Mondoni Senegal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Mondoni Senegal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-02 13:16

Heeft iemand hier ervaringen mee? (Het zijn die broeken met leren zitvlak die nu bij Divoza in de aanbieding zijn) Ik denk eraan om een grijze aan te schaffen. Kan iemand mij vertellen hoe deze broek valt? Hoe grijs is de kleur grijs? En hoeveel kleurverschil zit er tussen de broek en het zitvlak? Tevens graag wat info over de kwaliteit.


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-02 13:17

Tevens indien mogelijk wat info over de blauwe versie.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 13:41

Ik vind de kwaliteit wat tegenvallen. Ik heb een witte gekocht omdt hij zo goedkoop was en ik hem alleen gebruik voor de wedstrijden.
Het is katoen, heb het idee dat het snel verkleurd. Vallen groot uit en zijn erg lang (en aangezien ik hele korte benen heb heb ik het stuk met het klittenband incl split eraf moeten knippen)

Maar, als je niet teveel geld hebt fof wilt besteden aan een broek is het een aardig alternatief.

Ik geef liever wat meer geld uit aan een rijbroek die dan beter zit en ook nog eens veel langer mooi en goed blijft (op de Eurostar heb ik zelfs 2 jaar garantie op de nepleren stukken)

Op zoek naar de zon!!!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-02 13:49

Een witte? Ik zie de senegal alleen maar in het grijs, blauw of blauw/grijs staan. Verward

Wat betreft dat duurdere broeken vaak beter zijn, kan ik me helemaal in vinden. Ik wil alleen wat rijbroeken proberen met (kunst)leren zitvlak en vind het zonde om een dure aan te schaffen terwijl ik het later niets blijk te vinden. Zo heb ik nl. ook een dure RTS rijbroek aangeschafd, waarvan het zitvlak helemaal afgebladerd is en de broek maar twee keer heb gedragen. Dat... vind ik dus zonde.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 13:53

Ik heb sinds een paar weken de Mondoni Afrika (zelfde materiaal?) en die is nu twee keer gewassen. Over het kunstleer ben ik wel tevreden, maar het is al wel duidelijk te zien dat de donkerblauwe stof niet lang donkerblauw zal blijven. 't Is dat ik die broek heb gekregen (en een gegeven paard... etc. etc.), maar ik zou zelf niet snel weer een Mondoni kopen, althans niet in een donkere kleur.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

germie

Berichten: 25881
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 13:57

Mijn bruine was binnen een jaar op, en werd helemaal beige. De kleurechtheid was gewoon niet aanwezig.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-02 13:58

Zelf heb ik dus ook zo'n mondoni afrika (overgenomen van een bokker) in het rookblauw. En inderdaad, die kleur veranderd snel.
Maar hoe zit dat met die grijze? En hoe grijs is die grijze?

Liselot

Berichten: 32173
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 14:17

ik heb de baluwe ervan, maatje 38 gehaald, maar was echt veels te groot, dus weer terug gestuurd, ik wacht nu op een 36
de grijze is middengrijs en het zitvlak is iets lichter. bij de baluwe is het andersom, donkerblauw met nog donkerder zitvlak.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 16:30

Ik heb de blauwe en hij zit als een huis, ik heb hem het meest aan van alle rijbroeken die ik heb.
De kleur si een stuk minder, hij verkleurd nu al, maar goed voor dat geld mag je ook niet alles verwachten.
De grijze vond ik zelf erg lelijk, gewoon geen mooie kleur grijs Verward en de tweekleur vond ik niets omdat iedereen dan al vanaf een afstand ziet dat je een goedkope broek aanhebt *LOL*
Maar verder, hij zit top en ik snapniet waarom ze hem niet in meer kleuren uit gaan voeren, want het is de enige met hoge band en kunstleren zit, die ook nog eens betaalbaar is.
En ook dure gaan bij mij niet zo lang mee, omdat ik er altijd wel weer iets mee uithaal waar hij niet tegen kan (ergens achter blijven haken ofzo) zodat ik liever 2 keer per jaar een Mondini koop, dan 1x een dure.
Hierbij dus een oproep om meer kleuren!!! Haha!

Navragen is beter dan afvragen.

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 16:34

Ik was dus ook naar Divoza gegaan om die broek te kopen, want in de catalogus ziet het er wel redelijk uit, en aangezien ze in de aanbieding waren, dacht ik bij mezelf, ach waarom niet?
Maar toen ik aankwam bij Doviza (Zoetermeer), zag ik eigenlijk gelijk al dat ik die broek waarschijnlijk niet lekker zou vinden zitten, maar ben het uiteindelijk toch gaan passen. Ik vond het ten eerste niet lekker zitten en de stof was echt raar (beetje stijf). En ik paste het gewoon niet ik had eerst een maatje 36 (heb ik altijd) maar die paste ik dus niet, ik kreeg de knoop niet eens in de buurt van dicht Verward . En 38 kon ik in zwemmen.
En de kleur zoals iemand al eerder zei: het zitvlak bij de blauwe broek is donkerder dan de broek zelf, en bij de soort van grijze broek is het wel ongeveer hetzelfde alleen wil ik dat geen grijs noemen, meer gebroken wit ofsow??

Groetjes Zilly

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-02 16:45

Ik kan dus beter mijn gedachten verzetten naar de blauwe broek?

*baalt nu al stevig als een stekker.. hoopte een leuk grijs setje bij elkaar te hebben Frusty *

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 16:49

Tja maar die blauwe van mij wordt dus vaal... Dat is dus een Afrika, kan zijn dat het bij de Senegal anders is, maar ik vrees van niet. Goedkope katoen = goedkope katoen.

Wat Jasmijn zegt, daar zit ook wel wat in. Ik sloop ook alles en dan kan ik beter 3 x per jaar iets goedkoops kopen dan 1 x iets duurs, kapot gaat het toch wel (geldt o.a. voor koptelefoontjes, headseats en dat soort dingen Haha!).

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-02 16:51

Kan iemand mij een voorbeeldkleur laten zien van de grijze? Zoals ie in werkelijkheid is? Had net zulke leuke bandages gescoord op de snuffelmarkt... Verdrietig


Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 23:17

Ik heb ook de Senegal in het blauw, en ik vind het eigenlijk maar niks. Hij is mij wat te wijd - nou is het natuurlijk een bandplooi, maar hij is gewoon overal wijd - en ik vind de stukken kunstleer te kort, op het Ainsley-zadel rijd ik telkens weer m'n linkerknie open, net op de hoek van dat kunstleer, als je begrijpt wat ik bedoel.
Het kunstleer is wel van iets betere kwaliteit dan de afrika heb ik het idee, die worden zo snel pluizig.
De 'kleurhoudbaarheid', daar maak ik me niet zo druk om. Ik had een groene Afrika die ik heb gedragen tot de gaten erin vielen (echt!), die was gewoon grijs op het laatst. Kan me echt niet schelen, het moet functioneel zijn.
IK koop de volgende keer wel weer gewoon een Afrika denk ik....

Die kleur grijs vond ik echt niet mooi, vééél te licht, echt ergens tussen wit en grijs. Ten eerste lelijk en ten tweede niet praktisch dus.

btw: ik vind grijze bandages ook best cool bij een blauwe rijbroek hoor, zorg je gewoon dat je een blauw dekje met grijze piping onder je zadel hebt Knipoog.....

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 23:43

Jasmijn schreef:
Hierbij dus een oproep om meer kleuren!!! Haha!

Heb vorige maand een hoop lapjes stof in handen gehad voor meer kleuren, heb mijn stem daar ook nog net in kunnen verwerken Lachen

Het model van die broek vind ik verder euh... nogal vreemd. Ze zijn een paar maanden geleden van een andere leverancier gekomen en die zijn een stuk minder mooi vind ik.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 08:39

Hè, goed nieuws en slecht nieuws.
Meer kleuren, dat is het goede nieuws, maar als ze nu van een andere leverancier komen en een heel ander (zelfs vreemd model) hebben, schiet ik met die kleuren ook niets op.
Maar goed, als ik wat wil, moet ik dus naar Zoetermeer om te passen en niet telefonisch bestellen. (Ik had er al 1, dus dacht de maat en het model te kennen, dus even makkelijk via de telefoon te bestellen, maar nu rij ik er toch maar 'even' heen.)

Navragen is beter dan afvragen.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 08:47

Ik heb laatst een gepast. Hij zat op zich mooi, ook fijn hoog in de rug, maar om mijn buik (humhum) te strak.
Ik ben dus naar fhuis gegaan met (opnieuw) een Mondoni Africa.
Ik heb laatst een hele goeie tip gehoord:

Het is waar dat de mondoni's sterk verkleuren. Maar als je ze zelf nog eens verft in de wasmachine (bij de drogist kun je van die kleine potjes textielverf kopen) dan zien ze er weer als nieuw uit, en die kleur blijft wel lang zitten!!!!!

Wel de eerste tijd weer apart wassen.....

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 11:22

Ik heb een mondoni Tunis, een in grijs en een in roest. Ik vind ze prettig zitten. Met deze kleuren heb ik geen problemen met verkleuren. Dat was met mijn blauwe mondoni wel anders. Die was na enkele keren wassen helemaal vaal.
Heb even een foto gemaakt van mijn grijze broek. Hij komt net uit de was en ziet er dus een beetje verkreukeld uit:

Afbeelding

* To Belg, or not to Belg *

Fitzroy

Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 11:58

Ik heb de Senegal in donkerblauw grijs en hoewel ik de Africa bijzonder lekker vond zitten, vind ik de Senegal 3 x niets.
Ik heb me pas op een buitenrit gigantisch zitten ergeren omdat hij steeds verder omhoog kroop (de pijpen dus)

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 12:06

Ik heb m pas ook besteld in het blauw, vindt het een mooie broek ziet er netjes uit.
Het is inderdaad zo dat ie redelijk lang is en wat wijder maar ik vind m wel lekker zitten..is nu 1 keer gewassen en ziet er nog hetzelfde uit.
Een meisje op de manege heeft er ook een paar en die wil niet anders.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 16:03

Bij mij istie juist te kort:D en idd, die pijpen zijn irri, komt gewoon omdat ze te wijd zijn....
die tweekleur kun je ook nog overwegen Sandra Knipoog....ik vind het zelf niet zo, maar het is een optie...

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 35 bezoekers