Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Matheno schreef:Bedoel je dan dat als iemand 4,95 moet betalen, en 10,05 aan je geeft dat je dan dus 5 euro moet teruggeven?
Momo94 schreef:Ik heb hier wel ervaring in, maar soms maken de klanten het inderdaad best moeilijk.
Stel het kost 15,45 maar vervolgens geven ze een briefje van 20 en dan nog 5 losse euro's en 50 cent. Dus dan geeft de klant 25,50. Dan tel ik eerst naar de 0,50 toe en vervolgens naar de 25.. en dat is vooral als ze van het klein geld af willen en graag briefgeld er voor terug hebben.
Biks2 schreef:Ik schaam me hier best wel voor maar kan iemand mij uitleggen hoe je handig terug telt als een klant geld bij geeft, wat niet passend is?
4,20 en dan 0,20 cent bij geven is prima, maar soms krijg ik er bijvoorbeeld 0,50 bij of wat anders. Ik snap eigenlijk niet waarom klanten dit doen en krijg er ik raak nogal in de war..
Ik ben opgegroeid in het online tijdperk dus kan er ook mee te maken hebben. Veel oudere klanten en mijn collega's zijn ook 50+.
Ik kom er vaak wel mee weg omdat veel mensen pinnen, contant betalen zonder bij te geven of contant betalen met gepast bijgeven.
Zou het heel fijn vinden als iemand me dit kan uitleggen, Google geprobeerd maar niks gevonden.. collega's hebben het wel eens uitgelegd maar ik snap het eigenlijk nog steeds niet.
Janneke2 schreef:Momo94 schreef:Ik heb hier wel ervaring in, maar soms maken de klanten het inderdaad best moeilijk.
Stel het kost 15,45 maar vervolgens geven ze een briefje van 20 en dan nog 5 losse euro's en 50 cent. Dus dan geeft de klant 25,50. Dan tel ik eerst naar de 0,50 toe en vervolgens naar de 25.. en dat is vooral als ze van het klein geld af willen en graag briefgeld er voor terug hebben.
Hmmm, hoe zou ik dit aanpakken...?
Ik zou vriendelijk de vijf losse euro's weigeren (want nergens voor nodig).
.
Matheno schreef:Bedoel je dan dat als iemand 4,95 moet betalen, en 10,05 aan je geeft dat je dan dus 5 euro moet teruggeven?
Citaat:Citaat:
Hmmm, hoe zou ik dit aanpakken...?
Ik zou vriendelijk de vijf losse euro's weigeren (want nergens voor nodig).
Dat vind jij, maar toch is de gemiddelde kassa-mevrouw/bedrijf wel blij met 5 losse euro's
Want dat betekend dat je 5x iemand 1 euro "terug" kan geven ipv 1x een briefje van 5
Volgens mij kost het een bedrijf ook geld om rollen muntgeld te halen bij een bank(of hoe dat ook mag gaan)
Sky_As schreef:Ik ben eigenlijk van mening dat een kassa (zeker in de gemiddelde winkel) gewoon zelf het wisselgeld zou moeten berekenen. Dit om fouten te voorkomen. Systemen zouden zo gemaakt moeten zijn/worden dat menselijke fouten bijna niet voor kunnen komen.
Er moeten altijd goedkope scholieren achter de kassa zitten over het algemeen (bij de meeste winkels). Ik vind dat je dan niet die mensen verantwoordelijk kan houden voor kasverschillen die voortkomen uit hoofdrekenen. Door met een kassa systeem te werken die het gewoon voor kauwt, voorkom je dit zo veel als mogelijk.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 bezoekers