engels bereden pony omscholen tot western????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

engels bereden pony omscholen tot western????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-02 00:30

Ik heb dus een pony, 1.30m, hij is tot nu toe (hij is nu ongeveer 5) enkel engels bereden. Maar niet veel. Je kan zeggen hij heeft er niets op tegen om te rijden maar er is niet veel mee gereden. Wanneer we hem van de weide halen kan je zo zonder longeren,... zadel erop en wandelen over straat. Hij doet dus niks maar wil soms wel wat 'snel' gaan. Hierdoor heeft mijn nichtje wat bang van hem. Nu wil het neefje van mijn vriend wel op hem gaan rijden, maar omdat ik mijn merrie western ga beleren (in manege) zou hij met mij mee moeten. Nu is de vraag: gaat dat problemen geven?
Zou dat gaan met die pony? Hoe pak ik dat het best aan?
Ik had gedacht van eerst enkele keren met de pony alleen te gaan zonder mijn paard en ze zo aan elkaar te laten wennen (het neefje heeft wel al paard gereden). En hem daarna les te laten nemen.


silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-02 01:01

echt niemand tips???? Huilen Huilen

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 09:30

Ik wil wel helpen maar ik snap het verhaal niet! Heb het al verschillende keren gelezen en toch ??????????

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 13:21

Ik begrijp wel wat je bedoeld..
maar ik denk niet dat ik zo kan zeggen of dat problemen gaat geven..het voor elke pony weer anders.
Ik heb mijn pony pas op haar 8ste omgeschoold..en dat is heel goed gegaan..maar of dat voor jou ook geldt weet ik niet...
Maar het ios het proberen waard toch

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 17:39

kan nooit kwaad om het te proberen.
baily is nu bijna 8 (in 2003 ergens)
en die heb ik nu sinds mei echt voor mezelf en ben hem aan het trainen in de western.
maar hiervoor was ie van mensen die er zelden op gezeten hebben maar wel op de engelse style.
baily gaat beter in de western. als je op zijn engels gaat rijden gaat ie op de cross Haha! raar beest...


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 17:42

andersom heb ik het wel eens gedaan...... maaruh heb geen verstand van western


Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 23:46

Ha mijn pony was 16 toen ik er western mee ging rijden en dat deed ie best goed. Heb ook wedstrijden gereden en ook nog wel eens gewonnen. Je moet alleen iets meer geduld hebben. Om je paard om te scholen zou ik wel wat lessen nemen dan gaat het wat makkelijker.

Come over to the dark side, we have cookies!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 42 bezoekers