Allereerste bosrit gemaakt !!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-01 23:01

YIIIIHAAAA, overleeft hahahaha, mijn eerste bosrit dreigde bij een bord waarop stond 'aardbeien te koop' in rode verf in de mist te gaan...

Ik was met 2 anderen mee gegaan en had, beetje te makkelijk gedacht over het insmeren met vliegenspul, wel gedaan maar niet grondig genoeg bleek!!

In de stap in het bos was hij continu aan het trappen met zijn achterbenen, hoofd omlaag, paar keer bokjes, paar keer piaffe Haha! Toen keek het meisje net om en zei 'wow zo is tie mooi'....zeer zeker maar lekker vond ik het niet. Stukken zonder vliegen gingen stukken beter en hij was heel makkelijk te rijden zolang hij geen last van vliegen had Knipoog

In het begin vond hij het geluid van bladeren op mijn cap griezelig en de overgang van zand naar steen ook wel qua geluid, maar dat was zo over.

Hij kon ook niet ontspannen vanwege de vliegen en liep zich behoorlijk op te winden, resulteerd in schouderbinnenwaarts in verzamelde draf en ja aan de teugel in hoge oprichting *LOL*
Hij begon daardoor ook op zijn schouders te zweten en toen we gingen draven en de vliegen uitbleven konden we beiden ontspannen en wilde hij ook wel een hapje gras nemen, na het draven was hij ook niet meer bezweet...

Ik ben direct naar de winkel gegaan om volgende keer beter voorbereid tegen vliegen te zijn....zelf ben ik ook gestoken!!
In het bos zelf is hij niet schrikkerig, vooral niet omdat de andere paarden (2) die bordjes waar we langsreden niet eens een blik waardig gunden...en de putdeksels wel eng vonden en hij dus niet *LOL*

In totaal ongeveer half uur buiten geweest en de tijd vloog echt om!!
Ik ben nu best wel trots op ons hoor, al had ik na dat eerste akkefietje met dat bord toch wel de bibbers in mijn benen toen we er voorbij waren... hij liep achteruit en daar lag dus een diepe greppel.

Ik had een paar dagen ervoor een rondje om de wijk gedaan voor het eerst en ik wil dit veel vaker doen zolang het lekker weer is en er mensen mee gaan Lachen

Op bepaalde stukken in het bos liep hij echt lekker, lijkt me ideaal als je een lang rechtuit stuk hebt om overgangen te oefenen!!
De draf was overigens wel knudde van mijn kant en moest hem in middendraf rijden om voorste paard bij te houden Haha!

Hij liet zich makkelijk voorwaarts rijden en terug nemen...echt heel braaf, zat net stuk te lezen in Practical Horseman en las daar stuk over "when green means 'no' " over naar buiten gaan etc etc de werk die je besteed aan een jong paard. Vond ik erg leuk om te lezen... *LOL*

_________________
<FONT COLOR="white">*Experience: something you don't get....until after you need it.*</FONT>
<FONT COLOR="purple">*Moderator Paardenspul*</FONT>



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-08-19 22:43 ]</font>


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 08:14

Heerlijk hè,

Ik train mijn paarden het liefst in het bos.

Inderdaad lekker overgangen rijden, beetje schoudervoor, travers, changementje en even een paar sprongetjes op de crossbaan.

Je houdt ze lekker fris in het koppie, tactmatig worden ze veel sterker en vooral mijn jongste paard heeft veel meer balans en kracht gekregen.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 08:48

GAAAFFF voor je dat het zo goed ging! Veel oefenen, dan gaat het steeds beter! Is inderdaad veel veiliger om met anderen naar buiten te gaan, vooral met een jong paard. Ik moet vaak alleen... Rustig, maar als er wat gebeurd... Veel succes met je volgende buitenritten Orri!!!Greetzzz Ilona.

Sandra_H

Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 09:33

Lekker he, als het zo goed gaat Lachen Lachen
Inderdaad is het wel zo fijn om met meerdere paarden te gaan. Mijn eerste echte buitenrit (vorige week zaterdag) was ik wel alleen, was eigenlijk niet echt de bedoeling maar ik had er zo'n zin in, en er was even niemand om mee te gaan. Het is allemaal prima gegaan hoor, leuk onweersbuitje gehad ook onderweg, maar toch ga ik een volgende keer liever met iemand anders mee.
Al is het alleen maar omdat ik in m'n eentje altijd bang ben voor enge mannen enzo, niet dat ik er ooit een ben tegengekomen maar toch... Haha! Dat is ook de enige reden waarom ik m'n zweep had meegenomen, want daar rij ik eigenlijk nooit mee Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 10:18

Grappig is dat hè, al die wilde kabouters in het bos. En die gaan dan altijd stiekum achter zo'n bordje 'Aardbeien te koop' zitten, zul je net zien. Haha!

Ik hoop dat ik op een dag ook met Leys naar buiten kan, volgens Pris is het een hel en zit je dan alleen maar politieagentje te spelen. Maar het zou toch moeten kunnen...

Maar tof hoor, dat het nu al zo lekker gegaan is! Gewoon blijven volhouden, op een dag staat hij boven al die kabouters en dan heb je er een super buitenpaard aan! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 10:26

Ik vind het heerlijk om buiten te rijden.Ik ga nooit alleen, mag ik niet van m'n moeder.Meestal ga ik dus gewoon met de les mee naar buiten.
In het begin vond Ling ook alles eng, maar nu gaat het al een stuk beter. Lachen

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 13:17

Lekker he zo'n buitenrit met vliegen!!! Ik had er afgelopen zondag ook zo'n last van, ben zelfs halverwege afgestapt omdat Tinka de vliegjes met haar voorbenen wilde wegjagen en dus tot een paar keer aantoe bijna op haar achterbenen stond. Niet echt rustgevend dus. Toen we van het zandpad in het bos afwaren waren er ook minder vliegen en ben ik er weer opgestapt, ging een stuk beter, maar had me zo verheugd op een galopje op het zandpad, helaas volgende keer beter! Maar lekker voor je hoor dat het zo goed gaat.

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 14:13

Je zult zien dat hoe vaker je buiten rijdt, hoe beter het zal gaan! Dan kun je er nog meer van genieten.

Als die horzels zich nu ook eens een beetje koest houden...

Groetjes Mieke


R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 16:36

Leuk zeg!
Oh een lange buitenrit is echt het beste dat er is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cjuan, Iris94, LieZ_Horses, M1994, MarjanB, MyWishMax, purny, supervon78, Umeo, Vuri en 110 bezoekers