kou-bestendige handschoenen: welke?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

kou-bestendige handschoenen: welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-02 13:27

Ik ben op zoek naar warme, waterdichte rijhandschoenen waar ik geen dooie vingers in krijg. Die fleece vodjes van een tientje die ik gisteren aan had, voldoen echt niet buiten. Wie heeft er tips voor mij?

Ik zat zelf te denken aan handschoenen van Mountain Horse, dat is tenslotte een Zweeds merk en in Zweden MOET je in de winter wel goed gekleed zijn tegen de kou, anders vries je van je paard. Knipoog

Overigens moeten het wel handschoenen zijn waarin je je vingers normaal kunt buigen en met een antislipgedeelte aan de binnenkant. Ik rijd ook wel eens met wollen Thinsulate-handschoenen, maar die bieden geen weerstand omdat het alleen maar wol is zonder antislip.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 13:48

Ik zit met hetzelfde. Ik heb van die fleece thinsulates en ik verlies telkens mijn zweep. Om buiten te rijden gaat het nog net (lekker warm, maar weinig grip), maar als ik echt wil oefenen, doe ik ze uit, want je voelt je paard er minder goed mee.

Ik heb ooit ergens gelezen dat het lekker warm is als je gewone handschoenen aandoet en daarboven huishoud-handschoenen (om bijvoorbeeld de wc proper te maken). Dan heb je zeker grip en je handschoenen geraken niet doorweekt Haha! . Maar ik weet niet of ik wel met die roze dingen ga rondrijden Knipoog .

Ik heb ergens een oude Bit liggen waar een degelijke handschoenentest instaat. Ik zal die bij gelegenheid (lees: als ik tijd heb, zit in de examens) eens bovenhalen.

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 13:55

visje schreef:
Ik heb ooit ergens gelezen dat het lekker warm is als je gewone handschoenen aandoet en daarboven huishoud-handschoenen (om bijvoorbeeld de wc proper te maken). Dan heb je zeker grip en je handschoenen geraken niet doorweekt Haha! . Maar ik weet niet of ik wel met die roze dingen ga rondrijden Knipoog .



Je hebt ook fel gele hoor Haha!

Maar even ontopic ik heb ook geen flauw idee welke handschoentjes nou het warmst zijn. Dus ik ben benieuwd naar de tips.

Het is zo fijn om klein te zijn!!

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 14:27

leren handschoenen met voering blijven volgens mij het warmst. Bij wollen of fleece handschoenen komt de wind er nog doorheen. Bij leren handschoenen, houdt het leer de wind tegen en de voering voor de warmte. Je handen insmeren met vaseline helpt ook, als je toch wollen of fleece handschoenen draagt.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 14:28

Ik heb vorige week nieuwe handschoenen gekocht, Beerbaum handschoenen van Roeckl geloof ik. Ze zien er heel koud uit, maar gisteren had ik hele warme handen tijdens het rijden. Nou is vandaag wel wat kouder dan gisteren Schijnheilig .

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 14:28

Ik heb handschoentjes van harry's horse, waren best goedkoop, maar die zijn heel warm, ik zal eens kijken of ik er een plaatje van kan vinden

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 16:11

dat is voor de verandering het enige dat bij mij goed warm blijft in de winter Knipoog

Ik heb leren handschoentjes, gevoerd. Heb ik al jaren en verder geen last van koude handen (merkloos, ooit gekocht bij paard'99 oid).

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 18:06

Zijn er niet gewoon warme dunne handschoenen, waar je ook nog wat mee voelt? Ik kan namelijk niet rijden met handschoenen, ik moet die teugels gewoon voelen...maar ik had vandaag gewoon geen gevoel meer in mij handen tijdens het rijden, dus ik moet wel met handschoenen gaan rijden...pijn deed het achteraf gewoon Scheve mond

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 18:19

Ik heb van die Leatherfeel handschoenen, lijken heel dun maar ik (enorme koukleum Haha! ) heb er altijd warme handen in, zelfs als ik op het strand rijd.
Ik kan dus niet rijden met dikke handschoenen... maar deze vind ik perfect.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 19:11

Ik heb op het tentenkamp van Hypodrama van die Thinsulate handschoenen gekocht. Hyporama verkocht ze als waterdicht en winterwarme handschoenen!

Grapje dus! Vandaag voor het eerst met die handschoenen gereden en mooi dat ik ijskoude vingers had!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 19:21

ik heb Suede lederlook van BR. Ze zijn niet zo heel erg dik en in het begin een beetje stug. Maar na een keer rijden zijn ze al helemaal naar je handen gevormd.Op je gewrichten zit een soort van elastisch spul zodat je je handen normaal kan bewegen. Ze zijn echt wind dicht ( moet bij mij wel aangezien ik in een nogal winderige bak rij) en waterdicht. Ze hebben mij al 1 flinke plensbui overleeft. Geloof dat ze iets van 17 euro waren!
Ik heb een soort van spier/gewricht iets in m'n handen en hoe meer ik in m'n handen heb hoe meer last ik ervan krijg. Ik moest dus dunne handschoenen hebben die wel warm waren. De allerdunste die ze hadden waren die wollen van harryhorse's , die goedkope zijn dat. Ja dat is niet warm. En ze hadden dus deze! Echt ideaal!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 20:00

Ik heb dus hetzelfde probleem, altijd koude handen (en voeten).
Nu hebben ze volgens mij hier op Bokt de tip gegeven over je voeten plastic zakjes toe doen. Zou dat niet ook met je handen kunnen? En dan natuurlijk handschoenen er overheen.
Ik heb ook wel eens iets over gevoerde waxhandschoenen gelezen, lijkt me ook wel wat.


Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 20:24

Ik heb altijd Roekel... die zijn echt super. maar niet helemaal 100% waterdicht ofzo, maar blijven wel goed en zijn warm. Kost wat, maar dan heb je ook wat Lachen

Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 20:28

Ik heb fleece handschoenen van Harry's Horse. Zijn echt super! Water en winddicht en super warm.
Ik gebruik ze alitjd met buitenritten, rijden in de bak doe ik met mountain horse handschoentjes of van die nepleren. Die fleece handschoenen zijn dan niet zo fijn omdat bij mij (weetniet of dat bij iedreen is Haha!) de teugels een beetje glijden. Maar met buitenritten heb ik daar geen last van. Lachen

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 20:31

Ik rij niet met handschoenen, omdat men handschoenen zijn iets te klein.
Ik heb leren handschoentjes, ze zijn roze, met leer waar de teugels zitten.
Ik zou niet weten welk merk het is, dan zou ik ze even op moeten zoeken.
Maar die vind ik lekker warm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 20:31

Motorhandschoenen Knipoog
lekker warm, alleen is er weinig plek meer voor de teugels.


En het nadeel van een rubber handschoen om de gewone heen doen is, dat je gaat zweten wat niet weg kan, en dat koelt dan weer enorm af.

ik denk dat als je echt warme wilt je helaas op de dikke soorten uitkomt.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 21:05

leren handschoenen zijn warm en niet zo dik dat je weinig grip op de teugels hebt. maar ze zijn niet waterdicht.

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 21:07

Ik heb gewoon gevoerde fleece-rij-handschoenen
En ik heb heel vaak dat ik mn handschoenen uit doe omdat ik het warm heb...haha. maar ze zijn niet waterdicht.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 21:08

Heb idd gister met oude leren skihandschoenen van mijn moeder gereden. Heerlijk warme handen, maar idd zijn ze wel wat dik voor goed contact met de teugels. Maar voor een buitenrit zijn ze prima. Bovendien heb ik nu teugels met rubber erdoor. Kan met elke handschoen rijden (ook van die goedkope wollen handschoentjes zonder grip, ideaal!!!).

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 22:55

mountain horse, met leer aan de binnenkant van de hand en gehaakt op de bovenkant van de hand!nie super warm maar daar onder kunnen ook van die katoenen stretch dingen dan ist wel warm!of dunne fleece, geen paardenhandschoenen maar wel warm!

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 01:29

Ik heb vandaag met dikke HEMA handschoenen gereden, mijn vingers vroren er af met mijn gewone handschoentjes aan. Het ging wel, maar was niet ideaal natuurlijk. Van de week ga ik ook eens op zoek naar warme rijhandschoenen!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 09:13

Manon schreef:
Ik heb vorige week nieuwe handschoenen gekocht, Beerbaum handschoenen van Roeckl geloof ik. Ze zien er heel koud uit, maar gisteren had ik hele warme handen tijdens het rijden. Nou is vandaag wel wat kouder dan gisteren Schijnheilig .


Heb zaterdag de zelfde gekocht. Was hoopvol, maar toch koude gevoelloze topjes.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 10:31

Ik heb laatst Roekl handschoenen cadeau gekregen van iemand.
Hartstikke duur en ik had nog koude vingers...
Ik moest af en toe de handschoenen uitdoen en mijn vinger warmblazen om nog een beetje gevoel te houden.
Ik denk dat ik maar gewoon weer van die hele dikke handschoenen aan ga doen en dan de andere pas aan als ik erop ga.
Dan heb ik in ieder geval al warme handen voor ik erop ga en dan maar hopen dat het zo blijft.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 11:04

probeer eens van die hele dunne thermo handschoentjes eronder (bij de buitensportzaak te krijgen) Wel duur maar dan heb je ook wat.

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 12:30

je hebt verschillende soorten van Roekel, hele dunne, dunne met grip stukken en wat dikkere. Die laatste zijn van een andere stof, zit dus een soort voering van binnen, die zijn wel warm..

Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Miriam91, Plus_en_Min en 95 bezoekers