Paard eet mest

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
KB12
Berichten: 516
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-22 09:09

Ik wil graag nog even een update plaatsen over de situatie. Nadat ik de feedingmaster heb opnieuw ingesteld, is het eigenlijk opgelost. De mineralenliksteen wordt amper gebruikt maar is natuurlijk wel fijn om te hebben. Ik ga hem ook nog even laten doormeten voor de zekerheid, maar dit staat nog op de planning.


Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Paard eet mest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:34

Fijn dat het nu goed gaat <3

joyce83Jarig

Berichten: 5198
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 10:31

KB12 schreef:
Ik wil graag nog even een update plaatsen over de situatie. Nadat ik de feedingmaster heb opnieuw ingesteld, is het eigenlijk opgelost. De mineralenliksteen wordt amper gebruikt maar is natuurlijk wel fijn om te hebben. Ik ga hem ook nog even laten doormeten voor de zekerheid, maar dit staat nog op de planning.


Fijn dat het opgelost is. Op welke manier heb je het nu ingesteld?

those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Paard eet mest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 10:32

Fijn dat het toch nu goed gaat nu die langer open staat.
Hoe lang heb je hem nu open en dicht?

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

KB12
Berichten: 516
Geregistreerd: 01-06-21

Re: Paard eet mest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-22 13:05

Hij staat nu op 5 minuten eten en 13 minuten niet. Ik moet dit nog verder afstellen in langer eten en langer niet, maar er is even wat mis gegaan in de instellingen. Ik moet nog even met de maker van het apparaat hier naar kijken. De stroom is van de week uitgevallen en toen is hij gereset en in een of ander systeem terecht gekomen waar ik normaliter niet in zou kunnen. Hierdoor zijn een aantal instelling dus niet meer helemaal in orde. Verder leg ik nu ook nog overal wat hooi neer zodat ze hier actiever mee bezig zijn. En ze staan natuurlijk ook nog dagelijks op de 'echte' wei.

Ex_Equo
Berichten: 5
Geregistreerd: 25-01-22
Woonplaats: Emst

Re: Paard eet mest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 00:01

Toen 2 van de 10 paarden in onze groep plotseling mest begonnen te eten zijn we een hooibaal meer gaan voeren op een extra voerpunt en toen stopte dit gedrag per direct (vanaf die dag niet meer gezien).

Onze paarden stonden daarvoor nooit helemaal zonder eten want we hadden een stro bak voor de paar hooi loze uutjes maar kennelijk was dat niet genoeg. Qua uiterlijk zag je niks anders aan de 2 paarden die mest aten gewoon even dik en vrolijk als altijd.

Ik weet nog steeds niet of het extra hooi of het extra voerpunt dat hiermee gepaard ging de oplossing was maar wellicht beide de moeite van het uitproberen waard?

Pensionstal: www.ex-equo.nl
Wetenschappelijk kennisplatform over paarden: www.equifacts.nl

murls
Berichten: 125
Geregistreerd: 17-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 12:26

Mogelijk door verveling?

Misschien kun je een liksteen of boredom breaker ofzo plaatsen. Of een skippybal?

KB12
Berichten: 516
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-22 13:00

murls schreef:
Mogelijk door verveling?

Misschien kun je een liksteen of boredom breaker ofzo plaatsen. Of een skippybal?


Dit is allemaal al in overvloed aanwezig. En er wordt ook gebruik gemaakt. Ik denk dat het inderdaad kwam doordat ze geen verzadigd gevoel kregen. Gelukkig is het nu opgelost door de feedingmaster anders in te stellen.

Pepe356
Berichten: 32
Geregistreerd: 26-10-22

Re: Paard eet mest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 00:05

Nooit eerder van gehoord in ieder geval

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Paard eet mest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 11:01

Anders zou je altijd nog zeewier bij kunnen geven voor een periode van 4 weken dit zit boordevol mineralen.

Krista_T
Berichten: 26
Geregistreerd: 18-11-22

Re: Paard eet mest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 19:32

Labradors hebben volgens mij vergelijkbare trekjes... Moeilijk af te leren.


KB12
Berichten: 516
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-22 19:52

Krista_T schreef:
Labradors hebben volgens mij vergelijkbare trekjes... Moeilijk af te leren.


Klopt, onze vorige labrador at ook ontlasting. Daar was echt niets aan te doen, behalve hem aan de riem houden en opletten.

Pepe356
Berichten: 32
Geregistreerd: 26-10-22

Re: Paard eet mest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 02:44

2 weken geleden een nog mechelse herder zien braken om vervolgens het braaksel weer op te eten terwijl hij aan de riem zat. Dat werkt dus niet altijd

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 08:27

Ik gaf een vitamine spuit en een paar dagen later was het over.

Krista_T
Berichten: 26
Geregistreerd: 18-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 17:56

Pepe356 schreef:
2 weken geleden een nog mechelse herder zien braken om vervolgens het braaksel weer op te eten terwijl hij aan de riem zat. Dat werkt dus niet altijd


|(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers