Dierenarts is geweest voor Kanjer!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-01 15:45

Hoi!

De dierenarts is geweest voor Kanjer.
HEEEEEEl erg bedankt voor het duimen want het was gelukkig niet zo erg!

Kanjer liep kreupel door de teken beten. Hij had op zn benen een aantal teken zitten. Ik heb ze er wel uitgehaald, maar door die teken heeft hij toen toch een bacterie ingespoten gekregen (die de ziekte van Lyme veroorzaakt).

Ik wist helemaal niet dat dieren ook de ziekte van Lyme konden krijgen. Maar dat kan dus wel Scheve mond\ . BAH!
Die bacterie is toen op zn gewrichten gaan zitten en daardoor liep ie kreupel.

Nu heeft hij een peniciline prik gehad en als het goed is, gaan die bacterien dan dood zodat Kanjer weer normaal kan lopen Lovers .

Gister liep hij gewoon met 4! benen kreupel! Huilen Hij strompelde vooruit, was echt zielig joh Verdrietig

Gelukkig heeft hij nu een prik gehad en gaat het snel over. Ik ben echt zoooo blij dat het niets iets ernstigs is Party!! .

Lieve mensen bedankt voor het duimen!

xxx Roos


Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 15:51

Gelukkig dat het weer overgaat. Verwen hem maar goed!!!

Linski

Berichten: 282
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 15:53

pfffffft gelukkig maar dat het niet heeeel ernsig is. Ja tuurlijk is het niet leuk maar het gaat gelukkig wel over

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 16:02

Ohhhhhhh gelukkig dat het zoiets kleins was. Toch wel even schrikken he, je weet nooit hoe het uitpakt.
Gelukkig maar Lachen

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 16:05

Gelukkig inderdaad dat het meeviel.
Toch wel raar he, daar sta je toch ook helemaal niet bij stil, dat het dat zou kunnen zijn.......had daar nog nooit van gehoort Verward

Nu maar hopen dat hij snel weer de oude is!!!!

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-01 16:09

ik ben ook echt blij!

Vreemd he die teken. Ik vind het echt nare rot beesten!

Je moet dus ook echt uitkijken met teken want ze kunnen dus wel voor problemen zorgen. En dat voor zo'n klein beesje he!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 16:23

Gelukkig kan het gewoon verholpen worden.

Dat teken niet goed zijn wist ik wel, maar dat ze zoveel narigheid veroorzaken wist ik ook niet, weer wat geleerd.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 17:24

ach gos zeg!!!gelukkig komt het weer goed met hem.
tja die teken.....de ziekte van lyme komt steeds en steeds vaker voor.

soms is het beter om te zwijgen

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 17:34

Mijn moeder heeft de ziekte van Lyme, niet iets om blij mee te zijn hoor...ik hoop maar dat Kanjer gauw opknapt van zijn "prikkies"!

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 19:21

Teken zijn inderdaad rotbeesten, de paarden bij ons hebben ze ook heel vaak, maar tot nu toe zijn ze er nooit ziek van geworden. Mn kattenb zitten er ook altijd onder, maar ik geloof dat die er geen last van kunnen krijgen, en dankzij hun moet ik om de zoveel tijd bij mezelf een teek verwijderen, jak. De ziekte van lyme kende ik al wel, dus als ik ooit ziek wordt weet ik waarom Haha!
Fijn dat kanjer weer op zal knappen, en dat de veearts aan die teken dacht, of zag hij ze zitten ofzo?

paardengek!!!

Berichten: 1601
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 19:42

Teken zijn heel erg rot. Mijn hond heeft nu ècht hèèl vaak teken (wel 4x per week meestal), mijn moeder zegt dat er een tekenplaag is *LOL* Boos! Boos! Oppassuh dus!!!!! Gelukkig hebben wij de teken van D.J. er altijd optijd uit kunnen halen...! Lachen Dromen

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 20:23

Gelukkig dat je nu weet wat het is en nu maar hopen dat die prikken snel hun werk doen!! Lachen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 20:29

Party!! fijn fijn fijn Party!!
Wat een goed nieuws, ik ben heel blij voor jou en kanjer!! Pling

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 12:00

Ik hoop dat ie opknapt.
Gister lottie aan het poetsen en toen ik met zijn rechtervoorbeen bezig was zag ik een mega teek zitten in de huidplooi bij zijn linkervoorbeen na de overgang van z'n buik precies tussen die plooien.
Ik heb zo'n speciale tang van de paardendrogist dus ik kon 'm vrij makkelijk uitdraaien maar vind het echt moeilijk om te zien of ik 'm met kop heb...
Ik weet dat je bij mensen meteen naar de dokter moet bij rooie kringen alleen hoe zie je die bij je paard?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 12:05

Ziekte van Lyme, wat is dat ook alweer voor een ziekte??

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-01 13:31

Ik had teken zien zitten op Kanjer en toen vroeg ik me af of hij niet kreupel was gaan lopen door de teken.

Ik heb hier toen bij medisch een berichtje gezet en we hebben de dierenarts gebeld. Die zei dat het idd door de teken zou kunnen komen. Dus vandaar dat ie het wist.

De ziekte van Lyme is heel gevaarlijk. Je kunt er hersenvliesontsteking van krijgen en weet ik veel wat nog meer.

Als een mens een tekenbeet heeft gehad en er komt een rode kring omheen moet je meteen naar de dokter.

Hoe je het bij paarden zou kunnen zien zou ik echt niet weten. Kim, Kanjer had op precies dezelfde plek als Lottie een teek. Rottige plek he om zo'n teek eruit te halen!!! Als het in zo'n plooi zit is het toch lastig.

Teken zijn Misselijk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook en 35 bezoekers