Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 10:44

purny schreef:
Askja schreef:
Hoe dan ook, het lijkt er zo langzamerhand gewoon sterk op dat we nog lang niet van corona af zijn.

Zomaar een idee: verlaag de ziektekostenpremie voor gevaccineerden. Dan beloon je goed gedrag.
Je zou natuurlijk ook de premie voor ongevaccineerden kunnen verhogen, dat levert meer geld op, maar daar is waarschijnlijk minder draagvlak voor.
Haal daarnaast meer geld voor de zorg binnen door de accijns op roken verder te verhogen en door een tax in te voeren op ongezonde voedingsproducten.
Wat mij betreft mag dat doorgetrokken worden naar ander risicovol gedrag zoals te hard rijden en rijden onder invloed. Meer handhaven en gooi de boetes maar flink omhoog. En laat de opbrengsten rechtstreeks naar de zorg gaan.

Als de premie dan ook omhoog gaat voor rokers vind ik het best...

Dat is lastig, want hoe controleer je als verzekering dat mensen echt niet roken? Dat zou alleen kunnen via de HA, zodra mensen zich met rookgerelateerde klachten aandienen. Maar dat vind ik persoonlijk te ver gaan en gaat ook in tegen het medisch beroepsgeheim. Accijns flink verhogen is veel simpeler.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 10:49

Needje schreef:
ík zeg niet dat men moet stoppen met gevaarlijke dingen doen. Maar ik denk dat mensen er in deze huidige tijd wel over na zouden kunnen denken. Je kan hier nl wel lopen zeuren over de druk op de zorg, maar als je vervolgens jezelf elke dag bewust blootstelt aan een groot risico vind ik het een beetje flauw om maar te blijven roepen dat alles de schuld is van de ongevaccineerden.
Als die 10.000 letsels per maand niet opgenomen hoefde te worden had de zorg het ook iets minder druk daarmee en meer tijd voor Clovid patiënten. Het is maar hoe je het bekijkt he.

Niemand roept hier dat alles de schuld is van de ongevaccineerden.
En je kunt (zie mijn vorige post) wel iets doen aan risicovol gedrag, maar je kunt mensen moeilijk in een glazen doosje stoppen. En hoe je het ook wendt of keert, een hogere vaccinatiegraad gaat ZH en IC-opnames schelen en is veel gemakkelijker te realiseren dan grootschalig voorkomen van allerlei letsels.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

purny

Berichten: 27451
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 10:55

Maar Askja: Het is hetzelfde met vaccineren... komt allebei op hetzelfde neer en gaat ook allebei te ver

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:03

996981 schreef:
Bedankt voor je antwoord :)

Ik ben heel benieuwd hoe het bewustzijn van druk op de zorg en de invloed die we daar zelf op hebben zich gaat ontwikkelen de komende periode.

Vind jij bijvoorbeeld dat andere risicogroepen ook beter thuis kunnen blijven? Of hebben die genoeg verantwoordelijkheid genomen als ze geënt zijn?

En mensen die bewust gevaar blijven lopen in deze periode door middel van gevaarlijke hobby’s? Kun je van hen verwachten dat even te laten?

M.a.w. Hoe ver vind jij/jullie dat de eigen verantwoordelijkheid voor het vermijden van zorg op dit moment gaat?



Ik vind idd dat andere risicogroepen genoeg verantwoordelijk hebben genomen als zij zich hebben laten vaccineren.

Ook vind ik niet dat wel (risico)sporten tijdelijk aan banden moeten leggen. Sporten is goed voor lichaam en geest. De GGZ loopt al over en wellicht zijn er mensen waarbij niet mogen sporten zorgt voor een nog dieper dal. Wel is het belangrijk dat je veiligheid voorzorgsmaatregelen treft. Gordel om in de auto, cap op bij paardrijden, helm op bij wielrennen enz. Voor mij zijn dit allemaal risico’s van het leven die ingecalculeerd moeten worden. Het is ook geen besmettelijk iets dat zich over heel het verspreid. Daarnaast is er geen plek dóórdat de IC’s vol liggen met Corona patiënten die daar niet hadden hoeven liggen als zij zich hadden laten vaccineren.


Ik heb nog wel een vraag aan jou! Het is inmiddels overduidelijk dat het grootste deel van de Corona patiënten op de IC niet gevaccineerd is. Ook is duidelijk dat vaccineren goed helpt tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopname. Een groot deel van deze opnames had dus voorkomen kunnen worden door 2 simpele prikjes. Daarnaast is er weer dreiging dat iedereen zich aan maatregelen moet gaan houden door deze groep die in het ziekenhuis belandt.
Waarom is het dan nog steeds niet gerechtvaardigd dat mensen zich moeten laten vaccineren? Gewoon verplicht of in ieder geval verplicht om ergens (supermarkt, apotheek, winkel) binnen te mogen. Het niet vaccineren heeft inmiddels zo’n grote invloed op de hele bevolking. Psychisch, maar ook houden ze bedden bezet waardoor andere hoognodige zorg niet door kan gaan.

En vindt je het dan wel ok dat niet gevaccineerden bij ernstig ziek worden wel willen dat alles uit de kast getrokken wordt op ze er doorheen te krijgen?

Want waar ze eerst zo kritisch zijn op die paar mm vaccinvloeistof, maakt het ze dan in het ziekenhuis ineens niet meer uit wat ze allemaal aan medicatie krijgen ingespoten. Is dat niet een beetje krom?

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:10

Ik wordt op mijn werk momenteel wel gek van alle mensen die ziek op werk komen (als in duidelijk strontverkouden) en dan zeggen: ik ben geënt en de thuistest was negatief..ja jammer dan..want ook met de griep moet je een beetje uitkijken dit jaar en ze vallen bij bosjes..en dan maar weer de roosters opvullen en hopen dat het niet meer wordt..
Aan de andere kant zei een collega maandag, dit gaat hoe dan ook deze winter gebeuren dus dan maar direct de pijn en hopen dat de rest van de winter wat rustiger verloopt.

Heeft niet persee met corona te maken, maar waarom komen mensen duidelijk ziek naar hun werk met het motto: ik heb geen zin om thuis te blijven..dat hebben andere ook niet door jouw acties.

MyWishMax

Berichten: 25234
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:14

Dat heb ik altijd al vervelend gevonden, ja :=

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:17

Vayo schreef:
996981 schreef:
Bedankt voor je antwoord :)

Ik ben heel benieuwd hoe het bewustzijn van druk op de zorg en de invloed die we daar zelf op hebben zich gaat ontwikkelen de komende periode.

Vind jij bijvoorbeeld dat andere risicogroepen ook beter thuis kunnen blijven? Of hebben die genoeg verantwoordelijkheid genomen als ze geënt zijn?

En mensen die bewust gevaar blijven lopen in deze periode door middel van gevaarlijke hobby’s? Kun je van hen verwachten dat even te laten?

M.a.w. Hoe ver vind jij/jullie dat de eigen verantwoordelijkheid voor het vermijden van zorg op dit moment gaat?



Ik vind idd dat andere risicogroepen genoeg verantwoordelijk hebben genomen als zij zich hebben laten vaccineren.

Ook vind ik niet dat wel (risico)sporten tijdelijk aan banden moeten leggen. Sporten is goed voor lichaam en geest. De GGZ loopt al over en wellicht zijn er mensen waarbij niet mogen sporten zorgt voor een nog dieper dal. Wel is het belangrijk dat je veiligheid voorzorgsmaatregelen treft. Gordel om in de auto, cap op bij paardrijden, helm op bij wielrennen enz. Voor mij zijn dit allemaal risico’s van het leven die ingecalculeerd moeten worden. Het is ook geen besmettelijk iets dat zich over heel het verspreid. Daarnaast is er geen plek dóórdat de IC’s vol liggen met Corona patiënten die daar niet hadden hoeven liggen als zij zich hadden laten vaccineren.


Ik heb nog wel een vraag aan jou! Het is inmiddels overduidelijk dat het grootste deel van de Corona patiënten op de IC niet gevaccineerd is. Ook is duidelijk dat vaccineren goed helpt tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopname. Een groot deel van deze opnames had dus voorkomen kunnen worden door 2 simpele prikjes. Daarnaast is er weer dreiging dat iedereen zich aan maatregelen moet gaan houden door deze groep die in het ziekenhuis belandt.
Waarom is het dan nog steeds niet gerechtvaardigd dat mensen zich moeten laten vaccineren? Gewoon verplicht of in ieder geval verplicht om ergens (supermarkt, apotheek, winkel) binnen te mogen. Het niet vaccineren heeft inmiddels zo’n grote invloed op de hele bevolking. Psychisch, maar ook houden ze bedden bezet waardoor andere hoognodige zorg niet door kan gaan.

En vindt je het dan wel ok dat niet gevaccineerden bij ernstig ziek worden wel willen dat alles uit de kast getrokken wordt op ze er doorheen te krijgen?

Want waar ze eerst zo kritisch zijn op die paar mm vaccinvloeistof, maakt het ze dan in het ziekenhuis ineens niet meer uit wat ze allemaal aan medicatie krijgen ingespoten. Is dat niet een beetje krom?

Volgens mij zijn de basisregels ook voor gevacineerden nog steeds geldig. Dat jij vind dat je met 2 spuiten je plicht voldaan hebt doet daar niets aan af en maakt je net zo slecht als een ongevaccineerde die zich niet aan de regels houdt..in regio Limburg liggen bijvoorbeeld weer meer gevaccineerden in het ziekenhuis als ongevaccineerden en hoe meer mensen zich laten vaccineren hoe vaker dat zal voorkomen. Je bent niet 100% veilig met twee prikjes.
Het superieurgevoel spat er weer vanaf. :n
Dat er misschien extra aandacht moet zijn voor 45+ om zoveel mogelijk daarboven geënt te krijgen zie ik wel wat ik..maar laat jonge mensen met rust die niet willen..
En verplichten is waanzin. Dat gaat tegen de grondwet en de EVRM in.

Cer

Berichten: 30092
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:20

oh, daar is de grondwet weer..
lezen mensen dat ding wel eens, als ze daar wat over schrijven?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37214
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:22

Sunnda schreef:
Ik wordt op mijn werk momenteel wel gek van alle mensen die ziek op werk komen (als in duidelijk strontverkouden) en dan zeggen: ik ben geënt en de thuistest was negatief..ja jammer dan..want ook met de griep moet je een beetje uitkijken dit jaar en ze vallen bij bosjes..en dan maar weer de roosters opvullen en hopen dat het niet meer wordt..
Aan de andere kant zei een collega maandag, dit gaat hoe dan ook deze winter gebeuren dus dan maar direct de pijn en hopen dat de rest van de winter wat rustiger verloopt.

Heeft niet persee met corona te maken, maar waarom komen mensen duidelijk ziek naar hun werk met het motto: ik heb geen zin om thuis te blijven..dat hebben andere ook niet door jouw acties.


De arbodiensten hebben ook al aan de bel getrokken en willen een "snotneus" beleid omdat de hoeveelheid ziekmeldingen aardig stijgt inderdaad door mensen die vrolijk snotterend (dus meestal besmet met "iets dat anderen kan besmetten"). Ik zal eens kijken of ik dat artikel nog kan terugvinden

Edit gevonden, nos site stond het op.

https://nos.nl/artikel/2403083-snotneus ... arbodienst

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:24

Cer schreef:
oh, daar is de grondwet weer..
lezen mensen dat ding wel eens, als ze daar wat over schrijven?

Laat ik nu lang in de juridische wereld gewerkt hebben. :+

Electra63

Berichten: 17818
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:24

Laatst bijgewerkt door Electra63 op 27-10-21 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Berichten: 19191
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:24

Askja schreef:
Niemand roept hier dat alles de schuld is van de ongevaccineerden.


Zitten wij in hetzelfde topic? :')
Zo'n beetje elke post gaat over dat alles ligt aan dat mensen zich niet laten vaccineren....

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:26

Electra63 schreef:
Dat verhaal dat er ook of meer gevaccineerden in het ziekenhuis liggen, dat heeft wel een oorzaak.
Deze mensen mankeerden al wat.

https://www.trouw.nl/zorg/wie-zijn-de-g ... ~b69d250a/

Dat was al zo voor de vaccinatie, de kans om in het ziekenhuis te belanden was het grootst bij onderliggende klachten, waar overgewicht ook onder valt.

Electra63

Berichten: 17818
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:28

Sunnda schreef:
Electra63 schreef:
Dat verhaal dat er ook of meer gevaccineerden in het ziekenhuis liggen, dat heeft wel een oorzaak.
Deze mensen mankeerden al wat.

https://www.trouw.nl/zorg/wie-zijn-de-g ... ~b69d250a/

Dat was al zo voor de vaccinatie, de kans om in het ziekenhuis te belanden was het grootst bij onderliggende klachten, waar overgewicht ook onder valt.



Maar de rest, zo'n 80% zijn dus patiënten die voorkomen hadden kunnen worden, door 2 prikjes

Cer

Berichten: 30092
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:31

Sunnda schreef:
Cer schreef:
oh, daar is de grondwet weer..
lezen mensen dat ding wel eens, als ze daar wat over schrijven?

Laat ik nu lang in de juridische wereld gewerkt hebben. :+


Dit zegt Hoogleraar Gezondheidsrecht Martin Buijsen
Citaat:
Maar in grondwetsartikelen wordt volgens de hoogleraar altijd ruimte gelaten voor uitzonderingen. "Die rechten zijn niet absoluut. Een uitzondering is de volksgezondheid. Als de overheid vindt dat die in gevaar is, dan weegt dat zwaarder dan de lichamelijke integriteit van een mens."

Is dat dan onjuist?

purny

Berichten: 27451
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:34

MyWishMax schreef:
Dat heb ik altijd al vervelend gevonden, ja :=

Afgelopen week nog meegemaakt op het werk. Heel vervelend ja...
En het viel me ook op dat ik eigenlijk helemaal geen handen meer geef..

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:36

Cer schreef:
Sunnda schreef:
Laat ik nu lang in de juridische wereld gewerkt hebben. :+


Dit zegt Hoogleraar Gezondheidsrecht Martin Buijsen
Citaat:
Maar in grondwetsartikelen wordt volgens de hoogleraar altijd ruimte gelaten voor uitzonderingen. "Die rechten zijn niet absoluut. Een uitzondering is de volksgezondheid. Als de overheid vindt dat die in gevaar is, dan weegt dat zwaarder dan de lichamelijke integriteit van een mens."

Is dat dan onjuist?

Nee dat is niet onjuist.
Maar je kunt wel grote vraagtekens zetten bij een prik waarvan de onderzoeksresultaten geheim zijn, niemand (op papier) aansprakelijk kan worden gehouden voor problemen die later uitkomen en dan een verplichting instellen (wat sommigen willen) terwijl jonge gezonde mensen meestal een keer snotteren

Dat kan zich bij problemen die achteraf zichtbaar worden heel lelijk tegen de staat keren en dan is zeggen: 'we wisten niet beter, het was crisis' juridisch ook niet persee houdbaar.

pmarena

Berichten: 48039
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:40

Gelukkig beseffen ze dat zelf ook en o.a. daarom zie ik een vaccinatie-verplichting nog niet zo snel gebeuren :)

Cer

Berichten: 30092
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:42

Grote vraagtekens is niet hetzelfde als 'dat gaat tegen de grondwet in' volgens mij?

Needje

Berichten: 19191
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:43

pmarena schreef:
Gelukkig beseffen ze dat zelf ook en o.a. daarom zie ik een vaccinatie-verplichting nog niet zo snel gebeuren :)


Nou je weet maar nooit met het kabinet want die QR code zou er ook echt nóóit komen. :')

996981
Berichten: 9676
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:46

Vayo schreef:
996981 schreef:
Bedankt voor je antwoord :)

Ik ben heel benieuwd hoe het bewustzijn van druk op de zorg en de invloed die we daar zelf op hebben zich gaat ontwikkelen de komende periode.

Vind jij bijvoorbeeld dat andere risicogroepen ook beter thuis kunnen blijven? Of hebben die genoeg verantwoordelijkheid genomen als ze geënt zijn?

En mensen die bewust gevaar blijven lopen in deze periode door middel van gevaarlijke hobby’s? Kun je van hen verwachten dat even te laten?

M.a.w. Hoe ver vind jij/jullie dat de eigen verantwoordelijkheid voor het vermijden van zorg op dit moment gaat?



Ik vind idd dat andere risicogroepen genoeg verantwoordelijk hebben genomen als zij zich hebben laten vaccineren.

Ook vind ik niet dat wel (risico)sporten tijdelijk aan banden moeten leggen. Sporten is goed voor lichaam en geest. De GGZ loopt al over en wellicht zijn er mensen waarbij niet mogen sporten zorgt voor een nog dieper dal. Wel is het belangrijk dat je veiligheid voorzorgsmaatregelen treft. Gordel om in de auto, cap op bij paardrijden, helm op bij wielrennen enz. Voor mij zijn dit allemaal risico’s van het leven die ingecalculeerd moeten worden. Het is ook geen besmettelijk iets dat zich over heel het verspreid. Daarnaast is er geen plek dóórdat de IC’s vol liggen met Corona patiënten die daar niet hadden hoeven liggen als zij zich hadden laten vaccineren.


Ik heb nog wel een vraag aan jou! Het is inmiddels overduidelijk dat het grootste deel van de Corona patiënten op de IC niet gevaccineerd is. Ook is duidelijk dat vaccineren goed helpt tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopname. Een groot deel van deze opnames had dus voorkomen kunnen worden door 2 simpele prikjes. Daarnaast is er weer dreiging dat iedereen zich aan maatregelen moet gaan houden door deze groep die in het ziekenhuis belandt.
Waarom is het dan nog steeds niet gerechtvaardigd dat mensen zich moeten laten vaccineren? Gewoon verplicht of in ieder geval verplicht om ergens (supermarkt, apotheek, winkel) binnen te mogen. Het niet vaccineren heeft inmiddels zo’n grote invloed op de hele bevolking. Psychisch, maar ook houden ze bedden bezet waardoor andere hoognodige zorg niet door kan gaan.

En vindt je het dan wel ok dat niet gevaccineerden bij ernstig ziek worden wel willen dat alles uit de kast getrokken wordt op ze er doorheen te krijgen?

Want waar ze eerst zo kritisch zijn op die paar mm vaccinvloeistof, maakt het ze dan in het ziekenhuis ineens niet meer uit wat ze allemaal aan medicatie krijgen ingespoten. Is dat niet een beetje krom?

Bedankt voor je antwoord :)

In mijn ogen is het afdwingen van medische handelingen nooit goed. Ook niet als het gaat om
“Maar” een prikje of twee, drie… die kant moeten we in mijn ogen niet op willen en het is zeker geen manier om de complotdenkers weer dichter bij de maatschappij te krijgen. Hoe “de ongevaccineerde” dan aankijkt tegen handelingen in het ziekenhuis weet ik niet. Ik kan niet voor een hele groep spreken. Persoonlijk neem ik nog geen paracetamol bij pijn, maar heb ik tijdens mijn bevalling wel een ruggenprik gehad. Dat is waarschijnlijk heel raar en hypocriet in de ogen van anderen. Dat zijn keuzes die iedereen voor zichzelf maakt.

Voor een hele groep mensen is het wachten tot ze vroeg of laat ziekenhuiszorg nodig hebben, te wijten aan levensstijl. Gevoelsmatig kan ik er niet bij dat we vinden dat die mensen genoeg verantwoordelijkheid nemen door het nemen van een prik. Juist omdat dit de groep is die mét prik nog steeds kans heeft te worden opgenomen. Of maakt de besmettelijkheid voor jou het verschil? Hoe sta je daarin ten opzichte van griep? Vind je dat we daar ook iedereen voor moeten gaan vaccineren? Desnoods verplicht? Of drukt dat niet genoeg op de zorg voor zulke maatregelen? En wanneer dan wel?

Als we het gaan hebben over verantwoordelijkheden en verplichtingen om de zorg te ontlasten komen bij mij heel veel vragen boven. Ik zou oprecht niet weten hoe je daar invulling aan kan geven.

In mijn ogen doen heel veel mensen, structureel te weinig om de zorg niet belasten. Die mensen nu vrij pleiten omdat ze een prikje hebben gehaald, terwijl het wachten is tot ze op een andere manier ziekenhuiszorg nodig gaan hebben doordat ze niet zuinig op zichzelf zijn, vind ik persoonlijk een rare gedachte.

Ik snap echt dat voor nu vaccineren heel nuttig is. Maar hoe gaan we hier in de toekomst mee om? Virologen zijn er inmiddels over uit dat Corona onder ons blijft en naast influenza zal komen te staan.

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8

pmarena

Berichten: 48039
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:49

Needje schreef:
pmarena schreef:
Gelukkig beseffen ze dat zelf ook en o.a. daarom zie ik een vaccinatie-verplichting nog niet zo snel gebeuren :)


Nou je weet maar nooit met het kabinet want die QR code zou er ook echt nóóit komen. :')


Of dat zo gezegd is weet ik niet, maar vind ik toch wel van een andere orde dan verplicht een medische ingreep ondergaan.

Cer

Berichten: 30092
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:52

996981, ik kan een klein beetje met wat je schrijft, maar voor mezelf nog niet genoeg.

het nemen van een vaccin scheelt best wel HEEL veel in de huidige ziekenhuis opnames..
En het gezond maken (wat langer duurt) van mensen die nu wel gevaccineerd zijn, maar door levensstijl wellicht ooit ziekenhuiszorg nodig hebben, scheelt veel minder.. Plus, als de ongevaccineerden er niet zouden liggen, zou er prima plek zijn voor de gevaccineerden die 'ongezond leven'..

Toch? Althans, zo begrijp ik het een beetje.

purny

Berichten: 27451
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:58

996981: Als jij voor mij de tip hebt om snel af te vallen, graag! Maar ik vraag me af of je je wel eens hebt verdiept in hetgene waarom iemand te zwaar is?
Ik vind het overkomen als fatshaming.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt


BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 11:58

Het is niet alleen dat mensen met Corona op dr ic terecht komen, wanneer ze daar gelegen hebben zijn ze vaak lichamelijk een wrak. Als ze al volledig herstellen want dat is maar de vraag. En ook dat herstel legt grote druk op medische beroepen, leren lopen, bewegen, je redden met hulpmiddelen, ziektewet , afkeuring . Er komt zoveel achteraan, de meeste mensen die langer dan een paar dagen geintubeerd worden houden daar een serieus aantal klachten aan over.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.