Koud ritje in de Haarlerberg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Koud ritje in de Haarlerberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 17:52

Vandaag is Karin met hun ''nieuwe'' trailer en Retje bij mij langsgekomen voor een ouderwets bosritje in de Haarlerberg. Ik mocht Zep lenen van mijn moeder voor de gelegenheid.

Nadat we onszelf en de paarden hadden voorbereid op een beetje kou zijn we lekker naar het bos gestapt. Daar hadden we al onmiddellijk een ontmoeting met de boswachter want we waren natuurlijk al weer op de verboden paden Bloos (Die zijn veel leuker, maar dat zal ook wel de reden zijn dat je er met een paard niet mag komen)

Karin neemt het nu even over Haha!

(Hier Ka dus onder Lotjes naam)

Afijn, toen maar beloofd aan de boswachter dat we voortaan beter op de gele bordjes zouden letten (duh, Lotje kende toch de weg hier??? Tong uitsteken). Anyway, toen het pad op waar de Holterbergrit altijd begint. Retje wist blijkbaar nog goed dat we daar laatst een sprintje hadden getrokken en die stond alweer te trappelen, maar hij moest zich voor deze gelegenheid even aanpassen aan het tempo van oude heer Zep.

Nadat we een kwartier lekker gestapt en gekletst hadden, sloeg het weer om. Het begon eerst zachtjes te miezeren en vervolgens kwamen we in een overvalste hagelbui terecht Boos!. Maar even een stukje gaan draven om warm te worden, maar toen het echt vervelend werd zijn we omgedraaid en teruggereden (een sluiproute zat er niet in vanwege de boswachter die we geregeld in de verte langs zagen rijden - zou die man nou niets anders te doen hebben op de zaterdagmiddag dan controleren of ruiters wel op het rechte pad blijven? Tong uitsteken).

Voor het derde deel van het vervolgverhaal is hier Lotje weer:

Haha! Het leek inderdaad wel of we achtervolgd werden... en wij zijn toch 2 heeele brave meisjes.... Schijnheilig Schijnheilig

Toen we op stal aankwamen waren we allebei zo koud dat het wel even duurde voor onze paardjes weer lekker warm onder de dekens stonden. Daarna zijn we aan een opwarmpoging begonnen met warme chocolademelk en oliebollen :Y en daar zijn we nog steeds mee bezig *LOL*

Kortom, een geslaagde maar koude middag! (Kan ik me vast voorbereiden op mijn terugkeer naar Sneeuwland... brrrr *verkleumde smiley* )

En Ka heeft het laatste woord Knipoog

Hier Ka tot slot, die weer helemaal op de hoogte is van het wel en wee van Lot in Knekkebreutland. De laatste nieuwtjes doorgenomen over het Zweedse dressuurteam: trainingsmiddagen in knalroze legging en homohuwelijken in hetzelfde circuit. Knipoog Ret heeft zich ook braaf neergelegd bij het feit dat hij met een oudere heer op stap was, maar ik heb hem beloofd dat hij de volgende keer weer in volle galop over de (juiste Haha!) ruiterpaden mag daar. Lachen

Zo, en nu nog even warm worden in de keuken, want hier waar de pc staat is het haast net zo koud als buiten. Tja, ''t verre oosten = landklimaatje...

BTW mijn Rimfrost-schoenen hebben het vergelijkend warenonderzoek met glans doorstaan: alleen twee koude grote tenen, maar wat wil je ook als je een uur lang alleen maar stapt. Toen ik weer op de grond stond, waren ze binnen de kortste keren weer warm. Wat je van mijn vingers niet kon zeggen, die waren er zo ongeveer afgevroren. Conclusie: hoog tijd voor nieuwe handschoenen! Met bont gevoerd graag. Haha!


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 18:22

Ja wat was het koud he? Ik ben met Riëtte en Des naar buiten geweest BRRRRRRRRR!!! Ook mijn handen en voeten zijn bevroren (maar daar wordt aan gewerkt) en ach...dan is het thuiskomen nog leuker toch? Lekker wat warms drinken en met tevreden gloeiwangen achter de pc kruipen. Cool

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 18:54

Het is echt koud Ik was even met stef bij Honey en Jamey op stal en brrrrrrrrr wat koud.

:evaw:

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 20:55

Zooo... Ka is weer thuis en Ret staat ook weer in z'n eigen warme stalletje. Onder twee dekens, aan de temperaturen op Teletekst 704 is wel te zien dat z'n nieuwe onderdeken net op tijd binnen was. Djiez, wat was het koud en guur op die Haarlerberg vanmiddag! We deden nog wel een poging om ons warm te draven, maar de wind kwam uit een venijnige hoek en de paarden werden er ook niet vrolijker van, die draaiden hun konten richting wind en dachten: doe mij maar een warm stalletje... Gelukkig werd het droog toen we alweer halverwege de terugweg waren, en toen zijn we nog even een zandpad op gegaan tussen de weilanden door. Beetje foute keus, want ook daar waaide het goed door en met een natte rijbroek en handschoenen aan was dat niet echt fijn... Maar alles bij elkaar hebben we toch nog een leuke middag gehad, zoals gezegd lekker bijgekletst! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 22:03

Goh.... een dressuurprikker die een buitenrit maakt?? Verward De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Haha! Lekker hè, Lot, zo'n buitenrit alleen voor het rijden en dat er dan verder niets moet? Knipoog

En Karin.... wat vond het heerschap van de nieuwe trailer?? Liep ie er goed in? Haha!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 22:09

Het heerschap zag een zak hooi hangen en je weet het: voor hooi doet-ie alles. Haha!

Maar idd geen centje pijn, hij was geloof ik wel blij met z'n nieuwe rolhok.

En als ik het goed heb onthouden, reed Lotje trouwens met een VZH-zadel... Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 23:29

Leuk zeg, ben jaloers! Wil ook lekker een keer ergens anders dan Lunterencity buitenhobbelen.... Maar het bevalt dus goed daar in het Noorden Zep?

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: herous, Jussem, Karintich, vidya en 150 bezoekers