Teatree olie tegen huidproblemen....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Teatree olie tegen huidproblemen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-02 11:29

Tjalko heeft een mooie vacht, maar een slechte huid… Hij heeft snel en veel last van mok, heeft wat onduidelijke plekken met korstjes en bultjes (de VA heeft geen idee wat het is) en verder zitten zijn benen altijd onder de schilfertjes, velletjes en kale plekjes. Op zich maak ik me hier niet druk om, ik houd alles goed schoon (stal, borstels en dekens) en ik zorg ervoor dat hij niet te veel met andere paarden in aanraking komt. Maar ja, het liefst zou ik hem helemaal gaaf en gezond willen hebben…
Toen ik van de week bij de reformwinkel was om appelazijn te halen (veel goedkoper dan in een paardenwinkel!) Heb ik een smeerseltje met Teatree olie en een flesje pure teatree olie mee genomen. Het schijnt heel erg ontsmettend te werken en haast alle kleine vieze beestjes (bacteriën, schimmels, virussen, luis…) aan te pakken. Wie heeft er ervaring met dit spulletje?
Volgens de verkoopster kan de olie inwendig worden gebruikt om het bloed te zuiveren en de weerstand te verhogen, maar daar kan ik op het net niets over vinden en ik wil Tjal natuurlijk niet vergiftigen ofzo…


phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 12:13

thea tree olie is een soort van wonder middel, maar je moet het wel verdund gebruiken. gewoon op de plekkjes smeren.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 13:07

Mijn paarden reageren heel slecht op dit soort smeerseltjes...
Eentje kreeg zelfs enorm dikke benen toen ik het gebruikte tegen mok.


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 13:27

Ik heb het (tea tree balsem van De Tuinen (reformzaak)) gebruikt voor de (open) drukking van Raimaer en die is een week tijd helemaal weg, alleen nog een kale plek over.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 13:33

Kijk wel uit met welk merk je inwendig gebruikt. Chi en de olie van de Silverlinde zijn heel goed (even m'n opleiding sponsoren Haha! ). Voor uitwendig gebruik maken andere merken niet zo veel uit. Als hij meer huidklachten heeft dan alleen de mok zou ik hem toch eens na laten kijken door een natuurgenezer. Ik heb van het voorjaar Margriet van de Silverlinde bij mijn paard gehad omdat die ook vage korsten op z'n rug had. Ze heeft me een reinigingskuur gegeven (waar ook Tea Tree olie bijzat) en dat heeft super geholpen. Ze adviseerde me dit ieder voor en najaar te herhalen. Voor de mok zou ik gewoon smeren en inwendig heel erg uitkijken of iemand er even naar laten kijken.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-02 13:33

Maar jullie hebben de druppels (etherische olie) niet inwendig gebruikt dus? Volgens de winkel en paardendrogist zou het moeten kunnen, maar ik vind het eng!

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-02 13:37

Natascha"]
Kijk wel uit met welk merk je inwendig gebruikt. Chi en de olie van de Silverlinde zijn heel goed (even m'n opleiding sponsoren Haha! ).
[/quote]
Ik heb de olie van Chi gekocht (toeval), dus da's mazzel! Wat voor opleiding heb je gedaan dan?

[quote="Natascha schreef:
Ik heb van het voorjaar Margriet van de Silverlinde bij mijn paard gehad omdat die ook vage korsten op z'n rug had. Ze heeft me een reinigingskuur gegeven (waar ook Tea Tree olie bijzat) en dat heeft super geholpen.

Was dat een dure grap? Ik denk dat het voor Tjal wel een uitkomst zou kunnen zijn omdat de VA er ook niet echt uitkomt. Hij heeft gewoon een rommelhuidje, dat schijnt bij meer Friezen voor te komen.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 13:40

Ben even wat gaan zoeken en de meeste sites raden het af, tenzij je zelf goed weet wat je doet.

Internal Use : Do not take internally. This precaution doe's not include using tea tree oil with toothpaste, mouthwash "without swallowing" or douche.

Thursday Plantation Tea Tree Oil 100% Pure - 50ml Bottle

Recommendation
For general first aid uses such as cuts, burns, abrasions, insect bites, bee stings, rashes, impetigo, boils, pimples, sinus problems, sore throat,tinea, thrush, fingernail and toenail infections, cold sores, mouth ulcers.
Minor Cuts & Abrasions: Apply a few drops of Thursday Plantation 100% Tea Tree Oil directly onto the affected site with a cotton bud.
Insect Bites & Bee Stings: Apply a drop of Thursday Plantation 100% Tea Tree Oil to the affected area, every four hours or as required.
Impetigo & Boils: Treat the site of the infection with Thursday Plantation 100% Tea Tree Oil by applying a few drops of oil to a cotton swab and dabbing onto the affected area. Do not use the same cotton swab twice, discard after each use.
Sinus Problems: Add 5 drops of Thursday Plantation 100% Tea Tree Oil to the water in a steam vaporiser or place a few drops of tea tree oil into a bowl of hot water and inhale steam
Dab a few drops onto a handkerchief or tissue and inhale.
Tinea: Bathe feet in 5-10 drops of Thursday Plantation 100% Tea Tree Oil and warm water. Dry feet and sprinkle a few drops of Thursday Plantation 100% Tea Tree Oil
between the toes and onto the affected area.
Finger & Toenail Infections: Soak nail in Thursday Plantation 100% Tea Tree Oil for
several minutes and massage in twice daily.
Head Lice: Add 10 drops of Thursday Plantation 100% Tea Tree Oil to a dispensed
quantity of Thursday Plantation Tea Tree Shampoo. Thoroughly lather Shampoo into
wet hair and scalp for 3-5 minutes. Rinse Shampoo off.
Cold Sores: Dab a drop of oil on site. Repeat 3-4 times daily.
Mouth Ulcers: Dab with cotton swab soaked in tea tree oil.

Contra
Tea Tree Oil can safely be applied direct to mouth ulcers or a few drops in water gargled, but it is not recommended for internal use without medical supervision. Tea Tree Oil is a strong pure concentrate known as an essential oil and very little is needed to achieve results, therefore it should be used sparingly. If using Tea Tree Oil for the first time a small patch test on the inside of the arm may be indicated if there is any concern about possible side effects. There is always the possibility that a person may have an allergic response to the product (as with any therapeutic). Normal precautions should be taken which include noting if any redness or skin irritation develops or persists. In such a case discontinuing use will cause the skin to revert to normal.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 14:26

Tea Tree olie niet puur gebruiken. M'n ouders hebben een bedrijf in etherische olie puur voor de industrie. En een ander bedrijf wat bij ons in zit doet dus klein verpakkingen voor maseurs en particulieren.
En er word te veel geroepen dat etherische olie geen kwaad kunnen omdat ze natuurlijk zijn. Er word niet bij stil gestaan dat sommige etherische olie zelfs dodelijk kunnen zijn. Tea Tree niet hoor. Samen met Lavendel olie kan je dat voor heel veel verschillende doeleinden gebruiken. Lavendel is onschuldiger dan Tea Tree en gebruik ik vooral veel voor me zelf op wondjes.
Als je meer info wilt hebben moet je me maar ff PB'en dan kan ik meer dingen voor je vragen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 16:24

Tea Tree (evenals andere olien) idd niet onverdund innemen en ook niet langer dan de voorgeschreven tijd (max. 2 weken meestal). Margriet vraag geloof ik 35 euro per consult en daar komt kilometervergoeding bij (ik sta in Breda dus kost mij geen kilometers). Je zou d'r eens kunnen bellen voor advies. Telnr. staat op de site van de Silverlinde. En neem etherische olien idd niet zomaar in zonder advies van een natuurarts. Zij kennen de goede merken en doseringen. Het spul is erg geconcentreerd en je hebt dus zeer weinig nodig.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 13:25

Een paard die ik ken heeft ook steeds mok en slechte plekken op zijn huid. Ze had alles geprobeerd, maar het kwam steeds terug. Nu heeft hij een half jaar geen plekken en geen mok meer ondanks nat weer: hij krijgt anti-oxidanten van de paardendrogist en het is echt een uitvinding voor hem! misschien iets voor jou?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 21:14

Natascha, als ik produkten bij de Silverlinde bestel zit er dan wel een beschrijving bij? Ik wil eigenlijk wat bestellen tegen mok maar ben ook nieuwsgierig naar de andere produkten.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 13:36

Bij de losse flesjes zit geen gebruiksaanwijzing, maar je kunt het boekje van Margriet bestellen uit de paardendrogist en daarin staat heel goed uitgelegd wat je met de olien kan doen. Bij een consult van Margriet krijg je wel een brief met een hele uitleg mee.
En je kunt er by the way ook zelf heel lekkere badolie mee maken Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 19:34

Ghe ghe, da's lekkere handel. Haha!
Leg jij me dan maar eens uit hoe ik die mokboxsoap en de tea tree olie gebruiken moet... gratis a.j.b.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 11:47

Snelle service, de spulletjes zijn er al! Nu kan ik vanmiddag gaan wassen en smeren dus!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 19:02

hmm ik was baily's benen altijd met tea tree shampoo . die doet het goed. hij heeft nu niet zo'n jeuk meer.


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 22:48

Schaf het boekje aan over essentiele olien bij dieren geschreven door Margriet Cremers Haha!

Ik heb het ook in huis en vraag dan ook nog tel advies van Margriet lekker handig.

Inwendig bij mok heb ik 4 weken lang tea tree en citroen op honing gegeven.ALtijd honing gebruiken om de olien beter te laten verspreiden/opnemen in het lichaam.
UItwendig altijd met een zeer vette plantenolie zoals jojoba of amandelolie.
Het werkt heel prettig en ruikt nog lekker ook.In combinatie met lavendel en geranium dus.

Echt een aanrader!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 02:39

Een kleiner flesje om te spuiten is wel handig want meneer begint al te miepen bij een literfles achter zijn been...

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 12:42

Rooibosstruikthee is ook goed voor de huis.... niet alleen als drinken,
maar je kan er ook een bad in nemen...

Kaar

Berichten: 129
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 09:04

Vorig jaar heb ik bij mijn paard pure Tea Tree olie van Chi door zijn voer gedaan. Hij had namelijk last van rain rot en die plekken gingen eerst niet weg. Toen ben ik Tea Tree olie door zijn voer gaan doen, en de plekken gaan insmeren met Trea Tree zalf en toen ging alles vrij snel weg.
De Tea Tree olie van Chi had ik ook bij een reformwinkel gehaald...Marijn4045 bij welke winkel had jij dat gehaald? Misschien wel bij dezelfde als ik. En de zalf heb ik gekocht in de dierenwinkel waar ik werk.

*...Working hard for something you want is better than wishing for it...*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 bezoekers