Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Temeraire

Berichten: 3520
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 17:50

Vervelend dat het niet gaat!
Welke regio? Dat helpt denk ik bij het vinden van een goed adres.

@BarbaraNova erg naar om een cavia te verliezen maar wel leuk dat je gelijk een nieuwe kon uitzoeken. Hoe gaat het met de nieuwe aanwinst?
Was er veel keus op de beurs? Misschien dat ik daar ook weer een keer heen ga.

This is my design


lampjerulez

Berichten: 3497
Geregistreerd: 28-10-05

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 18:04

Ik zit nu in Noord Holland, Heiloo

BarbaraNova

Berichten: 4168
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 06:38

lampjerulez schreef:
Ik zit nu in Noord Holland, Heiloo


Het zijn binnen caafjes zeker?

Als ze buiten kunnen zou ik er wel tijdelijk voor kunnen zorgen, vindt het zo naar voor je

lampjerulez

Berichten: 3497
Geregistreerd: 28-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 08:48

BarbaraNova schreef:
lampjerulez schreef:
Ik zit nu in Noord Holland, Heiloo


Het zijn binnen caafjes zeker?

Als ze buiten kunnen zou ik er wel tijdelijk voor kunnen zorgen, vindt het zo naar voor je


Nee het zijn binnen caafjes :(

ik heb op het cavia forum ook nog geen reacties mogen ontvangen.
Marktplaats vind ik eng, ik wil iemand die echt van caafjes houd en niet iemand die denkt ow leuk.
Vooral omdat het langharige zijn.

Misschien dat ik ze naar de opvang moet brengen..

melody7

Berichten: 13682
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 09:45

Misschien kun je het op Facebook proberen? De groep cavia hobby is voor verkoop van cavia's. Vraag er wel iets voor (zeker ook als je Marktplaats zou overwegen) zodat ze niet als voer worden opgehaald. Een opvang is natuurlijk ook heel veilig, maar ik snap helemaal dat je ze liever meteen aan een nieuwe familie meegeeft.

Hier zijn baby's op komst bij Billy <3
Afbeelding
Afbeelding

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

lampjerulez

Berichten: 3497
Geregistreerd: 28-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 13:45

melody7 schreef:
Misschien kun je het op Facebook proberen? De groep cavia hobby is voor verkoop van cavia's. Vraag er wel iets voor (zeker ook als je Marktplaats zou overwegen) zodat ze niet als voer worden opgehaald. Een opvang is natuurlijk ook heel veilig, maar ik snap helemaal dat je ze liever meteen aan een nieuwe familie meegeeft.


thanks voor de tip ik ga even kijken via facebook

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 19:46

Het is voor mij helaas te ver. In ons nieuwe hok zou ik evt 1 of 2 damens kunne overnemen. Maar vind een uur rijden helaas wat ver. Zelf heb ik wat baby's van onze cavia wel op mp gezet en ze hebben allemaal een super huisje gekregen. Zelfs iemand die een uur wou rijden voor ze en de andere een ruim half uur. Had niet dit soort mensen verwacht. Heb ook wel wat mensen afgewezen.

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 18:56

Heeft er iemand hier verstand van een beren groep van ong 3 bij elkaar?

Sinds januari heb ik 3 beren bij elkaar. Dit ging altijd erg goed, ik heb 1 dominante beer. De andere 2 doen hun eigen ding. Nu merk ik dat 1 wat minder in z'n vel zit. Hij wordt niet zo zeer opgejaagd door de dominante maar hij schreeuwt het uit zodra de oudste naar hem toe komt lopen. Hierop reageert hij weer door achter hem aan te rennen. Dit duurt niet lang, meestal rent de kleine heel gauw een huisje in en blijft daar een tijd zitten. De andere kan met beiden prima.

Ik wil ze ook niet te snel scheiden van elkaar want dat betekend dat ik er 1 bij moet kopen. En ook aangezien ze niet aan het "vechten" zijn. Maar ik vind het wel belangrijk dat ze allemaal goed in hun vel zitten.

Ze hebben genoeg ruimte, ze hebben op het moment een kooi van 2,45m bij 0,70m.

Bentley, kerstmuts, 8 maanden

Ilse_123

Berichten: 3761
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 08:25

Moeilijk Melissa... aan de ruimte zou het niet moeten liggen, heb je genoeg huisjes voor alle 3? Reageert hij schreeuwerig als hij geen 'uitweg' heeft als de oudste aan komt lopen? Je zou kunnen proberen de indeling een beetje aan te passen. 3 beren gaat lang niet altijd goed, maar zolang ze niet vechten heb je in elk geval nog mogelijkheden wat dingen uit te proberen.

@ lampjerulez, helaas kan ik je niet helpen, ik zit om te beginnen compleet aan de andere kant van het land en ik heb bewust alleen gladharige cavia's. Hopelijk vind je snel een huisje voor ze!

Hier kwam ik maar lastig van de jonge beertje af. Ook niet zo goed getimed om een nestje te hebben aan het begin van de zomervakantie. Het zeugje uit het nestje was met 2 minuten verkocht, die mevrouw kwam er ook van best ver voor. Ik kreeg wel nog veel vragen voor zeugjes maar de andere twee waren toch echt beren. Ze zijn uiteindelijk naar een collega gegaan en die is er erg blij mee.

Nu een soort van rust in de tent met 3 dames.

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 08:36

Ilse_123 schreef:
Moeilijk Melissa... aan de ruimte zou het niet moeten liggen, heb je genoeg huisjes voor alle 3? Reageert hij schreeuwerig als hij geen 'uitweg' heeft als de oudste aan komt lopen? Je zou kunnen proberen de indeling een beetje aan te passen. 3 beren gaat lang niet altijd goed, maar zolang ze niet vechten heb je in elk geval nog mogelijkheden wat dingen uit te proberen.

@ lampjerulez, helaas kan ik je niet helpen, ik zit om te beginnen compleet aan de andere kant van het land en ik heb bewust alleen gladharige cavia's. Hopelijk vind je snel een huisje voor ze!

Hier kwam ik maar lastig van de jonge beertje af. Ook niet zo goed getimed om een nestje te hebben aan het begin van de zomervakantie. Het zeugje uit het nestje was met 2 minuten verkocht, die mevrouw kwam er ook van best ver voor. Ik kreeg wel nog veel vragen voor zeugjes maar de andere twee waren toch echt beren. Ze zijn uiteindelijk naar een collega gegaan en die is er erg blij mee.

Nu een soort van rust in de tent met 3 dames.


Ze hebben in totaal 3 huisjes en 2 tunnels waar ze ook erg graag in slapen. Het is echt zodra de dominante er aan komt lopen dat hij gilt. Het is namelijk ook niet de hele dag dat dit gebeurd. Het gebeurd een paar keer op een dag en de rest van de dag kunnen ze gewoon naast elkaar eten en slapen, dit maakt het dus ook zo gek. Ik zat eerst te denken om een 4e beer erbij te doen maar ik denk dat de kans dat dat goed gaat niet zo groot is. Ondanks dat ze alle 3 niet agressief zijn. Maar ik denk dat die optie niet optimaal is.

Bentley, kerstmuts, 8 maanden

Ilse_123

Berichten: 3761
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 09:02

Ik zou er zeker geen 4e bij doen, dan krijg je heel het rangorde uitzoeken weer opnieuw en krijg je mogelijk problemen tussen degene waarbij het nu wel goed gaat. Hoe oud zijn ze?

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 09:07

Ilse_123 schreef:
Ik zou er zeker geen 4e bij doen, dan krijg je heel het rangorde uitzoeken weer opnieuw en krijg je mogelijk problemen tussen degene waarbij het nu wel goed gaat. Hoe oud zijn ze?


Nee daar zat ik idd zelf ook al mee. De oudste wordt in November 2 en de 2 jongste worden in December 1.
Mocht het toch fout lopen kan ik de kooi gelukkig scheiden en wat groter maken waardoor 1 1,40 wordt en het andere gedeelte 1,75. Dus mochten ze wel gescheiden moeten worden heb ik de ruimte er voor. Voor nu is er gelukkig nog niet zoveel aan de hand.

Bentley, kerstmuts, 8 maanden

beert
Berichten: 2398
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-21 09:44

Beetje naar vanmorgen hier. Ik ging de cavia's voeren en miste er twee. Eentje is altijd verstopt (mijn cuy), dus dan gaan er nog geen alarmbellen af. Maar "de zwarte" was er altijd wel.

Ik ging dus even zoeken en zag als eerste de cuy. Die bleef liggen, dus ik wist meteen dat hij dood was :-(. De zwarte vond ik in een ander huisje dood :-(. Beide waren al koud en hadden vieze kontjes, maar ook niet extreem. Verder zag of voelde ik er niet veel aan. Geen vieze neusjes. Kleur van de pootjes is lastig, want beide hebben zwarte voeten.

Mijn andere vijf cavia's zie ik zo snel niks raars aan gelukkig.

Maar dit blijft toch het vervelende bij cavia's. Het kan zo snel gaan als er iets is. Deze twee waren degene die altijd een beetje achteraan stonden en vooral de cuy vond oppakken vreselijk, dus die pakte ik alleen als het echt nodig was.

Cinnepin

Berichten: 8901
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 10:10

Ja klopt, kan heel snel gaan :( Sterkte

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 10:37

Waardeloos als het gebeurt, maar je doet er niets aan.
Sterkte !

melody7

Berichten: 13682
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 11:16

Ach wat naar om te vinden. Sterkte :(:)

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

beert
Berichten: 2398
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-21 11:58

Dank jullie.

Ik had net vorige week het hok "winterklaar" gemaakt. Dus nog wat beter beschut en een nieuw huisje. Maar het was vannacht ineens weer heel koud, dus kan best zijn dat dat net een duwtje gegeven heeft. Ze waren beide "laatste in rang", misschien ook wel omdat ze net wat zwakker waren?

Voor de andere cavia's ging ik net groenten halen en de boerenkool was er weer, dus die zijn gelukkig. Onze boerderijwinkel heeft altijd van die hele planten voor 50 cent of een euro.

Mira283

Berichten: 3525
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 21:13

Sterkte met het verlies van beide caafjes

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27951
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 08:11

Caafjes zijn zo leuk en gezellig, maar ook zo gevoelig en kwetsbaar... Heel veel sterkte :(:)

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12718
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 13:53

Hoi hoi! Even een vraag.

Volgens de opvang kon je jonge cavia's altijd bij een groep zeugen zetten en ging dat altijd wel goed.
Nu heeft een kennis een jonge cavia (5 weken) erbij en de andere zeugen rennen achter haar aan en gaan op haar zitten. Ook heeft er 1 op de jonge cavia geplast.

Is dit normaal gedrag? Net als een moeder op haar jongen zit en ze wil beschermen? Of gaat dit niet goed? Ze hebben ze nu uit elkaar gehaald, ik denk dat ze gewoon weer bij elkaar moeten.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 14:47

Zeugen kunnen net zulke bitches zijn als beren. Dus het gaat heus niet altijd goed. Zaak is om een jong dier er ook niet zo zonder introductie bij te zetten. Zet het eerst alleen achter een gazen tussenwandje zodat ze kunnen kijken en ruiken. Dan 1 braaf zeugje er bij om te wennen en na een paar dagen pas bij de rest.

melody7

Berichten: 13682
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 15:14

1 jonge baby aan een groep koppelen kan inderdaad wel heftig zijn voor zo'n kleintje. Dat erop zitten heeft alles met dominantie te maken. Ze willen dat kleintje nu laten weten dat zij onderaan staat. Daar moet ze doorheen, maar het ziet er wel sneu uit. Eerst aan één cavia koppelen vind ik ook een goed idee, maar ik zou dat niet met een tussenwandje doen. Dat beestje is hartstikke jong, die moet niet alleen zitten.

Dat plassen doen ze inderdaad heel vaak bij koppelen. Daarna heb je even een vieze groep, want soms doen ze het vanuit onrust ook op elkaar :+ Zo lang ze de kleine niet opjagen en vervolgens in een hoek gaan zitten bijten is het allemaal niet zo erg, maar het moet wel snel minder worden. Meestal wordt het na een paar dagen beter en na 2-3 weken hoort ze er helemaal bij. Dat zeugjes altijd bij een groep passen is idd niet waar, er zijn genoeg zeugjes die elkaar echt niet mogen.

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12718
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 16:33

Bedankt voor de uitgebreide antwoorden! Ik ga het aan ze doorgeven :). Hopelijk gaat het snel beter.

Lous

Berichten: 24237
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 11:48

Op aanraden van de mensen hier heb ik ook eerst geprobeerd mijn man aan een jonger mannetje te koppelen. Op date deed hij het prima, hij zat met 3 kleine mannetjes die hij allemaal leuk vind maar ik kon er helaas maar 1 meenemen.
Tot op de dag van vandaag gaat het prima. Dat is nu 3 maanden geleden.
Inmiddels is meneer ook al uitgekleurd.Ik kende dit ras tot een paar maanden geleden helemaal nog niet. Zijn ouders zijn trouwens allebei teddy’s, maar het hele nest was gladhaar. :')
Afbeelding

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!


DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 12:05

Ben blij dat het goed gaat en je hebt er een mooi mannetje bij :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers