Barley naar de hoefsmid!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-01 13:36

Woensdag was het zover. barley moest naar de hoefsmid. Ik had al de hele week geoefend met voetjes oppakken en dat ging al supergoed. maar met de keuring ging ze nog voor omhoog. Eerst rechtsvoor. dat ging heel erg goed. Daarna het achterbeen. Eigenlijk ging het ook hel goed. zeging wat hangen en probeerde wat los te rukken maar niet echt spectaculair(gelukkig) daarna links voor en toen linksachter. Toen raakte ze een beetje in paniek. maar de hoefsmid wachtte geduldig. gaf haar een klopje en ging later weer door. En toen deed ze het ook erg braaf. Wat is het toch ook een schatje. Ik ben zo enorm trots op haar..
En natuurlijk hebben we ook daar foto's van!
Afbeelding wat staat ze rustig he?
Afbeeldingdie man met baard is mijn vader
Afbeelding beetje eng toch wel
Afbeelding
Peter Sauve de hoefsmid!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


gillian

Berichten: 4397
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-01 13:40

wat fijn dat ze zo braaf was.
leuk dat je er foto's van hebt!
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-01 01:50

Ja ik was super trots op haar en had niet verwacht dat ze zo braaf zou zijn.

Mijn ouders maken overal foto's van. Soms denk ik wel eens*zucht* maar als ik ze dan krijg ben ik er superblij mee.

Wat ben ik toch ook een muts he?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 02:35

*No Comment*

Knipoog

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 14:43

Wees blij dat je ouders het zo leuk vinden. Mijn moeder komt af en toe kijken (vind het een mooi paar dmaar ze is een beetje bang) vaak met wedstrijden en dan gaat het altijd mis.

Mijn vader die komt nooit kijken is er ook nog nooit geweest ook niet bij mijn vorige paard. Hij hoeft nu ook niet meer te komen voor mij. Ik heb leys nu 2,5 jaar en mijn vorige schimmel had ik ongeveer 3 jaar. Ik baal er best van hij klaagt alleen maar dat het teveel geld kost. HIJ BETAALD ER HELEMAAL NIET AAN??

Mijn schoonouders wonen ver weg maar als ze hier zijn komen ze altijd kijken we erg leuk. Laatste keer was ik 7de van de 90 starters met B springen. Ze waren er trots op me wel erg lief. Zijn toffe schoonouders.

Dus wees blij met zulke meelevende ouders.

Gr Pris

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 18:04

Wat heb ik een geluk dan ...
Sanderijn zei het al dat ik zo'n geluk had maar het gekke is dat het voor mij bijna 'normaal' is geworden.
Mijn vader gaat elke maandag vroeg weg van zijn werk zodat hij mij met de trailer naar de binnenhal kan brengen dat is 15 min stappen en ik wil er best onder het zadel heen maar de ene keer vind het het te koud dan te nat etc. dus hij brengt me liever harstikke tof want met de trailer is maar 5 min.
Vroeger bracht hij me naar alle wedstrijden maar toen mike z'n e haalde was hij 'blij' want nou hoefde ie niet meer vroeg op. Jaja want sinds mike mij naar wedstrijden brengt (ook heel tof en bijna elke 2 weken) maakt het 'm niet uit waar of hoe laat ik start want hij en mijn moeder gaan altijd mee en willen ook het losrijden zien dus als ik 's morgens vroeg moet staan ze alsnog vroeg op!
Ik heb 'zomaar' een trailer gehad en toen ik mijn zusje had verteld dat ik baalde dat lot verkocht zou worden toen ik 'm zou inrijden had zij dat stiekem doorverteld. *grijnz* m'n vader heeft de fokker gebeld heb je een paard Lodewijk ja? dan koop ik 'm nu haha Toen belde ie mij euh ik heb een pard gekocht Lodewijk en ik ga zo naar 'm kijken hij had 'm alleen als veulentje gezien.
Tja en zo kan ik nog een hele lijst verder gaan maar als je vader al met mokzalfjes aan komt zetten en je niet mee hoeft om voer te halen omdat ie weet welk merk en welke soort muslie je voert.. zegt genoeg toch???
dit is trouwens mijn pappie op een keuring hij heeft en Floor vast en is in innige omarming met Lodewijkje...

[img]../upload/20/WimFloorVeulen.gif[/img]

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 18:40

Ik heb ook z'on fijne vader!! Mijn moeder heeft het altijd eng gevonden, maar als ik wedstrijdjes of iets dergelijks had, kwam ze altijd kijken, soms wel met haar ogen dicht!

Ik heb van mijn vader heel veel geleerd en hij kan ook supergoed rijden! Niet dressuurmatig hoor, maar tijdens een buitenrit, rijd ie me er bijna uit!
Hij ging altijd met me mee, naast Berber op de fiets. Eerst lopend aan een touw, dan fietsend aan een touw en later los ernaast, ter controle. Hij ging lopend met mij mee naar de manege, das toch z'on 7 kilometer!!

En nog steeds wil ie alles doen, regelt dingen voor me als het nodig is en past heeeeel goed op Is en Berberli.

(enne, daar is ie zelf heel trots op, hij kan op sokken op een paard van 1.63 springen!! Zonder zadel!)

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 19:52

Mijn mams is ook ontzettend lief. Na dat ik een jaar reed is ze zelf ook gaan rijden. en sinds die tijd doen we ontzettend veel samen. als er eens een dag wat op de manege is dan gaan we altijd samen. en ik mag haar altijd helpen. ze kijkt elke les die ik rijdt. en ik ook de hare. Ze riep ook altijd dat we aan veel dingen mee mochten doen, want het was goedkope dan een eigen paard. Nu heb ik dus ailin en ze zegt dat t mijn paardje is en dat ik alles maar uit moet zoeken. Ze wil me daar altijd heen brengen. Ze is echt een schat.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 19:58

Men Heike wees blij.. Mijn vader vind het allemaal schitterend (Laudine, ga je mee naar het bos?) en mijn moeder zegt dan: Neem je wel de mobiel mee, want stel dat er wat gebeurt. En waaar gaat mams heen? naar haar mams, dus wie gaan we bellen als we in weet ik het waar bij weet ik het welke boom verongelukken? Juist, niet mijn mams, en de politie... Mmm, dat wordt te moeilijk... Toch wel gezellig hoor, samen met paps over het viaduct (gister, en vollie deed het GEWELDIG)...

Laui (ik zanik echt weer over niks... ha ah)

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-01 20:03

cool dat het goed ging. Tja mijn paps vind het heel erg leuk. Is echt helemaal weg van barley en is totaal niet bang. dat hoeft ook niet want ze is echt heel lief. maar gisteren was het allemaal erg spannend en wilde ze een paar keer gana steigeren. Ze hupste wat omhoog (uit vrolijkheid) en toen ging mijn vader erg dicht bij haar staan. ik zei"let nou op" zegt ie" barley doet niets!" nee gewedlig. hij wandeld ermee. zet ze op stal en heeft pas zelfs los gelongeerd(N.H.) mijn moeder rijd zelf ook paard gewoon in de manege. ze reed af en toe op Julius maar op het laatst durfde ze dat niet goed meer omdat ie steeds zo achterlijk deed.

Maar goed. ze zijn er bij iedere wedstrijd en nu bij Barley hele vaak om te wandelen etc etc

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 20:18

tof man, dat jullie ouders zo zijn.
toen ik nog bij koopman reed (en mijn moerder dus helemaal geen verstand er van had) kreeg ik alleen maar commentaar: je zit scheef, ga eens rechtop zitten enz. terwijl mun instructrice (thea) niks ervan zei. mijn moeder heeft later ook wel een paar jaar gereden door mun tante en oom. maar nog steeds heeft ze commentaar en weet ze het allemaal zo goed (NOT). ik reed een dressuur paard ben daar weggegaan en later cros gaan rijden weer commentaar. toen ik quinto kocht had ik beter niks kunnen zeggen want ik heb op mijn flikker gehad. kon er toch niet voor zorgen zei ze. nu gaan ze eigenlijk nooit mee. heel af en toe, ja ze waren er op de hengstenshow (joepie Misselijk ). ook zit ze weer de hele tijd te zeiken dat ik weer dat dressuurpaard moet gaan rijden en crosby opgeven.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 20:25

ja das niet fijn van die ouders die eigenlijk niets goedkeuren. zou thea leuk gevonden hebben dat je moeder dat tegen je zei. (is erg snel geirriteerd als mensen naast de bak zich met de les bemoeien). Ik ben ook ontzettend blij met mijn moeder. en ik zou niet weten wat ik zonder haar zou moeten. Heb momenteel nog maar weinig contact met mijn vader, en zij is er altijd voor mij geweest. Ze heeft het een tijd heel moeilijk gehad. En ik ben nu best wel trots op der dta e uit een enorm diepe put is geklommen en nog altijd zo lief en vrolijk is.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 20:31

dat valt mij ook op, als mijn moeder iets heeft denk ik altidj van: ho, die heeft NOOIT wat. 't Is een soort rots in de branding. Dus soms doe ik wel iets banketstaaf oid, voel ik me wel poedersuiker, maar ja... Naja, ik denk ook dat het daarom beter is dat ik uit huis ga, heb ik al dat gehannes niet meer, en dan wordt al het contact leuker denk ik. Nu ergeren we elkaar gewoon soms echt vreselijk...

Ik ga lezen... Verdrietig

Laui

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 20:37

hoi marjo, nee thea vond dat toen ook niet echt leuk. dat heeft ze ook tegen haar gezegd. ik reed toen op kimbel, weet niet of je die nog hebt gekend. tja, mijn vriend en ik zijn op zoek naar een flatje ofzo, dus hopelijk hebben die snel en kan ik het huis uit. en dan hopen dat het contact beter wordt. heb nu om de haverklap ruzie en dat werkt ook door op de relatie tussen mijn vriend en mij. maar ja over een paar jaar is quinto 3 en mag ze ermee met de wagen rijden.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 20:40

ps marjo, kan je me vertellen welke paarden/pony's er allemaal bij thea staan, kan ik zien welke ik nog ken. in ieder geval jody, james, hianca, jane, christa, nieke.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 20:52

eh wil je ze allemaal weten?? is goed hoor maar wordt dan wle laaaaang stukje. Raffle(haf) Joris(fjord) Gloria(kwpn) Hianca(kwpn) Sam(fj)Lex(fj)Irmkard(fj, is nu gewoon manege paardje) Cumanda(kwpn) Annetje(eh???130 en errug lief en oud, roodschimmel) Tommie(zoon van annetje)Fallax(New forest) hiawatha(welshXshet, dacht ik, bont) Scott(tinker) (Thea's paardje en afentoe een manege ruiter)Mella (tin) Piebald(tin) pinokkio(zoon van hiawatha met eenwelsh volgens mij) Pinkeltje (shet) Flash(haf) Harry(??grijs) Paljas(mijn springtinkertje) Boy (tin) Benno(New forest achtig, maar weet t niet zeker) Calipso(valk) bambino(ezeltje) berwin(schimmel) Tobias Angel en Jermy(3 tinkers op rij) Nieke en Christa (fj) tjimke (fjXfries0 Whindy(haf) Kachita(fj) Tosca(????) Jane (fj) Joy(???) Hielke(appaloosaX fries) Amor (fj) James en Jody(fj saampjes in een stalletje) Iwan (fj) en Shaila(haf) dit waren ze dacht ik. sjeetje best wel aardig lijstje.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 22:08

Renate> jij hebt inderdaad vaak pech! over Akerna enzo had ze toen ook commentaar? ach je laat gewoon zien met cros dat een tinker ook in de dressuur mee kan komen ;p

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 22:32

Mijn moeder komt bijna elke week kijken bij de springles, mijn vader weet amper hoe Muzefee eruit ziet. Hij komt nooit kijken en het interesseert hem ook niets. Mijn moeder vindt het wel leuk, maar ook erg eng. Ze wil verder zelf ook niks met paarden, maar ze komt wel naar mijn springles kijken!

Ach, ik ben er al wel aan gewend...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 23:36

Mijn ouders steunen me heel erg in mijn paardenhobby, ze weten hoe belangrijk het voor me is. Mijn vader betaalt zelfs 1 paard voor me.
Mijn moeder heeft vroeger ook een paard gehad en daar een paar keer een veulen mee gefokt (zal eens foto's opzoeken), dus zij weet wel wat het allemaal inhoudt. Ze heeft ook nog wel op mijn eerste pony gereden en me wat les gegeven.
Ze komen vaak bij wedstrijden kijken enzo, maar ik woon nu redelijk ver bij ze vandaan. Ik wil weer vlakbij ze gaan wonen, dan kunnen ze misschien wat vaker komen kijken. Mijn moeder hielp vroeger ook wel op de vereniging waar ik reed.

Mijn ouders hebben me alleen nooit kunnen helpen met vervoer naar wedstrijden enzo. Mijn vader durfde ook niet met een trailer te rijden, dus voor vervoer moest ik altijd zelf zorgen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 08:38

marjo zullen we boy maar een haffie noemen?? lijkt me een beter idee dan een tinker... *grinnik*

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 14:46

he marjo,
ik ken van dat lijstje : Joris, Hianca (zo'n gaaf peerd), irmkard (thea heeft steeds weer een andere lieveling), annetje (gut is ie er nog?) tommie (droppie, ben ik mee naar busloo geweest toen ie 4 was) hiawatha, pinkeltje (eigenwijze donder) harry (dat is zo'n te gek gaaf paardje om te rijden), calipso (ook erg leuk) bambino (jesus daar heb ik met het 15 jarig bestaan nog mee gelopen) berwin (stond altijd met bambino samen en daarnaast annetje en tommie bij de eerste[oude] binnenbak)nieke en christa (nieke op de dag van de geboorte nog gezien) whindy (en dan had je ook nog wendy [daar is shaila geloof ik van of van whindy?])kachita, tosca, amor, james, jody (ben ik nog heel hard van af gevallen en mocht ik er een tijd niet meer op rijden), iwan, shaila (als veulentje alleen) groetjes renate

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 14:51

ach ja kim, je kent 'r toch. als het allemaal goed gaat breng ik dit jaar ook een van onze tinkermerries uit (die vosbonte) op de apeldoornse dus. mijn moeder is gewoon een zeikerd. maar ja. ouders heb je niet voor het kiezen. Lachen

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 15:25

sjeetje degene die jij op noemt zijn er inderdaad al lang. wendy is al een tijd geleden (jaar of 5) verkocht en shaila is inderdaad dochtertje van whindy. sorry maaik maar ik maak nu eenmaal graag tinkertjes erbij. Bedacht me gisteravond(maar toen viel de verbinding weg) dat Misja skippy en dinky ook allemaal nog leven ze staan nu lekker van hun oude dag te genieten in loenen.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 15:31

skip en dink, zijn ook lief en misja is zo'n lekker knuffeltje. staan zeker bij peter en danielle?? heeft danielle ginger nog, een lekkere dikke haf?? ik heb volgens mij nog wel ergens een fotootje van harry, zal es kijken wat ik kan vinden, zowieso van christa en nieke (als veulentje)

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 15:36

ja daniella heeft Ginger nog steeds. hij is alleen een keer geopereerd aan zn achterbenen en daardoor niet meer geschikt om me te rijden (afentoe bosritje als hij er ook zin in heeft kan nog wel). met Misja gaat t echt super ze is nu ergens halverwege de 30 en nog steeds een van de fitste daar. Dinky heeft wat last van zn beentjes maar is dikke maatjes met Mowgli en niemand laat ze bij m in de buurt (ailin rent hard weg voor der) en skippy was altijd al heel dun en hij heeft gee kiezen meer dus erg veel krijgt hij niet binnen. Maar van de zomer ging t wat minder en wilde ze bijna in laten slapen maar hij is nu toch weer erg gezond. laatst galopeerde hij zelf rustig de wie in. dus met hun gaat t toch wel heel lekker op hun oude dag

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Appelien, Pommier, vilheide en 45 bezoekers