Veilige paardrijvakantie in het buitenland - alleenstaanden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Veilige paardrijvakantie in het buitenland - alleenstaanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-22 18:05

Hi Bokkers

Ik ben mij aan het oriënteren op een weekje paardrijvakantie. Gezien ik niemand weet die met me mee kan of wil, ga ik alleen (en ik wil ook mezelf wat uitdagen om meer over mezelf te weten te komen en alleen op pad te gaan).

En dat vind ik reuze spannend. Ik zag al toffe paardrijvakanties in Marokko e.d. ,maar ik weet niet hoe veilig dat is als vrouwelijke reisdummie van 25 jaar. Ik twijfel ook nog of ik een trektocht trek (ha..ha. leuke woordspeling) qua conditie en het niet slapen op iets luxere plekken, dus eventueel lange dagtochten zijn ook oké.

Ik hou wel van lekker weer, dus IJsland hoeft van mij niet. Verder dus iets waar je als vrouw veilig kunt zijn alleen. En ik gok dat een vaste basis meer iets voor mij is dan een trektocht.
Zelf ben ik gek op barokke paarden, dus iets in spanje of portugal zou te gek zijn, maar ook de ongerepte natuur van polen en hongarije trekt mij aan. (overigens in Polen al een paardrijvakantie gehad ooit met mijn ouders, maar dan ga je samen ook nog op pad met elkaar en dat heb ik nu natuurlijk niet).

Dus nog meer twijfel. Een adres waarin ik veel naar buiten ga, maar ook wat aan mijn paardrijkunsten doe lijkt me tof, maar anderzijds gewoon hoofd leegmaken en van de natuur genieten ook wel :+
Overigens schaar ik mijzelf onder de gevorderde ruiter en wil ik graag meer dan enkel stapritjes (die kan ik zelf wel thuis maken). Ik wil gewoon graag voor de unieke ervaring gaan. Iets wat ik met mijn eigen pony hier in NL niet zo snel beleef.

Iemand leuke adressen?
Budget is overigens ongeveer 1000,00 liefst incl. vliegreis. Voor 5 tot 8 dagen (is dit realistisch?)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 18:42

Rocking Z ranch in Wolfcreek, Montana is geweldig! Een echte duderanch, zowel Amerikaanse als Europese gasten. Veel leuke nevenactiviteiten als veedrijven, lasso, pistool, rodeobezoek. Verder kun je dagelijks meerdere ritten doen of eentje, afhankelijk van je eigen energie.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Veilige paardrijvakantie in het buitenland - alleenstaanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 18:43

Oh ik had over je budget heen gelezen. Dat wordt 'm niet dus.

Hingarden

Berichten: 245
Geregistreerd: 04-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 18:45

Je wil het liefst naar een warm land, maar ik ga toch reageren, wij zitten in Noorwegen.

Mijn man is een Noor en ik ben Nederlandse, dus voor een reisdummie altijd fijn dat je gewoon Nederlands kan spreken :D
Er is heel veel mogelijk bij ons, dat kan gewoon een les zijn (dressuur, grondwerk, mennen, springen, etc.) of een buitenrit en we doen ook trektochten van 3-dagen. Of van alles wat als je langere tijd wilt blijven.
Wij zijn een kleinschalige stal en hebben dus kleine groepjes.
Als je voor de 3-daagse trektocht boekt, dan ben je de dag ervoor en erna al welkom bij ons zonder extra kosten. Op deze dagen kan je dus andere dingen ondernemen als je dat zou willen.
En Noorwegen is echt heel erg mooi! Zelfs als het weer een keertje minder mooi is.:j

Voor meer informatie kijk even in mijn onderschrift. Of volg mijn verhaal via [PP] Noorwegen op zijn mooist.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 18:49

Ik heb een aantal vakanties met Trailfinders gedaan, tegenwoordig heten ze geloof ik Horse holidays. Je hebt heel veel keus voor elk budget. Je gaat dan wel in een groep, maar je kan meestal ook een kamer voor 1 persoon krijgen. Ik deed altijd op indeling, dan sliep ik met een "vreemde" (meestal een Duitse, in veel landen denkt men dat Duitsers en Nederlanders dezelfde taal spreken. :+ ) En heb daar nog mail contact mee met sommige. Veilig is het in mijn ogen zeker.

Of wil je echt in je uppie een trektocht maken? Dan begrijp ik je misschien verkeerd.

Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 18:52


elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 18:52

Via trailfinders heb ik ook een keer een verblijf geboekt op een soort ranch met Andalusiers in de buurt van Malaga. Dat was wel vrij goedkoop, al heb je wel een huurauto nodig om er te geraken. Er waren 1 persoonskamers en een zwembad.

gaucho

Berichten: 9517
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 18:54

Even helemaal anders dan wat je waarschijnlijk zelf bedacht had: Kirgizië. Lukt met jouw budget en echt uniek.

Verder zijn ruiterreizen binnen Europa voor alleenstaanden echt heel leuk en prima te doen.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 19:00

Maaike_Indy schreef:
https://equus-silvania.com/horse-riding/transylvania-trail-rides/

Staat op mijn lijstje om daar nog eens te gaan rijden. Roemenie en zeker Transylvanie is echt prachtig, 's zomers wel goed warm. Vaak hebben we hier heerlijke Indian Summers, dus wellicht is het najaar ook een optie.
Hier zat ik ook aan te denken, ik ben hier een paar jaar terug gids geweest. Het zijn wel echt 'zware' dagen, als in veel kilometers door toch best wel ruig gebied en een bepaald type paard. Tijdens meerdaagse tochten verblijf je vaak echt wel luxe (zeker de gasten, gidsen soms iets minder, lol). De eigenaren bezitten diverse woningen op de route, met elk hun eigen beheerders. Ook maken ze gebruik van de keukens van die mensen, of beter, de eigenaren van de keukens presenteren de meest verrukkelijke maaltijden. Overdags rijdt er een 4x4 jeep achter de groep aan, dus elke middag een uitgebreide en verse lunch. Alles staat er dan al klaar voor de gasten en paarden. Ook het verblijf bij de eifgenaren zelf is zeer prettig, vrijwel alles onbewerkt en van eigen land/lokaal. Vanaf daar kun je ook dagelijks op tocht gaan, of bijv. een nacht in de heuvels verblijven en de volgende dag weer terug. Er is best veel mogelijk daar :)

Ik vind het er fantastisch, maar het moet je wel liggen, soms zit je 6/7 uur per dag in het zadel.

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 19:00


LieZ_Horses
Berichten: 2205
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 19:08

Denk dat het niet helemaal aan je eisen voldoet maar misschien wel een leuke rit om mee te beginnen.

Een stalgenoot van mij gaat in april 3 dagen rijden in de Ardennen. Deze rit gaat zij doen:
https://www.horseholiday.com/belgie/wes ... -ardennen/

Ik kan je helaas vanuit haar ervaring nog niet vertellen hoe het is bevallen. :Y)

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Veilige paardrijvakantie in het buitenland - alleenstaanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 19:17

Pradis zit in Frankrijk geweldige mensen toffe paarden mooie ritten,
Passen net binnen je budget.

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 19:57

Ik heb 2,5 maand (stage) en 2 weken (vakantie) Hongarije bij the little horse valley gezeten. Voelde als thuiskomen, helemaal toen met vakantie. Ooit.. :D

Zeppelina

Berichten: 18
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 20:08

Ik kan Oosting Horse Riding in Frankrijk aanbevelen.
https://www.oosting-horseriding.com/nl-NL/Home.aspx
Tien jaar geleden ben ik daar in mijn eentje naartoe gegaan en heb een geweldige week gehad: prachtige buitenritten, lekker eten en betrouwbare paarden. Het zijn Nederlandse mensen, dat vind ik zelf wel erg fijn. Als je aangeeft dat je alleen komt, kunnen ze kijken welke week geschikt is qua overige gasten, zodat je makkelijk aansluiting kunt vinden. Ik had een supergezellige groep.
Ze zitten sinds vorig jaar op een nieuwe locatie, dus daar kan ik nog niks over zeggen, maar zodra ik de kans heb, ga ik er zeker weten naartoe.

Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 20:16


Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Veilige paardrijvakantie in het buitenland - alleenstaanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 20:42

Janouk heeft een kastelentocht in Andalusië gemaakt. Daarover staat een topic hier op Bokt. Misschien is dat wat?

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Veilige paardrijvakantie in het buitenland - alleenstaanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 20:54

Laatst een prachtig topic gezien van een reis/richt door Jordanië. Is hier nog wel terug te vinden met wat zoekwoorden. Wel boven je budget, zeker incl vliegen, maar de paarden worden (volgens ts) super verzorgd en daar is ook wat voor te zeggen natuurlijk.

HopeDreamer

Berichten: 965
Geregistreerd: 17-03-15

Re: Veilige paardrijvakantie in het buitenland - alleenstaanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 21:41

El Rancho Criollo in noord Frankrijk is ook erg leuk! Een aanrader!

Kiwiaa

Berichten: 966
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: Veilige paardrijvakantie in het buitenland - alleenstaanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 22:48

Ik ben een aantal keer met vakantie te paard geweest, oa een trektocht in de Spaanse Pyreneeën, prachtig was dat <3 onlangs ook een dressuurstage in Portugal, ook top! Beide alleen gedaan als jonge vrouw (de trektocht was ik 18). Zeker goed te doen hoor. Budget ligt wel ietsje hoger. Ik denk dat als je bij hen een reis kiest je sowieso wel goed zit. +:)+

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Veilige paardrijvakantie in het buitenland - alleenstaanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 23:14

Wat een leuke adressen komen er langs. Wauw zo'n trektocht in Roemenië....ik raak geïnspireerd, dus dank voor dit topic TS!

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 23:21

Een paar jaar geleden heb ik hier een trektocht gemaakt in Hongarije: https://www.horseholiday.com/hongarije/ ... ektochten/

Dit was echt een aanrader! Je maakt echt actieve ritten voor gevorderde ruiters. Je slaapt hier overigens op luxe plekken, je rijdt van plek naar plek. Soms zelfs op een kasteel.

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 23:22

Italië is ook geweldig. Prachtige locatie.
De 1e x daar was voor mij ook mijn 1e reis alleen. Voelde me daar zo thuis en geen enkel moment onveilig gevoeld. Fantastische mensen en familie. https://Www.lasomma.com

xMaritt

Berichten: 471
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 23:56

HopeDreamer schreef:
El Rancho Criollo in noord Frankrijk is ook erg leuk! Een aanrader!


+1!

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 23:57

Kidde schreef:
Een paar jaar geleden heb ik hier een trektocht gemaakt in Hongarije: https://www.horseholiday.com/hongarije/ ... ektochten/

Dit was echt een aanrader! Je maakt echt actieve ritten voor gevorderde ruiters. Je slaapt hier overigens op luxe plekken, je rijdt van plek naar plek. Soms zelfs op een kasteel.



Dan is het verandert. Ik heb deze tocht namelijk ook gemaakt en het was de slechtste trektocht die ik ooit gemaakt heb! Maja was toen de eigenaresse van de paarden. En de organisatie achter de trektocht. Weet niet of zij het nog steeds doet? Ik sliep in boerderijen en 1x in een hotel. Het welzijn van de paarden was bedroevend en zelf durfde ze niet om water voor de paarden te vragen, waardoor ik en twee andere gasten dat maar regelden omdat we het te gek voor woorden vonden dat een paard in 35+ graden zwaar arbeid moest verrichten ( rit van 4u met flink tempo) zonder water terwijl wij een luxe lunch kregen.

Er zou een traditionele paardenshow zijn. Daar hadden we immers extra voor betaald ( dat was toen apart betalen.) Masr die show bleek helemaal niet in die week te zijn. Natuurlijk geen geld terug.

In een van de boerderijen waar we een paar nachten verbleven had ik geen handdoek om mij af te drogen na het douchen. Het personeel sprak alleen Hongaars en zij als reisleiding durfde het niet te vragen aan het personeel.

Ook werden we nogal aan onze lot overgelaten na de ritten. Normaal kan je naar iemand toe of heb je op zijn minst een telefoonnummer, zij was na het rijden naar huis en we zagen haar de volgende ochtend na het ontbijt wel weer.

Dus nee, deze trektocht van Trailfinders zal ik aan niemand aanraden. Tenzij het dus nu veranderd is, het is voor mij al tien jaar geleden. En bovendien ligt het ver boven budget van TS.

Ik reed trouwens op Artemis. Was hij er nog toen jij reed?

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 00:22

Elin_ schreef:
Iemand leuke adressen?
Budget is overigens ongeveer 1000,00 liefst incl. vliegreis. Voor 5 tot 8 dagen (is dit realistisch?)

Eerlijk?
Nee. Niet als je eisen stelt aan goede paarden, organisatie en fatsoenlijke omgevingen.

Deze club zit qua prijs een beetje aan de bovenkant van de markt, maar daar hoort een dito stukje organisatie bij: http://www.cumbrianheavyhorses.com/

Maar waar je ook heen gaat, let goed op de prijs en wat daar vooral NIET bij zit! Als de voorwaarden een beetje onhandig zijn, kan je vakantie zomaar twee keer zo duur worden!
Let er dus op dat je totale plaatjes vergelijkt. Aandachtspunten zijn:
- Tijdstip; als het je past buiten de seizoenen te reizen, scheelt dat veel geld.
- Vliegtickets; wie boekt wat en bij welke maatschappij voor welke prijs.
- Transferkosten van en naar vliegveld/trein- of busstation.
- Eten en drinken, met name avondeten.
- Extra's zoals excursies, huur van materiaal (verplicht?)
- Vraag goed door wat verstaan wordt onder de opgegeven niveau's. Beide kanten overschatten zowel als onderschatten mensen en situaties.


En tot slot, heel eerlijk? De leuke trips met paarden zijn voor mij de simpele trips met m'n eigen paarden.
Ik had nooit gedacht dat simpelweg het Wilhelminakanaal afrijden zo'n gevarieerde trip zou worden.