Schurend zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Schurend zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-02 23:30

Pjelk heeft sinds een jaar een ander zadel. Wat sinds een paar weken wat problemen geeft. Hij heeft namelijk op de plaats van deachterkant van het zadel aan weerszijden van de ruggewervels twee plekken waar het haar iedere dag een beetje meer wegschuurt. het is nog niet warm/dik/pijnlijk of open maar aangezien het duidelijk schuurt kan dat natuurlijk nog komen. Ik denk zelf dat het zadel niet zo goed meer ligt. Het namelijk een die op heel brede paarden past terwijl Pjelk het laatste half jaar een stuk afgevallen is en waarschijnlijk schuift het zadel nu aan de achterkant te veel heel en weer.
Heeft iemand een idee wat ik hiermee moet? Zou hij een smaller zadel moeten hebben of zijn er nog lapmiddelen als onderleggers oid waarme ik het probleem kan verminderen?

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 23:32

jeempie sorry hoor maar je geeft het antwoord zelf al!! meteen iemand bijhalen en niet meer mee rijden!!

germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 08:42

Naar Kootstra ermee, die kan het wel oplossen (maar doet alleen merkzadels van A-merken, en is als je het zadel er niet gekocht hebt vrij duur)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 13:35

Niet mee blijven aanmodderen. Vraag een zadelmaker om advies, maar begin niet aan allerlei onderleggers en andere foefjes. Als het niet past, past het niet en moet je zorgen voor een ander wel passend zadel.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 14:23

Misschien is er nog wat van te maken door de singel anders te bevestigen ofzo, maar zelf zul je er echt niet uit komen. Na laten kijken dus door iemand die er verstand van heeft!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 14:34

Niet zelf stunten aan je zadel. Dat er schuurplekken ontstaan geeft aan dat het zadel niet goed ligt. Dat eerst oplossen voordat je weer op dat zadel gaat zitten.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-02 13:04

Ik heb er iemand naar laten kijken en die zei dat het probleem was dat het zadel te ver naar voren lag en het dus, omdat het zijn verband kwijt was, ging schuiven. De oplossing volgens haar was dus gewoon het zadel ver genoeg naar achteren leggen zodat het steviger ligt. Ik hoop dat dit de oplossing is. Maar aan de andere kant: als ik het zo probeer en het werkt niet, dan schuurt het zadel dus wel Pjelks rug openen bovendien schuift het zadel tijdens het rijden steeds weer een stukje naar voren..

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 13:37

Kijken of het werkt, an anders niet gaan modderen met het zadel, probeer het in te ruilen en een goed passend zadel op zijn rug te kopen!! Je bespaart jezelf zo een hoop ellende!