Drukte Schiphol

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
ImkeTarek

Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 21:02

CarinaR schreef:
ImkeTarek schreef:
Wij vliegen op dinsdag 4 oktober van Schiphol naar Heraklion..

Mijn Schiphol-app zegt "regular day", die van mijn vriend "peak-day".. Beide net geupdate :+
Dus ben benieuwd!


Hoe laat vlieg je?
Bij ons gaf ie ook piekdag aan maar we waren zo overal doorheen.

Om 17.30, dus we hoeven iig geen halve nacht op te offeren om optijd op Schiphol te zijn!
Nieuwe tablet voor onze peuter gekocht + 2e hands een fijne, makkelijk op te vouwen buggy en hij is gelukkig makkelijk, dus piekdag of niet, we redden ons wel :)

<3 Tarek <3 Wiepkje <3


WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 03:47

In een half uur koffer gedropt en door de security!

DuFraize
Berichten: 155
Geregistreerd: 17-07-22

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 13:55

Wij deden er 3 uur over.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 22:28

Helaas, ben net vrij vrijdag. Gelukkig woon en werk ik niet ver van Schiphol en kan ik binnen drie kwartier er zijn. Ik werk tot 13.00u en vlieg pas om half 6. Online inchecken en alleen handbagage dus ruim 3u de tijd voor security. Tot nu toe is de vlucht nog niet geannuleerd.

CarinaR

Berichten: 11947
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 02:33

Net terug uit Kreta, had vrij snel mm koffer.

Everything happens for a reason.

Kindness MeadowSherlock BokoThor vd Rijsdrecht

DuFraize
Berichten: 155
Geregistreerd: 17-07-22

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 12:39

Reizen met alleen handbagage heeft bij ons geen steek geholpen. Op schiphol moesten we gewoon in de lange rij voor de checkin/bagage drop off. Want als je online incheckt krijg je daar je officiele boarding ticket.
Daarna mag je achteraan aansluiten in de securitylijn. En daarna nog paspoort controle (maar die viel mee) en dan ben je bij de winkels en kun je naar de gate. Het viel ons iig tegen. Hopelijk gaat de terugweg goed.

Momo94
Berichten: 1111
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 12:49

DuFraize schreef:
Reizen met alleen handbagage heeft bij ons geen steek geholpen. Op schiphol moesten we gewoon in de lange rij voor de checkin/bagage drop off. Want als je online incheckt krijg je daar je officiele boarding ticket.
Daarna mag je achteraan aansluiten in de securitylijn. En daarna nog paspoort controle (maar die viel mee) en dan ben je bij de winkels en kun je naar de gate. Het viel ons iig tegen. Hopelijk gaat de terugweg goed.


Vriendlief en ik waren überhaupt verbaasd dat wij geen paspoort controle hebben gehad.. De enige controle die we hadden was toen we vanuit Rhodos naar Amsterdam gingen vliegen. :')

daantjuhhh

Berichten: 26856
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 12:56

Momo94 schreef:
DuFraize schreef:
Reizen met alleen handbagage heeft bij ons geen steek geholpen. Op schiphol moesten we gewoon in de lange rij voor de checkin/bagage drop off. Want als je online incheckt krijg je daar je officiele boarding ticket.
Daarna mag je achteraan aansluiten in de securitylijn. En daarna nog paspoort controle (maar die viel mee) en dan ben je bij de winkels en kun je naar de gate. Het viel ons iig tegen. Hopelijk gaat de terugweg goed.


Vriendlief en ik waren überhaupt verbaasd dat wij geen paspoort controle hebben gehad.. De enige controle die we hadden was toen we vanuit Rhodos naar Amsterdam gingen vliegen. :')

Wij hebben heen en terug geen paspoort controle gehad. 3 jaar terug ook naar en vanuit Lesbos. Deze keer Corfu.

Ik heb wel de terugweg een drugs en explosieven test gehad. Dat dan weer wel.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Fitzroy

Berichten: 25093
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 13:01

DuFraize schreef:
Reizen met alleen handbagage heeft bij ons geen steek geholpen. Op schiphol moesten we gewoon in de lange rij voor de checkin/bagage drop off. Want als je online incheckt krijg je daar je officiele boarding ticket.
Daarna mag je achteraan aansluiten in de securitylijn. En daarna nog paspoort controle (maar die viel mee) en dan ben je bij de winkels en kun je naar de gate. Het viel ons iig tegen. Hopelijk gaat de terugweg goed.


Ik heb die gewoon gedownload op mijn telefoon. Is geen incheckbalie aan te pas gekomen. Gelijk doorgelopen naar security. Jij reist zeker buiten de EU? Binnen EU heb je nl geen paspoortcontrole meer.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 13:16

DuFraize schreef:
Reizen met alleen handbagage heeft bij ons geen steek geholpen. Op schiphol moesten we gewoon in de lange rij voor de checkin/bagage drop off. Want als je online incheckt krijg je daar je officiele boarding ticket.
Daarna mag je achteraan aansluiten in de securitylijn. En daarna nog paspoort controle (maar die viel mee) en dan ben je bij de winkels en kun je naar de gate. Het viel ons iig tegen. Hopelijk gaat de terugweg goed.



Huh, waarom moet je in de rij als je geenb agage af te geven heb en al ingecheckt bent? Volgens mijn app print ik mijn boardingpass thuis, net zoals altijd. weet niet waar jij heen ging, maar volgens mij is bij schengenlanden geen paspoortcontrole meer. Tenminste, de laatste jaren heb ik niet meegemaakt dat ik paspoortcontrole had en dat waren allemaal schengenlanden. Hoe lang geleden vloog jij?

Als je pas je boardingpass krijgt op Schiphol snap ik wel dat het zolang duurt ja. Waarom check je dan thuis al in? Dat heeft dan ook geen zin.

Nessie

Berichten: 8574
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 13:36

Transavia had dat ook. Online ‘inchecken’ om een stoel te reserveren, maar in de rij moeten staan voor je boarding pass. Stonden heel veel mensen met alleen handbagage. Ben dat ook niet gewend dat je geen boarding pass krijgt als je online incheckt.

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

DuFraize
Berichten: 155
Geregistreerd: 17-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 14:59

Fitzroy schreef:
DuFraize schreef:
Reizen met alleen handbagage heeft bij ons geen steek geholpen. Op schiphol moesten we gewoon in de lange rij voor de checkin/bagage drop off. Want als je online incheckt krijg je daar je officiele boarding ticket.
Daarna mag je achteraan aansluiten in de securitylijn. En daarna nog paspoort controle (maar die viel mee) en dan ben je bij de winkels en kun je naar de gate. Het viel ons iig tegen. Hopelijk gaat de terugweg goed.


Ik heb die gewoon gedownload op mijn telefoon. Is geen incheckbalie aan te pas gekomen. Gelijk doorgelopen naar security. Jij reist zeker buiten de EU? Binnen EU heb je nl geen paspoortcontrole meer.


Nee ik reis binnen de EU met een ID kaart. En die paspoort controle zit direct na de securitycheck. Daar kom je niet omheen. Gelukkig mochten we via de crew controle omdat het druk was.

Fitzroy

Berichten: 25093
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 15:07

Bijzonder, want ik heb geen paspoortcontrole gezien, 2 weken geleden. Je moet alleen je boardingpass (lees: telefoon) scannen. En na de securitycheck stond ik direct bij de winkels.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

BloemBloem

Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 15:18

Nou, er staat weer wat te gebeuren hoor, heel veel vluchten van TUI zijn al
verplaatst. Mijn collega die 10min van Schiphol af woont, moet nu vanaf Brussel vliegen
in de herfstvakantie.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 15:39

Idd bijzonder, ik heb al heel lang geen paspoortcontrole meer gehad. Behalve toen ik naar een niet Schengen ( wel Europa) land ging. Maar goed, kan natuurlijk veranderd zijn, nu met de oorlog met Rusland?

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 16:19

Wij hebben vorige week ook geen paspoort controle gehad.
De boardingpassen hadden we voor de tijd al ontvangen via de mail van transavia, dus ook dat hoefden we nergens af te halen. Koffer dumpen ging ook vrij vlot.
Er was alleen 1 koffer in Amsterdam blijven staan maar die is een dag later netjes nageleverd

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 16:46

Ik ben dit jaar drie keer naar Griekenland geweest en drie keer geen controle. Dacht inderdaad dat er nu alleen controle wordt uitgevoerd buiten Schengen. Maar blijkbaar niet?

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

DuFraize
Berichten: 155
Geregistreerd: 17-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 16:50

Fitzroy schreef:
Bijzonder, want ik heb geen paspoortcontrole gezien, 2 weken geleden. Je moet alleen je boardingpass (lees: telefoon) scannen. En na de securitycheck stond ik direct bij de winkels.


Ohnee wij hadden digitale boardingpasses (en op papier) en die moesten we al inleveren bij de bagage drop off en kregen we de officiele boardingpasses.
Daar konden we ook niet omheen ofzo.

daantjuhhh

Berichten: 26856
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 16:51

Snorlex schreef:
Ik ben dit jaar drie keer naar Griekenland geweest en drie keer geen controle. Dacht inderdaad dat er nu alleen controle wordt uitgevoerd buiten Schengen. Maar blijkbaar niet?

Misschien wat steekproeven binnen Schengen. Dat denk ik eerder.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Fitzroy

Berichten: 25093
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 17:18

Hoezo kon je daar niet omheen? Ik ben gewoon meteen naar security gelopen. Ik hoefde echt niet bij de bagage drop off te gaan staan met alleen mijn handbagage, daar ben ik langs gelopen.

Mooi waardeloos zeg als je vlucht verplaatst wordt. Daar zou ik ook niet op zitten wachten. Ik vlieg in november weer met Transvertragia, ben benieuwd.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 17:33

Mijn terugvlucht is verplaatst. En op de heenweg verwacht Schiphol een rij van meer dan 90 minuten. Fantastisch.
Oh en annuleren of verzetten kan tot maximale 7 dan voor vertrek. We vertrekken over 3 dgn.

...

daantjuhhh

Berichten: 26856
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 18:05

raket schreef:
Mijn terugvlucht is verplaatst. En op de heenweg verwacht Schiphol een rij van meer dan 90 minuten. Fantastisch.
Oh en annuleren of verzetten kan tot maximale 7 dan voor vertrek. We vertrekken over 3 dgn.

Die verwachting kan je geen fluit van op aan.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 18:27

Ik hoop dat het meevalt dan.

...

SunnyHorse
Berichten: 1238
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 18:33

Nog meer mensen die voor hun vlucht in de herfstvakantie te horen hebben gekregen dat hij vlucht verplaatst/ of gecanceld wordt?

Wij gaan vliegen naar IJsland en New York. Nog niets gehoord maar houd mijn hart vast.

purny

Berichten: 27460
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 18:40

SunnyHorse schreef:
Nog meer mensen die voor hun vlucht in de herfstvakantie te horen hebben gekregen dat hij vlucht verplaatst/ of gecanceld wordt?

Wij gaan vliegen naar IJsland en New York. Nog niets gehoord maar houd mijn hart vast.

En wanneer is de herfstvakantie?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rije en 133 bezoekers