Altijd verhalen over slechte verzorgsters,maar..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Altijd verhalen over slechte verzorgsters,maar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-02 10:48

Altijd al die verhalen over slechte verzorgsters, ik word er een beetje gek van... Ik kan mezelf geen eigen paard veroorloven en heb nu al een aantal verzorgpaarden gehad.. Alle eigenaren tot nu toe waren echte trutten. Het ene paard bereed en verzorgde ik 3 dagen in de week en betaalde de volledige stallingskosten want dan kon zij daar leuke spulletjes van kopen.. Maar ik was gehecht aan het paard en liet over me heen lopen, later heb ik mezelf bedacht ik ben ik ermee gestopt. Zij kon dat echt niet begrijpen; " Het is zon goed leerpaard" ja maar niet voor dat geld denk ik dan. Lips are sealed
Toen werd ik gebeld door een meisje die wanhopig een verzorgster zocht.
Nou ik gekeken bij dat paard, lief beest, vroeger helemaal verpest en zo stijf als een hark wegens rugproblemen waar niet goed mee werd omgesprongen.. Toch besloten het te gaan doen. Voor 40 euro in de maand 2 dagen viel mee op zich, toen kreeg ik 3 brieven waar exact instond wat er wel en niet mocht hoe het gedaan moest worden etc etc. op een neerbuigende toon geschreven. Na een maand voelde ik me zo gebruikt.. ik dat beest poetsen uitmesten en goed los werken aan de longe zodat een ander er lekker mee kan rijden.. Zo zijn er nog wel meer voorbeelden.

Ik weet het gewoon niet meer... Een Verzorgster is toch geen gebruiksvoorwerp die voor je geld zorgt... Ik wil gewoon graag een leuk paardje met een leuke eigenaresse of eigenaar Schijnheilig waar ik ook dingen samen mee kan ondernemen enzo... Wie herkent hier nog meer iets in? Scheve mond

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie


Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 10:52

jeetje wat een pech
robi hier op bokt verzorgt [***] ook gewoon voor mij
maar het meeste doeik zelf (mrja rijden? ik ben een beetje te groot voor [***]) dus dat doet zij 3x in de week zonder geld te betalen!
en daar ben ik hardstikke blij mee !
ik wens je veel succes met je zoektoch naar een eerlijke eigenaar die jou zijn pony laat verzorgen !

-xxx- Muriël

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-02 10:55

Ik ben echt wel bereid om alles te doen hoor, het gaat mij er gewoon ook om dat ik er ook wel eens iets voor terug wil krijgen een bedankje of weet ik veel wat.. maar ze vinden het alleen erg makkelijk als je er bent..
Ik ben gelukkig oud en wijs genoeg om te zien dat sommige dingen niet kloppen, maar wat nou als er een jong meisje komt, die laat zich gewoon gebruiken.. want ze is zo blij met dat paardje.. Ik vind dat zo'n naar idee....

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 11:11

Ik ken het, rij je paarden in, maakt ze wedstrijdklaar en dan word je gedumpt. DAn kunnen ze het zelf opeens.
Of ze worden voor je neus verkocht.
Maar het kan ook goed gaan, ik kom al meer dan 12 jaar bij dezelfde mensen. Ik was 10 ofzo en ben nu 24 (eh, 14 jaar kom al eerder in de buurt denk ik dan). De pony's zijn wel steeds weer verkocht, maar telkens is er wel weer een nieuwe die ik dan wel eerst moet inrijden. Elk jaar een v eueln en als ze 3 zijn inrijden en als ze een beetje lekker lopen worden ze verkocht. Dit vind ik soms ook jammer, maar ik heb wel altijd wat te rijden gelukkig. Hier krijg ik wel waardering hoor. Ik voer ze ook geregeld als de eigenaar een dagje niet kan of op v akantie gaat.

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-02 11:14

Tja ik denk dat ik zoiets nooit zal vinden, aangezien er hier in de buurt maar weinig is.. Ergens hoop ik natuurljik van wel, maar ik zie het niet zitten. Ik raak er aan te wachten tot ik genoeg heb gespaard dat ik wel een eigen paard kan kopen. want met zulke eigenaren heb ik er geen zin in.

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 11:25

Het kan leuk gaan hoor.. Lachen Maar dat is niet in alle gevallen zo.. Ik denk dat jij toevallig de rotte appels ertussen hebt gevonden..

Ik heb ook een keer zo'n ervaring gehad. Ik heb 3 jaar bij haar op stal rondgelopen, betaalde een hoop geld en kreeg iedere keer een grote bek op de koop toe.. Op ten duur moest ik zelfs spullen voor het dier gaan kopen omdat ik degene was die hem 7 dagen per week deed.. ( zelf hield ze niet eens van hem zei ze ) Op ten duur kon ik het allemaal niet meer aan en ben ik er in goed overleg mee gestopt ( DACHT IK!! ) Nou, mooi niet dus.. Ik hoorde achteraf dat ik ermee gestopt zou zijn om financiele problemen en dat ik nooit een moer om het beest gegeven zou hebben??

Tja, dream on! Ik weet gelukkig wel beter, ik hield zielsveel van het beestje, zoveel zelfs, dat ik de grote bek af en toe voor lief nam en dat ik erg getwijfeld heb of ik wel moest stoppen.. Het voelde alsof ik het paard in de steek liet.. En wat betreft die financien, ik geloof niet dat zij ooit een blik in mijn knip heeft kunnen werpen, dus dat is bulls hit..

Gelukkig heb ik na die tijd wel hele fijne adressen gevonden, waar men wel netjes is tegenover de verzorgster. Ik heb aan 2 van die adressen zelfs vriendinnetjes overgehouden. Lovers ( en ik heb nooit een stuiver bij deze twee hoeven betalen! )

En de twee adressen waar ik nu kom word ik gewoon keurig behandeld en krijg ik alle vrijheid. En dat alles ZONDER te betalen!

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-02 11:28

Tja als ik dit zo hoor vind ik het gewoon erg jammer dat ik de goede niet kan vinden... Ik wil zo graag, en ik wil er ook veel voor doen... Maar op een leuke manier.. niet op de manier zoals het eerder is gegaan..

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 11:39

Ik heb pas geleden precies hetzelfde meegemaakt.
Ik hoorde ineens dat ik moest stoppen met het paard. Zonder echt een duidelijk reden.
Maar goed. Inmiddels ben ik hard op zoek en heb al contact met iemand. Dus ik zou zeggen, geef de hoop niet op!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 12:05

doorzoeken, aan iedereen te kennen geven dat je weer wat zoekt.
Bij de manege, enz Hoe meer mensen iets weten hoe makkelijker je werkelijk wat vindt.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 12:43

Gewoon blijven doorzoeken, zou ik zeggen.

Zelf ben ik eerst bij iemand geweest (alleen even kijken) die in een vlaag van verstandsverbijstering een 3-jarig beest had gekocht, voor de kleur Verward . Ze was er zelf al drie keer hard afgeklapt en nu moest iemand anders het gaan doen. Nee, bedankt.

De volgende leek heel leuk, eigenaar kwam zelden (zeg maar nooit), erg leuk beestje (4 jaar), ging ook geweldig. Na vijf weken (!) ging ze het zelf weer doen, na het beest vier maanden niet aangekeken te hebben Verward .

Nu ben ik met mijn r**t in de boter gegleden... Paard met goede basisopleiding, eigenaar waar ik prima mee door 1 deur kan, bos en binnenbak op "spuugafstand" en regelmatig les van een van de beste westernruiters van Nederland.

Geef het niet op! Er zijn zat mensen die wel normaal met andere mensen kunnen omgaan...

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 12:55

Ik heb jaren paarden verzorgt. Wel van de dezelfde mensen! Die zie ik nu af en toe nog eens! Ik ben weg gegaan bij hun omdat ik verhuisde en het gewoonweg te ver werd!

Nu ben ik zelf eigenaresse van een superpaard! Ik heb wel verzorgsters gehad. Bij de een moest diegene betalen (jong of juist ouder en gaf het zelf aan) maar bij sommige was de afspraak, Af en toe een zak wortels, of snoepjes of wormenkuur al genoeg. Nu vraag ik wel een bijdrage van 25 euro voor 2 of 3 dagen in de week MITS ik een bijrijdster wilde! Voor mij hoef het niet meer omdat ik het laatste half jaar alleen maar de rijders had en de verzorging van het paard niet intereseerde! Die bijdrage vraag ik alleen om er zeker van te zijn dat ze mijn paardje doen! OOk al regent het of is het ijskoud!!

Je vind wel eigenaren die je accepteren! Op m'n andere stal accepteerde ik ze ook(op deze stal heb ik 2 verzorgsters gehad, de een kwam ineens niet meer, met de ander klikte het gewoon niet!). Ze kregen wel eens een complimentje en we hielpen elkaar. Op een gegeven moment mochten ze ook meer!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 13:05

He wat is dat nou toch jammer. Jullie zitten altijd op de verkeerde plaatsen.

Bij mij op stal had een meisje een bijrijdster en is van het een op het andere moment niet meer gekomen. Gebeld en een vaag antwoord. Ze zal wel niet meer komen.

Ikzelf heb ook een tijdje gezocht, zelfde verhaal. Nu hoeft het niet meer voor mij. Maar zowel bij mij als bij het meisje hoefden ze niets te doen en kost het ook niets. Even afbellen als ze niet konden was al te veel gevraagd. Maar ook alles netjes achterlaten kon ook niet.

Dan kan ik mij voorstellen dat er mensen zijn die geld vragen voor het gebruik van hun spullen en het uitlenen van hun paard. Dan is er kennelijk wel een gevoel van verantwoordelijkheid.

Volendam is veel te ver weg, anders zou ik zeggen, je bent welkom.

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-02 13:09

Ik ben ook gerust bereid om een bepaald bedrag te betalen, daar zit ik helemaal niet mee... Maar de volledige stallingskosten voor 3 dagen in de week vond ik iets te heftig.. En ik begrijp ook zeker dat paardeneigenaren een bijdrage willen..
Bij de een was het ook zo dat ik de kast steeds opruimde terwijl het mijn spullen niet eens waren maar anders kon ik het zadel niet eens pakken zonder dat alle andere troep uit de kast viel.

En Russel, Ik heb al door dat ik aan de verkeerde kant van het land woon, jammergenoeg..

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 13:25

Raar he, dat het bij verschillende eigenaren van paarden zo anders gaat. Soms dan willen ze helemaal geen bijdrage in de stallingskosten omdat jij hen uit de brand helpt en zij blij moeten zijn met iemand als jij en soms dan vragen ze een hele grote bijdrage in de stallingskosten. Ik denk dat het er ook heel erg aan ligt waarom die mensen een paard hebben. Je hebt mensen die 'teveel' geld hebben en daarom maar een paar paarden als statussymbool (die mensen ken ik, daar mag je de paarden gratis van verzorgen en meestal moet je de paarden uit laten komen op wedstrijden, zodat zij steeds bekender en 'beroemder' worden in het paardencircuit) en je hebt ook mensen die een paard kopen omdat ze het heel erg graag willen, maar er misschien wel een beetje te weinig tijd en ook geld voor hebben, maar eigenlijk graag al hun tijd in de paarden zouden willen steken (dat soort mensen vraagt dan vaak een bijdrage, omdat zij het paard daar ook weer goed van kunnen onderhouden). Verder heb je ook mensen die enkel paarden hebben omdat ze het leuke beesten vinden of inderdaad om iets onzinnigs als 'hij had zo'n mooie kleur!'. Die weten dan niets van paarden af en dan mag jij dat paard voor die persoon gaan doen, terwijl hij of zij zelf niet naar het paard omkijkt. En dan, als het paard een beetje netjes loopt en er beter en gespierder uit komt te zien dan kan je weg, want dan kunnen ze het ineens zelf.
Het is heel moeilijk om in het begin te zien bij wie je terecht komt. Ik heb ook geen moeite met een bijdrage in de stalkosten, maar die moet echt niet zo hoog zijn dat ik zelf niet meer rond kan komen van de rest van mijn geld. Bovendien lijkt bijvoorbeeld 80 euro per maand niet eens zo veel, maar dat komt omdat ik het weer eens als gulden zie en halverwege de maand snap ik niet waar mijn geld gebleven is en dan besef ik me dat ik ongeveer 180 gulden uit heb gegeven aan het paard. Hoeft helemaal geen probleem te zijn, als je maar verder genoeg geld overhoudt en het gevoel hebt dat je genoeg terug krijgt voor je geld. Ik denk dat niemand 80 euro p.m. wil betalen voor een leuk paard die je alleen kunt poetsen en waar je de stal bijna dagelijks van uit moet mesten. Dan voel je je ook een beetje een slaafje.
En het rare is, eigenlijk is een verzorgster ook een beetje een slaafje. Ook al kan dat op verschillende manieren uitwerken. Je kunt gebruikt worden om stallen te mesten, paarden warm te stappen (en daarna aan iemand anders over moeten geven) etc., maar als je zelf plezier beleeft aan het longeren en poetsen van paarden (karweitjes die anderen misschien niet willen doen) dan kan je zelf toch ook blij zijn met je verzorgpaardje?
Het is een moeilijk wereldje. En 'essiedepessie', ik hoop dat jij snel een leuk paardje kunt vinden bij je in de buurt waar je heel veel plezier mee kan beleven. Kijk dagelijks op 'ruiters/verzorgers' bij marktplaats. Ik heb volgens mij een weekje geleden een advertentie gezien dat iemand een bijrijdster zocht in de buurt van Volendam. Houd het goed in de gaten. Het kan gewoon niet dat niemand op zoek is naar een goede en gemotiveerde verzorgster als jij. Ik zal ook voor je op blijven letten, ook al woon ik niet in de buurt. Maar mocht ik iets horen...

Elzie

Berichten: 520
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 13:59

ik heb echt precies hetzelfde Scheve mond ...eerst 3 verwaarloosde pony's helemaal opgeknapt je kon ze eerst niet eens aanraken zo bang waren ze en daarna echt ontzettende lieve knuffelkonten. Lovers ...toen de eigenaar dat zag probeerde ie meteen om ze te verkopen en dat is hem dus ook gelukt. van de ene op de andere dag waren ze weg. zulke dingen heb ik nog 2x meegemaakt en je gaat je toch hechten aan die beesten als je er zo lang en zo veel mee bezig bent. Daarna ook nog een pony gereden voor een meisje die er zelf een beetje schrik van had. ging kei goed enzo en opeens was ze zonder het te vertellen met pony en al verhuist. Ik hoor ook altijd die verhalen dat mensen geen goede verzorgster kunnen vinden...maar als je zelf geen paard kunt onderhouden/kopen etc is het echt een ramp om iets te vinden! Lips are sealed ben al ontzettend lang aan het zoeken en ik ben echt de beroertste niet ik fiets ontzettend lang om dr heen te gaan uitmesten en alle andere voorkomende werkzaamheden zijn ook totaal geen probleem en toch is er niets te vinden....wat is dan wel de 'goeie kant' Verward

»×» ..Sunny days wouldnt be specials if it wasnt for rain, Joy wouldnt feel so good if it wasnt for pain.. «×«

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-02 14:01

de goeie kant van nederland vind ik drenthe en zo en friesland, groningen dat soort provincies, ik hoor altijd dat mensen die daar wonen geen verzorgsters kunnen vinden.. Ik heb het omgekeerde probleem, ik kan geen leuk paardje vinden.... Boos!
Laatst bijgewerkt door essiedepessie op 06-12-02 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie

Elzie

Berichten: 520
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 14:05

dan zit ik idd helemaal verkeerd ja. ik geef het maar op denk ik misschien dat ik ooit nog wat tegenkom zonder zoeken (dream on Knipoog) en anders heb ik pech gehad...helaas. weet iig helemaal wat je bedoeld!

»×» ..Sunny days wouldnt be specials if it wasnt for rain, Joy wouldnt feel so good if it wasnt for pain.. «×«

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 14:53

Ik had precies andersom. Ik wilde juist iemand vinden die heel enthausiast was en het werden steeds mensen die wel wilden verzorgen, maar het ook plots ineens veeeel te druk hadden met school en andere dingen Verward Wat heb je daar nou aan???

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 15:04

Ja, en daarom wordt dus wel vaak een bijdrage in de stallingskosten gevraagd. En eigenlijk ook wel begrijpelijk. Dat klinkt misschien raar, maar ik denk dat verzorg(st)ers toch gemotiveerder zijn als ze geld willen betalen voor een verzorg- of bijrijdpaardje en dat geld is dan ook net de stok achter de deur als ze twijfelen of ze wel of niet naar hun verzorgpaardje zullen gaan. Je hebt er dan voor betaald en dan wil je er 'ook iets voor terug hebben'. Echt niet onbegrijpelijk
Het is voor mensen die een verzorgpaard zoeken soms moeilijk om er eentje te vinden (vooral eentje die een beetje bij je past en waarvan ook de eigenaar of eigenaresse je een beetje ligt) maar het is ook moeilijk voor een eigenaar of eigenaresse van een paard om iemand te vinden die gemotiveerd genoeg is, goed is voor het paard en ook bij het paard past. Het lijkt me heel moeilijk om je paard als het ware een beetje uit handen te geven. Dan moet je wel zeker weten dat de verzorg(st)er te vertrouwen is!

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 15:08

Ja precies, en daarom vroeg ik er ook geld voor. Inderdaad om gemotiveerde mensen te hebben die er echt voor gaan en het heel erg leuk vinden. Maar ik denk dat ik de verkeerde trof die waarvan de ouders het toch wel betaalden...

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 15:09

Hmm, bij mij maakt het niet uit of ik nou wel of niet betaal.. ik betaalde 150 gulden in de maand en kwam altijd opdraven, maar nu betaal ik helemaal niets en ik kom alsnog altijd opdraven.

Ik denk dus dat het aan de persoon ligt.. Lachen Niet aan het geld..

Finnea

Berichten: 10070
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 15:11

Ik verzorg nu al 3 jaar 3 superlieve fjordjes, en ik kan het nog steeds goed met de eigenaar vinden!! Wat dat betreft heb ik supermazzel gehad. Ik heb eerder ook verzorgpaardjes gehad, maar die eigenaren zaten over iedreeen te roddelen, ook over andre meisjes die daar verzorgden. toen heb ik op een gegeven moment gezegd dat ik niet meer kwam. za namen niet eens de moeiet om me te bedanken dan ik het even wou zeggen!! (der waren namelijk al meerdere meisjes weggegaan die zmaar van de ene op de andere dag niet meer kwamen)

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 15:15

Tallie1979 schreef:
Ik denk dus dat het aan de persoon ligt.. Lachen Niet aan het geld..


Ik zou ook gewoon komen opdraven als ik geen geld voor mijn bijrijdpaardje zou betalen. Ik denk dat je daarvoor ook hebt besloten een paard te verzorgen. Je hebt een overeenkomst met de eigenaar of eigenaresse van het paard, of die nou mondeling of schriftelijk gedaan is, dat je gewoon af en toe naar dat paard gaat en je taken daar vervult (wat die ook mogen inhouden). Ben je het daar niet mee eens of denk je die niet na te kunnen komen, dan had je altijd in het begin nog nee kunnen zeggen. Niemand die je dwingt om verzorg(st)er van een paard te worden.
Ik denk alleen dat sommige mensen wel die stok achter de deur nodig hebben om naar hun verzorgpaard toe te gaan. Eigenlijk niet goed, maar ja, bij sommige mensen is dat nou eenmaal nodig. Ik heb ook wel eens wat minder tijd, vooral als ik veel huiswerk moet doen of in een tentamenperiode zit. Maar dan ga ik gewoon wat korter of zeg ik netjes af. Ik hou niet van afzeggen (heb het ook nog niet vaak gedaan hoor), maar dat is beter dan helemaal niets zeggen en de afspraken niet nakomen. Er wordt gewoon iets van je verwacht en de eigenaar of eigenaresse van het paard gaat er gewoon vanuit dat jij dat (hopelijk ook met plezier) doet. Is dat niet zo, dan zit er gewoon iets niet goed!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 15:18

Yolientje schreef:
toen heb ik op een gegeven moment gezegd dat ik niet meer kwam.


Het lijkt me zo moeilijk om een verzorgpaardje op te moeten geven. Hoe vertel je dat de eigenaar/eigenaresse nou? Maar in jouw geval was het niet zo moeilijk. Het klinkt l*llig, maar ik denk dat zij gewoon dachten: Voor jou tien anderen. En dan allemaal verzorg(st)ers die er ook na een tijdje mee ophielden vanwege het schijnheilige gedrag van de eigenaar van de paarden. Raar hoor. Dan hebben ze dus ook geen respect voor je. Ik zou dan echt het gevoel hebben dat ze mij alle klusjes op lieten knappen en zelf er als het ware met hun armen over elkaar naar zaten te kijken.. Brrr.. Gelukkig heb je nu leuke verzorgpaardjes! Lachen

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 15:19

Hoi Jessiedepessie, ik begrijp je probleem en voel me dan ook gezegend met mijn super bijrijdster! We hebben het samen hartstikke gezellig. Ik heb mijn Fjord op een manege gezet zodat hij gevoerd en gemest wordt (ik heb een drukke baan) en mijn bijrijdster dan toch aan allerlei evenementen daar kan deelnemen, ze rijdt erop vrij, ook 1x les per week, poetst 'm en vertroetelt hem. Ze mag alleen niet met hem buitenrijden, omdat hij soms "spontaan naar huis komt Knipoog Ze betaalt er niets voor, ook geen spullen voor het paard, omdat het MIJN paard is en ik er geen zin in heb om (stel dat ze niet langer tijd heeft) spullen te moeten missen. Mijn bijrijdster rijdt zelfs samen met mij in het showteam van de Fjorden en gaat naar allerlei dingen mee. Zo iemand zou jij dus ook moeten vinden...

Mijn pony's zijn niet eigenwijs, ze doen alles op hun eigen wijze :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: b000tje, Sanet, sterregoud, VosjeN en 31 bezoekers