Huren, bedenktijd?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Westhof

Berichten: 2903
Geregistreerd: 19-07-14

Huren, bedenktijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-21 21:22

Hoi,

Ik ben ingeloot voor een (huur)appartement, super leuk! Nu is het enige probleem dat ik i.v.m. corona niet mag komen bezichtigen. Ik heb 3 dagen de tijd om te laten weten of ik het appartement wil huren. Ik heb enkel wat foto's, en het is gewoon heel lastig te beoordelen of het nou écht wat is. Ik zou een video toegestuurd krijgen, maar die blijkt toch niet beschikbaar voor dit specifieke appartement.

Mocht nou blijken dat het - om welke reden dan ook - toch niet aan mijn wensen voldoet, kan ik er dan nog onderuit met een bedenktijd? Of mag ik bijv. zeggen 'Ik wil de woning op voorwaarde dat ik eerst zelf kan zien wat ik afneem' (zelf, zonder verhuurder). Dit is de eerste woning die ik zou gaan huren, dus ik ben er nog niet echt in thuis. Het gaat om particuliere huur met een minimale huurtijd van een jaar.

Snap dat mensen nu denken: lekker verder kijken! Maar het is helaas lastig te vinden, en dit appartement is wel gelegen op een mooie locatie voor een goede prijs, dus als ik nu nee zeg, vind ik waarschijnlijk niet zo snel iets weer.

Hoop dat hier mensen zijn die kunnen helpen. Bedankt alvast :)

Spaansepony
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-05-17

Re: Huren, bedenktijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 21:26

Als de buurt bevalt, het aantal kamers en vierkante meters zou ik het zeker gokken in deze tijd. Kom maar eens aan een woning voor een betaalbare prijs.
Ik heb helaas geen ervaring met niet bezichtigen, toen wij nog huurde mochten we altijd eerst kijken en de benodigde papieren inleveren maar dit was voor Corona tijd en wat jaartjes terug :)

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 21:28

Geen ervaring ermee maar ik zou nooit op basis van foto`s een jaar lang vast willen zitten aan een woning. is er geen mogelijkheid om de sleutel op te halen en zelf te gaan kijken?

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Huren, bedenktijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 21:30

Ik weet niet via waar je de loting gewonnen hebt? Je kan bij WoningnetEemvallei wel onder de woning uitkomen maar dan moet je wel een boete betalen. Ik zal even voor je opzoeken waar. Volgens mij is dit ook bij Woning Stichting Barneveld.

Wel gefeliciteerd met je woning :D

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 21:32

Dit is voor Woningnet Eemvallei:
Na acceptatie van de woning kunt u alsnog de woning weigeren. Als u dit na het controleren en het goedkeuren van uw gegevens doet, kan de corporatie administratiekosten in rekening brengen.

Zolang deze kosten niet zijn voldaan wordt uw inschrijving geblokkeerd. U kunt dan niet reageren of een aanbieding ontvangen voor een andere woning.

Westhof

Berichten: 2903
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-21 21:32

Dat het niet netjes zou zijn ben ik niet bang voor. Deze stichting koopt gebouwen op en verbouwt ze tot appartementen, alles is nog vrij nieuw.

Waar ik vooral mee zit is dat ik gewoon niet elke ruimte goed kan zien op de foto. Er zit een schuine muur in, dat moet ik toch even in het echt zien eigenlijk. En i.v.m. de indeling is het bijvoorbeeld ook fijn om te weten waar de ramen zitten.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Huren, bedenktijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 21:34

Weet je het precieze adres van de woning? Anders gewoon eens aanbellen? Nee heb je, ja kan je krijgen :D

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 21:34

Kan je niet even door de ramen gaan spieken?

Ik zou het sowieso doen. Wij hebben ook een nieuwbouwwoning geaccepteerd, daar konden we ook niet zien hoe het was. We zijn wel tijdens de bouw langs gegaan en de voorman heeft ons een kijkje laten nemen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 21:34

De foto's zijn niet voldoende? Het is particulier zeg je? Kunnen ze niet meer foto's leveren? En waarom kan het filmpje niet getoond worden?

Westhof

Berichten: 2903
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-21 21:35

Maureen95 schreef:
Weet je het precieze adres van de woning? Anders gewoon eens aanbellen? Nee heb je, ja kan je krijgen :D

Staat al leeg helaas, anders had ik dat zeker gedaan! Kan het eventueel wel bij de buren proberen, alleen zijn de appartementen niet identiek aan elkaar..

Edit: appartement zelf zit op de derde verdieping, dus even naar binnen gluren zit er niet in.
Laatst bijgewerkt door Westhof op 06-12-21 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 21:35

Als het trouwens van succesmakelaar is, doe het niet :+

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 21:36

Heb je wel een plattegrond van het appartement gekregen? Daar kan je best veel aan aflezen.
Zeker als de locatie en de prijs goed is mag e in deze markt blij zijn dat je iets kan krijgen.
Verder er gewoon vanuit gaan dat je binnen alles moet verven/behangen, vloeren leggen.

Aandachtspunten kunnen zijn: hoe oud is de woning en is die gerenoveerd. Wat is het energielabel?

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 21:36

Waarom mag je dan niet bezichtigen, als het appartement al leeg staat?

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 21:38

Als ze niet willen bezichtigen Ivm covid (wat ik overigens vreemd vind), kan je niet afspreken te video bellen en ze dan jou door het appartement lopen zeg maar met de camera?
Ik ben misschien te wantrouwend, maar ik zou toch meer beeld willen.

Is geen antwoord op je vraag trouwens, of je nog onder het contract uit zou kunnen durf ik niks over te zeggen.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 21:40

Westhof schreef:
Maureen95 schreef:
Weet je het precieze adres van de woning? Anders gewoon eens aanbellen? Nee heb je, ja kan je krijgen :D

Staat al leeg helaas, anders had ik dat zeker gedaan! Kan het eventueel wel bij de buren proberen, alleen zijn de appartementen niet identiek aan elkaar..

Edit: appartement zelf zit op de derde verdieping, dus even naar binnen gluren zit er niet in.


Huh, als het leeg is kan je toch gewoon bezichtigen :? Wie ga je daar dan besmetten met Corona?

Ik zou gewoon nog even vragen.

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 21:45

In deze tijd met woningnood zou ik de gok wel wagen als het op de foto's en kwa info is wat je zoekt.

Het klinkt alsof alles ook nog nieuw is?

Waarom mag/kan je niet kijken? Tenzij je zelf corona hebt of klachten snap ik het wel. Anders zou het wel gewoon moeten kunnen lijkt mij.

Westhof

Berichten: 2903
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-21 21:58

Waarom ik niet mag langskomen vind ik inderdaad ook vreemd, maar heb het al twee keer geprobeerd en het antwoord blijft nee. De verhuurder denkt natuurlijk ook: voor jou 10(0?) anderen, zo werkt het nu helaas wel. Ik denk dat de verhuurder het vooral te veel gedoe vindt.

Plattegrond heb ik inderdaad wel, alleen niet met de exacte maten. Maar dat valt nog wel redelijk te gokken.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Huren, bedenktijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 21:59

Heb je het bedrijf al nagetrokken op internet? Mocht het goede reviews hebben, dan zou ik het gewoon accepteren en vragen wat de voorwaarden zijn mocht je het toch niet willen.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Huren, bedenktijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 22:01

Ik zou het niet doen. Er zijn altijd dingetjes die ze kunnen verbloemen en niet laten zien op de foto's

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33791
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 22:05

Ik zou het wel doen, het is op dit moment heel erg lastig om een woning te krijgen. En een jaar ergens wonen waar je het niet super top vind zou ik niet zo erg vinden.

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 22:07

Nee Ts ik zou het ook niet doen eigenlijk.. Maar wij kennen jouw situatie natuurlijk niet.
Foto's kunnen enorm vertekenen! Daarnaast is het wel gewoon vreemd dat je niet kunt komen kijken, lijkt me toch normaal? Nee, ik zou het niet zozeer vertrouwen, maar wederom, wij staan niet in jouw schoenen.

Westhof

Berichten: 2903
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-21 22:07

Ik ken twee mensen die ook van deze organisatie huren en die zijn tevreden. Ik denk dat het ook wel losloopt, maar dat het meer gewoon een gevoel is. Het is toch een grote stap en dan wil je wel gewoon zeker weten dat alles klopt.

Wil de beschikbare foto's eventueel wel doorsturen naar mensen die dit interessant vinden, ik zet het liever niet openbaar.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Huren, bedenktijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 22:08

Ik ben wel benieuwd Westhof! Mag ik het bedrijf ook weten? Misschien ken ik ook wel mensen die daar huren.

Ik zou gewoon op je gevoel afgaan. Ik denk dat het wel losloopt en dat het een fijne plek gaat worden.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 22:13

MarlindeRooz schreef:
Ik zou het wel doen, het is op dit moment heel erg lastig om een woning te krijgen. En een jaar ergens wonen waar je het niet super top vind zou ik niet zo erg vinden.

Dan krijgt de ts mooie foto's toegestuurd, accepteert het huis en dan blijkt het huis uitgeleefd te zijn...
En dan sta je daar...

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33791
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 22:18

purny schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik zou het wel doen, het is op dit moment heel erg lastig om een woning te krijgen. En een jaar ergens wonen waar je het niet super top vind zou ik niet zo erg vinden.

Dan krijgt de ts mooie foto's toegestuurd, accepteert het huis en dan blijkt het huis uitgeleefd te zijn...
En dan sta je daar...

Dan krijg je het echt wel ontbonden n.a.v. die foto's.