Zo moeilijk om de knoop door te hakken..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-01 00:41

.ik wil eigenlijk weg bij de stal waar ik nu sta. Ik ben het zo ontzettend beu hoe de verzorging is en hoe je zelf behandeld wordt. We zijn bij een andere stal wezen kijken en dat was een wereld van verschil: keurig opgestrooide boxen, 2x pd hooi/kuil, in de zomer worden ze op het land gezet, Imatador ook!!! Een supergoede binnen en buiten bak. Alleen de afstand is dus een klein dilemma. Mijn gevoel zegt dat ik toch moet gaan, ivm mijn paarden, zeker Imatador. Maar aan de andere kant blijf ik hangen aan een paar mensen van stal, waar ik heel moeilijk afscheid van kan nemen. Ik slaap er al nachten niet van, loop er de hele dag over te malen en kom maar niet tot een beslissing. Voel me zo klote!!!!!

Groetjes Suzanne


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-01 02:05

Oooh wat vervelend! Ik zit ongeveer in dezelfde situatie als jij, dus ik weet precies hoe je je voelt!!

Ik sta nu 3,5 jaar op deze stal en toen ik er een paar maanden stond werd ie verkocht aan een nieuwe eigenaar. Deze man is verschrikkelijk moeilijk. Iedereen is bang voor hem. Er zijn al heel wat mensen vertrokken van stal en ook al een paar weggestuurd. Hij is net een soort dictator. Hij kleineert, manipuleert en er kan amper een 'hallo' af. Heel soms is ie vrolijk en kan er een grapje vanaf, op zijn manier dan. Ik ben een keer bijna van stal gestuurd omdat ik een plukje hooi had gepakt. En nog een keer bijna om een nog vagere reden. Er zijn een paar mensen tegen wie hij zo doet, maar tegen mij is hij heel erg. Hij heeft zelf een heleboel paarden waar hij niets mee doet. De paarden op stal worden op zich wel goed verzorgd, maar er is totaal geen overleg mogelijk.

Het lijkt wel alsof ik er niet weg durf te gaan, juist omdat hij zo is. De mensen op stal zijn trouwens wel top, er zijn er niet veel en het is erg gezellig. Tenminste, niemand blijft hangen ofzo, iedereen komt, doet wat ie wil doen en gaat weer maar iedereen is aardig voor elkaar enzo. Ik kom 2x per dag meestal en de eigenaar ergert zich enorm daaraan. Verder vind ik de tijden waarop je mag komen belachelijk.

Er zijn al zoveel dingen gebeurd, waarvan ik weer dagen en nachten moest piekeren en vaak huilen. Gelukkig is er 1 iemand op stal die er precies zo over denkt als ik, maar hij gaat nu iets anders zoeken, want dit wordt voor hem te gek. Maar om iets te vinden wat bevalt en ook nog eens niet achterlijk duur is, is zo moeilijk! Of waar je niet te ver voor hoeft te rijden. Ik word er soms zo wanhopig van! En ik ben speciaal voor deze stal helemaal naar Purmerend verhuisd...

Als ik weg ga, ben ik ook de gezellige contacten op stal kwijt...En de reden waarom ik hierheen ben verhuisd...

Het is zo tegenstrijdig allemaal!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-01 08:45

Suzanne: Als ik je berichtje zo lees heb je je besluit al genomen, maar ben je deze alleen maar aan het uitstellen omdat je zo gehecht bent aan die mensen? Misschien kun je hen eens uitnodigen als je op de andere stal staat? Zo te horen is het echt een fijne stal, en ik zou het toch doen als ik jou was? Maar de stap zul je toch zelf moeten nemen. Heel veel sterkte!
Jura: het feit dat je voor deze stal verhuisd bent mag niet de reden zijn dat je er moet blijven! Je moet gewoon eventjes alles op een rijtje zetten, de voor- en nadelen die je nu en in de toekomst hebt bij deze stal, en je bekijkt een paar andere stallen zodat je kunt vergelijken. Ook al is het moeilijk, denk vooral aan dat je niet bent verhuisd om voor eeuwig bij deze stal te staan. Je bent verhuisd om van deze stal te leren dat je voor jezelf moet opkomen en voor je paard. Of weggaan, of met hem praten samen met anderen van de stal, een soort vergadering of zo. Veel succes met wat je ook besluit. Het is een besluit dat bepaalt hoe jij je in de toekomst zal voelen toch?
En hoe wil jij je voelen?
Sterkte, Dorine.

Jet

Berichten: 11974
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-01 09:26

Hoi Suzanne,
Ik heb in hetzelfde parket gezeten,mij beviel het op de oude stal qua verzorging en omgang met mijn paard niet meer en ook ik ben op zoek gegaan naar andere stalling. Overal is wel wat, maar ik weet wel dat ze op de nieuwe stal beter met Marlou om weten te gaan en dat is voor mij zoveel rust. De oude stal lag op weg naar mijn werk, dus ging ik vaak 's ochtends ook nog even langs, dat was 7 min. van huis. De nieuwe stal is zo'n 25 min. van huis, maar omdat ze beter staat, heb ik niet meer zo de neiging om persé twee keer per dag langs te gaan. Door die nieuwe stal heb ik meer rust in mezelf gekregen, wat z'n uitstraling heeft op mezelf. Als je weet dat je paarden goed verzorgd staan voel je jezelf ook veel beter. Ik weet niet hoe ver jij moet rijden straks en of je in spitstijd las zal hebben van files bv. Ook zal je moeten kijken hoe het voor je kleine ventjes zal zijn op die nieuwe stal, maar ik denk dat je daar ook snel vrienden maakt en goede vrienden van je oude stal zal je hierdoor niet echt verliezen, ook al zie je elkaar niet zo vaak meer. Verder denk ik, dat je eerste stap, les ergens anders en niet meer van de manege-eigenaar, al aangeeft wat je wilt, denk er niet te lang over na. Als er meer voors dan tegens aan zitten: Doen! Vooral als het voor je jongetjes ook leuk is daar. Ga anders een paar keer onverwachts kijken, dan zie je hoe er met de paarden omgegaat wordt enzo en of de stallen er bv. beter uitzien dan op je oude stekkie. Veel succes met je beslissing, groetjes van Jet.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-01 11:57

Ja, jullie hebben allemaal gelijk. Ik heb mijn beslissing ook al min of meer genomen. Het is niet te houden dat er slecht voor mijn paarden wordt gezorgd en als ik daar iets over zeg 'ik op alle slakken zout leg', of 'over ieder klein dingetje zeik'. Als mijn paard een hele zondag NIKS te eten heeft gehad, noem ik dat geen klein dingetje. Als mijn paard 4 dagen lang niet is opgestrooid vind ik dat een blammage!!! Inderdaad Jura, bij ons ook...als je dan zelf pakt kun je vertrekken, als hij het ziet.
Vrijdag heeft mijn paard dubbel voer gehad en daar had ik gisteren een felle discussie over met de stalhulp. Ik moest om 13.15 weg voor les en had gevraagd of ie dan zijn voer wat eerder mocht. Hij stond niet in zijn eigen stal (want die werd uitgemest) dus ik kon het niet meteen zelf geven en moest me nog omkleden thuis. Ben dus weggegaan met het idee dat hij dat voer niet had gehad. Eenmaal terug lag er geen voer in zijn bak, dus ik dacht dat ie overgeslagen was en ging erom vragen, heb het ook zonder problemen gekregen. 's Avonds hoor ik van mijn vriendin dat zij hem dus dat voer eerder had gegeven, om mij te helpen. Super natuurlijk. Zaterdag komt de stalhulp grappig doen:" Goh, heeft ie dubbel voer gehad'. Dus ik zeg:" Tja, dat is dan voor al die keren dat hij niet heeft gehad." Toen legde ik dus op alle slakken zout, want 'gisteren heeft ie bij het uimesten hooi EN stro gegeven, waar ie normaal alleen stro geeft." Ja, kom op hee..moet ik dankbaar op mijn knieen vallen omdat hij hooi EN stro krijgt..DAT IS TOCH NORMAAL????? En als er correct gevoerd werd alle dagen, dan kom ik thuis na een les, zie geen voer in zijn bak en trek de conclusie dat hij al gehad had voor ik wegging. Nu trek ik de conclusie dat hij niks gehad heeft.
Inderdaad, ik les nu ergens anders. Ik heb het gevoel dat ze tegen de ruit van de kantine geplakt zitten om te kijken wat ik anders doe en hopen dat ze er iets op af kunnen kraken.
Dat ik de knoop nog niet heb doorgehakt komt door een vriendin, die daar niet wegwil. Ik rijd met haar wedstrijden, we trainen vaak samen en onze paarden zijn zo dik met elkaar, zijn zo aan elkaar gehecht, dat ik serieus bang ben dat mijn paard hem vreselijk gaat missen.
Nu heb ik hetzelfde als jij Jet: nu 10 min rijden en soms wel 3 x pd ernaartoe. Dan 25 min rijden, dus de jongens moeten gaan overblijven op school, anders moet ik 2 x heen en weer. Ik red het niet om 2 (of 3 als Phoebe ook nog de bedoeling is) paarden tussen 9.00 en 11.30 te doen. Ik werk oa niet om zelf voor mijn kinderen te kunnen zorgen, dus het is erg tegenstrijdig als ik ze nu laat overblijven, hoewel ze dat zelf prachtig vinden. Het plan is om ze 3 dagen over te laten blijven en 2 dagen 's avonds te gaan.
Daar op stal zijn ze wel van harte welkom trouwens! Wat ook leuk is, is dat daar elke maandagavond menlessen zijn!
Op dit moment wil ik vooral rust, rust, rust. Ik wil met plezier naar mijn paard, ik wil dat hij goed behandeld wordt. Ik wil de rust hebben dat hij te eten heeft gehad.
Ben wel bang dat ik geen wedstrijden meer ga rijden. Doe ik nu dus met die vriendin, ik zie het mij niet in mijn eentje doen, maar ik moest manlief beloven dat ik zou blijven starten.
Bah, kan me niet herinneren dat ik me zo onzeker en klote heb gevoeld de laatste tijd!!!!
ALS ik opzeg, zie ik ook als een berg tegen die maand opzegtermijn op. Daarbij, als ik 1 april wegga...2 april gaan we een week op vakantie, ik kan ze daar moeilijk een week alleen laten wennen. En wie verzorgt ze dan? Maar als ik na die week gaat, wie verzorgt ze dan op die stal waar ik nu sta? Want ze weten dan al dat ik wegga...
We zijn natuurlijk ook nog met een huis bezig, waar de paarden aan huis kunnen, horen we deze week veel meer over, dus dat speelt ook nog mee.
Zucht....wat een gedoe!

Groetjes Suzanne

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-01 12:26

Hmmm, misschien lichte geruststelling in overleg kun je ervoor zorgen dat als je op vakantie gaat dat ervoor gezorgt wordt dat je paarden er elke dag uitkomen en/of gelongeerd worden, dat is te regelen met de staleigenaar....en anders wel met ons vaste losgooi groepje.

Er is een plekje vrij tegenover Orry en die lijkt toch op Make Knipoog, heeft hij toch een beetje bekend gezicht tegenover zich.

Weidegang is vanaf midden/eind april.

Rij dat puntje op 18 maart en dan heb je even geen kopzorgen over wedstrijden,
als je verhuist naar 'waar je nu mee bezig bent' zal je toch ook daar niet 'samen' kunnen starten....trouwens, je bespaard ook reiskosten naar de hoefsmid!

De dochter van de staleigenaar rijd ook dressuurwedstrijden en zal haar paard na het veulenen (+2 wk later) weer langzaam gaan opbouwen.

Groetjes, tot straks Pling

_________________
<table border=0><tr><td></td><td>*Experience: something you don't get....
until after you need it.*</td></tr></table>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-03-04 11:27 ]</font>

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-01 13:05

Ik denk ook wel dat we komen Manon! Zeker als ie tegenover Orri kan staan, dat vind ik leuk!!!!
Heb nog zitten nadenken en heb een oplossing voor de vakantie. Op 31 maart heb ik les, dan kan ik de twee groten meenemen en een week bij Viev laten. Wordt die bruine nog getraind ook. Dan halen we ze 6 april op en komen naar jouw stal.
Ik zie je vanmiddag!!!

Groetjes Suzanne

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-01 14:50

Hoi Dorine.
Bedankt voor je advies. Ik ben pas tot de conclusie gekomen, dat ik erg dwangmatig en geobsedeerd met de hele situatie omga en daar ben ik erg van geschrokken. Ik moet en zal 2x per dag gaan, ook al ben ik moe, ziek, heb ik geen tijd etc. Ik verwaarloos daardoor soms contacten met vrienden. Ik moet en zal afsluiten als ik weg ga, dat houdt dus in dat ik als laatste weg moet van stal, want ik wil niet dat anderen de stal afsluiten, de lichten uit doen etc. Ik heb bepaalde 'rituelen' waar ik niet van af mag wijken. Als ik weg rij, rij ik een stukje over de snelweg en dan zie ik de stal nog eens. Als ik dan zie dat het licht weer aan is (warschijnlijk omdat de eigenaar, zijn vriendin of zijn dochter daar nog moest zijn), dan raak ik lichtelijk in paniek. Ik had immers alles al afgesloten, de paarden gedag gezegd etc.
Als ik wortels geef, moet ik perse wachten tot ze alles op heeft, anders ben ik bang dat ze zich misschien verslikt en stikt terwijl er niemand meer is. Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar het is echt te gek aan het worden. Vroeger had ik dit nooit. Ik ben ook echt bang voor de eigenaar. Hij is echt zo iemand waar je niet tegen in durft te gaan, ik klap helemaal dicht als hij iets tegen me zegt. Mijn verstand zegt dat ik daar weg moet, maar mijn hart twijfelt.

Ik heb wel besloten te verhuizen naar Breukelen, waar ik vandaan kom, maar ik twijfel zo vreselijk of ik daar wel weer gelukkig zal worden of dat ik deze omgeving niet heel erg zal missen. En of ik wel weer een geschikte stal vind....

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-01 17:12

Misschien ben ik wel heel erg makkelijk,maar ik ben in 9 maanden al 2 x verhuisd. De eerste keer omdat de lessen niet goed waren en de tweede keer omdat de bak niet goed was. Als ik ook maar 1 minuut zou denken dat er niet goed voor Bolivia werd gezorgd dan was mijn derde verhuizing morgenochtend.

Het is altijd vervelend om tegen staleigenaren of manegehouders te zeggen dat je weggaat, maar dat is een zure appel waar je even doorheen moet.

Ik ben zelf niet zo happig op opzegtermijnen en haal mijn paard dan ook meteen weg. ik betaal liever een maand extra stalgeld dan dat ik een maand lang moet denken dat er niet goed voor mijn paard wordt gezorgd omdat ik heb opgezegd.

Natuurlijk is het laatste financieel niet altijd mogelijk voor iedereen, maar als je die mogelijkheid wel hebt, dan zou ik meteen verhuizen.

Jura en Suzanne sucees met beslissen. Jura, vooral jij heel veel sterkte. Als ik jouw verhaal zo lees dan hoop ik dat je snel weggaat daar.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-01 17:47

Tja ik bej net zo als Manon... Ik betaal ervoor om te zorgen dat mijn paard het goed is ik betaal ervoor dat hij gevoerd wordt en ik betaal voor alle andere dingen die afgesproken zijn toen ik daar kwam staan.
wordt daar niet aan voldaan dan is dat min of meer contractbreuk.Als je wat besteld en je krijgt wat anders dan breng je het toch ook terug?
Mijn paard moet gewoon super verzorgd worden en gaat voor tuurlijk kan het eens gebeuren dat ie vergeten wordt met voeren (gelukkig nog nooit) maar vaker.. dan ben ik meteen weg heb alleen mezelf er mee namelijk ik ga meer en meer balen van stal als het er niet goed is en als mijn paard het niet goed heeft.
nee suus ik denk dat je een heerlijke tijd krijgt als je verhuist! ene Jura als je hier op kootwijk bent geweest.. wedden dat je dan hierheen verhuisd! kun je misschien hier op stal; staan haha

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-01 20:09

Tja, het is zo om te betalen om direct weg te gaan, maar ik heb wel 3 paarden. Dat is dus 1795 x2, wat ik dan mag neerleggen. Want maart moet ik dan betalen en meteen april ook.
In die week vakantie kunnen ze dan bij mijn instructrice staan, Maril wordt dan ook getraind. Maar dat kost me ook weer een paar honderd gulden.
We zitten niet bepaald op krenten hier, maar bijna 5000,- betalen omdat ik zo tegen de opzegtermijn opzie gaat me dan weer wat te ver......

Groetjes Suzanne

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-01 20:50

He meid morgen nog gaan! Zu ik zeggen, maar zo eenvoudig is het natuurlijk niet.
Daarom heb ik altijd nog het liefst zelfverzorging. Maar daar heeft niet iedereen de tijd voor. Ik werk 20 uur dus dat is opgelost. En ik betaal maar 110,-- piek voor een maand. En moet dan hooi en stro afnemen. En voer bij de voerhandel halen. Je kunt zo altijd beslissen wat JIJ zelf wilt. Voor de avond en ochtend zetten we hooi en hardvoer voor de stal neer en de laatste die om ongeveer 17.00 18.00 uur weggaat voert. Is het een dag dat iedereen vroeg is dan geeft de boer het voer en 's morgens doet hij dat altijd om 7.30 uur. Ik ga altijd 's morgens naar stal en zet tussen de middag alle paarden buitn en zodoende wordt Crwony dan ook aan het eind vand e middag weer binnen gedaan. Tussen de middag geef ik hem zelf altijd nog een schep voer en een plak hooi. Alles zelf in de hand ik zou het niet uit handen kunnen geven. Maar ik sta dan op een plek aan het bos en bij verschrikkelijk aardige mensen. Ik kom er al 15 jaar en iedereen zo'n beetje. Eentje zelfs al 30 jaar. Dus dat zegt genoeg dacht. Toch kan ik met je meevoelen. Je paard moet het goed hebben anders gaat het met jouw ook niet goed. Dus VERHUIZEN. Laat ze stikken!!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-01 21:33

suzanne,1 tip:zeker weten gaan!!!ik zat op de vorige stal met hetzelfde probleem,en je weet dat tink een hele tijd ziek is geweest.ik heb er niet lang overnagedacht,en ben inderdaad gelijk weg ge gaan,ookal had ik die maand al betaald.maar achteraf gezien heb ik er zo goed aan gedaan want het belangrijkste bleek al na twee weken:tinkerbell was weer gezond,en dat ze zo ziek geworden was en alsmaar niet beter werd bleek aan de vorige stal te liggen!!!ik was daar ook nooit gerust op de verzorging,kwam ook wel drie keer op een dag,of belde overdag vaak.sinds ze op de nieuwe stal is weet ik dat ze in goede handen is,in een goede gezonde stal staat qua ventilatie en dat er goed op haar gelet wordt.ze krijgt netjes haar voer en heeft het er zo veel meer naar haar zin!al die kleine dingen waar ik over zeurde (vonden hun)op de vorige stal,daar hoef ik nu niet eens aan te denken,want alles gebeurd gewoon zoals het hoort!!!!
zo te horen is die andere stal waar jij naartoe zou willen net zo als mijn stal,netjes,ordelijk,en de paarden worden goed verzorgt en op ze gelet.gaan hoor!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-01 21:38

Hoi Manon 2, ik denk (weet) dat dat ook beter is, ik moet alleen nog de knoop doorhakken... Dank je wel.

Hoi Kim, nou ik weet het wel zeker dat ik daar zou willen wonen!! Lachen
Dat is wel mijn droom, om later op de Veluwe te gaan wonen!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jet

Berichten: 11974
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-01 23:21

Suzanne,
Nog even dit: Ik vind een opzegtermijn ook naadje, ik kwam vrijdag 10 feb. en wat er toen gebeurd was, was de druppel. Geen zin dat nu allemaal te vertellen, maar dat had mij mijn paard kunnen kosten. Zaterdag 11 feb. wist ik wat er was gebeurd en hoe en een half uur later was ik aan het kijken bij de nieuwe stal. Gelijk een afspraak gemaakt voor de zaterdag erop. eenmaal thuis zat dat me niet lekker, dus gebeld en een afspraak gemaakt voor dinsdag 13 feb. Zondag met de oude staleigenaresse en een stalgenoot nog een wedstrijd gereden en het daarna aan haar verteld dat ik dinsdag 13 feb. naar een andere stal ging verhuizen. Ze schrok er wel van, had het niet verwacht, maar het eerste dat ze zei was: Je hebt wel een maand opzegtermijn..... Dus in feb. oude stal 2 mnd. betaald en nieuwe stal een halve maand. Ik durfde er geen 1 1/2 maand meer te staan en vond dit voor mij de enige oplossing. Gelukkig kon ik het nu missen, maar anders had ik wel een manier gevonden om het op te lossen. Ik snap dat het voor jou met twee paarden en een pony anders is, maar misschien hoef jij bij je nieruwe stal ook maar een halve maand te betalen, dan zijn ze al gewend als je op vakantie gaat en ga jij geruster weg. Ook op je nieuwe stal zijn misschien mensen die wedstrijden rijden, hoewel ik ook wel eens alleen ben gegaan. Als jij iemand hebt die met je meegaat, kan het even goed gezellig zijn. En je kan met je oude stalgenoot de data voor de wedstrijden bespreken, dan ga je eigenlijk toch nog samen. Voor wat betreft het missen van zijn stalgenoot: Marlou had ook een grote maat op de oude stal, maar het lijkt wel alsof ze die niet mist. Wel mist die stalgenoot Marlou nogal, misschien komt dat omdat het voor Marlou allemaal veranderd is, en voor die stalgenoot niet, ik weet het niet. Verder heeft Marlou een superband met één van de paardjes waar we wedstrijden mee reden en mee lesten op club. Hem heeft ze nog niet gezien, ben benieuwd hoe ze op hem gaat reageren als ze elkaar weer zien. In elk geval veel succes, maar ikzelf zou zou snel mogelijk weg willen bij die oude stal. Je zal zien dat het je veel meer innerlijke rust geeft, ik ben laatst, toen ik met de poes naar de dierenarts geweest ben, zelfs een keer een dag niet geweest! Dat was in drie jaar niet meer voorgekomen, buiten de vakantietjes in de zomer als ze op het land liepen. Het klinkt misschien raar, dat je daar "blij" om kan zijn, maar bij die oude stal durfde ik dat gewoon niet.
Ik zou Phoebe daar niet laten staan, als ze op de nieuwe stal plek voor haar hebben, ten eerste wordt dat erg heen en weer vliegen, ten tweede lijkt me dat een onhoudbare situatie.
Nogmaals succes, groetjes van Jet.

_________________
Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jet op 2001-03-04 22:25 ]</font>

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 10:34

Gaan Suzanne!! Ik had ook veel moeite om te gaan maar als het voor je paarden beter is moet je echt gaan. Dat is voor mij zeker de drijfveer geweest. En Barbiano is nu veel beter af. Groetjes Lisette

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 10:34

Hoi Maartje, ik heb dat probleem ook meegemaakt, maar sta nu gelukkig bij een superstal in Heiloo (vlakbij Alkmaar).

Daar hebben paard en ruiter het geweldig. Er zijn nog twee stallen vrij, ik weet niet of je Heiloo te ver weg vindt van Purmerend (met de auto ca. 20 tot 30 min. rijden), maar het is er een oase van rust. Paarden lopen het hele jaar door buiten, boxen worden dagelijks uitgemest, iedereen krijgt een prachtige zadelkast, de buitenbak is groot en wordt super onderhouden, het erf grenst aan een ruiterpad wat door een park naar het bos loopt, vandaar kun je zo de duinen en het strand bereiken. De rijvereniging is vlak om de hoek, dus het is perfect. De sfeer is goed, niks op aan te merken!

Misschien is het wat voor je?

In ieder geval succes met je beslissing en bedenk wel dat het hobby is, dus dat het leuk moet zijn. Als je met angst en beven naar je paarden toegaat klopt er iets niet!!

Groetjes Mieke

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 10:43

Suzanne, ik zou zeker gaan als ik jou was. Je betaalt voor goede verzorging en moet daar ook op kunnen vertrouwen.

Ik heb dit ook meegemaakt en zag er ook erg tegenop om weg te gaan (overal is namelijk wel iets wat je niet bevalt), maar ik ben blij dat ik het toch gedaan heb.

Met sommige mensen van die oude stal heb ik nog steeds contact, de pensionklanten van de huidige stal zijn ook erg leuk.

Echt, het geeft zoveel rust als je weet dat je paard het goed heeft, daar knap je echt van op!

Doen!

Groetjes Mieke

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 12:24

ha die suzanne. Ik snap hoe je je voelt, ik heb dat ook een paar keer gehad hoor. soms moet je het even tijd geven, je kunt dan gerust een paar maanden ervoor nemen voor dat je beslist. MAar als het dan nog niet goed is moet je zoeken voor een ander plekje. Denk er wel aan dat het je hobby is he, een uitlaapklep. Daar kun je je niet al te veel ergernissen bij permitteren. Heb je nog veel andere opties bij jou in de buurt?

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-01 13:20

Niet veel andere opties nee. Een andere manege, maar dat is precies een fabriek, daar wil ik echt niet staan...je hebt niks meer te zeggen over je eigen paard. Verder wat stallen met alleen een buitenbak.
Maar deze maand komt ook veel meer duidelijkheid wbt Wagenberg, dus dat wil ik ook nog heel even afwachten. Als dat doorgaat is alles mooi opgelost!!

Groetjes Suzanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 15:30

Mijn mening weet je. Ik heb het ook allemaal meegemaakt en je kunt pas weer slapen als je paarden weg zijn. Vertrek en geef ze een handje geld als ze zo nodig moeten, voor die ene keer dat ze deze maand hebben opgestrooid.
Bij ons ziet het er niet uit, maar zowel lab als ik hebben het hier naar ons zin. Lab iets meer dan ik vanwege de rondrennende kindertjes (*^%$$&^^$%*^%). Bos en wei, maar geen wedstrijden, vandaar dat ik vorig jaar maar 5 keer ben geweest.Soms maak ik me ook wel zorgen, maar eigenlijk gaat het heel goed met Lab. Het is mijn gewoonte zelf op voer etc. te letten, dus toen dat niet helemaal goed ging, had ik ook echt een punt. Op het moment staan ze niet zoveel buiten, maar dat komt wel weer.
Dat van die maand opzeg zou ik niet mee zitten, dat je niet al je paarden in 1 keer mee kunt nemen lijkt mij erger.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, b000tje, Cjuan, IASCrawler, lina1998, MarjanB, pandour4evuh, Rinkex, Roos0605, sterregoud, Zinzi_jewel en 141 bezoekers