Jurga, ik en het ultieme ruitergevoel....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-01 18:06

Wat was het vandaag heerlijk in het bos zeg... Ik heb op Jurga een buitenrit gemaakt van twee uur en drie kwartier! Ik kan me dan niets fijners voorstellen dan ik en mijn paardje... Alle mensen zouden HET ultieme ruitergevoel eens moeten meemaken! Wat is er nou mooier dan lekker in de schaduw over de ruiterpaden stappen en draven met af en toe eens een keiharde galop haha. Knipoog
Of als je tijdens het rijden opeens 600 kg paard onder je voelt, helemaal op jou gericht en die alles voor je wil doen... Je opeens bewust worden van een bonk spieren onder je... ZOOOO ontzettend gaaf, er zijn geen woorden voor! Ja, wij BOKKERS kennen het gevoel... En wij kunnen het delen op BOKT!!! Joepie! Bokt werkt megaverslafend... We bokken en MEETEN lekker door, niet dan? Wij paardengekken snappen elkaar Knipoog !!! Greetzzzzz van Ilo.
ps. Wat vinden jullie het ultieme ruitergevoel??? Ben effe benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 18:41

Ik had afgelopen week zo'n ultiem ruitergevoel-moment. Ik had les met Nescio, en alles klopte gewoon. Dan begint ie net dat beetje extra te bewegen, is superscherp aan de hulpen en ik was zelf ook ontzettend lekker aan het werk. Als je hem dan voelt groeien in de overgangen enzo... op een wolkje!

Vandaag had ik trouwens ook een leuk moment, hij was zo vreselijk braaf de laatste weken dat ik hem maar eens mee de straat op heb genomen. Alles was spannend natuurlijk, maar waar hij vorig jaar nog om het minste of geringste omdraaide en explodeerde, fokte hij zich nu wel wat op maar bleef steeds op me letten. Op een gegeven moment moesten we een hele scary trekker passeren, dat ging zonder idioot veel problemen, en toen ik hem daarna een keer over z'n manenkam streek kreeg ie echt even zo'n rillertje door z'n hele lijf, en gingen die oortjes erop. Wat was ik trots op mijn vliegtuig... en hij ook op zichzelf! Party!!
Daarna moest ik de merrie nog, en die was ongelooflijk merrie-achtig aan het mieten:( dus dat was ff iets minder Misselijk

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 19:02

HIhi, dat ultieme gevoel dat jij daar beschrijft. Dat heb ik eigelijk altijd.
Heerlijk gewoon, lekker buiten rondhossen met je paardje. Genieten van alles om je heen, de natuur, het weer, mijn hondje en mijn paardje.
Of gewoon lekker luieren in de wei, op een afstandje je paardje zien grazen....
Fijn he, het is soms niet te beschrijven en de niet-paardemensen kijken je eens verbazend aan. Wat doet dat meisje daar toch altijd in de wei, heeft ze niets beters te doen?

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 20:57

jaaaah ik had het zonet nog in de les.
Hij was aan het ouwehoeren en doet wat ie de laatste tijd steeds doet het voelt of ie uitelkaar wil vallen maar hoeveel ik ook drijf ik krijg 'm niet bij elkaar en hij valt ook niet echt uit elkaar(vaag he?)
nu moest ik van voren m'n hand dicht en op de plek endaar tegen aan rijden pffff wat was dat moeilijk met zoveel druk rijden hou ik niet van en ben ik niet gewend maar volgens mijn instructeur was ik die 9 weken mkz net even te lief geweest en dat klopte ineens na 5 rondjes liet ie los en begon ie te swingen joh! ooooh voelde zo geweldig aan is lang geleden dat ie zo ging zeg!

en 3 weken geleden na mijn les stapte ik buitenuit tussen de weilanden lekker in het zonnetje die bijna onderging waardoor onze schaduw heel lang werd en de akkers rood kleurde...
ik stapte aan een lang teugeltje los en er was helemaal niemand in de buurt er liepen wat koeien buiten net na de MKZ voor het eerst en het was zo doorstil af en toe een buizerd die riep nou echt geweldig de wereld kan dan voor mij vergaan ik merk niets want ik was toen al alleen op de wereld met mijn allerbeste vriendje.....

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 21:57

nou Jrga, als jij je beessie af staat dan wil ik best wel eens het ultime ruitergevoel meemaken *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

greetz debbie

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 22:26

Het heerlijkste vindt ik om helemaal alleen met een paard weg te gaan. Vorig jaar op de dag dat we mijn hond in lieten slapen, ben ik op mijn toenmalig verzorgpaard het bos in gegaan. Puur voor ontspanning en de rust. Heerlijk in je eentje!!!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 13:44

Wat een heerlijk gevoel is dat... Ik was laatst heel erg hard aan het galloperen in mijn een eentje in de zon. Wat was dat gaaf... Ik reed zo'n 10 meter van een weg af waar veel auto's rijden. Ik zat er met zo'n big smile op, dat die automobilisten waarschijnlijk dachten dat ik niet helemaal spoorde... Zometeen weer lekker in mijn eentje naar buiten. Ik heb er erg veel zin in. Wil weer het ultieme ruitergevoel meemaken... Lachen

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 15:16

dat gevoel lijkt me ook heerlijk... kan het alleen nog niet met jullie delen...
IK ben nog paardloos...

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 15:16

dat gevoel lijkt me ook heerlijk... kan het alleen nog niet met jullie delen...
IK ben nog paardloos...

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 15:35

z
Laatst bijgewerkt door janna op 20-02-22 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 22:40

Zowel het bosgevoel als het dressuurgevoel zoals ik het maar even zal omschirjven komen me erg bekend voor.

De laatste keer dat ik in het bos was was met Ivo (fjordje), heel veel gegaloppeerd en ook best hard, en ik had ondanks dat hij best vaak wegspringt (omgevallen bomen zijn eng joh!) dat controlegevoel. Als ik met m'n eigen Migaatje in het bos ben heb ik dat nie Lachen als die eenmaal weg is, kun je het vergeten.....

Dat dressuurgevoel heb ik regelmatig in de les. Dan zijn ze volgens mij dus durchlässig. Dan voel ik dat achterbeen in de schouderbinnenwaarts, voel ik dat ze swingt en dat ze abso op mij gericht is, blijft ze mooi rond.....zucht!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-01 08:56

JAAAHHHHH, inderdaad: mensen denken weleens dat wij paardenmensen niet sporen...Ik zit ook heel vaak gewoon in de wei naar de paarden te kijken of ik ga op het hek zitten... Wat is er nou meer genieten dan jij en je paardje en je helemaal zo vrij als een vogeltje voelen??? Net wat Nimber zegt: de wereld kan dan vergaan haha... Aan een los teugeltje in het bos, volledige ontspanning, supercontact met het paard. Het supergevoel tijdens het rijden is bij mij heel zelden, maar als het gebeurd, zie je mij stralen... In het bos heb ik wel altijd het wie-doet-mij-wat gevoel. Greetzzz Ilo.