vakantie voor je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-01 20:22

Geven jullie je pony of paard weleens een weekje vakantie, hoe bevalt het en merk je er achteraf ook iets van?

Wat niet is kan nog komen...


Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 20:25

Ik heb het nooit gedaan. Als ik langer dan 2 dagen niet kan rijden, regel ik altijd iemand voor mijn pony. Ik heb zo'n idee dat als ik hem een week rust geef, dat ik hem dan helemaal opnieuw op moet pakken. Dat zie ik niet zo zitten. Misschien zit ik er wel helemaal naast hoor, maar dat is mijn mening! Lachen

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 20:49

Mijn pony heeft het hele jaar door vakantie! Tong uitsteken
Haha

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 20:53

Een weekje niet. Maar nu hij op het land staat rijd ik om de dag of om de 2 dagen, de niet-rij-dagen ga ik met hem wandelen, soms wel 1 a 2 uur lang. Of ik doe gewoon helemaal niets, alleen een beetje poetsen, knuffen en tutten. Met rijden merk ik daar niet echt iets van, al is het wel heel duidelijk dat hij door dat vele wandelen ( Verward ) steeds meer conditie krijgt. Toen ik hem net had had hij niet zo heel veel conditie, maar nu dus wel. Ook op de rijdagen wandel ik trouwens: een half uur heen (naar stal, naar de bak) en natuurlijk ook weer een half uur terug. Ik wandel omdat ik dan niet met m'n zadel enzo hoef te sjouwen, en ook omdat ik dan zelf nog es wat beweging heb Haha!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 21:13

tinkie heeft alleen nog maar vakantie gehad,ze is nu net 3 en ong. 3 weekjes in het tuig dus nu begint het werken pas!overigens heeft ze als rooster:niet langer dan een 15-30 minuten mennen en min. twee rustdagen per week.in de rustdagen mag ze los in de bak rennen of rollen of wat ze zelf wil en stap ik een minuut of 10 aan de hand

soms is het beter om te zwijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 21:24

Echt vakantie in de zin van: gooi maar in het land en tot volgende week krijgen ze bij mij nooit, maar ik heb wel tijden datik het wat rustiger aan doe. Dan ben ik vooral "controlerend" aan het rijden, probeer de basis nog beter te bevestigen, maar vraag niet te veel door. Als je begrijpt wat ik bedoel. Rijdt ook geen wedstrijden ed in die periodes.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 21:29

als ik op vakantie ga krijg robin denk ik vakantie.. Party!! maar verder nooit eigenlijk.. ja 1 dag in de week Tong uitsteken

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 21:29

Kimberly -> zonderdags vrij
Imagnetion -> dinsdag vrij
Chess -> als wij er niet zijn
Afke en Geltje-iris -> als wij er niet zijn
Geldersen -> altijd

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 22:52

Mijn pony heeft altijd vakantie als ik ook op vakantie ben.
Een paar jaar geleden was dat 3 weken (mijn zus reed hem dan hoogstens 3 keer in de week buiten) en de laatste 2 jaar heeft ie een weekje vakantie.

Ik vind dat het wel verschil geeft hoor! Na zo'n rustperiode hebben ze er weer zin in!! Lachen

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 22:56

Mijn paard heeft regelmatig een paar dagen tot een week vrij, als het met mij niet goed gaat. Als hij in het land staat overdag laat ik het zo, als hij op stal staat ('s winters dus) gooi ik hem een paar dagen gewoon los en als het langer duurt ga ik hem longeren. Hij is daarna wel extra fris en schrikkerig, maar verder pakt hij het zo weer op.

Navragen is beter dan afvragen.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 23:04

Mijn paard krijgt eigenlijk ook nooit echt een week vrij.
Hij heeft zo weer zo 2 dagen in de week vrij, net als ik.
Hij staat nu wel op het land en als het goed gaat, ben ik wel van plan om iets minder te doen. Hij heeft dan toch wel zijn beweging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 06:55

Ik doe dat regelmatig. Vooral in de winter is mijn paard bijzonder prikkelbaar en kan het af en toe een echt monstertje zijn Extreme duivel Ongeveer eens in de 6 weken geef ik hem dan ongeveer 5 dagen vrij, een beetje afhankelijk van zijn toestand. Dan laat ik hem met de longeerlijn rennen aan het halsster en ga veel wandelen.
Hij pakt het werk altijd super op, hij heeft er dan weer veel meer zin in en werkt super mee *LOL*

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 08:57

ik denk dat ik me pony vakantie geef als ik vakantie heb, maar ik zorg wel dat iemand hem voert en ja.. als het kan toch geen vakantie want dan laat ik of jessica of laura erop rijden. want anders is ie die vakantie gewend en moet je et weer gaan opbouwen, kijk maar naar schoolvakantie als je weer naar schoool moet ga je er ook niet hopsa kee ertegen aan, tenminste ik niet, langzaam aan doe ik dat.
haha succes!!

[Edit: Karin]dubbel berichtje verwijderd[/edit]

_________________
leven zonder paarden is leven in een hel

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-06-27 10:13 ]</font>

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 09:06

Rex van m'n moeder loopt elke normalen week minstens 5 dagen. Meestal elke dag. Maar als ons mam het een keer druk heeft geeft ze 'm een dagje rust. En soms gaat ze alleen maar wat stappen in het bos.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 09:57

Ik heb wel eens het idee dat de meeste paarden tijdens rustperiodes het e.e.a. geestelijk verwerken, waardoor het werk na de rustperiode veel beter opgepakt wordt.

Misschien is dit per paard verschillend, maar ik merk het vooral bij Toon. Die heeft echt af en toe een paar dagen vrij nodig. Hij gaat dan weer als de brandweer!

Maar er zijn ook paarden die stomvervelend en ongemanierd worden als ze alleen maar in de wei lopen en niet door het werk regelmatig op hun plaats worden gewezen. Mijn Kaminka is daar een voorbeeld van. Die wordt nog lomper in de omgang als ze niets doet.

Groetjes Mieke

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 10:46

Mijn paard is na zo'n rustperiode zoals ik schreef wel erg fris en elk blaadje is eng, maar het werk pakt hij op alsof ik gisteren nog fanatiek gereden heb. Ik ken maar weinig paarden die er wat trainig betrefd op achteruit gaan van een paar dagen rust. En dat frisse, ja dat hoort erbij.

Navragen is beter dan afvragen.


Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 11:17

Mijn pony kreeg altijd 2 dagen in de week helemaal vrij, het was een pony die bijna altijd in de wei stond en verder maakte ik veel buitenritjes.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 12:20

Berber en Isolda hun hele leventje is 1 grote vakantie. Want laat ik es eerlijk zijn, wat doen ze nou helemaal?
Zelfs in de zomer als ik iedere dag rijd, hebben ze nog vakantie. De hele dag luieren in het land en 's avonds lekker een beetje joggen langs het strand en pootje baden. Kan toch niet fijner?

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 14:11

Afgelopen winter had mijn paard min of meer gedwongen vakantie: Sneeuw, dus we konden niet weg, ikke ziek, paard ziek, MKZ erachteraan... Afijn, weken achter elkaar bijna niet gereden. Maar hij gaat wel elke dag in de wei. Hij is er echt niet slechter van geworden. Begin wel rustig met opbouwen om spierpijn te voorkomen.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 15:55

Mijn paard heeft de hele winter zo'n beetje niks gedaan. De bak was K dus we konden niet rijden.
Nu heeft hij 1x in de week vrij en als ik op vakantie ga(wat dus al 2 jaar niet meer gebeurd Extreme duivel ) dan staat hij gewoon lekker buiten en zorg ik ervoor dat iemand hem in de gaten houd.
Vroeger liet ik er wel mensen op rijden maar dat is eigenlijk altijd fout gegaan. Dus dan maar zo.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 16:21

Ja Kanjer krijgt weleens vakantie, maar dan ga ik wel met m mee Haha!

We gaan al 2 jaar achter elkaar naar Drenthe. Hij staat dan lekker in het land en iedere dag gaan we samen naar buiten. Ik verwen m goed als we op vakantie zijn. Lange poetsbeurten en veeeel knuffelen Lachen
We vinden het allebei heeeeerlijk!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, boemel en 36 bezoekers