Booster vaccinatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tienus63

Berichten: 12076
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 21:40

paddington schreef:
tienus63 schreef:
Daar val ik ook onder, een systemische vasculitis.
Tot dusver helaas nog geen oproep ontvangen.


Ik had de brief vanuit het AMC al 3/4 weken in huis voordat ik uit eindelijk mijn 3e prik nam.
Dus misschien even naar je arts bellen hoe het zit?

Ik heb in Maart en in April namelijk retuximab gehad en zit vanaf Januari aan de prednison en dat schijnt geen goede combi te zijn met de vactinatie.

Maar de 3e vactinatie is ook geen zekerheid dat deze wel aanslaat. Helaas

Gelukkig slik ik dit niet meer.
Volgende week staat mijn halfjaarlijkse apk gepland, ik kaart het wel even aan.
Zal meteen vragen of ze weer antistoffen kunnen meten in het bloed.
Vorig jaar nul. Dat was weliswaar voor de vaccinatie.

Zwager doet mee met een follow up onderzoek nav van zijn kanker.
Hij had in 2012 non hodgekin. Hij heeft begin november tijdens dat follow up gesprek zijn booster gehad.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 21:59

Tienus welk vaccin heb jij gehad?

En heb je na vaccinatie al antistoffen gemeten?

tienus63

Berichten: 12076
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 22:28

Ik heb twee keer Pfizer gehad.
Bij mijn laatste apk zijn mijn antistoffen niet gemeten, dat was een week na de tweede vaccinatie. Die kreeg ik midden juni.
Antistoffen zijn jaar geleden gemeten, met name omdat mijn ouders april 2020 corona hadden en ik nauw met ze in contact kwam.

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 22:44

Ik heb vandaag mijn booster met Pfizer gehad. Nog helemaal geen klachten, dus ik hoop dat het zo blijft! Niet eens een zere arm. :D

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-21 23:05

Ik vroeg me nog af... als je twee keer pfizer gekregen hebt, is de kans op een allergische reactie dan aanwezig de derde keer?

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 23:31

Britt_xxx schreef:
Ik heb vandaag mijn booster met Pfizer gehad. Nog helemaal geen klachten, dus ik hoop dat het zo blijft! Niet eens een zere arm. :D


Mijn arm doet wel zeer, maar dat wist ik al bij de prik. 1ste keer dat ie au was := .
Ik ben ook een beetje niet lekker. Dus ga lekker vroeg naar bed. Dat wijkt niet veel af met prik 1 en 2.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 23:37

purny schreef:
Ik vroeg me nog af... als je twee keer pfizer gekregen hebt, is de kans op een allergische reactie dan aanwezig de derde keer?


Allergische reactie kan altijd optreden.
Ook bij jarenlang hetzelfde wasmiddel gebruiken.

Zebrastreep

Berichten: 9753
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 23:55

Onali schreef:
purny schreef:
Ik vroeg me nog af... als je twee keer pfizer gekregen hebt, is de kans op een allergische reactie dan aanwezig de derde keer?


Allergische reactie kan altijd optreden.
Ook bij jarenlang hetzelfde wasmiddel gebruiken.


En ik zit mijzelf al rustig te praten met dat na 2 keer het wel goed moet komen :') Al denk ik met medicatie dat het wel meevalt als je lichaam er goed op reageert. Lijkt mij heel sterk dat als je jaren medicatie slikt je opeens allergisch er voor wordt. Het kan maar de kans is vrij klein.

Sanet

Berichten: 7945
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 00:14

Ibbel schreef:
Sanet schreef:
Het probleem zit ook dat het aanleveren in batches, ze (=RIVM) nog niet weten wat de technische code is van een booster. Dus… dat is lastig aanleveren dan…


Sinds wanneer is de booster van Pfizer anders dan de basisvaccins?
Moderna is halve dosis, dat zal idd een andere batch met andere nummers zijn (maar als het goed is ook een duidelijk ander doosje als er een andere dosis in zit, dus hoezo, ik weet niet wat ik moet aanleveren := ), maar Pfizer is gewoon precies hetzelfde als wat al een jaar weggeprikt wordt.


Niet, maar het is een booster en niet een tweede of derde vaccinatie.
Technisch valt het onder een andere categorie, maar die hebben ze nog even niet gedefinieerd.

BigOne
Berichten: 38254
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 00:29

Dat zal technisch dan wel kloppen maar de logica wat Pfizer betreft is ver te zoeken. Die dosis is precies hetzelfde als prik 1 en 2. Moderna is een andere dosis dus dat kan ik me nog voorstellen alhoewel de voorbereiding dus gewoon te traag of niet is gebeurd.

Lynnepinny

Berichten: 2705
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 01:06

Zebrastreep schreef:
Onali schreef:
Allergische reactie kan altijd optreden.
Ook bij jarenlang hetzelfde wasmiddel gebruiken.


En ik zit mijzelf al rustig te praten met dat na 2 keer het wel goed moet komen :') Al denk ik met medicatie dat het wel meevalt als je lichaam er goed op reageert. Lijkt mij heel sterk dat als je jaren medicatie slikt je opeens allergisch er voor wordt. Het kan maar de kans is vrij klein.

En zelfs als je een allergische reactie krijgt betekent dit nog niet veel. Er is een reden waarom je na de vaccinatie even moet wachten en er eerste hulp aanwezig is :) Dat komt eigenlijk altijd wel goed, en de kans op een allergische reactie is gewoon erg klein.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-21 07:52

Ok thanx voor de antwoorden allemaal

esje01

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 08:25

Ik mag vanmiddag de booster halen.
Zie er enorm tegen op.
Ben bij 1 en 2 echt goed ziek geweest.
Hoofdpijn, misselijkheid en hoge koorts

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34631
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 08:39

Ik ga vanochtend voor de prik. Technisch gesproken is het mijn 2e prik, maar ik zie het als een booster. De echte booster waarvoor ik uitgenodigd zou gaan worden mag ik dan pas over een paar maanden volgens mij (het is sowieso maar afwachten natuurlijk of die uitnodiging in dec komt....ik verwacht zelf van niet omdat het allemaal zo lang duurt). Het voelt veel fijner om nu snel een prik te kunnen halen, omdat ik maar 1 keer gevaccineerd ben tot nu toe heb ik gewoon nog recht op mijn 2e prik. En ik ben in februari gevaccineerd, dat is alweer even geleden. Tip dus voor mensen die graag een booster willen en net als ik vanwege corona 1 keer gevaccineerd zijn: je kunt gewoon een prikafspraak maken voor je 2e prik. Daar hoef je geen uitnodiging voor te hebben, want iedereen heeft voor de basis vaccinatie recht op 2 prikken. Als je belt met het nummer kun je nu nog snel terecht, want het is nu nog niet druk op de vaccinatielocaties.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 09:47

Mocht ik gisteravond nog denken dat ik vannacht goed ziek zou worden, daar ik zo gammel werd, hoor ik weer bij de bofkonten want ik heb fantastisch geslapen en alleen wat last vd prikarm. Dus 3x amper last gehad.

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 09:50

Top!
Mijn buren van 74 en 84 mogen vandaag. Ben blij voor ze :j

Sanet

Berichten: 7945
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 09:53

Ik heb woensdag mijn booster gehad. Behalve een zere bovenarm geen problemen, kan nu ook alweer gewoon weer op de arm liggen, dus hoera.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-21 10:04

Ik ga toch kijken of ik niet ergens een pfizer kan krijgen in New York.
Met het huidige tempo wat er nu wordt geprikt ga ik hem nooit in de 9 maanden na de laatste vaccinatie krijgen

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 10:09

Kan gewoon purny, je kunt gewoon een afspraak maken. Alleen registratie in NL is lastig, maar met huidige tempo kan je dan na 6 maanden in NL vast nog wel een vierde halen ;-)

Valsspelen kan ook, het formulier om een derde prik aan te vragen staat gewoon online en is door iedereen in te vullen. Zo’n soort gat was er bij de eerste prik ronde ook al en is niet te controleren.

En ondertussen krijgen de groepen die eerder voorrang kregen nu geen voorrang waardoor die langer met slechtere immuniteit zitten. Nee echt super goed idee.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-21 10:11

Dan doe ik het wel de laatste dag.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34631
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 10:36

Nu al een formulier downloaden voor een booster terwijl anderen eerst zouden moeten is niet eerlijk. Ik heb mijn 2e prik net gehaald. Combi Astra en daarna Pfizer was een hele goede volgens degene die me prikte. Zij vond het heel verstandig dat ik voor deze oplossing had gekozen. Over 4 tot 6 maanden mag ik dan een booster.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 10:36

Mag je gewoon de US in, purny? Ik dacht dat ze het weer dicht wilden gooien.

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 10:37

Gisteren zijn samen met mij nog 4 andere collega's gevaccineerd. Ik heb behalve een pijnlijke arm nergens last van gehad. Een andere collega had dezelfde klachten. De rest was echt niet lekker. Hoofdpijn, duizelig, misselijk.

Ik ben echt blij want van AZ benik twee keer heel ziek geweest. 40 graden koorts en mijn hele lijf deed enorm pijn.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-21 10:38

Fitzroy schreef:
Mag je gewoon de US in, purny? Ik dacht dat ze het weer dicht wilden gooien.

Er komen strengere maatregelen zoals testen 24 uur van te voren. Maar van dichtgooien is nog geen sprake

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 10:40

Fijn Sjong!