strooizout in buitenbak.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

strooizout in buitenbak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-02 21:28

Wie heeft er ervaring met het gebruik van strooizout in de buitenbak om op die manier bevriezing te voorkomen?
Het schijnt vaker gedaan te worden, maar ik heb er toch niet zo'n fijn gevoel bij. Zou het niet slecht zijn voor de hoeven, het lijkt me een uitdrogende werking te hebben en ja, als het echt flink vriest is de kraan afgesloten en dus wordt afspoelen ook moeilijk.

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 23:09

Naar men zegt B) moet je de benen ook niet afspoelen na het rijden maar met een goede borstel de kootholten uitborstelen (en benen)
VOOR!!!!!! het rijden de hoeven met hoevenvet goed rondom insmeren en ook de hoefzool.
Wij hebben dit jaar ook voor het eerst zout in debak maar dit is ieg wat ik heb vernomen.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 09:53

Aurora schreef:
Naar men zegt B) moet je de benen ook niet afspoelen na het rijden maar met een goede borstel de kootholten uitborstelen (en benen)
VOOR!!!!!! het rijden de hoeven met hoevenvet goed rondom insmeren en ook de hoefzool.
Wij hebben dit jaar ook voor het eerst zout in debak maar dit is ieg wat ik heb vernomen.


klopt! doen wij ook! wij gebruiken al jaren (als het vriest uiteraard Haha! ) strooizout om de bovenste laag los te houden, wel elke avond weer glad slepen of harken,'smorgens strooien paarden los, rijden 's avonds slepen en de bak blijft perfect! niet te veel strooizout gebruiken anders krijg je hele rare klonten!

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 11:04

Wij hebben het dit jaar ook voor het eerst gedaan. Tot nu toe perfect. Idd, goed invetten en afborstelen...

Liefffff, KerstBles Lovers

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 12:09

Als ik buitenrij en er is gestrooid smeer ik ook altijd uierzalf in de kootholtes en op de hoefballen. Zo kan het strooizout ook de benen niet 'aantasten'.

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 00:40

    Liefffff, KerstBles
    Citaat:
    uniferb



nou je mag lieve bles donderdag rijden enne, dan heeft ie geen kerstuts op maar een bokkepruik hahahahah Tong uitsteken ( heb m goed gelongeerd hoor dus hopelijk issie braaf Schijnheilig ....en morgen rij ik zelf...BRRRR BRRRRR koud)

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 00:41

oops, mijn typen gaat echt slecht, komt zeker door koude vingers...
kerstuts is dus kerstmuts.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 01:55

Aurora...wat heeft dat in godsnaam te maken met strooizout in de buitenbak? Verward

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 13:40

onze bak is lekker nog helemaal niet bevroren !! Wij rijden nog lekker. Maar strooizout lijkt me niet zo ideaal.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 13:57

Aurora Verward

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 14:06

wel uitkijken als je paard mok heeft want daar kunnen ze nog wel eens rare bokkensprongen van gaan maken...

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 14:20

bij onze pensionstal strooiden ze ook altijd zout in de bak, nu hoorde ik vande week dat dit niet meer mag doordat het slecht voor de hoeven zou zijn. vraag mij niet hoe of wat, want de reden heb ik helaas niet mee gekregen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 14:29

Idd oppassen met wondjes. Als daar strooizout in komt zal je paard er niet blij van worden... Verder lijkt het me ook niet ideaal voor de hoeven.


↑ Naar het begin van de pagina