TENS/Livia bij menstruatiepijn

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Blacky94

Berichten: 3439
Geregistreerd: 07-07-08

TENS/Livia bij menstruatiepijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-21 22:55

Beste Bokkers,

Ik vroeg me af of er toevallig mensen zijn die ervaring hebben met een TENS-apparaat (bijv. de Livia of een ander merk?) bij menstruatiepijn.

Nu ligt er al een paar jaar een verdenking van adenomyose. De (pijn)klachten zijn de ene keer zwaarder dan de andere keer maar over het algemeen ga ik de eerste dag altijd door de grond van de pijn. Naproxen/Aleve Feminax helpt vaak wel wat maar meestal niet voldoende om nog enigzins normaal de dag door te komen zonder over de aanbevolen dosering heen te gaan.
De enige oplossing die aangeraden wordt is (terug) aan de pil, maar dat wil ik om persoonlijke redenen niet.

Ik heb al wel vaker naar o.a. de Livia gekeken maar de aanschaf van zo'n 160 euro staat me een beetje tegen. Ik ben dus benieuwd of er toevallig mensen zijn die dus ervaring hebben van het gebruik van zo'n apparaatje en zoja, welke dan?

Alvast bedankt! :)


TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 22:59

In de fysiotherapie maakt men gebruik van elektrotherapie, waaronder TENS. Dit kan hele goede resultaten geven, maar de ene persoon is de andere niet. Misschien kan je een fysio contacteren of zij een apparaat hebben wat je kan uitproberen? Of dat je eventueel tijdens je menstruatie daar eens gaat proberen of het iets voor jou is? Zij kunnen ook de instellingen bepalen die het beste bij jou passen :)

I hope your day is as nice as your butt! ;)

LEKKERGEK

Berichten: 998
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: TENS/Livia bij menstruatiepijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 23:22

Geen ervaring met menstruatie pijn. Ik heb wel tijdens mijn bevalling de weeën opgevangen met behulp van de elle- tens. Best veel baat bij gehad! Ik heb het apparaat toen der tijd gloednieuw van marktplaats afgehaald, ideaal.

Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Re: TENS/Livia bij menstruatiepijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 09:34

Ik heb een TENS destijds bij mijn verloskundige gehuurd voor tijdens m'n bevalling. Was erg prettig! Misschien kun je er eentje huren om het uit te proberen?

meintje

Berichten: 1833
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Waterlandkerkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 09:40


Een negatieve houding is als een lekke band; je komt er nergens mee tenzij je hem vervangt.

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: TENS/Livia bij menstruatiepijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 22:34

Ik heb een nep tens apparaat van rond de 80 euro. Mijn moeder heeft vaak blaas problemen en de pijn wordt echt minder ervan

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen


Blacky94

Berichten: 3439
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-21 23:24

Dank allen voor de reacties, ook via PB!
Kon maandag toevallig voor iets heel anders bij de huisarts terecht en heb het hier toen ook nog even over gehad. Nu gaf de huisarts aan meer resultaat te verwachten bij chronische pijn en minder bij acute pijn. Ook vanwege het goed instellen bijv. Maar ik kwam er ook puur toevallig vandaag achter dat een goede vriendin van mij de Livia heeft. Die gebruikt ze zelf niet meer sinds haar zwangerschap dus die gaat ze opzoeken zodat ik toch kan kijken of ik er baat bij heb of niet, zonder dat ik direct iets moet kopen of huren. Dus dat is heel erg fijn :)

kimmie1

Berichten: 2341
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 00:28

Blacky94 schreef:
Dank allen voor de reacties, ook via PB!
Kon maandag toevallig voor iets heel anders bij de huisarts terecht en heb het hier toen ook nog even over gehad. Nu gaf de huisarts aan meer resultaat te verwachten bij chronische pijn en minder bij acute pijn. Ook vanwege het goed instellen bijv. Maar ik kwam er ook puur toevallig vandaag achter dat een goede vriendin van mij de Livia heeft. Die gebruikt ze zelf niet meer sinds haar zwangerschap dus die gaat ze opzoeken zodat ik toch kan kijken of ik er baat bij heb of niet, zonder dat ik direct iets moet kopen of huren. Dus dat is heel erg fijn :)



Dat lijkt me dus gewoon een duurdere variant van een tens-apparaat, die kun je zonder die merknaam een stuk voordeliger bestellen met dezelfde werking zo te zien.

Ik mis je zo ik mis je meer en meer ik zie je in mn dromen keer op keer.....Lieve Mam Luf You!!! 19-8-1949/10-2-2005

Blacky94

Berichten: 3439
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-21 10:37

kimmie1 schreef:
Blacky94 schreef:
Dank allen voor de reacties, ook via PB!
Kon maandag toevallig voor iets heel anders bij de huisarts terecht en heb het hier toen ook nog even over gehad. Nu gaf de huisarts aan meer resultaat te verwachten bij chronische pijn en minder bij acute pijn. Ook vanwege het goed instellen bijv. Maar ik kwam er ook puur toevallig vandaag achter dat een goede vriendin van mij de Livia heeft. Die gebruikt ze zelf niet meer sinds haar zwangerschap dus die gaat ze opzoeken zodat ik toch kan kijken of ik er baat bij heb of niet, zonder dat ik direct iets moet kopen of huren. Dus dat is heel erg fijn :)



Dat lijkt me dus gewoon een duurdere variant van een tens-apparaat, die kun je zonder die merknaam een stuk voordeliger bestellen met dezelfde werking zo te zien.

Klopt idd. Maar aangezien een tens huren, van wat ik kon vinden, ook al snel een 40-50euro kost en ze op marktplaats ook al snel 50-80 euro kosten, lijkt dit me wel een fijne manier om iig iets te proberen :) zeker omdat zij hem toch al gewoon heeft liggen. En het lastige van een tens huren is dat ik, door mijn onregelmatige cyclus, ook niet even kan zeggen "ik kom die en die dag wel langs omdat ik dan en dan ongesteld wordt dus dan kan ie ook gelijk goed ingesteld worden". Dat maakt het ook allemaal wat ingewikkelder helaas.

Maar stel het werkt, dan hoef ik natuurlijk niet per se op zoek naar een (nieuwe) Livia. En wie weet wat ik met die vriendin dan nog kan regelen :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Faya__, Gambler21, gaucho, gerlienke, GrapeshotBot, Hhilde, IMAY1990, Juniores, kosseh, Mar_X, SemrushBot, Thami, yvje86 en 45 bezoekers