Hoe regelen jullie vakantie..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-01 10:02

hoe doen jullie dat als jullie op vakantie zijn met dieren? ik zou eerst lekker 2 weken alleen thuis blijven maar ik ga toch maar mee omdat het huisje voor 4 personen is.
dus kan ik niet voor mn dieren zorgen. maar hoe doen jullie dat? en als ik er een pup (misschien kitten die wil me moeder wel Verward)
bij heb wordt het helemaal lastig Verward


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 10:08

Euhm,... ik ga dan dus gewoon niet...

Ik ben vorig jaar nog een weekje met mijn ouders weggeweest, maar toen namen we de drie paarden mee, het veulen stond toen al in geschaard, de honden gingen ook mee en mijn broertje bleef thuis en die hebben we elke dag gebeld dat hij de katten weer eten moest geven.

Als dierenliefhebber en eigenaar moet je een echte regelneef zijn om er even tussen uit te kunnen en anders moet je er niet aan beginnen.

Maar om dit jaar met vier paarden en drie honden op stap te gaan wordt een beetje van de gekken dus blijf ik thuis, iemand zin om langs te komen????

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 10:18

Ben al 3 jaar niet op vakantie geweest vanwege Leysander. Niet erg hoor kan hemgeen dag missen. OOk financieel is het bijna niet mogelijk om uitgebreid op vakantie te gaan.

Ik ga liever niet op vakantie zonder hondje.

gelukkig heb ik nu Karin die goed op Leys past dat scheelt weer.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 10:21

Ik ga echt niet op vakantie! Ik laat mijn paarden echt aan niemand anders over en zeker niet voor langer dan een of twee dagen. Niet dat ik het erg vind, ik wil niet anders....

Voorzitster AFM

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 10:23

onze papagaai gaat waarschijnlijk naar iemand anders toe (wie is nog niet duidelijk misschien ookw el naar een dierenpension) dat beest heeft gewoon heel veel aandacht nodig. de rest van de vogels blijft gewoon thuis en iemand uit de buurt komt ze eten geven. ik ga maar 1 weekje echt weg. wel ga ik helpen met ponykampen maar dan kan ik als t moet wle een paar keer langs huis gaan. Ailin staat daar in de buurt dus die zie ik ook vaak zat. we zorgen gewoon dat er iemand is die ze in de gaten houdt das t belangrijkste de meeste hebben niet echt aandacht nodig alleen ailin en sjacco maar dat krijgen ze genoeg

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 10:24

Als we een keer op vakantie gaan terwijl we Patser hebben gaat ze denk ik naar een vakantieverblijf speciaal voor Basset Hounds. Konijn zetten we bij m'n tante neer of m'n tante komt hier heen. En bij Rex zorgen ze meestal gewoon voor elkaars paarden als er iemand op vakantie is.

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 10:24

uuuuhm nou....
we gaan dus in dec 4 weken weg, dan gaat de hond naar een pension Huilen maarja dr is eigenlijk niemand die we het aan kunnen doen om onze hond 4 weken over de vloer te hebben, tis en lief beest hor, daarniet van Schijnheilig
maargoed de katten blijven gewoon thuis (waar ik het ECHT niet mee eens ben maargoed)
en het konijn blijft gewoon thuis en de kippen ook, worden allemaal door de buren verzorgd geloof ik.. en jino.. nou die gaat iig naar pension stalling, net als elke winter, en dan vraag ik iemand van stal of die haar erbij wil nemen.. doen ze niet moeilijk over.
oja en mn ratten gaan naar een vriendin

"Some memories are best forgotten"


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 10:26

Wij gaan ook niet dit jaar Lachen
Maar eerder als we gingen dan deden we de hond in een pension (mede omdat zij heimwee naar ons heeft dat het niet verstandig is om haar bij een bekende te laten) de katten en het konijn dat deden de buren altijd, en de paarden deed de broer van mijn vriend Lachen
Maar we hebben er nu ondertussen 5 en ik vind de gedachte dat ik 2 weken weg zou zijn niet echt fijn........STEL DAT ER WAT GEBEURT en ik zit in Griekenland of watever!!!
Misschien dat we er aan denken om in het naseizoen 1 weekje te gaan (vind ik lang genoeg, omdat wij de paarden ook niet in pensicn hebben staan, dus moeten we alitjd van iemand verwachten dat die er heen rijd om te controleren en te voeren).

Maar we vinden het absoluut niet erg om NIET weg te gaan.......en als we willen dan gaat het inderdaad wel, maar ja het is inderdaad een hoop geregel!!!!

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 10:44

Ik ga dit jaar samen met mijn vriendje 1 week weg, maar gelukkig zijn er mijn ouders nog die elke dag even bij Ameretto gaan kijken (eten en water geven en ff aandacht geven). Die week wordt er ook niet op gereden, maar das wel ff lekker voor hem. Dan heeft hij ook vakantie!

Ben 2 jaar geleden in de winter op skiweek geweest met school. Dat was 10 dagen. Toen heb ik hem naar een pensionstalling van kennissen gebracht. Daar werd ie af en toe losgelaten in de bak enzo. Toen ik terugkwam was ie ineens heel mager. Dus daar was ik niet zo blij mee. Huilen

Vorig jaar toen ik weer op skiweek ging, heb ik hem naar z'n vorige eigenaresse gebracht. Stond ie weer in z'n oude stal en zo en zij vond het hartstikke leuk dat het weer een weekje 'haar' paardje was. En Ameretto kreeg daar de nodige aandacht!! Lachen

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 11:16

Als ik tegelijk of met mijn ouders op vakantie ga dan gaan mijn ratten naar een vriendin die zelf ook ratten heeft, een van de weinige waarvan ik weet dat het net zo'n pietlut is met die beesten als ik.
Tijdens de komende vakantie passen mijn ouders op mijn ratten, maar mijn pony, nee dat doen ze liever nog niet, eerst een beetje beter leren kennen.
Nu gaat ze in totaal 4 weken naar een kennis die zelf ook paarden heeft, dan gaat ze daar het land op. Anders heb ik wel een vriendin die voor haar zou willen zorgen maar helaas ook die is op vakantie.

Renee

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 13:41

Mijn schoonmoeder zorgt (bij ons thuis) voor de katten en het konijn, en de paarden nemen we mee.

Sonja

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 13:47

Ik ga gewoon niet.........................

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 15:40

Ik ben de hele vakantie maar 1 week weg.
In die week zorgen mijn ouders gewoon vor de hond en mn ratje en mijn vader gaat Pink iedere dag vers water geven...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 15:41

Ik ben de hele vakantie maar 1 week weg.
In die week zorgen mijn ouders gewoon vor de hond en mn ratje en mijn vader gaat Pink iedere dag vers water geven...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 15:52

Wij gaan eigenlijk nooit met vakantie. We hoeven niet zo nodig, zitten net zo lief gewoon lekker 3 weken thuis Lachen
Voor de katten (2) zou het nog wel te doen zijn om oppas te vinden, voor de ratten (11) wordt het al iets moeilijker. En Sam, sja, die vertrouw ik echt niet een paar weken zomaar aan iemand anders toe, bovendien kan ik m'n beessies helemaal niet zo lang missen.
Ben dus ook altijd een populair slachtoffer voor alle buren enzo, om plantjes water te geven en goudvissen te voeren Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 17:19

Wat fijn om te lezen dat er dusnog meer mensen zijn die gewoon NIET op vakantie gaan *LOL* Haha! Ik voelde me al een vreemde eens in de bijt tussen al mijn collega's die verre reizen maken.
Wat ik wel doe is dat ik ongeveer 2 keer per jaar een week-endje weg ga. Mijn paard wordt dan gelongeert de hond gaat naar mijn schoonouders en de katten gaan naar een kattenhotel.

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 17:25

Mijn moeder en ik gaan deze vakantie ook niet, gewoon lekker bij de beesies blijven.

Linet

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Zoetermeer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 17:36

Ik ga 4 weken op vakantie, 1 weekje naar zeeland omdat mijn zussie dat zo graag wil grrrr Boos! en 3 weken naar Frankrijk...
Wij nemen gewoon alle beesten mee! *LOL*
Dus de hond, kat, cavia en konijn Party!! Heb geeeen idee hoe we dat gaan doen met het konijn en de cavia maar goed:) En de hond en de kat gaan ieder jaar al mee.
Ik heb geen paard dusssss... maar als ik er een zou hebben zou ik denk ik wel thuis blijven jah Lachen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Linet op 2001-06-26 18:37 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Linet op 2001-06-26 18:38 ]</font>

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 18:12

Ik heb dus een hond. Maar dat wisten jullie vast al. Wij gaan sinds we Wolf hebben eigenlijk alleen nog maar in Nederland op vakantie. Twee weken naar een bungalowpark.

We gaan dan samen met een 'kennis' die ook een hond hebben.
We huren dan altijd twee huisjes naast elkaar waar huisdieren in mogen en dan nemen we ze mee. Dan slapen/ontbijten enz we in ons 'eigen' huisje en de honden laten we aan zo'n pin met een lange lijn en dan kunnen ze in de tuin spelen enz.

Met een kat ofzo is het natuurlijk wel moeilijker, die zou ik eigenlijk niet meenemen. Mijn opa en oma hebben ook twee katten en wij letten daar altijd op als ze op vakantie zijn. Dan hoeven de oppassers eigenlijk alleen maar te voeren en de kattenbak 'uit te mesten' Haha! en kunnen ze gewoon thuis blijven. Je hoeft er niet de hele dag bij te blijven.
Het maakt ook niet uit of je je kat alleen maar binnen houdt of gewoon buiten laat loslopen, want de kat van onze buren loopt ook altijd buiten. En op die moeten we ook wel eens letten als ze op vakantie zijn. Dan laten we hem binnen als hij in de tuin zit te mauwen *LOL* En we doen de rest net zo (voeren en 'uitmesten').

Eerst waren we trouwens ook op een soort familievakantie gegaan. En toen heeft mijn ene nicht de kooi met haar cavia en alles eromheen (zeg maar) meegenomen en daar gezet en mijn andere nicht dat met haar konijn gedaan Haha! .

Oja, mijn opa en oma hadden dus ook een vogel, daar lette we eerst ook op. Maar als ze naar de camping gingen namen ze hem ook vaak mee.

_________________
<font color="deeppink"> I Love King </font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: *-Spirit-* op 2001-06-26 19:15 ]</font>

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 20:35

Toen wij drie jaar geleden op vakantie gingen hebben wij onze hond mee genomen. Dus we hebben wel speciaal uitgekeken naar een huisje waar je huisdieren mee mocht nemen.

De wat kleinere dieren die we toen hadden (hebben) werden verzorgd door mijn opa en oma.

Nu heb ik dus sinds twee jaar Menno. Mijn ouders hebben het wel over op vakantie gaan gehad maar ik heb wel aangegeven dat ik bij Menno wou blijven. En dus niet mee wou als we op vakantie zouden gaan.
We zijn uiteindelijk helemaal niet op vakantie gegaan en dat vond ikzel wel fijn. Ik zou Menno niet graag 2 weken of langer 'alleen' willen laten.

_________________
You and me
used to be together
every day together
always...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Iris op 2001-06-26 21:36 ]</font>

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 22:12

Tja.. ik geef denk ik m'n paardje ook gewoon vakantie.. kweet t eigenlijk nogniet.. ben nog een beetje op zoek naar iemand die hem wil rijden een [paar daagjes in de week.. maarja ik zie nog wel! Party!!

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 22:23

Als je een pup mag, zou ik dan wachten tot na de vakantie eigenlijk..

Ik zelf blijf dit jaar ook thuis, omdat mijn hond niet mee mag op vakantie en zonder mijn hond ga ik ook niet Lachen
Maar vorig jaar heeft mijn buurmeisje voor de pony's gezorgt, onder het toezient oog van de buurman (die heeft verstand van paarden)
Verder werden de konijnen en kat verzorgt door de buren, en de hond ging naar een pension. Verdrietig

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 23:01

Bij mij gaat het alleen om mijn paard, maar aangezien ik bij mijn instructeur op stal sta, is dat geen enkel probleem.
Hij traint hem gewoon door in mijn vakantie en ik krijg een nog beter paard terug dan toen ik wegging.
Super geregeld dus!!

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 07:50

Even voor Jippie: same here *LOL* Nu ik Sam heb vindt iedereen het ineens een stuk normaler dat ik niet op vakantie ga (sja, daar heb je nu geen geld meer voor zeggen ze dan Verward ) maar voorheen kon ik het niemand aan z'n verstand peuteren dat vakantie voor ons niet betekent dat we zo ver mogelijk weg willen. Enige probleempje wat wij wel hadden was dat onze dochter (nu 8) net als haar vriendinnetjes "echt" op vakantie wilde, maar dat is opgelost nu ze een weekje op ponykamp gaat.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Denise_, Amandavd, Bielsje, Bloesem21, daaf4ever, GoogleAdsense, hel1, janineskolla, JoyenUnory, Kaetibangsi, kosseh, marleen_usar, Slmt9, Suliko, xCherissa, xLaraaj en 59 bezoekers