Hoeveel kan een paardenrug hebben??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Hoeveel kan een paardenrug hebben??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-02 22:28

En daar bedoel ik niet mee, hoeveel ze kunnen dragen met het rijden, maar als ze gedekt worden, en geen bedoelde dekking, ik zal het uitleggen:

Darmorah staat 's zommers met een ruin in de wei, die hengsten gedrag vertoond, dus regelmatig op hengstige merrie's springt, ik vind dit erg vervelend want Dar is 146cm hoog en dit paard over de 170cm, daarbij komt nog dat dit paard hoefijzers heeft en Dar d'r hele rug + benen hierdoor open liggen. Ik heb Dar hierdoor een ruime week uit de wei moeten halen, maar toen was het leed al geschiet. Het punt is dat ik bang ben dat Dar hier blijvende blessures door kan op lopen. Ik wil aan de stalhouders vragen of Dar volgend jaar niet bij dit paard in de wei hoeft, maar ik denk dat ze hier niet zo blij mee zullen zijn.
Stel ik me aan of doe ik er goed aan om Dar bij dit paard uit de wei te halen??



SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 23:32

Nou ik denk als ze met open plekken uit het land komt,dat je daar best s over kan praten,dat is natuurlijk niet leuk.Daarbij nog idd het gewicht van dat paard elke keer op haar rug lijkt me ook niet echt bevordelijk.
Ik zou het iig er over hebben,want steeds je paardje dr benen en rug kapot,dat kan niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 09:02

Ik zou goed over de emmer gaan als er steeds maar op mijn merrie gesprongen werd. Heeft niks met de rug te maken, maar stomweg met het behoud van je paard. Eruit die ruin!

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 09:05

Wij hebben er op stal eentje staan die wel degelijk last van zijn rug heeft gekregen door constante nepdekkingen!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 10:56

Natuurlijk mag jij hier iets van zeggen. Het gaat om jouw paard dat met kapotte plekken rondloopt door die ruin. Ik vind het verstandig dat je je paard bij hem hebt weggehaald.
Kunnen ze die ruin niet tussen andere ruinen zetten? En zijn er meer merrie eigenaren die problemen hebben met deze ruin? Ik denk echt dat je hier iets aan moet doen, hoor.

* To Belg, or not to Belg *

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 13:33

Gewoon die ruin eruit.
Dit kan gewoon niet, als je paard al een keer wondjes heeft gehad door die 'dekkingen' dan al helemaal.

Je kunt eventueel netjes 'vragen' of de ruin eruit mag, zeggen dat je erg bezorgd bent enz.
Als ze dan nog protesteren, wie weet kun je meer pensionklanten vragen om 'steun' wat jouw mening betreft.
Veel succes! Lachen

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 15:19

Ik sluit me bij me rest van de meningen aan.
Je zegt zelf al dat je paard 'gewond' het land af komt, dat is al reden genoeg om die ruin weg te halen bij haar!

Heeft je stalhouder die wonden gezien? Zoja, mooi meegenomen, dan weet ie de gevolgen en als ie zijn goede naam wil behouden zal ie de ruin wel ergens anders zetten denk ik.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 15:44

Ook ik sluit me helemaal bij de rest aan. Die ruin moet apart gezet worden. Als dat bij mijn paard zou gebeuren zo ik ook over de rooie gaan.

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-02 16:26

Linda250 schreef:
Kunnen ze die ruin niet tussen andere ruinen zetten? En zijn er meer merrie eigenaren die problemen hebben met deze ruin?


Dat is het hele punt, die ruin kan dus niet met andere ruinen in de wei omdat hij ze aanvalt, hier door heeft hij al een ander paard een blijvende blessure "gegeven". Er zijn idd andere die hier ook over klaagde en daar is het paard bij uit de wei gehaald, en 1x is het paard van de dochter van de stal eigenaar met wonden uit de wei gekomen, maar blijkbaar vonden ze dat niet erg Verward Ik ga er zeker over praten, als ze volgendjaar de wei weer opgaan, ik kon wel janken toen ik Dar zo uit de wei zag komen! Het nadeel is dat er een paar paarden bij ons op stal staan die niet met pony's op de wei kunnen om dat ze die constant aanvallen, zo blijft er weinig keus over waar Dar in de wei kan staan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sewri en 39 bezoekers