Vliegennetje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-01 11:57

Onze paarden hebben de afgelopen dagen onwijs last van traanogen. Misschien door het stof, misschien door de vliegen. Helpt een vliegennetje goed en kun je deze alleen bevestigen aan een halster of hoeven ze niet perse een halster te dragen om dit om te kunnen krijgen?


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 13:16

Bij divoza of horselover (ik weet niet meer welke) verkopen ze ook een kopstukje met keelriem en vliegennetje eraan. Dit kun je bij de paard omdoen zonder dat hij een halster omhoeft.

Is best handig!

Groetjes Mieke

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 13:22

Bij ons op stal staat een paard dat gauw traanogen heeft. Dus die heeft telkens vliegjes rond z'n ogen. Nu heeft hij op de wei zo'n mooie muts op. Ziet er niet uit, maar 't werkt wel.

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 14:06

Ik ben het met Mieke eens, best handig zo,n kapje, zijn oren blijven vrij. Je moet hem wel eerst in de stal omdoen om te wennen.
Mijn paard keek wel heel vreemd toen hij het voor het eerst ophad. Zo van, wat heb ik nu aan mijn ogen, zie ik niet meer goed of wat is dit. Toen hij eenmaal in de wei was, was het gras veel belangrijker. Eten!!!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-01 14:14

Hmmm ik denk niet dat mevrouw de Fjord snel onder de indruk is van zoiets als een vliegennetje. Schijnheilig

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 15:45

Zal wel heel lief staan bij Ijsco....... Lovers
Vigo heeft ook heel erg last van traanogen.....de rest niet Verward

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 15:55

ailin had ook erg last van traanoogjes beetje ontstoken zelfs. en er waren er meer op stal die dat hadden. toch heeft ailin een lang genoege voor pluk die net zo werkt als die vliege sliertjes.
heb toen bij de ruitersportzaak iets voor der ogen gehaald (eigenlijk deed had iemand anders dat op stal al dus niet van mezelf) en nadat heel moeilijk uit t tubetje gehaald te hebben en in der oogjes gesmeerd was t binnen 2 dagen over zal eens kijken hoe t heette.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 16:25

Ik denk dat jij Bright eye bedoelt Marjolein Pling , dat heb ik ook , al krijg je dat spul niet zo makkelijk uit de tubbe Verdrietig , je kan de ogen ook heel goed schoonmaken met gekookt water .....helpt ook goed.

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 16:37

Bij ons zijn er paarden met zo'n muts op.Het ziet er niet uit maar het werkt wel.


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-01 18:53

Owkeej...ben vandaag bij een winkel van Horselover geweest en heb Bright Eye gehaald (grappig want ik zie nu pas jullie berichtjes over dit spul maar had het zelf ook al eens zien staan) en een soort vliegennetje. Het is zo'n leren ding met lange leren slierten aan de frontriem. Verder loopt er van het midden van de frontriem een riempje naar het kopstuk en een keelriem zodat ik geen halster om hoef te doen in de wei.
Aha, zo eentje dus: Afbeelding
Ben daarna direct doorgefietst, heb eerst met water haar oogjes schoongemaakt, toen Bright Eye erop en toen het nieuwe vliegennetje om. Stond heel stoer Haha! Nu hopen dat het helpt! Lachen

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 20:05

Bright eye helpt bij de onze wel goed.... Lachen
Nu nog een foto maken he, van de stoere Ijsco met vliegnetje *LOL* *LOL*

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 20:49

Zo'n 'handig' vliegending van Horselover had ik ook gekocht. Volgende dag lag het al in stukjes in het land. Waarschijnlijk heeft Lamanda's speelmaatje het tussen zijn kiezen gehad Boos!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-01 22:40

Ik ben benieuwd OF ik het morgen uberhaupt nog terug kan vinden want IJsco is ook een Houdini wat dat betreft. Alles kan af en kapot zonder dat baasje het door heeft Scheve mond\

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 22:46

ik vind zo'n ding bij sommige paarden wel grappig staan.............

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 11:58

Ik heb voor mijn paarden bij de Paardendrogist een vliegenmasker gekocht. Deze gaat net als een halster over de oren en bedekt het hele 'oog'gebied vanaf de neus. Ze kunnen er prima door kijken en het helpt niet alleen voor vliegen maar ook tegen de felle zon.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 14:57

Helpt dat echt zo'n vliegenmasker?
Om eerlijk te zijn vind ik het erg veel op een gazen BH lijken.. Haha!
Maarreh, ik vind ze net duur zat (rond de 65 gulden) om ze ''zomaar'' te proberen.
Ik heb nu een katoenen vliegennet van 15 piek en dat gaat goed. Ik vind het alleen vervelend dat mijn paard dan ook het halster om moet in de wei.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-01 16:49

Zo'n masker heb je nu ook voor nog geen F 30,- bij Divoza.

Bij IJsco zat hij er nog om vandaag, oogjes traanden al minder Lachen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 16:56

Ik hoef mijn Jurga zo wie zo de wei al niet in te doen met mooi weer en vliegen Huilen ze word helemaal gek en gaat rondjes rennen... als het ff meezit, NOT dus, zit ze de volgende dag van top tot teen onder de bulten, erg zielig... Dat doe ik haar dus maar niet aan...En als we gaan mennen of ik maak een buitenrit, dan pak ik haar helemaal in in een vliegendeken en een vliegenhals die ook over haar oren gaat. Dat gaat wel goed...Het is effe een geklooi, maar als het werkt...je moet wat...Ilo.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 153 bezoekers