ook lijkt zij een enorme controlfreak en moet alles gaan zoals zij dat in haar kop heeft.



Maar goed , ik ben nog maar bij aflevering 1 dus ik ben heel benieuwd hoe dit verder gaat!

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Goof

Berichten: 28754
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Verloren kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 21:13

Ik zit nu de 4e aflevering te kijken, maar jeetje, die Marjolein.....
Constant getroost moeten worden door je eigen kinderen. Wat komt zij ontzettend labiel over, ik snap echt de zorgen om de kinderen.

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Verloren kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 22:22

Ik ben de serie ook aan het kijken.

Het Rotterdamse gezin is het meest hoopvol. Die gaan het wel redden met de juiste begeleiding. Kan mij voorstellen dat zij op een gegeven moment kiezen voor weekend pleegzorg om de ouders te ontlasten.

Bij het gezin in België zie ik problemen die ik in het onderwijs wel vaker ben tegen gekomen. Leerlingen die hoogbegaafd zijn en binnen het autistisch spectrum vallen kunnen soms niet goed meekomen in het reguliere onderwijs. In een klas van 30 kan je niet altijd rekening houden met de uitzonderingen. Speciaal onderwijs is helaas ook niet altijd de oplossing omdat dat niet altijd op havo of vwo niveau kan worden aangeboden. En dan val je tussen wal en schip. Het is alleen jammer dat school en instanties zo negatief worden afgeschilderd door ouders want ik snap het dilemma van de leerkrachten. Ik ben ook benieuwd naar het vervolg.
Ook denk ik dat de moeder haar kinderen te veel wil beschermen. Als moeder gelukkig is denk ik dat haar kinderen dat ook worden. Het is wel fijn om te zien dat het in Belgie een stuk beter gaat. Ik vond de opmerking over de lat te hoog leggen ook wel treffend.

Astrid en Peter daar schrik ik erg van. Wat een bende in huis en die kinderen die maanden met krentenbaard rondlopen. Ik krijg spontaan de neiging om te gaan schoonmaken en opruimen. Dan hebben ze meteen genoeg ruimte in huis voor het hele gezin.
Ook de boosheid naar elkaar en de kinderen toe vond ik verdrietig. Je ziet dan toch dat ongewild je verleden je beïnvloed en je doet wat je voorgenomen had om niet te doen.

Bismarck - Endurance klasse II + 6 winstpunten - klasse III startgerechtigd


Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 22:30

YvonneV schreef:
Ik heb de laatste aflevering al gezien. De volgende serie heet verloren hulpverleners. Deze gaat over hoe hulpverleners tegen deze situaties aankijken.

Wanneer komt die op tv? :)

♡♡ Sinne Special D x Koss
♡♡ Fidál

Eleeke

Berichten: 2028
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 22:44

door dit topic ook maar eens gaan kijken. Net aflevering 1 gezien.

En dan erachter komen dat het Amsterdamse gezin hier een paar honderd meter vandaan woont.
Wij wonen in een nieuwbouwwijk naast hun wijkje. Dat is een wijk waar heel veel armoede is met hele kleine huisjes.

Tot nu toe zie ik wel veel liefde en goede bedoelingen, dat maakt de problematiek des te tragischer.

Zebrastreep

Berichten: 9740
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 22:53

Bismarck schreef:
Ik ben de serie ook aan het kijken.

Het Rotterdamse gezin is het meest hoopvol. Die gaan het wel redden met de juiste begeleiding. Kan mij voorstellen dat zij op een gegeven moment kiezen voor weekend pleegzorg om de ouders te ontlasten.

Bij het gezin in België zie ik problemen die ik in het onderwijs wel vaker ben tegen gekomen. Leerlingen die hoogbegaafd zijn en binnen het autistisch spectrum vallen kunnen soms niet goed meekomen in het reguliere onderwijs. In een klas van 30 kan je niet altijd rekening houden met de uitzonderingen. Speciaal onderwijs is helaas ook niet altijd de oplossing omdat dat niet altijd op havo of vwo niveau kan worden aangeboden. En dan val je tussen wal en schip. Het is alleen jammer dat school en instanties zo negatief worden afgeschilderd door ouders want ik snap het dilemma van de leerkrachten. Ik ben ook benieuwd naar het vervolg.
Ook denk ik dat de moeder haar kinderen te veel wil beschermen. Als moeder gelukkig is denk ik dat haar kinderen dat ook worden. Het is wel fijn om te zien dat het in Belgie een stuk beter gaat. Ik vond de opmerking over de lat te hoog leggen ook wel treffend.

Astrid en Peter daar schrik ik erg van. Wat een bende in huis en die kinderen die maanden met krentenbaard rondlopen. Ik krijg spontaan de neiging om te gaan schoonmaken en opruimen. Dan hebben ze meteen genoeg ruimte in huis voor het hele gezin.
Ook de boosheid naar elkaar en de kinderen toe vond ik verdrietig. Je ziet dan toch dat ongewild je verleden je beïnvloed en je doet wat je voorgenomen had om niet te doen.



Even inhaken op het krentenbaard dat is een bacterie die overgaat van mens op mens. Lopen kinderen vaak op op school heeft dan nog niet eens zo zeer te maken met een vies huis.

Krentenbaard kan zelfs met behandeling erg hardnekkig zijn ik heb er ook een aantal maanden mee gelopen met verschillende behandelingen. En dan ben ik geen eens een kind meer :'). Ik had het gelukkig niet op mijn mond maar op mijn handen ook wel vervelend maar om je mond ziet iedereen direct zo goed.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers