Over 2 jaar ontslag, hoe nu verder ??

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Over 2 jaar ontslag, hoe nu verder ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-02 16:05

Zojuist heb ik te horen gekregen dat het bedrijf waarbij ik werk zo erg aan het bezuinigen is dat ze nu ook op personeel gaan bezuinigen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat die luitjes hier ooit zonder secretaresses kunnen maar ok. So be it.

Dat betekent dus dat ik over 2 jaar letterlijk zou moeten "oprotten".
Wie heeft er enig idee wat verstandig is om te gaan doen nu?

- alvast verder gaan zoeken naar een andere baan;
- net zo lang blijven tot ze me eruit schoppen;
- even afwachten tot ze erachter komen dat ze toch niet zonder
secretaresse kunnen;
- alvast verder gaan zoeken naar een geschikte opleiding.

of iets anders ??

Ik ben er ook over aan het denken om over een paar jaar freelance te gaan werken, ik vraag me alleen af of hier vraag naar is en hoe ik dit moet aanpakken... Verward

alle reacties zijn dus welkom !!

Hugs,
Maud


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 16:08

Ik zou gewoon lekker op je gemakje op zoek gaan naar een andere baan. Niet pas gaan zoeken tegen de tijd dat je op moet rotten, anders zit je dalijk zonder baan.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 16:11

Ik zit in een reorganisatie op het moment, verschrikkelijk....
Ik denk dat je voor jezelf gewoon alles moet afwegen. Zeker over verdiensten enzo. En natuurlijk wel de krant in de gaten houden, misschien kom je je droombaan wel tegen!
Hier bezuinigen ze ze ook op de secretaresses (is het Stomste wat je kan doen..)
Veel succes en vergeet niet dat 2 jaar nog een heeeeele lange tijd is, dus je nu niet al te druk gaan maken

liefs Joos

Ons paardje dankt de hemel dat haar baasjes zo str*nteigenwijs zijn!! Antoine de Bodt, bedankt!


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 16:24

Ik wordt er over 3 maanden waarschijnlijk al uitgekiept. Ik ben nu echter nog niets aan het zoeken. Ik ga dan wel even de ww in (waar ik zelf ook geld voor heb betaald in feite) en dan ga ik wel zo snel mogelijk een baan proberen te zoeken.

btw dit is bericht nummer 4000 voor mij, op de dag dat ik 1 jaar op bokt zit! Jeuh! Party!! Party!! Party!!

Colga
Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 16:40

Ik heb ook te maken gehad met een reorganisatie. Volgende week nog een paar dagen hier werken en dan zit het erop. Wij kregen het een half jaar vantevoren te horen. In eerste instantie wil je dan graag weg. Ik ben toch blijven hangen tot het laatst, mede ook doordat er een goed sociaal plan is. Haha!

En inderdaad, rustig rondkijken kan geen kwaad. Je wil toch niet de baan van je leven mislopen?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 23:30

Colga schreef:
Ik heb ook te maken gehad met een reorganisatie. Volgende week nog een paar dagen hier werken en dan zit het erop. Wij kregen het een half jaar vantevoren te horen. In eerste instantie wil je dan graag weg. Ik ben toch blijven hangen tot het laatst, mede ook doordat er een goed sociaal plan is. Haha!

En inderdaad, rustig rondkijken kan geen kwaad. Je wil toch niet de baan van je leven mislopen?


Tsja, hier hetzelfde.
Colga en ik werken dus bij hetzelfde bedrijf Haha!
Ik sluit me dus maar bij haar aan, ik heb nl. dezelfde beslissing genomen en denk er hetzelfde over.
Ellendig trouwens dat je op straat komt te staan, heel vervelend.

Toch nog een kleine aanvulling Knipoog :
Zo'n lange tijd blijven zitten terwijl je weet dat er over een tijd iemand de stekker uit gaat trekken valt helaas niet mee.
Ook al zijn de financiele vooruitzichten prima (hopelijk in jouw geval ook), het is erg moeilijk om zo'n lange tijd gemotiveerd te blijven.
Bij alles wat je doet denk je toch "over een tijdje is het afgelopen, waar doe ik het nog voor ?"
En dan praten Colga en ik over een periode van een half jaar, voor jou is het zelfs nog veel langer.
Ik heb er in elk geval veel van geleerd, en als ik nog eens (hopelijk niet) in hetzelfde schuitje terecht kom, dan ben ik er nog niet zo zeker van of ik weer dezelfde beslissing zou nemen.
Het is me toch zwaarder gevallen dan ik verwacht had, ik had niet gedacht dat het zo'n grote invloed op me zou hebben.
Ook al neem je zelf de beslissing om tot het laatst te blijven zitten, er zullen waarschijnlijk collega's zijn die al vrij snel hun biezen pakken.
De groep collega's zoals die nu is zal waarschijnlijk niet lang intact blijven, het zal een komen en gaan worden.
De collega's waar je nu misschien goed mee overweg kunt en waar je het gezellig mee hebt, kunnen best vertrekken en daarvoor komen misschien weer (tijdelijke) krachten voor in de plaats.
Ook zeker iets om rekening mee te houden !

Gun jezelf de tijd om alles op een rijtje te zetten, speel vooral geen paniekvoetbal.
Je hebt enorm veel tijd om een beslissing te nemen, neem de tijd die je nodig hebt.

Als je iets wilt weten of als je even stoom af wilt blazen: PB-en mag altijd Knipoog

Heel veel sterkte de komende tijd !

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 23:55

Uhm niets persoonlijks maar ik had nu al voor een baan gezocht, mocht ik er een zien staan, want die zie je toch nog wel eens ergens! Dan zou ik zeggen jullie willen bezuinigen? Dan kan dat vanaf nu doei! Klinkt hard maar zo had ik het gedaan.

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 00:21

Twee jaar is nog een ontzettend lange tijd...Denk eens even aan alle mensen die van halfjaarcontract naar halfjaarcontract zwalken en gedwongen lopen te jobhoppen. Over twee jaar kan het er allemaal zoveel anders uitzien. Ik zou zeggen: pluk de dag en geniet ervan. Het zal niet hetzelfde zijn dan nu, mensen komen en mensen gaan. Maar hier gaat een deurtje dicht en daar een raampje open. Ik zou nog even blijven waar je nu zit, en neem de tijd om iets anders te zoeken. Op dit moment is de markt wel heel erg slecht....
En misschien staan ze over twee jaar om secretaresses te springen, ook bij jouw op het werk!

Je suis Charlie.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 11:12

ik zou wel gaan kijken naar een nieuwe baan,maar zeker geen overhaaste beslissingen nemen. 2 jaar is een lange tijd en in 2 jaar kan er ook heel veel met de economie gebeuren wat ze nu nog niet kunnen zien. Ga na op je werk wat er precies gebeurd als je over 2 jaar eruit word gewerkt. krijg je nog een flink geld bedrag mee, kun je nog curcussen volgen deze jaren via je baas? probeer zoveel mogelijk positiefs te halen uit dit negatieve. het klinkt misschien raar,maar wie weet leverd het wat op.

Bij mij op het werk spreken we nu van de 7 mindere jaren. Wat inhoud dat de komende jaren er niet al te prettig uit gaan zien en na nu nog 4 jaar het weer beter gaat worden.
Heel veel sterkte bij het zoeken van een andere leuke baan de komende tijd.

Wodan en ik onderweg in de M2

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 11:45

Ik denk dat je niet overhaast te werk moet gaan. Kijk idd wel rustig rond of je misschien DE perfecte baan tegenkomt. Maar 2 jaar is een lange tijd en in mijn ogen is het dan ook niet nodig om halsoverkop iets anders te gaan zoeken.
Ik vind het trouwens al heel wat dat je dit zo ruim van tevoren te horen krijgt.

* To Belg, or not to Belg *

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-02 13:05

Ok, dan wacht ik nog even af....

Als ik iets tegenkom dan zie ik wel...maar zolang het me nog bevalt blijf ik op m'n plekkie zitten...

bedankt allemaal!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 13:17

Sypheron schreef:
Ik wordt er over 3 maanden waarschijnlijk al uitgekiept. Ik ben nu echter nog niets aan het zoeken. Ik ga dan wel even de ww in (waar ik zelf ook geld voor heb betaald in feite) en dan ga ik wel zo snel mogelijk een baan proberen te zoeken.



Even een waarschuwing. Een WW-uitkering krijg je alleen als je in de periode voorafgaand aan je ontslag aantoonbaar hebt gesolliciteerd. Als je geluk hebt en een soepele UVI-ambtenaar hebt, kom je er vanaf met alleen een sanctie in de vorm van een korting, maar je loopt ook de kans dat de uitkering tijdelijk geheel geweigerd wordt. Zeker bij jonge mensen met volop kansen op de arbeidsmarkt gebeurt dat regelmatig. Misschien goed om te weten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 13:41

NIET nu je ontslag gaan nemen, stel dat het mis gaat om wat voor reden dan ook, dan kun je naar een uitkering fluiten.
Rustig afwachten wat komen gaat, in 2 jaar tijd kan heel de wereld veranderen. Wacht ook even rustig het sociaal plan af, alsmede de afvloeiingsregeling die de directie denkt te gaan treffen. Mogelijk gaat het alsnog alleen om tijdelijke contracten, vervroegde uittreding etc....
Geen overhaaste acties gaan ondernemen in ieder geval.
PS ik zoek nog goede secretaresses Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 13:44

Hoe zit het eigenlijk met je contract? is dat voor onbepaalde tijd of verlengd met 2 jaar?

De hond is de betere mens

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-02 14:57

ik heb een contract voor onbepaalde tijd...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 14:59

als ze je ontslaan t.z.t. (moeten ze wel een goede reden hebben!) dan krijg je in ieder geval een uitkering. Je hebt dus genoeg tijd om uit te zingen en dan bekijken wat je wilt gaan doen.

De hond is de betere mens

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 17:18

Waarom maak jij nu al zo druk over iets wat gaat gebeuren pas over 2 jr?

Mischien heb je voor die tijd een ander leuke baan gevonden...

Wees blij dat het nu niet op deze moment gaat gebeuren, en steek er zoveel van op m.b.t. werkervaring enzo Knipoog

veel success!

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 17:23

Ik zou mezelf zeker willen stellen en zou opzoek gaan naar een andere leuke baan of mijn baas eens goed aan de tand voelen.

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 20:41

Ik zou nu alvast naar iets anders gaan uitkijken.
Even een ww-uitkering aanvragen werkt niet Sypheron, je moet idd aantoonbaar (en veel) solliciteren, en als je een baan aangeboden krijgt moet je hem nemen, ook als het een baan is die niet verdient wat je zou willen verdienen. Als je slim bent, ga jij ook alvast uitkijken naar wat anders.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 20:57

Ik heb laatst gehoord dat je aantoonbaar vijf jaar achtereen gewerkt moet hebben wil je recht hebben op een uitkering. Voor zover ik heb begrepen geldt dit dus niet voor mij (werk net 1,5 jaar, ben 20). Ik word niet ontslagen, maar dat is ook wel iets om voor uit te kijken (syph bijv.).
Ik zou er persoonlijk niet zo lang meer kunnen (en willen vooral) zitten. Ik zit hier nu bijna een jaar, heb mijn ontslag al ingediend maar werd met een fikse loonsverhoging toch weer ingelijfd. Aangezien ik toch een hele boel plannen heb houd ik het hier vrees ik toch niet lang uit (bovendien is er behalve salaris (niet eens schokkend) niets verbeterd).

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 21:10

Je kan gaan zoeken naar een andere baan, maar lukt het niet dan is er geen probleem want je krijgt een WW uitkering. Deze uitkering is afhankelijk van jouw arbeidsverleden. Ik zou als ik jou was pas volgend jaar kijken naar een nieuwe baan. Je zal ook van je werkgever een vergoeding krijgen voor het zoeken naar een andere baan. ook zal het arbeidsbureau (waar de ontslagvergunning verkregen wordt) een premie bepalen die jouw werkgever jou moet gaan betalen als het ontslag doorgaat. In de regel is dat een maandloon voor elk gewerkt jaar. Dus als jij daar 3 jaar hebt gewerkt zal jouw werkgever jou 3 maandsalarissen moeten meegeven. Wil je meer weten PB me maar.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 21:33

gijsenkim: ...drie maanden plus hun opzeg termijn, dus minstens 5 maanden dan.

Dus, wie dan leeft wie dan zorgt. Wellicht zal je sowieo weg zijn gegaan tegen die tijd. Zorg alleen wel als het zover is, dat ze je niet afschepen met een fooitje!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 21:39

over 2 jaar? nou, dan heb je tijd zat om iets leuks te vinden. ik weet bijna zeker dat ik ook niet meer bij mijn huidige werkgever over 2 jaar zal zijn.

Amor Vincit Omnia


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Diddykong, Suky, swatch en 40 bezoekers