Rijbroek met (kunst)lederen zitvlak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-01 15:21

Hallo allemaal !
Misschien kunnen jullie mij een goede tip geven !
Het "probleem" is nl. het volgende:
Ik ben nogal aan de mollige kant ( Boos! ), en ben op zoek naar een rijbroek met een (kunst)lederen zitvlak.
Nu heb ik al een Eurostar, Pikeur en Kentucky rijbroek gepast, maar ze vallen allemaal een stuk kleiner dan de rijbroeken met een stoffen zitvlak.
De meeste modellen gaan maar tot maat 44, en da's dan echt te klein.
Weten jullie misschien merken / modellen rijbroeken met kunstleren zitvlak die iets ruimer vallen ?
Liefst niet al te duur.....
En heeft er misschien iemand ervaring met de Mondoni-rijbroeken die bij Divoza verkcoht worden ?
Alvast bedankt voor jullie reakties !!! Lachen


carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 15:34

Ik heb zo'n mondoni broek van divoza. Bevalt echt super! Maar ik weet niet of ze er ook in grotere maten zijn en of die maten echt groot vallen.
Moeilijk en lastig probleem, veel succes ermee!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-01 15:42

Hai Carola !
Thanks voor je berichtje ! Lachen
Misschien kun je me toch nog iets vertellen over die Mondoni rijbroek:
Als je het vergelijkt met een gewone rijbroek (met stoffen zitvlak), valt 'ie dan even groot of kleiner ??
Dan weet ik een beetje hoeveel maten ik erbij moet tellen om 'm passend te krijgen !


Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 15:50

Pikeur gaat volgens mij tot 46 hoor, als het niet 48 is. Ik zweer bij Pikeur, ik draag maat 84, dat is lengtemaat 42, in kleding draag ik ook 42 dus ik vind ze helemaal niet klein uitvallen.

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 15:53

Dat weet ik niet echt, ze vallen volgens mij wel redelijk groot. Tenminste, iets groter dan andere merken.

In normale broeken heb ik maat 36/38, in Eurostar rijbroeken met bandplooi heb ik 42 en in die Mondoni rijbroek heb ik maat 40.

Het is een mooie, dikke stof en hij bevalt me prima (en mijn portomonnee is ook nog tevreden!)

Maar als ie niet past, dan kun je hem nog wel terugsturen naar divoza, dacht ik...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 16:04

Hai Homer,

Ik ben zelf ook niet aan de kleine kant en ken je probleem (wel de lengte van een topmodel maar niet de maten *LOL* Knipoog . De meeste merken gaan maar tot damesmaat 44 of 46 en vallen dan soms ook nog behoorlijk klein uit.

Ik heb twee broeken van Première gewoon katoen dus stoffen "kont" zeg maar en die vallen heel ruim. Daarnaast heb ik van Eurostar een broek met kunstlederen zitvlak, maar dan in een mannenmaat die me wel goed past en van Horka kun je bij de ruiterzaak tegen een geringe meerprijs een broek in een grotere maat bestellen (duurt maximaal 6 weken). Let wel die Horka broeken vallen heel klein, dus daar moet je minimaal 2 maten bij optellen. Met die mondoni broeken heb ik helaas geen ervaring.

Veel succes!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 18:04

Eurostar kom ik niet in *LOL* zelfs niet de 48 stom hoor, Pikeur draag ik maat 44/46 en van Mondoni met kunstleer de 44 en is ruim zat. De Mondoni loopt iets uit.
Het ligt ook aan het figuur etc. ik heb brede heupen en ex-zwangerschapsbuik,
Premiere heb ik ook een paar broeken van maar daar was ik zo doorheen, met 4 maanden helemaal versleten. Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 18:07

Hoi, Ik ben pasgeleden broeken wezen passen, inderdaad, ook met een lederen zitvlak, maar die vielen inderdaad kleiner. Ik draag nu al heel lang broeken van Pikeur en ze zitten echt heerlijk! Bij mijn ruitersportzaak gaan alle broeken tot zeker maat 48, is dat niet zo bij andere ruitersportzaken dan? Verward Verward Verward

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 19:23

De Mondini zit echt heerlijk, ik weet niet tot hoe groot hij gaat, maar hij slijt wel erg snel.
Ik heb hem evengoed altijd aan, maar hij ziet er echt niet meer uit, kleine gaatjes erin, vreselijk verkleurd, maar zit als een huis. *LOL*

Navragen is beter dan afvragen.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 19:33

Ik heb ook een een Mondini rijbroek met kunstleren zitvlak in maat 44, maar die valt als een 46. Bevalt me prima.

matty
Berichten: 181
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 19:35

Ik heb ze bij Rocky vandaan (maat 42) en die zitten ook super Lachen Lachen . Ze hebben een advertentie in de paard en sport staan Lachen Lachen Lachen Lachen

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 22:55

haai okee hier komt info. (toch wel handig iemand op bokt die in een ruitersportwinkel werkt hiih)
eurostar vallen heel klein.
geen eurostar voor jouw dus waarschijnlijk
maar pikeur en cavallo zijn er zekers wel in maat 46 en soms ook wel in maar 48 kan inieder geval besteld worden dus ik zou ga lekker shoppen. enne met leren zit vlak zit wel lekker hoor hebbie een beetje meer stevigheid

suc6 Haha!

tja....

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 22:59

Ik heb een eurostar mt 46 (gewone zonder leren kont) en normaal heb ik 44 van kleren.
(misschien had ik mazzel Knipoog)
Succes 'k weet wat het is.

:evaw:

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 14:06

ja ik heb eurostar met leren kont maar die vaLlen inderdaad echt heel erg klein, heb normaal maat 38/40 maar in die heb ik 44 (!!!)

I'm a nobody, nobody is perfect, therefore I'm perfect!

Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 14:14

Global broeken hebben ook grote maten. Ze zitten super vind ik (daar zijn de meningen over verdeeld Party!! ). Waarom kijk je niet bij de herenafdeling. Daar zijn de broeken meestal groter dan de dames maten.

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 16:40

Ik draag ook eurostar. Ik heb een gewone, met stoffen zitvlak maat 42, wat ik normaal ook draag. Ik heb daarentegen ook en rib gekocht (2dehands) maat 42 en die zit als maat 40. Net te strak dus. Boos! Hij past wel, maar zit niet echt lekker. Extreme duivel Ik vind het wel een mooie broek, en goede kwaliteit. Die rib dan. Ik heb er 1 gehad waar ik 3 jaar mee heb gedaan. Pling Pling Party!! Party!!
Ik moet nu eigenlijk ook nieuwe en ik wil ook met kunstleren zitvlak. En mijn portemonnee is ook niet vol. Ik ga dus ook een keer die Mondoni proberen. Zijn die ook gewoon in de ruitersportwinkel te koop, of alleen bij Divosa? Verward Verward Verward

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 15:17

Ik heb een broek van Bos uit Renswoude. Die maken ze zelf. Ze vallen wel klein (maat 44 voor 40), maar ze hebben heel veel (grote) maten EN omdat ze ze zelf maken kun je altijd e.e.a. aan laten passen. Ook zijn ze niet zo duur en goede kwaliteit (160 voor 'leren' achterkant. In maten die niet zo snel gaan hebben ze ook vaak aanbiedingen.

homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-01 22:29

Bedankt voor jullie reakties !
Dankzij jullie hulp ben ik vandaag geslaagd, echt onwijs bedankt !
Ik heb bij Hyporama een Global rijbroek met kunstleren zitvlak gekocht, deze hebben ze ook in grotere maten en in lengtematen.
*LOL*
Was ook niet zo duur, kost 195 piekjes, dus dat valt nog mee.
Er is zelfs nog een goedkopere uitvoering, maar die ziet er kwalitatief een beetje minder uit, heel dunne stof.
Bedankt allemaal !!! Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Martine__, boemel, Frummel01, Trendiction, VWestra en 92 bezoekers