Weer water in emmers tijd:-((

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Weer water in emmers tijd:-((

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-02 19:23

Net heb ik de drinkbak in de wei afgesloten en een grote bak met emmers water gevuld. En volgens de weerberichten blijft het voorlopig wel even vriezen dus dat wordt weer een paar keer per dag sjouwen met emmers. Daar heb ik echt een gruwelijke hekel aan maar het is niet anders.

Het is trouwens wel erg snel heel koud geworden nu. Misschien dat ik mijn Tinker toch maar voor de nacht moet gaan binnenhalen.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 19:26

ja ik stond er ook net aan te denken toen ik de stal aan het uitmesten was, het word weer emmertjestijd Scheve mond
Ik denk dat ik maar een slang leg vanuit huis naar de schuur
dat is altijd nog handiger dan die emmers

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 19:33

ja ik haat dat ook! gelukkig staat er ook een waterbak in de andere wei end ie staat tegen het erf van mijn buren aan! 15 meter lopen en je staat binnen! dus die kunnen vast wel ff warm water gaan gebruiken!
gelukkig is onze bijkeuken verbouwd en hebben we warm water, inprincipe kan ik gewoon de slang erop aan sluiten!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 19:33

Dan moet je gewoon aan mij denken!
Ik moet zometeen voor 6 paarden water slepen Scheve mond
Dan valt het alles mee!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 19:51

Wij hebben een watercirculatiesysteem op stal.

En voor de wei zijn er toch ook verwarmde drinkbakken te krijgen?

Of je zet er een grote teil neer met een bal erin...dat voorkomt dat hij dichtvriest...

En je kunt ook een kruiwagen met water vullen, scheelt het gezeul met emmers...

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 20:08

Gelukkig word bij ons op stal bijna nooit het water afgesloten.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 20:31

Heerlijk, van die waterbuizen die mooi op temperatuur blijven Tong uitsteken
Bij ons hoeft het water niet afgesloten te worden, omdat de buizen op de een of andere manier zijn gelegt dat ze niet kunnen bevriezen B) , en ze liggen ook nog eens onder het hooi, dus voor mij eindelijk weer een emmerloze winter Schijnheilig

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 20:33

Grr bij ons sluiten ze ook de waterleiding af om te voorkomen dat ie bevriest. Boos!
Dus bij ons ook weer emmertjestijd.. Boos!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 20:37

Bij ons wordt het ook weer emmertjes tijd, normaal doen wij een badvullen met de slang maar ja......de winter begint nu toch echt te komen Huilen

Heb gelukkig net vanavond m'n onderdeken binnen gekregen, precies op tijd voor de kou Haha!

Ach voor dat we het weten is het alweer lekker warm in ons landje

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 20:50

Voor mij wordt het er niet anders van. Ik draag de hele stalperiode emmertjes met water. Wij hebben geen drinkbakken.
Je went eraan, ik vind het geen probleem!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 21:10

ja wij hebben normaal een waterslang maar dei si nu afgesloten, en steeds halve emmertjes, anders is het niet te tillen en mors je snel...koud!!!! maar het schiet niet op.....

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 22:37

Ik moet het hele jaar door emmertjes slepen voor mijn 5 pony's. En als straks de waterleiding op het landgoed is afgesloten, moet ik het in jerrycans van huis meenemen.
Emmertjes in de auto zijn zo lastig Haha!

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 23:06

gelukkig nooit met emmertjes slepen, handig mannetje van mij heeft alle waterleidingen goed gelegd, bevriest dus niet zo snel.
1 ding moet ik goed aan denken, de buitenluiken dicht houden, zeker als de wind erop staat, want dan kan het wel mis gaan.
Haha!

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 00:02

Krijg je spierballen van. Ik moet ook het hele jaar door emmers water sjouwen voor 5 paarden. Raak je wel aan gewend. Alleen moet je in de winter het water binnen vullen en dan je halve huis door sjouwen. Daarna dus dweilen.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 00:08

Wij hebben sinds vorig jaar alle waterleiding omwikkeld met een draad die je in het stopcontact stopt en hebben geen last meer van bevroren waterleidingen.Alleen als het heel erg is bevriezen de drinkbakken maar daar gooi ik dan wat heet water over heen.Vorig jaar heeft het niet zo heel hard of lang gevroren maar de dagen dat het vroor heb ik er erg veel profijt van gehad!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 01:27

Sjuimpje schreef:
Dan moet je gewoon aan mij denken!
Ik moet zometeen voor 6 paarden water slepen Scheve mond
Dan valt het alles mee!


Hou op schei uit......ik heb er 9 op stal...........a.u.b. niet onder een graad of 6 dan redden we het nog wel Haha! Doen we gewoon de grote schuifdeur snachts dicht en dan houdt de warmte van de paarden het net ............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 01:32

fabienne"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Dan moet je gewoon aan mij denken!
Ik moet zometeen voor 6 paarden water slepen Scheve mond
Dan valt het alles mee!


Hou op schei uit......ik heb er 9 op stal...........a.u.b. niet onder een graad of 6 dan redden we het nog wel Haha! Doen we gewoon de grote schuifdeur snachts dicht en dan houdt de warmte van de paarden het net ............
[/quote]

Ik heb er 9-6=3 Haha!, eigenlijk dus een makkie als ik het goed begrijp.
Albert heeft net van de week de ringen voor de emmers in de stallen gehangen.
Morgen word de drinkbak in de wei afgesloten, ja het "feest" gaat weer beginnen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 11:29

Jullie moeten niet miepen dat moet ik het gehele jaar door!

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 14:11

mijn paardje krijgt uit de grond opgepomt water.... en dat gaat dus lekker niet via een waterleiding. en in t weiland staat een giga grote ton met water!!! en er ligt een bal in, zodat het water niet snel bevriest (door de beweging v/d bal!) Dus eigenlijk is t zo wel makkelijk.....

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 14:17

tipje: ipv van emmers grote melkbussen op je kruiwagen laden!! succes verzekert!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 14:41

Die melkbussen lijken we erg onhandig en erg zwaar.

Nog een tip: Neem plastic gieters!
Het draagt makkelijker dan de emmers, minder gevaar op morsen(koude voeten dus) en het schenkt ook een stuk makkelijker.

Ik vind het ideaal want er zit ook nog eens een goede brede greep aan die niet van ijzer is, dus ook nog eens beter voor onze koude handjes.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 16:35

We zitten allemaal in hetzelfde schuitje maar het duurt vast niet lang en het voorjaar komt elk jaar weer dus ff doorbijten vrees ik.
We scheppen zolang het kan ook wel water uit de sloot (mits die schoon is natuurlijk) in sommige weides.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 17:14

Wat dacht je van een manege met 100 paarden...
Er is nu 1 stal (ong 30 paarden ofzo) die een vriesvaste watervoorziening hebben, de rest moet allemaal met de hand... Daarvoor worden twee grote tonnen op een kar gezet, helemaal vol met water gedaan en dan gewoon met emmertjes daar water uit halen. Heb het twee winters gedaan, waarbij die eerste winter dus die andere stal ook nog moest. Nou, van mij hoeft dat niet meer hoor! (Nou rijd ik ook niet meer op die manege, maar goed...)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 18:57

Ach wees blij dat je het niet elke dag hoeft te doen. Dat moet ik dus voor 6 paarden! En in de winter moet ik het zelfs in huis halen, dan lukt het met de slang ook niet meer.

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 19:42

ik ken het probleem, gelukkig hoef ik niet te sjouwen, maar op mijn vorige manege vondt ik het een regelrechte ramp! het water klotste over die emmers heen, dus conclusie was jij was nat en de emmer die was dus bijna leeg, dus weer opnieuw water halen!