[OV] Ski-joring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

[OV] Ski-joring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-02 09:32

Iemand die al eens gedaan?
Als er een keer voldoende sneeuw ligt in Nederland ga i khet zeker een keer proberen met een kleine pony. Haha! Haha! (moet ik wel zeker weten dat het veilig is uiteraard.)

Voor degenen die het al wel gedaan ehbben, welke variant hebben jullie gedaan?
IN scandinavie zit er een ruiter op eht paard, skier met een touwtje erachter. In dit geval springt de ruiter hindernissen en de skier gaat eriomheen. Er worden ook wedstrijden gehouden. (is zelfs ooit olympisch geweest geloof ik).

In Tignes deden ze het anders. Hier hadden ze de strengen en de teugels/leidsels aan elkaar gemaakt met eenstuk hout v an ongeveer 30 cm. Dit stuk hout heb je vast. Als je wilt sturen dan kantel je 1 kant naar achteren en trekt in feite de leidsels aan 1 kant aan. Met remmen kantel je beide stukken hout naar actheren.
Hier zit dus geen ruiter op het paard, maar de skier bepaalt tempo en route.
Om zelf uit te testen is dit de makkelijkstemanier lijkt mij.
Maar heeft iemand dit al gedaan? Met je eigen paard, of in een wintersportland?


Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 10:12

Ja, dat ziet er inderdaad heel gaaf uit. Ik wil het ook zeker een keer zelf doen. Ben benieuwd of er mensen zijn die het gedaan hebben. Volgens mij is het namelijk best lastig. Een Zweeds vriendinnetje heeft het wel gedaan vroeger en die heeft zo leren skien Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 10:46

Dat wil ik nou al sinds dat ik een klein meisje was... Ik had van die fotoboeken met pics uit Scandinavië en Zwitserland waar ze als idioten door de bocht gingen met opspattende sneeuw enzo... Leek me zo gaaf om te doen! Cool

Met één grote angst: wat als je paard ineens gigantisch op de rem gaat? Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-02 10:50

Karin schreef:
Met één grote angst: wat als je paard ineens gigantisch op de rem gaat? Haha!


Niets, daar skie je wel bij langs, of je remt zelf ook. Dat is geen probleem.
Ik heb wel skies, ook nog wel tuig, maar geen geschikt paard. Sneeuw hebben we ook nog niet.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 11:05

Germie, zodra er sneeuw is mag je snow wel lenen Haha! hihi leuke combinatie Haha! ik heb dus tuig en geschikt paard, alleen geen skies!.. dus leon wacht op sneeuw.. heel veel sneeuw!!!!

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 11:12

Je mag Den ook wel lenen. Heb gewoon tuig en een brave pony. De rest moet je zelf mee nemen!

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 11:13

Met paard:
Afbeelding

Afbeelding

Met motor:
Afbeelding

Met hond:
Afbeelding

En een heel mooi logo van een Franse organisatie:
Afbeelding

(Ik ben ff wat aan het spelen geweest met Google Picture Search Knipoog )

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-02 11:26

VOlgens mij staat er ook nog een plaatje op www.tignes.net

Die Fransen doen het zonder ruiter, al gezien?
In Noorwegen springt het paard hindernissen in de sneeuw, en de skier moet eromheen.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 12:24

germie schreef:
VOlgens mij staat er ook nog een plaatje op www.tignes.net

Die Fransen doen het zonder ruiter, al gezien?
In Noorwegen springt het paard hindernissen in de sneeuw, en de skier moet eromheen.

Leruk als je nog niet kan sturen als skiër Tong uitsteken Zie het al helemaal voor me, paard springt eroverheen, skiër gaat er doorheen Haha!

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 13:06

Hahaha, dat deed ik vroeger altijd met mijn shet, lekker door het weiland scheuren.
Ik zou het nu dus nooit meer op die manier doen Bloos , maar ik had gewoon de strengen wat langer gemaakt en daar hield ik me aan vast.
Sturen ging volledig op stem, stap, draf, links rechts en hoooo en vooral rustig hooooo,anders zat ik op d'r kont Haha!
Met die shet kon ik echt lezen en schrijven, daar deed ik alles mee, maar het is een fantastisch gevoel als je zo achter je pony aangaat Lovers

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 12:10

Voor skiën achter een paard heb ik geen sneeuw of skies nodig.. Gewoon een heel eigenwijs paard in het land zetten dat niet normaal het weiland in loopt maar erin rent Knipoog , met lekkere gladde blubber, en ik "ski" zo het halve weiland door Haha! Moet je natuurlijk er wel voor zorgen dat je rechtop blijft staan, anders heb je een modderbaan waar je over je buik doorheen glijdt.. Extreme duivel

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 12:45

nou ik heb geen skies en kan ook niet skien maar ik heb dit wel eens gedaan met zo´n soort sleeplankje... geen normale slee maar zo'n rood ding met een beetje bolle onderkant. Een b-ponietje ervoor en maar karren door de sneeuw Haha! een van de weilanden was 100x 600 daar kon je dus best een aardig sprintje trekken.

Don't hate me cause you ain't me!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 10:14

oohhh dat lijkt me echt gaaf. Eens kijken of ik dat in oostenrijk een keer kan regelen.!

:evaw:

VillaNeusjes

Berichten: 6095
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 22:26

NU IK HEB HET GEDAAN!! in oostenrijk. achter een haflinger. ik heb nog nooit zoiets gaafs gedaan en het is helemaal te gek. ik raad je wel aan dit te doen met iemand op het paard. i.v. m. op hol slaan. als er niemand op zit zit je zelf vast op de stringen en dus ingewikkeld vast als je los moet komen. bij een ruiter houd je de strengen vast net als waterskieen overigens heb ik het niet op skies. gedaan maar op snowboard. is echt harstikke gaaf. raad het zeker aan. voor de paardengekken onder de skiers. je moet wel een beetje goed kunnen skien of snowboarden. anders is het geen doen.


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 10:03

jaaa..... ik heb het een keer met iemand op stal gedaan alleen dan met schaatsen op sneeuw Haha!

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers