[VIDEO] Gelderse Palomino hengst Odin beoordeeld in het terrein

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

[VIDEO] Gelderse Palomino hengst Odin beoordeeld in het terrein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-22 18:41

KWPN.nl
Fokkerij

Afbeelding
Edmundo, de vader van Odin.
Foto: Aniek Molenaar Fotografie


Op dit moment neemt er maar één Gelderse hengst deel aan het verrichtingsonderzoek, dit is Odin, de palomino-zoon van Edmundo. Vanochtend was de hengstenkeuringscommissie in Ermelo om de hengst ook te bekijken in het terrein.

Ondanks dat de hengst alleen was, deed hij zijn werk onverstoorbaar onder zijn vaste amazone Tonny Leeuwen. Het eindexamen van Odin vindt plaats op zaterdag 28 mei aanstaande en dan zal de hengst ook weer in het terrein voorgesteld worden als onderdeel van zijn eindexamen.

Alle deelnemende hengsten en meer info verrichtingsonderzoek

Bekijk hier de video van Odin in het terrein.
Laatst bijgewerkt door Firelight op 13-05-22 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


pillow
Berichten: 7727
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: [VIDEO] Palomino Gelderlander Odin beoordeeld in het terrein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 20:26

Wat een schitterend dier.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

EllyC

Berichten: 8103
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [VIDEO] Palomino Gelderlander Odin beoordeeld in het terrein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 05:35

Leuke hengst.
Ik zou hem zo niet herkennen als een Gelderse.

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Suzanne F.

Berichten: 48953
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 06:21

Wat een leuk paard!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Olympia96

Berichten: 3294
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 06:53

EllyC schreef:
Leuke hengst.
Ik zou hem zo niet herkennen als een Gelderse.


Huh? Op en top Gelders om te zien!

@redactie: we spreken in NL of het Gelders paard. En niet over de Gelderlander :+

Desi_2409

Berichten: 895
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: [VIDEO] Palomino Gelderlander Odin beoordeeld in het terrein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 07:49

Wauw!

Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dus overal!

upendo

Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [VIDEO] Palomino Gelderlander Odin beoordeeld in het terrein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 08:01

Poh, dit mogen ze van mij ook wel doen met de springgefokte paarden. Kun je meteen zien of ze een beetje aanleg voor de eventing hebben, haha!

Gaaf dier om te zien, jeugdig, maar heel braaf in het werk zeg!

Elisa2

Berichten: 36688
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VIDEO] Palomino Gelderlander Odin beoordeeld in het terrein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 08:02

En met de dressuurpaarden, zou voor alle dieren wel goed zijn.

Ik vind het ook een leuk dier om te zien, denk dat er fijne basispaarden mee te fokken zijn.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

tiwi1969

Berichten: 7591
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: [VIDEO] Palomino Gelderlander Odin beoordeeld in het terrein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 08:05

Wat een prachtig en fijn paard, maar zo jong al dit werk/zo ver in de opleiding daar heb ik heel veel moeite mee.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

fransje23

Berichten: 15302
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 08:56

Wat een mooi paard met een bijzonder sympathieke uitstraling!

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

lletam

Berichten: 548
Geregistreerd: 14-05-12

Re: [VIDEO] Palomino Gelderlander Odin beoordeeld in het terrein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 09:21

Wat een leuke, sympathieke hengst, al ga ik mee met tiwi.
Zo'n terrein rit zouden ze ook met de dressuur hengsten moeten doen

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:05

tiwi1969 schreef:
Wat een prachtig en fijn paard, maar zo jong al dit werk/zo ver in de opleiding daar heb ik heel veel moeite mee.

Ik vind dit minder zwaar dan de gewone keuringen. Dít Deed mijn jonge ook al na een paar weken onder het zadel. Fijn rechtuit draven en galopperen in een natuurlijke gang en wat lage hupsjes ..

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Suzanne F.

Berichten: 48953
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:06

tiwi1969 schreef:
Wat een prachtig en fijn paard, maar zo jong al dit werk/zo ver in de opleiding daar heb ik heel veel moeite mee.



Zo ver in de opleiding? Het dier loopt en heeft iemand op zijn rug. Er wordt werkelijk niks bijzonders gevraagd. Oh ja hij sprong 30 cm. Dat doen ze in de natuur ook toch?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2429
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VIDEO] Palomino Gelderlander Odin beoordeeld in het terrein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:45

Ik vind hem eigenlijk een stuk leuker dan zijn vader, ondanks dat er nog zo weinig van ‘m te zien is. Al mag Edmundo er ook zijn <<)

Maar ze vragen inderdaad niet echt veel… Ik zie het ook niet.

Earth

Berichten: 7735
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: [VIDEO] Palomino Gelderlander Odin beoordeeld in het terrein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:54

Ik vind dit ook een heel aansprekend dier, idd aansprekender dan zijn vader :P Dus ik ben heel benieuwd. Vind zijn galop nog wat meh, maar dat zal de jongigheid zijn gok ik.

Earth het reisbureau.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 12:35

tiwi1969 schreef:
Wat een prachtig en fijn paard, maar zo jong al dit werk/zo ver in de opleiding daar heb ik heel veel moeite mee.

Ze vragen hier echt helemaal niets van het paard. Gewoon een beetje braaf zijn meer niet. Ik zie nu dan wel in waarom het bij veel mensen mis gaat met de opleiding van een jong paard als dit al een probleem gevonden wordt.

fransje23

Berichten: 15302
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 12:39

Suzanne F. schreef:
tiwi1969 schreef:
Wat een prachtig en fijn paard, maar zo jong al dit werk/zo ver in de opleiding daar heb ik heel veel moeite mee.



Zo ver in de opleiding? Het dier loopt en heeft iemand op zijn rug. Er wordt werkelijk niks bijzonders gevraagd. Oh ja hij sprong 30 cm. Dat doen ze in de natuur ook toch?


Paard is echt net aan 3 jaar dus echt erg jong.
Ik vind de magische 1 januari namelijk compleet onzinnig.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

pillow
Berichten: 7727
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 13:41

Olympia96 schreef:
EllyC schreef:
Leuke hengst.
Ik zou hem zo niet herkennen als een Gelderse.


Huh? Op en top Gelders om te zien!

@redactie: we spreken in NL of het Gelders paard. En niet over de Gelderlander :+

Ja dat gelderlander heb ik direct gemeld, maar geen reactie helaas.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

lletam

Berichten: 548
Geregistreerd: 14-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 13:44

Hoe lang zal 'ie nu onder het zadel zijn dan? Ik heb ook niks op tegen om een 3 jarige te beleren, maar met zo een zijn ze dan toch al wel bijtijds begonnen?

Elisa2

Berichten: 36688
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VIDEO] Gelderse Palomino hengst Odin beoordeeld in het terrein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 14:30

De hengsten worden sowieso al gelongeerd als ze 2.5 jaar zijn, ik vind dat ook vroeg. Maar aan de andere kant, als je met longeren een goede basis legt en rem, stuur en gas installeert dan rij je er ook zo op weg. Wat hij laat zien ohz vind ik ook niet raar voor een 3.5 jarige..een goede ruiter heeft een verder ongecompliceerd paard ook veel sneller voor elkaar natuurlijk.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

fransje23

Berichten: 15302
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 15:11

Elisa2 schreef:
De hengsten worden sowieso al gelongeerd als ze 2.5 jaar zijn, ik vind dat ook vroeg. Maar aan de andere kant, als je met longeren een goede basis legt en rem, stuur en gas installeert dan rij je er ook zo op weg. Wat hij laat zien ohz vind ik ook niet raar voor een 3.5 jarige..een goede ruiter heeft een verder ongecompliceerd paard ook veel sneller voor elkaar natuurlijk.


Maar het is geen 3,5 jarige.. Het is feitelijk een paard van 3 jaar en een paar dagen.

In mijn ogen is dat te jong.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [VIDEO] Gelderse Palomino hengst Odin beoordeeld in het terrein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 15:17

Hij is echt leuk en ik zie ze veel liever dit werk doen, als getut in een 20x40 baan :o

Qua leeftijd ben ik het echt wel eens met fransje23, maar hoe ga je dat veranderen als particuliere buitenstaander, dat weet ik echt niet.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Suzanne F.

Berichten: 48953
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [VIDEO] Gelderse Palomino hengst Odin beoordeeld in het terrein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 16:13

Zo kunnen ze al rondlopen als ze een maandje onder het zadel zijn. Maar als je 3 jaar te vroeg vindt dan is dat ook nog te vroeg natuurlijk.
Ik vind er niks raars aan. Dier loopt ongedwongen en blij rond.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

DuoPenotti

Berichten: 28858
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 16:40

Van mij mag heel die hengstenkeuring een jaar opgeschoven worden.
En dan dit vragen van een 4 jarige.
is dit zwaar, nee, moeten ze hier lang voor onder het zadel zijn, nee.
Maar een jaartje later, van mij mag het.

Maar dit paard, wat een enorm fijn en vriendelijk dier om te zien.
Wil graag weten hoe hij eruit ziet als hij wat uitgezwaard is.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Anna79

Berichten: 3370
Geregistreerd: 30-11-15

Re: [VIDEO] Gelderse Palomino hengst Odin beoordeeld in het terrein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 16:45

Ik hoef er geen strikje om, wat een gaaf dier en heerlijk koel zo te zien!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AfricanLady, DWensink, lukka63, rosak, runnerfan en 25 bezoekers