Een tattoo!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fotolijstje

Berichten: 2712
Geregistreerd: 17-09-21

Een tattoo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 19:41

Hoi, ik wil eigenlijk altijd wel een tattoo nemen maar geen idee wat ontwerp etc

gewoon iets kleins op je enkel of andere plaatsen waar ik het makkelijk kan zien!
Een gedachte erachter of gewoon een leuk plaatje, ik vind katten vooral leuk of gewoon motiverende tekstsen!


geen reacties van je bent nog te jong of dat je er goed moet over nadenken, dat weet ik al en is niet nuttig voor wat ik vraag :)

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Een tattoo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 19:44

Ga eens langs bij een artiest en daar je ideeën bespreken.
Deze artiest zal dan met je mee denken en iets op papier zetten voor je.

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 19:44


fotolijstje

Berichten: 2712
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 19:48


fotolijstje

Berichten: 2712
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 19:49

paddington schreef:
Ga eens langs bij een artiest en daar je ideeën bespreken.
Deze artiest zal dan met je mee denken en iets op papier zetten voor je.

Ik heb dus niet echt ideeën :=

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Een tattoo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 19:52

Zou eerst eens bedenken wat je wil.Een tattoo om gewoon maar wat inkt in je lijf te laten zetten is wel een beetje bijzonder.

Wil je iets kleins dan kan je het beste zoeken op fine line tattoo.
Ik weet niet in welke regio je zoekt want als het je niet zoveel uitmaakt zou ik ook niet te ver van huis zoeken

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 19:53

fotolijstje schreef:
paddington schreef:
Ga eens langs bij een artiest en daar je ideeën bespreken.
Deze artiest zal dan met je mee denken en iets op papier zetten voor je.

Ik heb dus niet echt ideeën :=


Dan wordt het lastig ;-)
Maar je eerste tattoo op je enkel daar zou ik ook even over na gaan denken.

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 19:54

Eerst maar eens bedenken wat je wilt.. dat kunnen wij niet voor je bedenken, want dat is heel persoonlijk.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Een tattoo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 19:56

Ik verplaats dit topic naar [MWS] Mensenwelzijn en Sport, omdat het daar beter past.

xPabloBokt

Berichten: 9397
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 19:59

Ik ga nu echt klinken als een oude Gerda maar ik zou wachten met een tattoo tot je wat ouder bent om te voorkomen dat je er spijt van krijgt.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Een tattoo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:04

Ga eerst eens opzoek naar een stijl die je aanspreekt en dan goed bedenken wat je wil. Een tattoo is voor altijd…. Wij kunnen niet bedenken wat voor jou een leuke tattoo is.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:05

Supervixen schreef:
Eerst maar eens bedenken wat je wilt.. dat kunnen wij niet voor je bedenken, want dat is heel persoonlijk.


Mee eens. Ook al hoeft er niet perse een betekenis achter te zitten, vind ik, is het wel belangrijk dat het iets is wat jij zelf echt graag wilt en voor de rest van je leven op je lijf zou willen hebben staan.

fotolijstje

Berichten: 2712
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 20:05

xPabloBokt schreef:
Ik ga nu echt klinken als een oude Gerda maar ik zou wachten met een tattoo tot je wat ouder bent om te voorkomen dat je er spijt van krijgt.

zoals ik al zei boven, heb ik er niks aan (:, ben niet eens van plan om het nu of volgend jaar te zetten maar ideeën hebben is altijd wel goed! vooral als dat ene idee nu zo leuk vind maar later niet.

fotolijstje

Berichten: 2712
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 20:07

fotolijstje schreef:
paddington schreef:
Ga eens langs bij een artiest en daar je ideeën bespreken.
Deze artiest zal dan met je mee denken en iets op papier zetten voor je.

Ik heb dus niet echt ideeën :=


Citaat:
Dan wordt het lastig ;-)
Maar je eerste tattoo op je enkel daar zou ik ook even over na gaan denken.

Haha wattan? doet het zoveel pijn dan?
Laatst bijgewerkt door fotolijstje op 11-10-21 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:07

Wij kunnen jou daar niet mee helpen. Ik heb vanaf mijn 12e verschillende ontwerpen getekend en ben op mijn 15e gegaan naar n' shop, maar nooit niet gezet en god waar ben ik daar blij om nu.
Nee ts, als je het niet 100% zeker weet of en wat, niet doen. Je krijgt echt spijt. Mensen zeggen dat niks voor niks, okal wil je het niet horen. :)

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:08

Ga eerst echt uitzoeken wat je echt mooi vindt.

Zoek bijvoorbeeld naar plaatjes op printrest.
Ga dan langs bij een artiest. Als er een wachttijd is (mijne heeft een jaar) kun je die wachttijd gebruiken om te zien of je het ‘plaatje’ nog steeds leuk vindt.

Is er geen wachttijd maak dan een afspraak voor over een half jaar bijvoorbeeld. Dan heb je nog bedenktijd.

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:08

Ik zit al jaren te denken over een tattoo. En eerlijk? Ik heb nog steeds niet een idee waarbij ik het gevoel heb: 'dit wil ik echt vereeuwigen op mijn lijf'.

En stiekem blij dat ik vroeger niet 'maar iets' heb gezet. Mijn voorkeur voor stijl is nu heel anders dan 2 a 3 jaar geleden.

Dus mijn tip, geduld. Liever langer wachten en het idee/onderwerp zeker weten en er in overleg met een artist wat moois van maken, dan het zetten om het zetten.

Kabayo

Berichten: 13971
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:10

Mijn enkel vond ik heel naar. Beide polsen dan weer totaal niet.
Geen idee of het je gaat helpen maar ik heb deze net gezet ter nagedachtenis aan mijn honden
Afbeelding
Op mijn pols heb ik 2 hoefijzers en mijn andere pols een Volvo embleem (iets met volvo gek :+ )
Doe vooral iets waar je zelf heel blij mee bent! Maar denk er altijd even 2x overna

fotolijstje

Berichten: 2712
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 20:16

Kabayo schreef:
Mijn enkel vond ik heel naar. Beide polsen dan weer totaal niet.
Geen idee of het je gaat helpen maar ik heb deze net gezet ter nagedachtenis aan mijn honden
[ [url=m/ASR70p.jpg]Afbeelding[/url] ]
Op mijn pols heb ik 2 hoefijzers en mijn andere pols een Volvo embleem (iets met volvo gek :+ )
Doe vooral iets waar je zelf heel blij mee bent! Maar denk er altijd even 2x overna

Wat gaaf! zoiets is wel leuk maar niet wat ik zoek idd, en voor mijn idee al te groot wat ik wil, dus dit heeft me wel geholpen hoor :j

Anoniem

Re: Een tattoo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:19

Zoek eens op (bijvoorbeeld) instagram of pinterest naar tattoo's, dan krijg je een beetje een idee van wat er kan en wat je leuk vind qua stijl. Dat helpt je wellicht weer een stapje verder.

nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Een tattoo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:41

Ik heb een tattoo over heel mijn been die eindigt bij mijn enkel en kan je ook uiy ervaring vertellen wat een pijn!
Ik heb hem laten zetten met de gedachte de mij ouders altijd bij mij zijnAfbeelding

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 22:12

Het beste is natuurlijk om net zo lang te wachten totdat je zeker weet wat je wilt en wat je echt mooi vindt. In de praktijk werkt dat vaak wel anders, in elk geval voor mij.

Mijn paard dat 8 jaar geleden is overleden zou toen voor eeuwig onderdeel zijn van mijn leven en verdiende daarom een plek op mijn pols. In werkelijkheid popt hij nu nog eens op in mijn gedachtes maar neemt hij daar geen actief meer deel aan. :D En de mooie teksten die ik toen alleszeggend vond, zijn voor mij nu niets meer dan letters er onder.

De tattoo die ik met mijn toen beste vriendinnen heb laten zetten op de hoek van een straat in Spanje was emotioneel en oh zo waardevol, nu 6 jaar later zie ik ze allemaal niet meer, maar het staat nog wel op mijn ribben.

Smaken en stijlen veranderen door de jaren heen, je ideeën over het leven en de liefde voor je huisdieren of voor andere mensen kan ook veranderen naarmate de tijd verstrijkt. Mensen adviseren altijd een tattoo te nemen die je écht mooi vindt, maar dat is bijna onmogelijk omdat je door het leven heen zelf ook gaat veranderen.

Mijn tattoo’s zijn allemaal een onderdeel in mijn leven geweest en gezet op momenten dat ik het geweldig vond. Als je dat in gedachte hebt, hoef je geen spijt te krijgen.
Ik heb er een afgelopen zomer laten coveren omdat hij slecht gezet was, dat is het enige wat ik je kan adviseren: ga naar een goede artiest die een drol nog mooi kan tatoeëren. Doe lekker veel onderzoek naar welke stijlen je mooi denkt te vinden en gebruik je gezonde verstand. (Namen van vriendjes is niet echt een aanrader)

Tattoo’s hoeven echt niet altijd een emotionele betekenis te hebben. Mijn onderarm sleeve is gewoon prachtig zonder enkele betekenis. <3

Snippergroen

Berichten: 6680
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 22:29

Mijn tip is om uit te vinden wat je wil en dan zeker een jaar te wachten om te zien of je het na een jaar nog zo wil als dat je had bedacht :) ik heb meerdere tattoos en ook meerdere ideeën gehad. Daar zitten een paar tussen waarvan ik blij ben dat ik die wachttijd aangehouden heb omdat ik die nu nooit zou zetten en dus blij ben dat ik dat toen niet heb gedaan :)

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Een tattoo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 22:39

Ik was ook 16 toen ik mijn eerste tattoo liet zetten, nu bijna 6 jaar later heb ik er 3 bij. Juist de laatste, die dit jaar is gezet heb ik nu wat twijfels bij maar gelukkig staat deze op een niet zichtbare plek voor anderen. Eigenlijk kan ik ten alle tijden mijn tattoo's bedekken en dat is wel mijn uitgangspunt geweest. Vooral op deze leeftijd(en).
Verder inderdaad, wat JIJ mooi vind! Ik had wat ideeën, die besproken met de artiest en wat hij dacht dat mooi zou zijn.

Selina

Berichten: 14286
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 22:39

Snippergroen schreef:
Mijn tip is om uit te vinden wat je wil en dan zeker een jaar te wachten om te zien of je het na een jaar nog zo wil als dat je had bedacht :) ik heb meerdere tattoos en ook meerdere ideeën gehad. Daar zitten een paar tussen waarvan ik blij ben dat ik die wachttijd aangehouden heb omdat ik die nu nooit zou zetten en dus blij ben dat ik dat toen niet heb gedaan :)


Dit inderdaad.
Had ik dat maar bij m’n eerste gedaan en dan ook me even iets beter verdiept in tattoo artists :o

Een tattoo willen om het hebben van een tattoo zou ik echt niet doen. En vooral op jouw leeftijd niet. En dat wil je dan niet horen van mensen, maar dan niet klagen als je na een paar jaar denkt ‘goh had ik er nu maar beter over nagedacht.’