Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sintara

Berichten: 7393
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 18:25

En één in het bos. Stilstaan, daar vindt ze iets van... :Y)
Afbeelding

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 19:00

Ze geeft je ook gewoon een side-eye :')

Sintara

Berichten: 7393
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 19:32

Ja mevrouw de prinses heeft behoorlijk attitude hoor :D :))

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 21:15

Merrie-merrie? :')

Sintara

Berichten: 7393
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 21:39

Ja je kunt er echt niet omheen wat ze van wat dan ook vindt, haar mening zal je weten. Over álles. Maar ze is wel mega enthousiast om iets te doen en showt vaak. Als iemand zegt dat ze braaf is glundert ze zowat. Komt altijd blij naar me toe en zelfs ook naar stalgenoten nu. Dus het is eigenlijk wel cute.

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-22 09:25

Jullie gaan hard zeg dames!!


Ik heb even een emotioneel dagje.. het is precies twee jaar geleden dat we Nobli kochten.

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 11:30

Sintara schreef:
Ja mevrouw de prinses heeft behoorlijk attitude hoor :D :))
Hahahaha, heerlijk! :))

Net paard gedropt op de kliniek, fingers crossed dat alles goed gaat!

Sintara

Berichten: 7393
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 12:46

Mijn duimen draaien mkango, go auroch je kunt het *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 12:55

Kreeg net al een telefoontje dat alles goed gegaan is! Hebben ze snel gefixt. :')

Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 12:57

Wat fijn mkango! Nu op naar een goed herstel!

Sterkte vandaag always, snap dat het emotioneel is.

Haha heerlijk paard is mel toch. Leuk van die paarden met een mening.

Sintara

Berichten: 7393
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 13:08

Fijn mkango!
Rip nobli, op de eeuwige grasvelden.. Moeilijke dag inderdaad :(

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 23:11

Mkango schreef:
Kreeg net al een telefoontje dat alles goed gegaan is! Hebben ze snel gefixt. :')

*\o/* *\o/* *\o/*

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 09:00

Wat fijn dat het goed is gegaan!

En dank jullie!!

Sintara

Berichten: 7393
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 12:57

Hoe gaat het met auroch, sul en de rest van de kneusjes?
Mel heeft waarschijnlijk iets the ruig gedaan op de paddock, dus die staat op rust. Ze wou gisteren niet aandraven. Het is alleen niet zo te zien aan 1 been ofzo. Ik neig naar rechts achter heel hoog een probleem (ze wijst me naar haar rechter kant), of rug. Ze loopt in draf met beide achterbenen kort. Onbelast gaat het wel veel beter dan belast.. vaag gedoe :/

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 14:48

Dat klinkt niet zo goed Sintara.. Hopelijk valt het mee.. Een vriendin van mij heeft haar bijrijdpaard moeten laten gaan toen permanentkreupel werd getrapt in de paddock met een nieuw paard...

Met Elei gaat het best goed! Voor de tweede keer ooit en voor het eerst weer met de longeersingel heb ik haar gelongeerd met dubbele lijnen! Ze deed het super. Ben stiekem ook een beetje trots op mezelf, want ik had maar één keer een knoopje in mijn lijnen gemaakt XD
Zadelmaker is gekomen, zodat ik zeker weet dat daar geen problemen mee zijn en die liggen ook weer super. Tandarts ook weer een bezoek gebracht. Een half jaar geleden was het echt een drama, maar het ziet er super uit :)
Zadelmaakster is een fijne vrouw trouwens, maar concludeerde ook dat Elei echt goed getraumatiseerd is door de pijn. Ik had laatst een gedragsdeskundige bij gepraat met alles wat er gebeurd is en het doet me wel heel goed om te horen dat zij precies zou adviseren wat ik momenteel aan het doen ben (positieve associatietraining). We zien wel wanneer we er weer op zitten.. Hopelijk blijft het weer een beetje goed, dan kunnen we tenminste iets doen

Sintara

Berichten: 7393
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 14:55

Ja getrapt is ze denk ik niet, ze ligt heel goed in de groep.. maar ze komt bijvoorbeeld vaak in gallop de plaat op en komt dan schaatsend tot stilstand xd kan me zomaar voorstellen dat ze daarbij iets verrekt ofzo.

Klinkt goed van elei :) ik vind longeren met dubbele lijnen zo knap he. Zou ik nog steeds graag eens willen leren

Sintara

Berichten: 7393
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 17:38

Nou vandaag liep ze een stuk beter en grager, nu wel duidelijk kreupel op linksachter. Rug een stuk losser. Haar hoeven zet ze normaal, alleen haar rechterheup blijft lager dan links als ik het van recht erachter bekijk. En alleen rechtsom op de volte kwam ze terug in tempo, terwijl ze verder heel graag wou. Nog steeds nergens iets pijnlijks ofzo te vinden, en ze staat wel met beide benen op rust. Eerder vaker op rechts op rust dan links :+ dus nouja ik kijk het gewoon nog een poosje aan..

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9311
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 20:57

Vervelend Sintara!

Roi fungeert momenteel als leerpaard voor de jeugd. Op een trainingszadel rijden, in balans zitten, kunnen stoppen, teugels in een bruggetje etc. Zoo geniaal, fouten straft hij gelijk af en als ze het goed doen loopt hij voorbeeldig.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sintara

Berichten: 7393
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 22:08

Wat lief van roi <3 hij is ook wel echt een schatje he?
Ja ik hoop maar dat het gewoon vanzelf weer goed komt.. zo niet dan ga ik er natuurlijk een da bij halen maar voorlopig vind ik dat het wel rap verbetert. En dierenartsen komen toch wel vaak met rust of pijnstillers op de proppen, en madam stuiterbal gaat daar wel een uitdaging mee zijn. Wat moet, moet maar liever ff niet :o

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 14:49

Sintara schreef:
Klinkt goed van elei :) ik vind longeren met dubbele lijnen zo knap he. Zou ik nog steeds graag eens willen leren


Het begint steeds natuurlijker te gaan! Ik merk dat ik sinds ik ben gestopt met longeren met zweep het een stuk makkelijker gaat ook :)

Vervelend trouwens hoop dat het snel goed gaat

Desi_2409

Berichten: 898
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 00:59

Hoi, langs niets van me laten horen, dus ben jullie wel een update schuldig..
Om maar met de deur in huis te vallen: Ik heb Gentle verkocht, ingeruild.. het bleek niet te werken tussen ons, heel erg jammer, maar ik ben niet de juiste persoon voor haar..
Ik heb haar ingeruild voor een bijna 5 jarige ruin uit Frankrijk, ook een EV maar gefokt voor steeple races. Ik heb 2 x proef gereden en het ging zoveel beter .. dat ik overstag ben gegaan..
Het was vreselijk om Gentle achter te laten en met een ander paard te vertrekken, ik hoor haar nog hinneken brrr... wat deed ik haar aan...
Ze heeft er bijna 2 maanden gestaan, maar ik hield haar via FB en de site in de gaten. Op FB reageerde iemand op haar foto dat ze er de volgende dag zou gaan kijken, en daar heb ik weer op gereageerd. Heen en weer geappt en heel haar geschiedenis verteld, foto's gestuurd en toen is ze door diegene gekocht. Zo blij.. ik heb nog wekelijks contact en mag altijd bij haar langskomen..

Hier een foto van mijn nieuwe ruin, ik heb hem Montaro genoemd.. hij is vreselijk braaf en kan beter met mijn onbalans omgaan. We zijn ook al 2x op buitenrit geweest in een groep en dat ging zo goed. Hij is nog jong, wordt in febr. 5 dus doe rustig aan. Hij staat nog iedere dag buiten met vriendjes op groot stuk land, 's nachts op stal. Hierbij wat foto's :
Afbeelding
Proefrijden


Afbeelding
Thuis

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 23:23

Sorry even niet gereageerd!

Gaat goed met al die pechvogels dus.

Fijn dat het met elei beter gaat!

En desi, erg jammer van Gentle maar fijn dat je een beter passend paard bij je gevonden hebt, hij ziet er leuk uit! Hoe groot istie? Lijkt best groot zo op de foto’s.

Met sullie gaat het eindelijk een stuk beter. Zijn hoef groeit goed aan, en hij loopt niet meer kreupel. Hij is wel een beetje stijf van die weken niks doen, maar goed dat ben ik zelf ook :') dus afgelopen week lekker een beetje opgebouwd aan de longeerlijn. Was van plan er zaterdag weer op te gaan.

Sintara

Berichten: 7393
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 00:19

Fijn van sullie!

Hopelijk is montaro de betere match

Mel gaat ook een stuk beter, er zakte vocht uit, blijkbaar van boven/ diep van binnen richting mel dr rechter knie. Best gek.
Maar sinds dat vocht is uitgezakt loopt ze vrijwel goed, alleen als ze echt moet inbuigen lukt dat nog niet helemaal zoals het hoort en wordt ze knorrig.
Dus.. ahum. Toch in het begin gelijk gehad en rechts hoog in het lijf een probleem, niet links. Zelfs al zag ik het kreupel zijn aan de linker zitbeenknobbel die hoger blijft en het feit dat ze makkelijker rechtsachter onder de massa kan zetten dan linksachter.

Ik moet een keer leren gewoon te vertrouwen op mel, als zij rechts en hoog zegt is dat gewoon zo :') :knuffel:

Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 22:34

Fijn dat mel wat beter gaat. Vaak is je eerste gevoel inderdaad juist. Hopen dat t met wat rust snel nog beter gaat.

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 23:33

Luister naar je gevoel meis en naar je paard <3