Wat je zocht en waar je mee thuis kwam

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Wat je zocht en waar je mee thuis kwam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-21 09:00

N.a.v. dit topic vroeg ik mij af met welke andere dieren/dingen bokkers thuis zijn gekomen, terwijl ze eigenlijk echt iets anders wilden :D.

TS trapt af.

Na het vertrek van onze kippen en daarmee een flinke ren die leeg stond, hadden we besloten voor een groepje konijnen te gaan. Beide helemaal fan van kleine konijntjes en hangoren, zijn we een paar weken terug bij een stichting gaan kijken wat voor leuks ze te bieden hadden. Vooraf de website al bekeken en zo veel schattige kleine konijntjes gezien die we wilden bekijken.

Wat we wilden: kleinere konijnen, het liefst hangoortjes, want die zijn zo schattig <3.

Waar we mee thuis kwamen:

Afbeelding

Twee Vlaamse reuzen, een kruising Vlaamse reus en een Wener van 3 maand oud :+ <3.

Wij zijn vast niet de enigen die met een bepaald idee op pad gingen, en met compleet wat anders terug zijn gekomen :P. Barst los :D.

P.S.: dit topic is dus voor alle 'aankopen' anders dan paarden, daar is het topic in de link voor ;).

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 09:09

Ik wilde héél graag een kitten, zo'n klein, schattig dinkie. Tot een kennis aan kwam met een 6 jarige bange kat die al door 2 eigenaren weg was gedaan. Volgens de verhalen zou hij alleen maar bang achter de bank zitten. Ik zei nog 'als we m niks vinden, gaan we gewoon zonder kat weg. Voor ons moet het ook leuk zijn.'

Ik vond 'm zielig en hij is gelijk mee gegaan. 7 jaar later is hij er nog steeds en de liefste, knuffeligste schootkat ooit. <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-21 09:17

Shae schreef:
Ik wilde héél graag een kitten, zo'n klein, schattig dinkie. Tot een kennis aan kwam met een 6 jarige bange kat die al door 2 eigenaren weg was gedaan. Volgens de verhalen zou hij alleen maar bang achter de bank zitten. Ik zei nog 'als we m niks vinden, gaan we gewoon zonder kat weg. Voor ons moet het ook leuk zijn.'

Ik vond 'm zielig en hij is gelijk mee gegaan. 7 jaar later is hij er nog steeds en de liefste, knuffeligste schootkat ooit. <3

Ahw <3. Zou mij kunnen gebeuren, haha :D.

Valerie93

Berichten: 3133
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 09:17

Die konijnen <3 <3

Ik heb het altijd als ik naar de supermarkt ga.
Moet ik voor 1 bepaald gerecht ingrediënten halen. 3x raden wat ik vergeet maar kom altijd wel met een volle kar thuis!

NorwayFjord

Berichten: 3148
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 09:19

Wat ik wilde: Een al iets oudere hond, jaar of 2-5, geen zwarte en een kleine hond, max een kg of 5-6.
Waar ik mee thuis kwam: 6 maanden oud, uit het buitenland, zwart en inmiddels is ze 20kg :+
Maar ze is het helemaal waard, ze is echt fantastisch en ik ben ontzettend verliefd op haar <3

Afbeelding

Firegirl
Berichten: 949
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 09:24

NorwayFjord schreef:
Wat ik wilde: Een al iets oudere hond, jaar of 2-5, geen zwarte en een kleine hond, max een kg of 5-6.
Waar ik mee thuis kwam: 6 maanden oud, uit het buitenland, zwart en inmiddels is ze 20kg :+
Maar ze is het helemaal waard, ze is echt fantastisch en ik ben ontzettend verliefd op haar <3

[ Afbeelding ]


Wauw, die lijkt zo ontzettend op de hond die wij gehad hebben. Toevallig een kruising border collie x herder?

NorwayFjord

Berichten: 3148
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 09:27

Firegirl schreef:
NorwayFjord schreef:
Wat ik wilde: Een al iets oudere hond, jaar of 2-5, geen zwarte en een kleine hond, max een kg of 5-6.
Waar ik mee thuis kwam: 6 maanden oud, uit het buitenland, zwart en inmiddels is ze 20kg :+
Maar ze is het helemaal waard, ze is echt fantastisch en ik ben ontzettend verliefd op haar <3

[ Afbeelding ]


Wauw, die lijkt zo ontzettend op de hond die wij gehad hebben. Toevallig een kruising border collie x herder?

Ik weet niet wat er in zit want ze was in Bulgarije toen het nest ongeveer 4 weken oud was gedumpt voor de deur van het asiel, maar ik vermoed zeker wel dat die kruising erin zit ja :)

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 09:30

Grappig! Ik heb ook zo'n verhaal. :+ Ik wilde 1 kat (klein huis) en geen kittens want mijn eerste eigen huisje en ik was zuinig op mijn spullen. Oh en liever geen cyper. Ik wilde ook een kat voor mijn verjaardag - in februari - en het was op dat moment begin augustus. Belangrijk detail: ik wilde een kat die niemand anders wilde en het hoefde ook geen knuffel te zijn.

Ik volgde een asiel op Facebook en ik scrolde langs een foto van een cyper

kitten die een beetje bozig / eigenwijs keek. Ik weet nog dat ik de telefoon aan mijn zusje liet zien en zij: deze wil ik. :+ Ze keek zo boos, zo schattig. :') Kittens gaan natuurlijk per 2 en de duo's waren al gemaakt maar ik wist niet precies wat haar buddy was. Toen ik ging kijken in het asiel liep de 'boze' kitten voor mij weg en viel er een random kitten bij mij op schoot in slaap. Terwijl de cyper de stofzuiger aanviel vertelde de mevrouw van het asiel dat de slapende kitten bij haar hoorde. _/-\o_ Je kan je wel voorstellen wie nu bij mij wonen natuurlijk. *\o/* Met de cyper heb ik best wat te stellen gehad maar nu slapen ze allebei heerlijk op schoot. Ook dat nog :+

Afbeelding

Afbeelding

[spoiler]
Afbeelding
[/spoiler (de foto waardoor ik verliefd was haha)

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Wat je zocht en waar je mee thuis kwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 09:31

Mijn Fjord. :D

Afbeelding

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 09:32

Ik wilde per se een vriend die langer is dan ik en iemand die niet zo ver weg woonde...
3x raden wie een kleinere vriend heeft die op bijna 2 uur enkele reis (ov) woont. -O-

Maar wel het meest fantastische vriendje die ik me kan bedenken natuurlijk!

Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Wat je zocht en waar je mee thuis kwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 09:58

Haha! Toen ik ongeveer 17 was? Onze poes was overleden en na een tijdje zeuren bij mijn vader, ging hij overstag. Er mocht een kat uit het asiel komen. Een paar eisen:
1. Minimaal 5 jaar oud
2. Geen cyperse
3. Wel een roodharige kater, zo’n grote :))
4. Geen herfst/winterkat
5. Zodra ik uit huis ging, moest hij mee

Nou helemaal prima. We hadden op de site al een kat gezien die aan alle eisen voldeed.

Mijn vader wilde absoluut geen kitten.

Toen we in het asiel waren, hadden we de rode gezien. Helaas was hij gereserveerd. Verder was er niet echt iets geschikts. Toen zei de medewerker, ach laten we even bij de kleintjes kijken. Mijn vader: ‘Oh nee, geen sprake van.’
Ik zei nou alleen even kijken, schattig toch.

En daar was HIJ! Een cyperse kitten die de lolbroek uithing. Mijn moeder en ik waren op slag verliefd. Wie kreeg er haar zin? Ik! De cyperse kitten ging mee naar huis. Overigens ging mijn vader eerder het huis uit dan ik :+ (scheiding), de kat woont nog steeds bij mijn moeder en is nu zo’n 13 jaar oud! <3

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 10:08

Ik zocht een zwarte shetlander en kwam thuis met een schimmel shetlander kruising welsh :D De stokmaat en het geslacht waren wel wat ik zocht.
Afbeelding

Wel nog steeds heel erg blij met hem ondanks de nodige zorgen en inmiddels een tweede schimmel erbij <3
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-21 10:12

Jildau schreef:
Mijn Fjord. :D

[ [url=m/hmeNBH.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ayla schreef:
Ik zocht een zwarte shetlander en kwam thuis met een schimmel shetlander kruising welsh :D De stokmaat en het geslacht waren wel wat ik zocht.
[ [url=m/SrjYL5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wel nog steeds heel erg blij met hem ondanks de nodige zorgen en inmiddels een tweede schimmel erbij <3
[ [url=m/ybRUR7.jpg]Afbeelding[/url] ]


De paarden hebben een eigen topic +:)+.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-21 10:12

MarlindeRooz schreef:
Ik wilde per se een vriend die langer is dan ik en iemand die niet zo ver weg woonde...
3x raden wie een kleinere vriend heeft die op bijna 2 uur enkele reis (ov) woont. -O-

Maar wel het meest fantastische vriendje die ik me kan bedenken natuurlijk!

:))!

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Wat je zocht en waar je mee thuis kwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 10:15

Leuke verhalen hier.

Ik heb dat altijd met kleding shoppen. Ik ga met een doel naar een winkelcentrum en kom daar eigenlijk nooit mee thuis. :')

Froukje
Forever young

Berichten: 10838
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Wat je zocht en waar je mee thuis kwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 10:18

Wij zochten of een Friese Stabij of een Duitse dog, in ieder geval iets wat rond kniehoogte zou zitten.

We zijn thuis gekomen met iets wat net halverwege mijn kuit zit qua hoogte _O-
Afbeelding

En ik wilde na 6 katten eindelijk een keer een lapjes poes, die vind ik zo mooi.

Uhm tja :')
Afbeelding

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 10:18

Ik wilde per se een bruine kelpie, geen zwarte! En een blauwe cattle dog met ten minste één oogvlek. Missie mislukt -O-

Afbeelding

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 10:21

_San87_ schreef:
De paarden hebben een eigen topic +:)+.

Oeps sorry :+

Ik kom regelmatig thuis met spullen voor de paarden en hond of kleren/schoenen voor mezelf die ik niet zocht :') Maar verder valt het mee gelukkig.

goldyc

Berichten: 751
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Wat je zocht en waar je mee thuis kwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 10:30

Wij gingen, 17 jaar terug, bij een fokker van ragdolls kijken voor een kitten. Ik was 7, mijn broertje 4, mijn moeder wou een echte knuffelkat. We gingen voor een bepaald kitten kijken, een klein katertje…. We kwamen thuis, letterlijk diezelfde dag, met een poes van 6 maanden oud.
Het katertje hebben we echter ook gereserveerd en zijn we gaan ophalen toen hij oud genoeg was. 2 in plaats van 1 :+ .

De kater hebben we nog, de poes is een dik jaar terug helaas overleden.

Selina

Berichten: 14286
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 10:37

Ik heb wel een keer gehad dat ik naar de Gamma moest voor wat dingen. Ernaast zat een autodealer. M’n man zag een auto die misschien wel wat voor mij zou zijn. Ik wilde pas later een auto kopen en al helemaal niet impulsief.
Nja, een uur later was ik de trotse eigenares van m’n eerste auto O:) En ook nog een andere dan ik in m’n hoofd had want wilde eigenlijk een roze Suzuki Alto. Heb nu een grijze Peugeot 107 en wil eigenlijk nog steeds die roze Alto :')

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 10:42

Na het overlijden van onze hond in januari 2019, heb ik gezworen nooit meer een hond te willen.

Ik zocht niet, zag dit:
Afbeelding

En kwam in november 2019 thuis met dit <3 :

Afbeelding

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 10:45

Wij woonden al even in ons nieuwe huis en vonden dat we met al die extra ruimte er ook wel een kat bij konden nemen. Het liefst een oudje uit het asiel om nog een paar goede jaren te geven. We zagen op de site van het asiel in de buurt een mooie oude schildpad poes, dus in het weekend die kant op gereden. Bleek dat ze de site niet hadden bijgewerkt en dat ze dus al weg was. Maar ze hadden ook nog een kat met 3 pootjes zitten. Of we interesse hadden? Geen oudje, geschat tussen de 3 en 6 jaar en net een week haar pootje kwijt.
En zo is Olivia bij ons komen wonen <3
Afbeelding

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 10:53

Na het overlijden van onze vorige hond, spraken wij af dat er zeker een jaar geen andere hond zou komen. Tot de fokker ons enkele dagen later berichtte dat zij een nestje had, geboren op de overlijdensdag van onze hond. Tsjah….
Afbeelding

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 10:57

Na een ietwat lelijke breuk met mijn eerste grote liefde hoefde ik echt niemand meer. Nuja voor een beetje plezier dan, maar serieus ging het nooit worden hoor.

16 jaar later… :D

Toen ons poedeltje ingeslapen was mochten mijn zus en ik in het asiel gaan kijken of er een leuk en vooral klein hondje zat. Wij zagen een prachtige grote jachthond (Engelse pointer). Dus wij naar huis en aan moeder vertellen maar ze moest er niets van weten. We hebben echt uren moeten smeken dat ze toch eens zou mee komen. Uiteindelijk kwam ze mee, zag ze de hond en hij is gelijk mee gegaan :) was ook echt een heerlijke hond.

Toen we een huis zochten rond Gent: ‘overal maar niet Ledeberg!’
Uiteraard kochten we net daar een huis. En maar goed ook want het is er heerlijk wonen, de ligging is echt niet normaal goed en het is de snelstijgendste regio qua prijs in België van de afgelopen tien jaar :D

MarliesV

Berichten: 15188
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 11:01

De kleur in onze slaapkamer, ik ging voor groen, hij voor leverkleur, we kwamen thuis met hemelsblauw

Afbeelding